QUEENSRŸCHE (Geoff Tate & Todd La Torre)

Raskaamman musiikin keskustelut
Judez

Re: QUEENSRŸCHE (Geoff Tate & Todd La Torre)

Post by Judez »

Pian ovat uudet musavideot (A World Without ja Spore) ulkona, mutta sitä ennen uunituoretta making of -videota tästä Ad Lucem -projektista: http://youtu.be/TdaCtwYdTYs

Jo tosta voi päätellä että on hieman eri tason produktio kyseessä kuin vaikkapa Taterychen loppuaikojen musavideot. :D
tinkezione

Post by tinkezione »

Erinomainen rapsa! Kyllähän tässä nyt odotukset oli tapissaan jo muutenkin, mutta nythän sitä on vaikea motivoitua työntekoon ennen ehtoon pläjäystä. Bändin keikkakalenteri on elänyt kuin hiihtäjien selittelyt konsanaan, mutta niin sitä tuli täysin puun takaa viikko takaperin, että tänään jyrähtää Malmön KB:lla, joka on hyvin intiimi ~450 hengen erinomainen keikkamesta. Setissä pyörähtävät uudetkin biisit kuulostavat ihan priimakamalta ottaen huomioon kaiken sen kuonan, mitä GT-vetoinen poppoo ulosteli tuolta 90-luvun loppupuolelta lähtien.
Judez

Post by Judez »

Geoffin bändi kävi sit vetäisemässä Unplugged 1992 keikan hengessä noita samoja biisejä livenä uudestaan, mutta hieman erilaisin lopputuloksin:

The Killing Words (ajoittain on edes vaikea tunnistaa tätä samaksi biisiksi): http://www.youtube.com/watch?v=MtTkDZg1pFo
Scarborough Fair / I Don't Believe In Love / Breaking The Silence: http://www.youtube.com/watch?v=o-jamdpkmDI
I Will Remember: http://www.youtube.com/watch?v=-EDorlmfEgo
Anybody Listening? : http://www.youtube.com/watch?v=_7EZv4YaP70
Esanssi
Imperiumi Crew

Post by Esanssi »

Ad Lucem:

[youtube]M_34YZaER70[/youtube]
SunDwn

Post by SunDwn »

Esanssi
Imperiumi Crew

Post by Esanssi »

GEOFF TATE And Former Bandmates Request More Time To Hammer Out QUEENSRŸCHE Settlement
Singer Geoff Tate — who was fired from the Seattle progressive rock band QUEENSRŸCHE in 2012 after fronting it for three decades — and his former bandmates have requested more time to hammer out a settlement in their legal battle over the rights to the group's name.

King County Superior Court Judge Julia Garratt has signed a stipulation and order continuing trial date, allowing the parties two more weeks to come to an agreement over the use of the QUEENSRŸCHE name and its associated trademarks. If they cannot reach an agreement during that period, the trial is set to begin on February 10.

During an appearance this past week at the studios of the 98.7 The Gater radio station in West Palm Beach, Florida, Tate was asked for an update on the legal battle between him and his former bandmates over the rights to the QUEENSRŸCHE name. "Actually, we're in settlement talks right now," Tate said. "I hope it doesn't [go to trial]. I'm kind of hoping that it will all be settled by the end of the month."

Pressed on how he thinks it will all play out, Tate replied: "Either way, it's in my favor. So I'm just waiting for the paperwork to be dry."
Esanssi
Imperiumi Crew

Post by Esanssi »

Ei, Queensrÿche-caseen ei vieläkään ole saatu ratkaisua. 10. helmikuuta taisi olla viimeisin raastupapäivä, mutta ei kai tätä asiaa nyt viikkotolkulla siellä puida? Tai siis puidaan, mitä minä nyt oikein sekoilen.

Joka tapauksessa, ja aiheeseen liittyen tai liittymättä, Rudy Sarzo kertoo kuinka hieno mies Geoff Tate oikeasti on:
Asked what it is like to perform with Geoff Tate's version of QUEENSRŸCHE, Sarzo said: "Geoff Tate is, to me, of his generation the finest composer, singer, frontman that ever was, of that generation. [He is] a joy to work with, to be in the band, to be in his company, to hear his voice on stage… off stage [as well], because he sings a lot off stage too. And he's got a wonderful band, including my brother [Robert] is in it. And also members of the QUEENSRŸCHE family that have been around for a long time, like Kelly Gray, Randy Gane… all those guys. And also I get to play with my old DIO rhythm section bandmate Simon Wright, so it's a very joyful occasion… It's a family. Absolutely. Otherwise, after a year, we wouldn't [still] be doing this. [Laughs]"

Regarding whether Tate includes him in the songwriting process, Sarzo said: "You know, what happened was, even before we went out on tour, Geoff needed to come out with a record to make a statement. So I played on three tracks [on the 'Frequency Unknown' album], [but] I was not part of the [songwriting] process [because] we weren't a band yet. So hopefully in the future, we'll be part of the [songwriting] process too."
Judez

Post by Judez »

Joo-o, harmittavasti tuo keissi vain venyy ja venyy. Katellaan jos kesään mennessä olisivat saaneet ratkaisua aikaiseksi.. :roll:
Esanssi
Imperiumi Crew

Post by Esanssi »

Liekkö tämä edes uutisoinnin arvoista, mutta laitetaan nyt:
During a brand new interview with the Colorado Springs, Colorado radio station KILO FM 94.3, singer Geoff Tate was asked if he has seen the article on BLABBERMOUTH.NET where legendary bassist Rudy Sarzo — who plays for Geoff Tate's version of QUEENSRŸCHE — called Tate "the finest composer, singer, frontman that ever was, of [Geoff's] generation." "No, I didn't see that," Geoff replied (hear audio below), before adding, "Well, that's very complimentary. He's quite a gentleman, Rudy. It's a pleasure playing with that guy. He is an amazing individual. Not only is he a fantastic musician and player, but as a person, he's one of the most down-to-earth, spiritual guys you'll ever meet. He's always calm. He's the kind of guy that you can sit and have a couple-of-hour conversation with, easy."

Tate was also asked about the progress of the settlement talks with his former bandmates over the rights to the QUEENSRŸCHE name. "I can't really talk about the court case anymore, 'cause it's kind of coming down to the end of it now," he said. "But whatever the outome of it is, I just hope that it's settled, for everyone, in a good way and everyone's happy and we can all part ways on good terms, and move on. And there's a lot of more music to come out, and I'm looking forward to that."
Sabbathman

Post by Sabbathman »

Tuohon vielä pieni valkoinen hampurilaispaistajan lakki niin avot!

http://www.blabbermouth.net/news/geoff- ... iew-video/
Esanssi
Imperiumi Crew

Post by Esanssi »

Loppu häämöttää, tai sitten ei:

GEOFF TATE Is 'Sorry' QUEENSRŸCHE Fans Were Subjected To 'Totally Distasteful' War Of Words Via Court Documents
[…]
King County Superior Court Judge Beth Andrus signed a new order continuing trial date, allowing the parties four more weeks to come to an agreement over the use of the QUEENSRŸCHE name and its associated trademarks. If they cannot reach an agreement during that period, the five-day, non-jury trial is set to begin on April 7.
[…]
Esanssi
Imperiumi Crew

Post by Esanssi »

Michael Wilton kertoo kuulumisia Queensrÿche-leiristä:

Second Coming: Queensrÿche Guitarist Michael Wilton Talks Touring, New Music
Do you have an update on when we can expect a resolution on the dual versions of the band?

That’s coming up. What I can say is that both sides have reached an amicable settlement and it’s now just a matter of time. There will be an official press release but for now, you’ll have to wait.

Has the band been working on new music?

Yes, we’ve already begun the process for the next album. We have probably six songs demoed so far. We’re taking it in a direction suited to what we do as Queensrÿche but maybe a little more progressive and heavier. The thing is, you never know what you really have until it’s complete. It’s like carving a piece of clay and seeing how it turns out. You peel off the layers until you get to something really cool.
Sabbathman

Post by Sabbathman »

It's Official: JACKSON, ROCKENFIELD And WILTON Will Be Sole Entity Recording And Touring As QUEENSRŸCHE

http://www.blabbermouth.net/news/its-of ... eensryche/

No niin, tulihan sieltä lopulta se ainoa oikea ratkaisu.
Esanssi
Imperiumi Crew

Post by Esanssi »

^ Oikein, nyt vain uutta latinkia pyssyyn eli uutta levyä. Ja viimeaikaisten YouTube-leikkeiden perusteella rÿche pitäs saada ehdottomasti Suomeen.
Heinrich von Totschlag

Post by Heinrich von Totschlag »

Blabbermouth wrote:Original QUEENSRŸCHE lead singer Geoff Tate will continue to record, perform and pursue a variety of other creative endeavors and, as part of the agreement, will have the exclusive rights to perform 'Operation: Mindcrime I' and 'II' in their entirety as a unique performance.
Nyt vähän naurattaa. Onpahan bändin settilista tiedossa jo hyvissä ajoin. Operation: Geoff Tate.
Judez

Post by Judez »

Ainakin minä saan tuosta sen käsityksen (ja QR:n fanifoorumilta myös), että vain Tate saa vetää Mindcrimeja livenä, olenko oikeassa? Kaipa Geoffille on sit pitänyt tuon verran antaa siimaa että pääsivät sopimukseen? On kai tuo vähän ikävää jos Mindcrimea ei saa QR nyt vetää, mutta toisaalta saipahan ainakin parempi osapuoli yksinoikeudet bändin nimeen. Voin vain kuvitella miten urakalla Tate tulee nyt lypsämään rahaa Mindcrime -seteillä, että saisi jotain tuohta eläkepäiville.

Kannattaa muuten lukea tämä: http://www.vindication156.net/index.php?topic=136.0 , tuossa valaistaan hieman sitä minkälaisia suunnitelmia Tatella oli Queensrÿchen tulevaisuuden suhteen ennen kuin nuo suunnitelmat kantautuivat esim. Wiltonin korviin. Toki nuo ovat Jason Slaterin puheita, mutta eiköhän noissa joku totuuden siemen ole.
Fast-forward to 2012. Early in the year (late January or early February, I think), Slater and I are talking, and he drops a bomb on me. He explains that the Tates have allegedly concocted a plan for Geoff to walk away from Queensrÿche after one last milking of Operation: Mindcrime.

Slater explained that the Tate’s were planning to do Mindcrime for a big pay day one final time. At the conclusion of that tour, Tate would then refuse to tour again with Queensrÿche, effectively putting an end of the band, and cutting off the ability for Wilton, Jackson and Rockenfield to make a living touring.

When I pressed Slater to elaborate, he added that Geoff “was Queensrÿche,” and the other guys have had a long enough time riding Tate’s coattails and taking advantage of his “hard work.” So the plan –according to Slater -- basically was for Geoff to leave Wilton, Jackson and Rockenfield high and dry and walk away, cutting their business out from under them.
P.K.

Post by P.K. »

Judez wrote:Ainakin minä saan tuosta sen käsityksen (ja QR:n fanifoorumilta myös), että vain Tate saa vetää Mindcrimeja livenä, olenko oikeassa?
Joo, tai siis niin että ainoastaan Tatella oikeus vetää noita levyjä alusta loppuun. Queensrÿche saa soittaa biisejä myös, mutta ei tuossa alusta loppuun formaatissa. Näin sen ymmärtää tuosta "unique performances" kohdasta. On aika turhamainen yksinoikeus mutta jos näin on halunnut niin senkus pitäkööt.
Jussi

Post by Jussi »

P.K. wrote:
Judez wrote:Ainakin minä saan tuosta sen käsityksen (ja QR:n fanifoorumilta myös), että vain Tate saa vetää Mindcrimeja livenä, olenko oikeassa?
Joo, tai siis niin että ainoastaan Tatella oikeus vetää noita levyjä alusta loppuun. Queensrÿche saa soittaa biisejä myös, mutta ei tuossa alusta loppuun formaatissa. Näin sen ymmärtää tuosta "unique performances" kohdasta. On aika turhamainen yksinoikeus mutta jos näin on halunnut niin senkus pitäkööt.
Jeps. Ja mitä Mindcrimejen (haluaako kukaan muu kuin Köpi soittaa II:sta?) yksittäisiin biiseihin tulee, kaikki bändithän maailmassa saavat soittaa livenä aivan mitä haluavat. Eli ei siinä mielessä mitään uutta tuossa sopimuksessa.

Itse asiassa tämä kokonaisuus-pelleilykin on siinä mielessä hassua, että jos itse olisin Wilton tai Jackson, laittaisin vittumaisuuttani yhden välisoiton syrjään ja kas: sehän on ihan eri juttu :P
Esanssi
Imperiumi Crew

Post by Esanssi »

Niin siis, mun tulkinta on, että Tatella on oikeus Mindcrime I & II -formaattiin kokonaisuutena. Sellaisena kun bändi veti sen Mindcrime at the Moore -DVD:llä. Eli periaatteessa Queensrÿchellä on kaiketi oikeus soittaa Mindcrime I omana kokonaisuutenaan Operation: Livecrime -tyyliin. Mindcrime II on sellaista huttua, ettei kuule yhtään haittaa, vaikka leikkisivät päiviensä loppuun, että HitNF-D2C -aikakautta ei koskaan ollutkaan.

Ja sitten vielä Chris DeGarmo kirjoitteleen biisejä seuraavalle levylle, niin avot!
Pete Bondurant

Post by Pete Bondurant »

"But I retain 'Operation: Mindcrime'. It's sort of similar to the PINK FLOYD situation where Roger Waters retained 'The Wall'. 'Mindcrime' was my thing and my story, so it's appropriate that I keep that. So they will continue on as QUEENSRŸCHE, and I will continue on as me."

Tämän voi ymmärtää ehkä myös siten, että esitysten lisäksi Köpi omistaa nyt oikeudet Mindcrime tarinaan, joten voi halutessaan jatkaa tarinaa ja tehdä esimerkiksi Operation Mindcrimen III:sen (voi luoja meitä siltä auttakoon), missä voi käyttää samoja henkilöitä kuten Sister Marya ja Doctor X:ää. Samoin voisi tehdä vaikka elokuvan, kirjan yms. tarinan ympärille ilman että muilla on siihen nokan koputtamista eli käytännössä pääsee rahastamaan Mindcrimella.

Hitto, nyt tuli paha pelko että kohta Köpi oikeasti täräyttää Mindcrimelle jatko-osan. Mikään ei enään yllättäisi, mutta toivottavasti homma nyt vähän rauhoittuu.

Eipä näkynyt Queensrychea Suomen festarikartalla, mikä on aika pettymys. Vituttaa vieläkin se Jalometallin peruutus ja ne "korvaavat" keikat. Olisiko se yksi keikka nyt liikaa pyydetty...

Pink Floydin kohdalla Animalsin sikakin meni Watersille tyyliin: "Voitte pitää nimen, mutta minä vien perkele possun!". Eli jos kävelette Pink Floydin-paita päällä vapputorilla possu-ilmapallon kanssa ja hyräilette "Pigs on the Wingia", niin Waters tulee ja vetäisee turpiin! Ainakin jos olette Gilmour tai Mason!
Ismo
Imperiumi Assistant

Post by Ismo »

^En jaksa uskoa että Tate rahastaisi Mindcrimella tai sen jatko-osilla. Yrittää se kyllä voi, mutta tuskin saa aikaan mitään mistä kukaan olisi valmis maksamaan.
SunDwn

Post by SunDwn »

Eiköhän Tate taas yritä vain viilata ihmisiä linssiin väittämällä omistavansa oikeudet Mindcrimeen, olihan DeGarmokin mukana kirjoittamassa tarinaa ja vähän epäilen että suostuisi luovuttamaan koko höskän Tatelle. Ja jos viime vuodet ovat jotan opettaneet, niin ei pidä IKINÄ uskoa MITÄÄN mitä Tate suustaan päästää.
kupteri

Post by kupteri »

Niin jo se on silleen että vain Tate saa markkinoida kiertuettaan O:M -tittelin alla eli Rÿche ei sen nimistä kiertuetta voi tehdä tai julkaisuja, mutta tokihan ne saa soittaa mitä biisejä haluaa. Kuka vaan voi soittaa mitä biisejä haluaa. Kai Floydinkin äijät vois vetää The Wallia, mutta eivät saisi sitä markkinoida ko. nimellä, konseptilla jne.
Judez

Post by Judez »

^ kommenttiosiossa joku heitti osuvasti, alan myös itse uskoa tähän teoriaan päivä päivältä yhä enemmän:

Here's my theory: The real Geoff Tate was kidnapped in 1997 and replaced by a clone whose mission was to destroy Tate's career and legacy. The real Geoff Tate is being held prisoner in the same room George Lucas is being held after he was kidnapped in 1983.