Black Metal ennen ja nyt
-
Re: Black Metal ennen ja nyt
Vähän off-topic, mutta eikös tuo Anal Vomit oo enemmänkin deathiä kuin blackiä. Hyvän kuulonen biisi kyllä, mutta mun korviin kuulosti enemmän kuolonmetallilta punk-vaikuttein kuin black metallilta.
En oo ikinä aikasemmin bändiä kuunnellu, mutta ton biisin perusteella heittäisin kyllä toiseen ketjuun.
En oo ikinä aikasemmin bändiä kuunnellu, mutta ton biisin perusteella heittäisin kyllä toiseen ketjuun.
-
^
Rajatilatapaus kuten 'early' Sepultura ja muut vastaavat rupisen visvaiset orkesterit, jotka sekoittavat ilmaisuunsa: Blackia, Thrashia, Deathia ja mahdollisesti jopa Punkkia.
Jotain Morbid Angel henkisiä ratkaisuja sieltä tosin löytyy. Aiemmin virtuositeetti ei ole ollut vielä aivan tuolla tasolla, joten myös vanhat meriitit painavat vaakakupissa. Vokaalit nyt on ainakin ehtaa Nunslaughteria.
Itse heittäisin tuon 'Black Thrash' laariin, mutta koska sellaista laudalla ei ole, niin valinta osui Black Metalliin.
Rajatilatapaus kuten 'early' Sepultura ja muut vastaavat rupisen visvaiset orkesterit, jotka sekoittavat ilmaisuunsa: Blackia, Thrashia, Deathia ja mahdollisesti jopa Punkkia.
Jotain Morbid Angel henkisiä ratkaisuja sieltä tosin löytyy. Aiemmin virtuositeetti ei ole ollut vielä aivan tuolla tasolla, joten myös vanhat meriitit painavat vaakakupissa. Vokaalit nyt on ainakin ehtaa Nunslaughteria.
Itse heittäisin tuon 'Black Thrash' laariin, mutta koska sellaista laudalla ei ole, niin valinta osui Black Metalliin.
-
Ei ollenkaan huono. Diaboli kärsii valitettavasti siitä, että levyt ovat tasaisen geneeristä pieksentää, ei oikein nouse mitään biisejä ylitse muiden massan seasta. Mutta kenties tämä lienee tarkoituskin? Joka tapauksessa vaikka en niin suuresti bändiä fanitakkaan, tulee tuotantoa kuunneltua aina silloin tällöin. Oma suosikkini on Anthems of Sorrow, kehotan tutustumaan mikäli ei ole vielä tuttu.Valhalla wrote:Uutta Diaboli materiaalia "Wiking Division" levyltä:
https://www.youtube.com/watch?v=jLVkWooALjo
"Nuclear Holocaust, asiantuntevaa black metal kommentointia ja tietoutta palstalla jo vuodesta 2003".Nuclear Holocaust wrote: Tuntematon suuruus mulle
-
No, en mä ole missään vaiheessa väittänyt olevani mikään BM-erikoisasiantuntija, vaikka perustiedot ovat paremmin hallinnassa kuin sillä Behexen-paitaisella veijarilla.Valhalla wrote:"Nuclear Holocaust, asiantuntevaa black metal kommentointia ja tietoutta palstalla jo vuodesta 2003".Nuclear Holocaust wrote: Tuntematon suuruus mulle
Toki löytyy minua paremman lajituntemuksen omaavia, jotka ovat syvällä sen syövereissä. Minulle BM on vain yksi hyvä genre muiden joukossa.
Yhden ruohonjuuritason kulttibändin tuntemattomuus on vain laajan materiaalin seulomisen vaikeus. Kaikkea nyt vain ei yksinkertaisesti pysty kuuntelemaan ja huomioimaan.
Voi'voi jos yksi silli parvessa vilahtaa verkon ohi.
-
Räkästä rässiläkkiä voisi joku ehdotella jos siihen innostuu. 

-
Onhan noita, tossa perusvarmoja:StuG wrote:Räkästä rässiläkkiä voisi joku ehdotella jos siihen innostuu.
Gospel Of The Horns, Nunslaughter, Aura Noir, Urn, Bestial Mockery, Nifelheim, Witchburner, Destroyer 666, Desaster, Ketzer, Nocturnal Graves, Sepultura (Bestial devastation/Morbid visions)...
[youtube]psW9vER5DuI[/youtube]
Jos taas eksotiikkaa kaipaat, niin sitten tuo Bolivian Bestial Holocaust saa ainakin mun melani melko jyrkkään kulmaan.
[youtube]qYXxUa0mP6E[/youtube]
Last edited by Nuclear Holocaust on Sun May 24, 2015 7:20 pm, edited 2 times in total.
-
^
Kiitän. Mitä olen nähnyt, tämän genren kansitaide on pääsääntöisesti kuviksen luokan lyijykynätuherruksia, mutta sopii menoon varsin hyvin.
Kiitän. Mitä olen nähnyt, tämän genren kansitaide on pääsääntöisesti kuviksen luokan lyijykynätuherruksia, mutta sopii menoon varsin hyvin.
-
Keskiverto+ kamaa, en kyllä lähtis kyseistä bändiä kovin suurin äänenpainoin kirkolla kuuluttamaan. Impaled Nazarene riffejä yhdistettynä Archgoatin ja Beheritin rähinään, ihan kivan kuulosta, mutta tuskin tuun ikinä kuuntelee tota biisiä toista kertaa.Valhalla wrote:Uutta Diaboli materiaalia "Wiking Division" levyltä:
https://www.youtube.com/watch?v=jLVkWooALjo
-
Sanoisin että ei ole iso menetys jos just sä et Diabolia kuuntelisi jatkossa.Oss1 wrote:Keskiverto+ kamaa, en kyllä lähtis kyseistä bändiä kovin suurin äänenpainoin kirkolla kuuluttamaan. Impaled Nazarene riffejä yhdistettynä Archgoatin ja Beheritin rähinään, ihan kivan kuulosta, mutta tuskin tuun ikinä kuuntelee tota biisiä toista kertaa.

-
On siis kannustettavaa sun mielestä olla keskiverto? Oliko tämä kehu kyseistä bändiä kohtaan? Niin no, eihän bändi huono ollut, hyviä hetkiä siellä sun täällä, mutta niin kuin suurimalla osasta metallibändejä (varsinkin black), omaa ääntä ei oltu vielä löydetty täysin.
-
Ei ole mielestäni mikään huono asia olla keskiverto. Ja Diabolin kohdalla se on aika varmasti kehu! Jokaisen bändin ei todellakaan tarvitse alkaa yrittämään pyörän keksimistä uudelleen, kun voi pysyä aivan perusasioissa.
-
Keskiverto ei ole huono, pyärän uudelleen keksimistä ei ole metallissa harrastettu sitten vuoden 89. Mutta tyytyminen keskinkertasuuteen ei kuulu mielestäni mihinkään taiteenalaan.
Jos tämä Diaboli on vanhempi yhtye, niin kuin ymmärsin ylempää ketjusta, sille on varmaan syynsä, ettei heitä ole ikinä mainittu isommissa ympyröissä. Jos yhtye on tuorempi, oman äänen hakeminen on vain osa kehitystä.
Jos tämä Diaboli on vanhempi yhtye, niin kuin ymmärsin ylempää ketjusta, sille on varmaan syynsä, ettei heitä ole ikinä mainittu isommissa ympyröissä. Jos yhtye on tuorempi, oman äänen hakeminen on vain osa kehitystä.
-
Ei ole mainittu ei...Oss1 wrote: Jos tämä Diaboli on vanhempi yhtye, niin kuin ymmärsin ylempää ketjusta, sille on varmaan syynsä, ettei heitä ole ikinä mainittu isommissa ympyröissä.

-
Ei varmaan niin jos kuuntelee tasan viittä bändiä.Oss1 wrote:pyärän uudelleen keksimistä ei ole metallissa harrastettu sitten vuoden 89.
-
Kuis toi Forlor sitten? Ainakin riffit ovat kauniit kuin kynttilä haudalla.
[youtube]H6l4ct9wBIk[/youtube]
[youtube]f4uEW3A4t6s[/youtube]
[youtube]H6l4ct9wBIk[/youtube]
[youtube]f4uEW3A4t6s[/youtube]
-
Brasilialainen Apokalyptic Raids saattaisi toimia. Melko Hellhammer / Vanha Celtic Frost - worship hengessä mennään, mutta toimii,StuG wrote:Räkästä rässiläkkiä voisi joku ehdotella jos siihen innostuu.
[youtube]yREKUdMPUGk[/youtube]
Uusi tuttavuus. Mutta tykkään. Ylipäätään monet Etelä Amerikan blackthrash/blackdeath/black metal ym ym. bändit ovat iskeneet helvetin hyvin.Nuclear Holocaust wrote:Jos taas eksotiikkaa kaipaat, niin sitten tuo Bolivian Bestial Holocaust saa ainakin mun melani melko jyrkkään kulmaan.
Yksi uusista tuttavuuksista mihin tullut törmättyä on Chilen Wrathprayer, ei mitään uutta ja mullistavaa mutta potkii,
[youtube]sg2lfJj2els[/youtube]
-
^
KIITTI :rawk:
[spotify]5cX6np2EK16TjXuDaeW8Ql[/spotify]
KIITTI :rawk:
[spotify]5cX6np2EK16TjXuDaeW8Ql[/spotify]
-
No ni, tarttuhan siihen joku.-Untamo- wrote:Ei varmaan niin jos kuuntelee tasan viittä bändiä.Oss1 wrote:pyärän uudelleen keksimistä ei ole metallissa harrastettu sitten vuoden 89.
Metalli on aina ollu vanhoillinen genre, jossa ei tuijoteta sokeasti uudistusten määrää vaan sävellyksen laatua. Rehellisesti sanottuna metalli ei ole uudistunut sitten bläkkiksen kirkkaimman palon, mutta onnistuneita levytyksiä on silti putkahtanut esiin sieltä sun täältä sen jälkeen. Eli keskinkertasuuden ja genreä uudistavan merkkiteoksen välissä on reilusti tilaa. Esimerkkinä Dead Congregation, jonka esikuvat ovat selvästi kuultavissa, mutta bändin oma ääni nousee kumminkin korkeimmalle.
[youtube]PrVusQx1x7s[/youtube]
MUOKKAUS: Zhema, jos osotat viestejäsi mulle, niin pakko tuottaa pettymys ja kertoa etten niitä nää enää.
-
Väkevää todistusta taas Oss1lta, DM topikissa ei ole vähään aikaan totuuksia nähtykään.
-
Joku lainatkaa minua. Oss1 pliis, älä anna mulle bannia ihmemaasta! Voisitko kertoa minulle black metalista? Niinkuin ennenvanhaan...
-
- Site Admin
Ei varmaan pitäisi hämmentää, mutta juuri tämänpäiväinen AllScandinavian ilmoitti black metalin olevan parempaa kuin aikoihin:
Henkilökohtaisesti diggaan eniten Liturgya.
Ettäs tiedätte.allscandinavian.com wrote:Right now black metal is more interesting than it’s been for years. Bands like Deafheaven from US, Wintherfylleth from England, and – lesser known but equally good – Hiidenhauta from Finland and Solbrud and Myrkur from Denmark strays away from the traditional black metal dogmas and aren’t afraid to let the melody take center place as opposed to burying in an inferno of noise, blastbeats and chaotic compositions.
A band that has totally blown me away recently is Djevel from Norway. Djevel is somewhat a super group consisting of members of Koldbrann, Orcustus, Enslaved and, perhaps most recognisable to non-black metal fans, Kvelertak (vocalist Erlend Hjelvik to be precise). Their third album ‘Saa Raa Og Kald’ has everything that makes classic Norwegian black metal great, but at the same time it seems fresh and exciting and experimental.
The epic ‘Vor Forbandede Jord’ features some cool chanting and equally cool breaks, ‘Norges Land Og Rike’ blend folksy elements into the mix, and the great title track interchanges between beautiful classic guitar parts and explosions of rage. As a whole the album is absolutely magnificent and in my book an easy contender for our Best Albums of 2015 list.
[youtube]5pmK6F68iJY[/youtube]
Henkilökohtaisesti diggaan eniten Liturgya.
-
Gorgorothin uusi albumi pihalle kohtapuoliin.
Levy on näemmä vuodettu jo juutuubiin, joten sieltä tyypit jos ei julkaisuun asti jaksa odotella.
Levy on näemmä vuodettu jo juutuubiin, joten sieltä tyypit jos ei julkaisuun asti jaksa odotella.