Onpas nihkeä arvostelija kyllä.
Artikkeli kokonaisuudessaan täällä"Dreamtale - World Changed Forever I’d never have been able to forgive myself if I didn’t include any power metal in my list, but the truth is that it’s been a fairly quiet year in the middle-earth of metal. Thankfully however, Finland’s Dreamtale were there to save the day with their masterful release of World Changed Forever in April. With this sixth studio album, Dreamtale have a concrete grip on what they’re doing from the beginning as ‘Island of my Heart’ sets the tone moving forward before the irresistible keyboards of ‘Join the Rain’ leave you beaming that power metal smile. The highlight comes in the self-titled ballad that easily stands as one of the finest tracks to come out of the genre for many years as this triumphant record on the whole leaves me thinking that Dreamtale’s future could be as colourful as their album art."
Menee vähän hörhöilyksi, muttei ole julkaisematon, koska Ocean's Heartin (2003) japanibonus WastelandIcarus wrote:Niiden mukaan Shadow of The Frozen Sun demolta julkaisemattomat biisit (Wasteland of The Forgotten)
Tämähän se on kuin onkin hienoa, miten edes minä en kerrankin mussuttaisi, vaikka versioisivat mitä (paitsi paskan Secret Doorin tai Aholan kahta soolohimmailua samalta, mutta tuskin niitä ainakaan).Restoni wrote:Lähetään leikkiin mukaan. Tosin ekalta tarvitaan mukaan vähintään kolme kipaletta.
Memories of time
Call of the wild
Dreamland
Kahteen ekaan Seppänen toisi varmasti roppakaupalla lisää poweria, suursuosikki Dreamlandia ei kyllä kannata antaa Seppäsen raiskattavaksi.![]()
Tämä kertonee myös kakkoslevyn, joidenkin kyseenalaistamasta, laadukkuudesta. Kun omavalinta-kaksikkoni oli tyystin toisenlainen. Tosin balladi tällaisen diversiteettiajattelun vuoksi, etteivät kaikki ole pelkkää paahtoa kokonaisuuden kannalta; mutta olen itse tosiaan siitä pitänyt aina kovasti.Restoni wrote:Two hundred men
Fools gold
Omasta mielestä itsestäänselvät valinnat kakkoslevyltä, tulivat miettimättä, kun taas kahden muun levyn kohdalla sai raapia hetken aikaa päätään.
Ihan oikein muistat, varmaan samalta vanhan Hevimestan keikalta kuin minäkin. Parit settilistat olin tallentanut muistiin:Firewood wrote:Tuli noista vanhemmista levyistä ja biisien uudelleenlämmityksistä mieleen, että onko tuota Farewelliä esitetty nykykokoonpanolla? Jotenkin tuntuu, että tuo voisi toimia Seppäsenkin vokalisoimana, vaikka onkin alunperin Natusen Sannan esittämä. Mulla on joku hämärä muistikuva, että olisi jossain tullut missä olen paikanpäällä ollut, mutta toisaalta hämäryysaste on sitä luokkaa, että voin olla täysin väärässäkin.
12.11.2010 Hevimesta, Oulu wrote:Firestorm
Failed States
Secret Door
The Awakening
Yesterday's News
Wings Of Icaros
Where Eternal Jesters Reign
Payback
Lucid Times
Call Of The Wild
The Dawn (intro)
Strangers' Ode
Two Hundred Men
Farewell
Take What The Heavens Create
---
Powerplay
Angel Of Light
Where The Rainbow Ends
27.5.2011 Hevimesta, Oulu wrote:Firestorm
Failed States
Secret Door
Fly Away
Angel Of Light
Yesterday's News
Where Eternal Jesters Reign
Reasons Revealed
The Dawn (intro)
Dreamland (Rami on vox)
Future World (Helloween cover)
Lady Of a Thousand Lakes
March To Glory
Take What The Heavens Create
---
Two Hundred Men
Powerplay
---
Where The Rainbow Ends
Eipä lisättävää.matti wrote:Jokainen DT-albumi on ollut vuotensa parhaimmistoa
Eli jos se nyt oli vielä epäselvää tuleeko jotain erilaista, niin tuossa taitaa olla varmistus siihen.Dreamtale wrote:Välityönä tehtävän levyn teon välityönä Dreamtale tekee keikan Kausalan Villen Mestassa. ...
Erilaista, eli siis ilmeisesti juuri tuo, josta on tällä sivulla jo spekuloitu + keskusteltukin?Icarus wrote:Eli jos se nyt oli vielä epäselvää tuleeko jotain erilaista, niin tuossa taitaa olla varmistus siihen.
~ 4 "rokkibiisiä" varastosta & 2 per "ei-Seppäsen-levy" uudelleennauhoitettuina
Hö, se on sitten noin, vaikka mie luulin tuota demoakin sen verran muka kuulleeni, että jotain samankaltaisuutta löytänyt.randalf wrote:Wasteland of the forgotten ja OH:n Wasteland on kyllä ihan eri biisit, tuota SotFS:in biisiä ei ole muualla kun tuolla demolla, paitsi mitä elää jollain osilla muissa biiseissä esim Strangers ode![]()
Aakkosjärjestyksessä, jos muutoin tasa"pisteet". Frekvenssin ollessa viisi (5) kappaletta meitä aihetta kommentoineita erikoisosaajia, onhan tuo varmasti taas laadusta kertova juttu, että hajonneisuus on noinkin laaja?Beyond Reality [8/12 biisistä mainittu, ml. eurobonus]
Fallen Star x 4
Heart's Desire x 4
Call Of The Wild x 3
Memories Of Time x 3
Where The Rainbow Ends x 2
Dancing In The Twilight
Dreamland
Farewell
Ocean's Heart [8/11 vars. biisistä mainittu]
Angel's Eyes x 4
Fool's Gold x 3
Two Hundred Men x 3
Chosen One x 2
If You Will Go
Return To The Sea
Tears
The Awakening
Difference [7/12 biisistä mainittu, ml. japsibonus]
Lucid Times x 6
Wings Of Icaros x 4
Lost Souls x 2
New Life x 2
Powerplay
Secret Door
World's Child
Sitten mä olen alitajuisesti varastanut Ramsekselta, koska toi Wasteland on mun tekemä biisi ja Wasteland of the Forgotten Ramin tekemä biisi.Jussi wrote: Hö, se on sitten noin, vaikka mie luulin tuota demoakin sen verran muka kuulleeni, että jotain samankaltaisuutta löytänyt.
Heh, eipä tullut järjestystä mietittyä sen tarkemmin, itse asiassa taisin biilistoja tarkastelemalla raitajärjestykseen nuo vain latoa. Vaan eipä tuo niin tarkkaa, kun muutenkin mielipiteet heittävät päivittäin volttia varsinkin noiden kahden ekan levyn kohdalla. Esimerkiksi jo tänään ihmettelen, miksei Rising Wind muka Ocean's Heartin neljän parhaan joukkoon mahtuisi. Tai Tears tai Return to the Sea tai...Jussi wrote:Sami lisätään kuudentena mukaan, 2 (ensimmäiseksi mainitulla) valinnalla, kuten muiltakin