Power metal

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Spunkmeyer

Re: Power metal

Post by Spunkmeyer »

DRAGONFORCE
Twilight Dementia (Live Album)
2CDs / LP 2010 – Roadrunner, Spinefarm, JVC Victor

Disc 1
Heroes of Our Time
Operation Ground and Pound
Reasons to Live
Fury of the Storm
Fields of Despair
Starfire
Soldiers of the Wasteland

Disc 2
My Spirit Will Go On
Where Dragons Rule
The Last Journey Home
Valley of the Damned
Strike of the Ninja
Through the Fire and Flames
Äxän mukaan ilmestyy 15.9. FIELDS OF DESPAIR mukana! Saamari, olen onnistunut missaamaan sen vaikka bändin olen nähnyt ainakin kolmesti livenä. Biisi on kuitenkin Black Winter Nightin kanssa bändin helposti paras aikaansaannos.
Davy Jones

Post by Davy Jones »

Mr Rami wrote:
ts wrote:Tuli muutama päivä sitten hommattua Wuthering Heightsin uusin eli Salt.
Saamari! Olen unohtanut hommata tuon! :(
ts wrote:Täytyy tunnustaa, että on jäänyt tuo The Shadow Cabinet kuulematta, mutta jos sitä edellinen Far From the Madding Crowd on myös helevetin hyvä levy, niin onhan Shadow Cabinetinkin oltava, onhan?
The Shadow Cabinet on todella kova levy, ehdottomasti pakko omistaa jos esim. tuo FFTMC iskee (ja miksi ei iskisi). TSC sisältää vähemmän sitä kelttimenoa, ja on kenties hiukan "hevimpi".

Ja kyllähän ne Nils Patrikia edeltävät levytkin omalla tavallaan mainioita ovat. Bändi ei vielä niillä levyillä täysin osannut toteuttaa Erik Ravnin visioita, mutta kappalemateriaali on kuitenkin parhaimmillaan uudempien levyjen veroista.

Jahas, nyt vetäydyn jatkamaan olutkulinarismia.
Vetästäänpäs tästä vaikka nyt aasinsilta:

Elikkäs, olen nyt tässä (viimeistään) tämän vuoden aikana tykästynyt vallan kovin NP Johanssonin vokalisointiin. Heightsien Johanssonin aikainen tuotanto löytyy, samoin Astral Doorsin "Astralism". Mutta mitä seuraavaksi, lisää AD:ia, vai Lion's Sharea vai Space Odysseyta?

Hakuampumaan ei jaksaisi ryhtyä. Kuriositeettina mainittakoon mieltymys power/folk-akselille enemmän kuin progeen.
Ice

Post by Ice »

Davy Jones wrote:
Mr Rami wrote:
ts wrote:Tuli muutama päivä sitten hommattua Wuthering Heightsin uusin eli Salt.
Saamari! Olen unohtanut hommata tuon! :(
ts wrote:Täytyy tunnustaa, että on jäänyt tuo The Shadow Cabinet kuulematta, mutta jos sitä edellinen Far From the Madding Crowd on myös helevetin hyvä levy, niin onhan Shadow Cabinetinkin oltava, onhan?
The Shadow Cabinet on todella kova levy, ehdottomasti pakko omistaa jos esim. tuo FFTMC iskee (ja miksi ei iskisi). TSC sisältää vähemmän sitä kelttimenoa, ja on kenties hiukan "hevimpi".

Ja kyllähän ne Nils Patrikia edeltävät levytkin omalla tavallaan mainioita ovat. Bändi ei vielä niillä levyillä täysin osannut toteuttaa Erik Ravnin visioita, mutta kappalemateriaali on kuitenkin parhaimmillaan uudempien levyjen veroista.

Jahas, nyt vetäydyn jatkamaan olutkulinarismia.

Vetästäänpäs tästä vaikka nyt aasinsilta:

Elikkäs, olen nyt tässä (viimeistään) tämän vuoden aikana tykästynyt vallan kovin NP Johanssonin vokalisointiin. Heightsien Johanssonin aikainen tuotanto löytyy, samoin Astral Doorsin "Astralism". Mutta mitä seuraavaksi, lisää AD:ia, vai Lion's Sharea vai Space Odysseyta?

Hakuampumaan ei jaksaisi ryhtyä. Kuriositeettina mainittakoon mieltymys power/folk-akselille enemmän kuin progeen.
Viimeisin olisi mun suosikki, Space Odysseyt ovat parasta neoklassista poweria tai miksi sitä haluaa kutsua Ynkän levyjen ohella ja Johansson vettä aivan loistavasti. Ei siinä etteikö Astral Doorsin Evil is Forever kannattaisi myös ottaa kuunteluun, loistava levy. Toisin kuin uusin joka on TYLSÄ.
Vilpuri

Post by Vilpuri »

Davy Jones wrote:
Uusimmasta Astral Doorsista en uskalla sanoa mitään, kun tilaus juuri sisässä, kaippa se vielä tällä viikolla kotiin toimitetaan. Mutta edeltävä New Revelation on mun mielestä mainio levy ja ainakin itse tykkään siitä paljon enemmän kuin vaikkapa Astralism- kiekosta jossa on vähän turhan paljon täytettä.

Lion's Sharen viime vuonna ilmestynyttä Dark Hours- levyä myös pakko suositella. Mun mielestä helkkarin hyvä levy jossa on paljon tarttuvia biisejä. Meikän top-kympissä mitä tulee viime vuonna ilmestyneisiin levyihin.
tommidt

Post by tommidt »

PM-rintamalla viime aikoina ovat kovassa soitossa olleet aiemmin mainittu ReinXeed ja japanilainen Alhambra (johon tutustuin Jensin blogihehkutuksen ansiosta).

ReinXeed (kököistä saundeista huolimatta) on oikein toimivaa sinfonista poweria. Bändin Facebook-sivuston mukaan olisi jo neljäs levy kohtapuoliin valmiina. Aluksi tuntui, että levyjä ei saa mistään, mutta onneksi iTunesista löytyi 2 ekaa ja cdjapanista sitten tämä uusin (ja parhain) "Majestic". Mallikasta meininkiä (tosin aluksi kyllä kesti hiukan aikaa totutella tuohon saundipolitiikkaan)!

Alhambra sitten onkin toinen juttu. :evilmosh: Bändi nyt ei täysin puhdasta poweria ole. Biisit sisältävät toisinaan melkoista proge/fuusiokikkailua, mutta pirun taitavia soittajia bändissä on ja biisit kantavat oikein mainiosti. Varsinkin instrumentaaliosiot ovat melkoisen päteviä! Ainoa homma, mikä varmastikin monelle alussa tökkii on tuo naislaulajan ääni (ja ehkä se, että laulavat japaniksi). iTunesista löytyy kaikki 3 levyä, joista ehkä "Fadista" on eniten poweri-osastoa. Ovat myös julkaisseet yhden dvdn...

Muutama pätkä Alhambralta: Labyrinth, Estacion Abrasadora (proge-instrumentaali), Missing You (kunnon poweria! :D ) ja lopuksi God Keeper (toinen tyly instrumentaali)

Että tälläistä tänään... :beer:
Gurney Halleck

Post by Gurney Halleck »

Miettinytkin vähän että milloin saadaan tuo japskipoweri kunnolla tekemään invaasio euroopan markkinoille. Bändit kuten Galneryus ja Concerto Moon soittavat aika hyvin eurooppalaiset vastineensa suohon ja lujaa. Laulajat ja näiden aksentit tietty aiheuttavat ehkä omat ongelmansa.

Anyway, Alhambra on tosiaankin aika hyvä tuttavuus. Sama synistikin kuin Galneryuksella.
valis

Post by valis »

"Lion's Sharen viime vuonna ilmestynyttä Dark Hours- levyä myös pakko suositella. Mun mielestä helkkarin hyvä levy jossa on paljon tarttuvia biisejä. Meikän top-kympissä mitä tulee viime vuonna ilmestyneisiin levyihin."

Kiitos vinkistä.
Ostettu ja toimii.
Jussi

Post by Jussi »

Metalium lopettaa, eikä kauhean moni jää kaipaamaan.
11 vuotta sitten debyytillään (Millenium Metal :) ) oli 2-3 hääviä biisiä, jotka pilasi paska tuotanto. Sittemmin joitain covereitaan on voinut harvakseen tsekkailla Henning Bassen hienon äänen tuomasta mielenkiinnosta, mutta siinä se.

ns: Grave Digger - Under My Flag
heraklos

Post by heraklos »

Juu ei. Myös Accept-cover Burning oli minusta oikein hieno versio Accept-tribuutilla. Tuon tribuutin ansiosta ostinkin bändin levyn, mutta sen jälkeen ei oikein bändi innostanut.
Lane

Post by Lane »

^ Pariin edelliseen... Kiitos vinkeistä, ajattelin ottaa bändin seuraavaksi tsekattavaksi power metal -poppooksi. Nyt olen varuillani, noita levyjä kun näyttää saavan monen levyn setteinäkin...
Vilpuri

Post by Vilpuri »

Mä jään vähän kaipaamaan, ehkä. Mulla ei ole kuin poppoon kuudes levy joka on suunnilleen kaikkien kommenttien mukaan kaikista heikoin. Mä kyllä tykkään levystä. On kyllä aikaa siitä, kun olen viimeksi kuunnellut enkä muista ainuttakaan biisiä kylmiltään, mutta sen muistan, että hyvältä se perkele kuulosti ja aattelin kyllä hommata muutakin bändin tuotantoa jos joskus ehtii.
Davy Jones

Post by Davy Jones »

Olen aina sivuuttanut Stormwarriorin, pitänyt sitä jotenkin tasapaksuna Paragon-/Tad Morose-huttuna. Onneksi tylsyyksissäni silmäilin tätä ketjua ja heitin Heading Northen Spotifysta soimaan.

V*ttu että olen ollut tyhmä......
mega

Post by mega »

Davy Jones wrote:Olen aina sivuuttanut Stormwarriorin, pitänyt sitä jotenkin tasapaksuna Paragon-/Tad Morose-huttuna. Onneksi tylsyyksissäni silmäilin tätä ketjua ja heitin Heading Northen Spotifysta soimaan.

Uutta Stormwarrioria luvassa joulukuussa 2010.
Jussi

Re: Stormwarrior

Post by Jussi »

^ näin on!
01.08.2010
STORMWARRIOR signed to Massacre Records:

Massacre are proud to welcome German true metal kings STORMWARRIOR to the label.
Being one of Germany's most upcoming metal bands the quartet has signed a long-term
contract and has already started with the work on their upcoming 4th. album
(the working title is "Heathen Warrior"). The new album will be in stores end of this year
as a limited Digipak with bonus material, CD and numbered gatefold vinyl editions.
Mix and mastering will be done by Tommy Hansen, already having done the mastering work
on the the highly appraised predecessor "Heading Northe". The artwork will again be in the
hands of Uwe Karczewski. Metalheads can expect another combination of explosive guitar
works, catchy hooks but also some new elements to the"typical STORMWARRIOR sound"!
CDONissa on 17.12.2010 merkitty julkaisupäiväksi tba:lle, joten toivottavasti ehtinee tänä vuonna julkaisuun tuo Heathen Warrior.
Toukokuussa taas heillä on ollut seuraavasti sanottavaa tuosta iäisyyden myöhästyneestä live-DVD:stä (Hansen-kirous?). Saattaisihan sekin tulla nyt Massacrella sitten ulos..
Further great news is that the Live DVD “If It’s Not In Your Bloode… You Will Never
Understande!” is now completely ready for the final video cut, which means that the
official release date is drawing very near. We know you all have been waiting for a very
long time now and we’re really sorry about that, but there are certain processes in this
universe that simply are beyond our influence…However, thanks a lot for your patience
and stay tuned to the Official Runestone for the upcoming details,

…for that the flame may burneth forever…
Yenz, Hendrik, Alex & Lars
Davy Jones wrote:Olen aina sivuuttanut Stormwarriorin, pitänyt sitä jotenkin tasapaksuna Paragon-/Tad Morose-huttuna. Onneksi tylsyyksissäni silmäilin tätä ketjua ja heitin Heading Northen Spotifysta soimaan.

Älä unohda sitten kahta ekaa + välissääntullutta EP:tä!
mega

Re: Stormwarrior

Post by mega »

Jussi wrote:^ näin on!
01.08.2010
STORMWARRIOR signed to Massacre Records:

Massacre are proud to welcome German true metal kings STORMWARRIOR to the label.
Being one of Germany's most upcoming metal bands the quartet has signed a long-term
contract and has already started with the work on their upcoming 4th. album
(the working title is "Heathen Warrior"). The new album will be in stores end of this year
as a limited Digipak with bonus material, CD and numbered gatefold vinyl editions.
Mix and mastering will be done by Tommy Hansen, already having done the mastering work
on the the highly appraised predecessor "Heading Northe". The artwork will again be in the
hands of Uwe Karczewski. Metalheads can expect another combination of explosive guitar
works, catchy hooks but also some new elements to the"typical STORMWARRIOR sound"!
CDONissa on 17.12.2010 merkitty julkaisupäiväksi tba:lle, joten toivottavasti ehtinee tänä vuonna julkaisuun tuo Heathen Warrior.
Toukokuussa taas heillä on ollut seuraavasti sanottavaa tuosta iäisyyden myöhästyneestä live-DVD:stä (Hansen-kirous?). Saattaisihan sekin tulla nyt Massacrella sitten ulos..
Further great news is that the Live DVD “If It’s Not In Your Bloode… You Will Never
Understande!” is now completely ready for the final video cut, which means that the
official release date is drawing very near. We know you all have been waiting for a very
long time now and we’re really sorry about that, but there are certain processes in this
universe that simply are beyond our influence…However, thanks a lot for your patience
and stay tuned to the Official Runestone for the upcoming details,

…for that the flame may burneth forever…
Yenz, Hendrik, Alex & Lars

Älä unohda sitten kahta ekaa + välissääntullutta EP:tä!
Julkaisupäivä saattaa muuttua tuosta - aikaisemmaksi!
Davy Jones

Post by Davy Jones »

Astral Doorsin tuorein nyt ensikuuntelussa. Kolmen ensimmäisen biisin perusteella jäädään kyllä kahdesta edellisestä......

edit: Eipä se nyt oikein lähtenyt. Anthem Of The Dark oikeastaan ainoa joka nousee edes lähelle sellaisia helmiä kuin Raiders Of The Ark ja Pentecostal Bound. Muuten aika mitäänsanomatonta paahtoa. Testament Of Rock ja Metal DJ, mitä helvettiä!? :facepalm:

Noh, onneksi Johanssonin ääntä edes kuuntelee mielellään. Huomenna toinen pyöräytys ja sitten vaikka takaisin Saltin pariin 8)
heraklos

Post by heraklos »

En tiedä, onko Gallows End oikein virallisesti power metallia, mutta voisi ainakin kuvitella, että power metallista pitäville ko. orkesteri kuitenkin iskee. Joka tapauksessa tuolta voi lukea arvostelun bändin debyytistä.

Jottei nyt jäisi vain sanallisen annin puolelle, niin tokihan Gallows Endilla on myös myspace-sivusto. Valitettavasti siellä on vain yksi biisi kokonaisena. Jotain osviittaa noista näytteistäkin saanee. Eihän tuo miltään maailmaa mullistavalta kuulosta, mutta kuitenkin varsin hyvältä.
mape
Site Admin

Post by mape »

heraklos

Post by heraklos »

Oho! Kiitos vinkistä. On kyllä mennyt sokealta ohi silmien. :ups:
sirclansman
Grey Eminence

Post by sirclansman »

Lokakuun 25. ilmestyvä Firewindin Days of Defiance ei muuten oo laisinkaan hassumpi. Edellistä The Premonitionia jotkut kehuivat kovinkin kovaksi, mutta ittelle ei jättäny mitään maata mullistavia muistijälkiä. Tällä uudella riffittely ja melodiat ovat enempikin omaan korvaan sopivia.
Sinkkubiisi World on Fire bändiltä taisi jo ilmestyäkin...
Last edited by sirclansman on Fri Oct 01, 2010 6:57 pm, edited 1 time in total.
Mane Malt

Post by Mane Malt »

Manowarin vanhat levyt on parasta power metallia. Melkein yhtä hyvää on running wild
mape
Site Admin

Post by mape »

Niin. Siinä se totuus nyt sitten nyypiön suusta tuli. Manowar on power metalia. :tired:
Balm

Post by Balm »

^Juu, tai vaikka Running Wildin ekat - aika poweria, aah! :wall:
aggressor.perverssor

Post by aggressor.perverssor »

Saksalainen melodisen power/heavy metallin kärkinimiin kuuluva Primal Fear, saapuu Suomeen lokakuussa kahdelle keikalle, Tampereelle ja Helsinkiin. Primal Fearia lämppäämässä nähdään ja kuullaan Marya Roxx.

08.10.-10 Music Bar Sputnik, Tampere
09.10.-10 Dante's Highlight, Helsinki

Liput tapahtumaan myy Tiketti.fi:

Tampere 15 euroa + Tiketin maksut
Helsinki 14 euroa + Tiketin maksut

Keikat K-18, normaalin K-20 sijaan.

http://www.facebook.com/event.php?eid=1 ... 564&ref=ts
herr nabel

Post by herr nabel »

Sen on kuulkaa Ron McGovneylla ja Metallican käyntikorteilla yksinoikeus tuohon termiin.

:pig:
Post Reply