
Maiden on paras.
Mitä tekemistä Shirleyllä on The X Factorin tai Virtual XI:n kanssa?Tailgunner wrote:Maidenin levyillä ollut jo X-factorista alkaen samat viat: Shirleyn tuotanto täyttä paskaa.
Korjasin hiukan.clairvoyant wrote:
Maidenin 1980-1988 levytykset ovat silti aika tajunnanräjäyttävää kamaa, eipä niitä kukaan meiltä onneksi ota pois. Up the Irons!
Ei mitään, ellei sitten Tailgunnerilla ole sisäpiiritietoa. Mielestäni Shirleyn astuttua kehiin tuotannon taso nousi hurjasti noiden levyjen jäljiltä. Mutta Martin Birchiin en lähde vertailemaan, molemmilla Maidenin "hovituottajilla" on hyvät ja huonot puolensa. Pääasiassa hyvää jälkeä ovat molemmat tehneet.Jussi wrote:Mitä tekemistä Shirleyllä on The X Factorin tai Virtual XI:n kanssa?Tailgunner wrote:Maidenin levyillä ollut jo X-factorista alkaen samat viat: Shirleyn tuotanto täyttä paskaa.
Eikös Prayeristä lähtien alettu äänittämään Harrisin latostudiossa?JVmursu wrote:Ei mitään, ellei sitten Tailgunnerilla ole sisäpiiritietoa. Mielestäni Shirleyn astuttua kehiin tuotannon taso nousi hurjasti noiden levyjen jäljiltä. Mutta Martin Birchiin en lähde vertailemaan, molemmilla Maidenin "hovituottajilla" on hyvät ja huonot puolensa. Pääasiassa hyvää jälkeä ovat molemmat tehneet.
Mitä helvettiä? X-Factor on aivan pirun loistava levy! Esimerkiksi kappaleet kuten Sign of the cross, Lord of the flies, Aftermath sekä The edge of darkness riittävät nostamaan tämän albumin jo keskinkertaisuudenkin yläpuolelle! Synkkä levy tunnelmaltaan Iron Maidenin mittapuulla, ja mielestäni Blazen ääni toimikin tähän loistavasti.Teutates wrote:Mitä levyyn tulee niin hiukan saisivat sitä eeppisyyttä rajoittaa ja ottaa muutaman nopean killerivedon mukaan vaikka AMOLAD pätevää tavaraa onkin.Toisaalta mitään X-Factorin kaltaista mahalaskua ei tarvinne pelätä.
Mitä helvettiä? Joku on erimieltä! Ei voi olla!Corpse wrote:Mitä helvettiä? X-Factor on aivan pirun loistava levy! Esimerkiksi kappaleet kuten Sign of the cross, Lord of the flies, Aftermath sekä The edge of darkness riittävät nostamaan tämän albumin jo keskinkertaisuudenkin yläpuolelle! Synkkä levy tunnelmaltaan Iron Maidenin mittapuulla, ja mielestäni Blazen ääni toimikin tähän loistavasti.
Amen. Levy tipahtaa mielestäni Maiden top-5:een heittämällä. Yksi heikompi biisi 2 A.M., ja vaikkei The Unbeliever sekään mikään huippu ole, niin jumaliste sitä puolivälin basso/torvi (tai mikälie) -fiilistelyä. Kylmät väreet.Corpse wrote:Mitä helvettiä? X-Factor on aivan pirun loistava levy! Esimerkiksi kappaleet kuten Sign of the cross, Lord of the flies, Aftermath sekä The edge of darkness riittävät nostamaan tämän albumin jo keskinkertaisuudenkin yläpuolelle! Synkkä levy tunnelmaltaan Iron Maidenin mittapuulla, ja mielestäni Blazen ääni toimikin tähän loistavasti.
Tämä on totta myös omalla kohdallani. Hieman erilaisempaa, tummempaa maidenia. Synkin rautaneito mitä on. Ei X-factoria pysty edes vertaamaan mihinkään Piece of mindiin, mahdotonta. Molemmat suosikkejani. X-factorin synkkyyteen vaikutti omalta osaltaan Harrisin isän poismeno levyn biisimateriaalia kirjoitettaessa.X-Factor on aivan pirun loistava levy!
Jota biiseissä ei monesti edes ole.Mutta ei anneta ikävien faktojen häiritä sanan säilän rattoisaa viuhumista.kukkakaali wrote:Toivottavasti tulee tällä kertaa yhen biisin teema-tupla-albumi jossa lätkytetään sitä saatanan E-D-C-HC-kuviota
Varmasti kuitenkin tajusit mitä sointukuviota tarkoitin. Pisti ihan oikeasti edellisellä levyllä loputtomiin vetytetyt Harrismit vituttamaan.Teutates wrote:Jota biiseissä ei monesti edes ole.Mutta ei anneta ikävien faktojen häiritä sanan säilän rattoisaa viuhumista.kukkakaali wrote:Toivottavasti tulee tällä kertaa yhen biisin teema-tupla-albumi jossa lätkytetään sitä saatanan E-D-C-HC-kuviota
Noh noh, eipäs liioitella. Ei soinnut aina mene vain E-D-C. Välillä ne menevät myös E-C-D.kukkakaali wrote:Toivottavasti tulee tällä kertaa yhen biisin teema-tupla-albumi jossa lätkytetään sitä saatanan E-D-C-HC-kuviota alusta loppuun
Osoittaa mielestäni melkoista tietämättömyyttä analysoida niinkin tyystin riffipohjaista musiikkia kuin Maiden sointujen pohjalta.Skaalapohjainen analysointi olisi jo hitusen järkevämpää ja tokihan Maidenia voi syyttää "saman molliskaalan käytöstä".Toinen juttu on sitten se ,että samasta voi syyttää myös vaikkapa Bachiakukkakaali wrote:Varmasti kuitenkin tajusit mitä sointukuviota tarkoitin. Pisti ihan oikeasti edellisellä levyllä loputtomiin vetytetyt Harrismit vituttamaan.
Tarkoittaako JVMursu nyt duuria (kuten merkintä E antaa olettaa) vai mollia (Em).Nimittäin E-D-C sointukulku on varsin hilpeän kuuloinen ollakseen Maidenin tavaramerkki.Kokeilkaapa vaikka akustisella.JVmursu wrote:Noh noh, eipäs liioitella. Ei soinnut aina mene vain E-D-C. Välillä ne menevät myös E-C-D.
E-mollia tarkoitan, mutta käytännössä se otetaan heavyssa yleensä vitossointuna, jota voi käyttää kumpaankin tarkoitukseen. Silloin laulu/kitaramelodia (ja miksei bassokin) määrittelee mennäänkö duurissa vai mollissa. Itse tykkään kyllä Maidenin sointukuvioista, vaikka tuossa vähän leukailinkin. Ja riffeistä tietysti, niitäkin piisaa. Usein niissäkin on tosin pohjana jokin simppeli sointukuvio ja yleensä ne simppelit ovat niitä tehokkaimpia.Teutates wrote:Tarkoittaako JVMursu nyt duuria (kuten merkintä E antaa olettaa) vai mollia (Em).Nimittäin E-D-C sointukulku on varsin hilpeän kuuloinen ollakseen Maidenin tavaramerkki.Kokeilkaapa vaikka akustisella.JVmursu wrote:Noh noh, eipäs liioitella. Ei soinnut aina mene vain E-D-C. Välillä ne menevät myös E-C-D.
Täh.Teutates wrote:Osoittaa mielestäni melkoista tietämättömyyttä analysoida niinkin tyystin riffipohjaista musiikkia kuin Maiden sointujen pohjalta.Skaalapohjainen analysointi olisi jo hitusen järkevämpää ja tokihan Maidenia voi syyttää "saman molliskaalan käytöstä".Toinen juttu on sitten se ,että samasta voi syyttää myös vaikkapa Bachiakukkakaali wrote:Varmasti kuitenkin tajusit mitä sointukuviota tarkoitin. Pisti ihan oikeasti edellisellä levyllä loputtomiin vetytetyt Harrismit vituttamaan.![]()
Mutta kuten sanoin: Ei anneta faktojen häiritä.
Jätkä kuulostaa nyt ihan koko nuoruutensa makkarissa Maidenin biisejä hiplaillen tuhlanneelta muusikonplantulta ja antaa vielä siinä sivussa pointtien viuhua kaukaa ohi. Eihän satunnaisissa harrismeissa mitään vikaa ole, mutta toivoisi että samojen väsyneiden ideoiden jatkuvasta innottomasta tankkaamisesta päästäisiin kerralla ohi ja tehtäisiin sitä hyvää heviä, josta Iron Maidenin logo levyn kannessa joskus oli takuuvarma merkki.Teutates wrote:Osoittaa mielestäni melkoista tietämättömyyttä analysoida niinkin tyystin riffipohjaista musiikkia kuin Maiden sointujen pohjalta.Skaalapohjainen analysointi olisi jo hitusen järkevämpää ja tokihan Maidenia voi syyttää "saman molliskaalan käytöstä".Toinen juttu on sitten se ,että samasta voi syyttää myös vaikkapa Bachia![]()
Mutta kuten sanoin: Ei anneta faktojen häiritä.