Teatrialla 31.10.2009 wrote:1. Routaisten Peltojen Pehtoorit
2. Elämä Kuin
3. Kravattipakko
4. Piispa Ja Minä
5. Tanssi
6. Ei Enkeleitä
7. Eräs Kaunis Päivä
8. Aaveissa Vainko Olet Mun
9. Kaunis Kotkan Käsi
10. Yönseutu
11. Tie
12. Korpi
13. Viina, Terva & Hauta
---
14. Uurastaja
15. Nämä Herrasmiehet
---
16. Hallamaatuska
17. Yökunnaat
18. Pohjoista Viljaa
19. Kuu Kaakon Yllä
Olipa tosiaan, todella mainio keikka eilen. Ylläoleva setti oli varmasti pisin, aikalailla tasan kaksituntinen, minkä olen bändiltä koskaan nähnyt kai pian yli kahdessakymmenessä kerrassa. Hyvänhän siitä teki jo, että Yönseutu soitettiin

eikä sitä nyt olisi tarvinnut
'nyt moni varmaan ihmettelee, mistä on oikein kyse' -tyyliin alleviivata. Yhteiskuorot lähtivät taas kerran komeasti, vaikkei nyt samanlaista huutoa saanutkaan loputtuaan aikaan kuin vaikka nyt tuo radiosta tutuin uusin single. Mutta tässähän oli kaikki juuri kuten tilattiinkin, kiitoksia vain! Klubipuolikin oli enemmän tai vähemmän loppuunmyyty, ei sinne bändiä seuraamaan olisi kyllä enempää mahtunut. Vaikkei siinä etualalla oltuaan tiedäkään, kuinka täyttä tai tyhjää salin toisella reunalla oli.
Kravattipakko oli ottanut mainiosti Patojen paikan "Motörhead-biisinä" ja (aina vain jotenkin pölähtäneemmältä) näyttävä Arvo naulasi sen upean soolon juuri kuten odotinkin, muutenkin bändi on todella hyvässä soittotikissä ollut näillä tämänvuotisilla keikoilla. Marraskuun Laulujen (I:en) biisit olivat jätetty juuri näihin parhaisiin (soromnoo AAA:lle), kun taas Kuopion keikkaan ainoa ero näytti olevan Kaunis Kotkan Käsi Nuori Mies Nimettömän tilalla. Olisi kyllä se, Ajastaika tai tämä toinen sinkku (/mikä tahansa) Kaajärven Rannoiltakin kelvannut, mutta nyvä näinkin.
Pitää arvostaa SPJKR-materiaalin soittamista, erityisesti tämän tilallakuullun! Vaikka ainahan vielä Leimu olisi kelvannut noiden Herrasmiesten asemasta, mutta ei tosiaan nytkään todellakaan valittamista ole. Rauta-Airot kun olisivat vielä nyt laskettu pysyvästi lepoon, niin johan olisi hyvä.
Uuden levyn valinnoista, Eräs Kaunis Päivä sopi settiin kuin olisi ollut siinä aina, ja itselleni paras soitetuista tuoreista jo kesällä ässäksi todetun Aaveiden kanssa.
ns:
Korkeat Kotkain Tiet-Twist