Onneksi oot ihan vitun väärässä.Metalman wrote: Kyllä minusta MDB on lähempänä doomia kuin deathia. Ainakin se levy jossa on For You niminen biisi
Levy jota hae, on Like Gods of the Sun.
No en tiedä onko onni että olen väärässä vai ei. Kyllä se minun korvaan kuulosta juurikin enemmän esim black sabbathin nimikko biisiltä tai reverred bizarrelta kuin miltään Death nimisen bändin tuotokselta. Kevyempään deathiin en ole paljoa tutustunut. Melodeathia tässä ei ilmeisesti tarkoitettu.ChristLiar wrote:Onneksi oot ihan vitun väärässä.Metalman wrote: Kyllä minusta MDB on lähempänä doomia kuin deathia. Ainakin se levy jossa on For You niminen biisi
Levy jota hae, on Like Gods of the Sun.
Eikä ole! Genrettäminen on vakavaa puuhaa ja elämän suola.Metalman wrote:Makuasioitahan nämä tietty ovat.
itsehän en pidä mitään hidasta musiikkia death metallina.kukkakaali wrote:Eikä ole! Genrettäminen on vakavaa puuhaa ja elämän suola.Metalman wrote:Makuasioitahan nämä tietty ovat.
MDB:n varhaislevyt olivat suht' hidasta ja synkkää death metallia, jopa hemmetin hyvää sellaista. Myöhemmin melodiaa ja tunnelmointia tuli mukaan lisää. Vanhan liiton hevin, doom metallin ja Pyhien Perinteiden kanssa sillä ei silti ole mitään tekemistä.
Jos Ville Valo hengailisi entistä enemmän Lee Dorrianin kanssa ja tiputtaisi seuraavista pussailuballadeistaan tempot puoleen, olisiko HIM doom metallia?
On muuten niin kulunut juttu, ettei mitään rajaa. Hohhoijaa, anteeksi ja ihansama.
En valitetavasti ole kuunnellut Bolt Throweria. Eikä se hitaus nyt sinällään sitä death metaaliutta poista vaikka niin sanoinkin. En vain tiedä yhtään "hidasta"(siis toki monilla on hitaita kohtia mutta koko levy ei ole hidasta laahausta) Death metal aktia.Tämä ei tosin tarkoita ettei sellaista voi olla olemassa. Mutta agressiivisuutta pitää olla.S.M wrote:Eli esim. Bolt Thrower hitaimmilla biiseillään ei ole mielestäsi death metallia?Metalman wrote: itsehän en pidä mitään hidasta musiikkia death metallina.
Poseri.Metalman wrote:En valitetavasti ole kuunnellut Bolt Throweria. Eikä se hitaus nyt sinällään sitä death metaaliutta poista vaikka niin sanoinkin. En vain tiedä yhtään "hidasta"(siis toki monilla on hitaita kohtia mutta koko levy ei ole hidasta laahausta) Death metal aktia.Tämä ei tosin tarkoita ettei sellaista voi olla olemassa. Mutta agressiivisuutta pitää olla.S.M wrote:Eli esim. Bolt Thrower hitaimmilla biiseillään ei ole mielestäsi death metallia?Metalman wrote: itsehän en pidä mitään hidasta musiikkia death metallina.
Joku Doom metal fani voi sitten mennä wikipediaan korjaamaan artikelin http://fi.wikipedia.org/wiki/My_Dying_Bride
Tosin itse olen pitäny kyseistä bändiä doomina jo 15 vuotta kun isot pojat sano että se on doomia mutta tämä keskustelu jää osaltani tähän
Doomiahan se on gothic doomkin. Ei kai kukaan olekaan väittänyt, että MDB olisi jotain true doomia.Metalman wrote:Joku Doom metal fani voi sitten mennä wikipediaan korjaamaan artikelin http://fi.wikipedia.org/wiki/My_Dying_Bride
Tosin itse olen pitäny kyseistä bändiä doomina jo 15 vuotta kun isot pojat sano että se on doomia mutta tämä keskustelu jää osaltani tähän
Kuvailun tynkää? Helvetin raskasta, pääosin hidasta räimettä, nopeita kohtia mausteina. Jos et oo ollenkaan kuullu, niin Greek Fire löytyis tuolta. Jos multa kysyt, niin kannattaa jäljittää.kaos kommando wrote:Laittakaapa jotain kuvailun tynkää siitä Thee Plague of Gentlemenin ainoasta täyspitkästä, kiinnostaisi tietää kannattaako se jostain jäljittää. Kuulemma aika hyvä levy. Joo ja ei mitään ininöitä siitä yhdestä jätkästä, on tiedossa jo.
No tarkoitukseni ei ollut määritellä mitä death metal on. Olen vähän huono ilmaisemaan kirjallisesti itseäni. Pointti tuossa oli jotain semmoista että 95% ihmisistä pitää My Dying Brideä Doomina.Albert wrote:Voi vitun viikset...täällä meillä sitten on jätkä joka määrittelee mitä death metal on eikä ole kuunnellut Bolt Throweria hah hah hah.
Ja joo...goth doom ei ole doomia. Mitään goth doomia ei ole olemassakaan kuin räkänokkien fantasioissa.
Siitä mitä jengi ajattelee meidän musasta en tällaisessa keskustelussa piittaa pätkääkään.
Onneksi en joudu liikkumaan siellä missä harjoitat tilastotiedettäsi. Kyllähän nuo luvut voivat pitää paikkansa, mutta se kertoo enemmän ihmismassoista kuin itse asiasta. Jos olisit aikoinaan tullut meidän (Reverend BIzarre) keikoille pohtimaan näitä kysymyksiä ja skannaamaan yleistä mielidettä, olisit saanut varsin erilaisia tuloksia, mutta luonnollisesti on niin, että homogeeninen otos ei tuota luotettavia tuloksia. Tosin se mistä näiden 95% tieto ja tajunta koostuu, horjuttaa kyllä myöskin mahdollisten päätelmien paikkansa pitävyyttä.Metalman wrote:Pointti tuossa oli jotain semmoista että 95% ihmisistä pitää My Dying Brideä Doomina.