Doom metal
-
Mä käsitin, että nää kaks bändiä toimi jotenkin päällekkäin, mut juu ehkä tämä Kali on kovempi. Pitää tutustua.herr nabel wrote:Tuosta Great Covenista ei ole kokemusta mutta ko. bändihän hajosi ja osa ukkeleista perusti Eight Hands For Kali soittoryhmän.NightMare82 wrote: Mitäs mieltä täällä muuten ollaan Great Covenista? Ainakin I Haten mailorderin kuvauksen perusteella tuon pitäis maistua eeppisen doomin faneille?
Heidän Mount Meru MCD on ihan kiintoisaa tavaraa. Kaiken maailman tiibettibongoa siellä soitellaan myös, varsin jyrkkää ja synkkää doomia tuo levytys. Pitääpä ottaa taas kuunteluun.
Witchfinder Generalin musiikkiin olen nyt vasta tutustunut hiukan enemmän. Kappaleet kuten Free Country sekä No Stayer ovat ehkä sieltä parhaasta päästä. Free country biisissä on juurikin semmoista menoa musiikillisesti mikä iskee minuun erittäin helposti ja se myös toimii! Kyseisen biisin lyriikat vähän arveluttavat kyllä. Onhan se nimibiisikin oikein hieno veto toki. Death penaltyllä on pari hiukan tylsempääkin biisiä valitettavasti päässyt joukkoon, mutta ei se kokonaisuutta haitta silleen. Erinomainen bändi kaikenkaikkiaan kyllä.
-
Warning tekee ainakin nyt joitakin keikkoja ja itse asiassa muistelisin, että Rich Walker / Miskatonic Foundation mainitsi jossain foorumilla hiljattain, että uusi Warning levy olisi mahdollisesti tulossa jo ensi vuonna, mikä on sinänsä nopeaa toimintaa, että ekan ja tokan levyn välillä ehti vierähtää seitsemän vuotta.
-
Muistan kanssa tuon lukeneeni, melkoisen puun takaa tuli, olin varautunu odottamaan reippaasti kauemmin sitä, heh.Cvbe wrote:Warning tekee ainakin nyt joitakin keikkoja ja itse asiassa muistelisin, että Rich Walker / Miskatonic Foundation mainitsi jossain foorumilla hiljattain, että uusi Warning levy olisi mahdollisesti tulossa jo ensi vuonna, mikä on sinänsä nopeaa toimintaa, että ekan ja tokan levyn välillä ehti vierähtää seitsemän vuotta.
Lisäksi The Strength to Dreamistä ja tuosta uudemmasta on ilmeisesti tulossa vinyylipainokset jossain vaiheessa?
-
-
Vitusin jokainen laulaja on sopinut bändin tyyliin kuin silkkihanska! Kyllä se Reagers on se sielukkain vonkuja mutta ei sillälailla jää kaipaamaan kun kuuntelee Born too latea tai vaikkapa C.O.D.:ia. Jos nyt Vitus lähtisi taas baanalle jonkun uuden laulajan kera niin sattais tehdä jo tiukkaa menisikö vielä läpi.
Kovat kolmikot:
SAINT VITUS, PENTAGRAM ja TROUBLE
CANDLEMASS, MERCY (Messiahin aikainen) ja SORCERER
Kovat kolmikot:
Kertoisitko enemmän Sorcererista? Kokonaan uusi nimi meikäläiselle.anthares wrote:Vitusin jokainen laulaja on sopinut bändin tyyliin kuin silkkihanska! Kyllä se Reagers on se sielukkain vonkuja mutta ei sillälailla jää kaipaamaan kun kuuntelee Born too latea tai vaikkapa C.O.D.:ia. Jos nyt Vitus lähtisi taas baanalle jonkun uuden laulajan kera niin sattais tehdä jo tiukkaa menisikö vielä läpi.
Kovat kolmikot:
Ja Vituksesta voisin kanssa sen verran kysyä, että onko mitään tietoa mistä sais Die Healing, Mournful Cries ja C.O.D.-levyjä? Tietysti Reagersin aikaistasestakin tuotannosta saa kertoa, jos on tietoa muusta kuin siitä CD-R:stä mitä Doom-Dealerissä myydään. Taitaa noi Reagers-levyt olla vaan aika kiven alla nykyisin. Mulle saa myydä kyllä originaaleja Reagers-kiekkoja, jos on nurkissa pölyttymässä!
-
http://www.metal-archives.com/band.php?id=5906Arse wrote: Kertoisitko enemmän Sorcererista? Kokonaan uusi nimi meikäläiselle.
-
Huh. Pitkään tuota sai etsiä, mutta onneks tärppäsi. Joensuun lahja maailmalle eli Levy-Eskot sai tilattua itelle Warningin Watching from a Distancen. Hinta on suolainen, 24.90e, mutta kyllä tuo levy on kevyesti hintansa väärti. On vaan nähtävästi parin viikon odotteluaika tiedossa nyt ennen kun lätyn saa haettua. Ei jaksais. Mmh.
-
-
Harmitti ku ei saanu Warningin uutta enää Kelt. Jäänsärkijästä. Tai sit olin sokea. En ollu sillä tuulella, että oisin kehdannut kysellä niiltä levykauppiailta mitään tai että ne ois tilanneet levyä. Ne on vielä mun tuttuja. Huh.
Mutta sen sijaan "So long suckers" oli sopivasti ilmestynyt oikeana päivänä oikeaan paikkaan (mm. Leppävaaran Anttilaanhan tämä tulee vasta huomenna). Oikein mainio levy, mutta eipä siitä sen enempää, kun Reverendillä on oma topikkikin.
Mutta sen sijaan "So long suckers" oli sopivasti ilmestynyt oikeana päivänä oikeaan paikkaan (mm. Leppävaaran Anttilaanhan tämä tulee vasta huomenna). Oikein mainio levy, mutta eipä siitä sen enempää, kun Reverendillä on oma topikkikin.
-
-
Tuota kyllä odotellaan kieli pitkänä! Paperilla vaikuttaa orkesteri ainakin siltä, ettei mikään voi mennä vikaanPeter Vicar wrote:Samalta firmalta myös Lord Vicar 7" EP, toivottavasti ennen vuoden loppua:
http://www.ihate.se/

-
MacMoney wrote:En ole varma, onko ketjussa jo mainittu, mutta Mael Mordhan uusin levy on erittäin toimivaa doomia kelttiläisillä folkkimelodioilla höystettynä. Paha sanoa kumpi on tämän vuoden paras levy, tämä vai So Long Suckers.
Sain noilta kavereilta levyn kun soitettiin Irlannissa ja täytyy sanoa, että en tykännyt yhtään, eikä siinä doomia kyllä ollut, mutta uutta levyä en varmaankaan siis ole kuullut.
-
-
Se mitä olen kuullut on aika MDB-kloonausta (vaikkakin paremman kuuloista) irkkufolkmelodioilla. Hiukan ärsyttävää jotenkin... samaa ärsytystä mikä itseä on vaivannut Mourning Belovethin ja myös Old Seasonin kanssa... enemmän pidän vaikkapa Primordialista, jos irkkuskeneen mennään. Siinä on omanlaistaan viehätystä, erityisesti livenä.MacMoney wrote:En ole varma, onko ketjussa jo mainittu, mutta Mael Mordhan uusin levy on erittäin toimivaa doomia kelttiläisillä folkkimelodioilla höystettynä.
Mun mielestä My Dying Briden alkutuotanto pesee nämä kaikki. Ikävä kyllä täytyy myöntää tämä.
Primordialkin on aika joutavaa mun korvissa...ihan alkupäässä siinä oli mukavaa visvaa, mutta se mitä nyt olen myöhemmin kuullut on aika mainstream leijuntaa. Keikkaa en ole todistanut.
Mourning Belovethin eka oli kyllä aika hyvä...tai siis kuunneltava...mut mieluummin tältä alalta kuuntelen Officium Tristea. Mieluummin siis kuin My Dying Brideakin...ellei oteta lukuun As the flower withersiä ja alkupään eepee-levyjä. Niissä oli vielä läsnä jotain jännittävää.
Mut tässä oli kai tarkoitus puhua doom metallista, joten lopetan tämän lässytyksen tähän.
Primordialkin on aika joutavaa mun korvissa...ihan alkupäässä siinä oli mukavaa visvaa, mutta se mitä nyt olen myöhemmin kuullut on aika mainstream leijuntaa. Keikkaa en ole todistanut.
Mourning Belovethin eka oli kyllä aika hyvä...tai siis kuunneltava...mut mieluummin tältä alalta kuuntelen Officium Tristea. Mieluummin siis kuin My Dying Brideakin...ellei oteta lukuun As the flower withersiä ja alkupään eepee-levyjä. Niissä oli vielä läsnä jotain jännittävää.
Mut tässä oli kai tarkoitus puhua doom metallista, joten lopetan tämän lässytyksen tähän.
-
-