Doom metal

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Hakkapeliitta

Post by Hakkapeliitta »

Tietty Sheltonissa on tiettyä "kireyttä" 8) mutta on se niin persoonallinen, että sitä on kiva kuunnella. Tuo "kireys" on muuten hieman vaihtelevaa eri levyillä..
*~NegativeGirl94~*

Post by *~NegativeGirl94~* »

herr nabel wrote:Aika yössä jengi elää, käviväthän suomessakin monta keikkaa vetämässä tossa talvella.
Niin no onhan noita tuntemattomia bändejä keikalla milloin missäkin, mutta ei mulla ainakaan ole seuraamisen aktiivisuus sillä tasolla, että kaikesta naapurissa käyvästä tulisi otettua selvää tai muutenkaan seurattua joka genren jokaista risahdusta. Kun lisäksi doom ei itsellä ole kaikkein kovin juttu, tässä on tulos :oops:
*~NegativeGirl94~*

Albert wrote:Musta toi Shark Shelton on vähän niin kuin Kossu. Ei se nyt oikeasti niin hyvää ole, mutta kuitenkin siitä diggaa.
Suunnilleen tätä meinasin itsekin. Ensin sitä piti opetella sietämään ja tavallaan tunnistettavuus on positiivinen juttu, mutta en voi sanoa mitenkään erityisesti nauttivani Sheltonin äänestä, kun taas tämä Warningin jamppa oikeasti kuulostaa erittäin persoonallisella ja omituisella tavalla kauniilta.
Albert

Post by Albert »

Onhan se varmaan noin, että tuntemattomia bändejä jää sivuun, mut toisaalta tämä taas osoittaa sen, että jos esim jostain Englannista tulee joku bändi joka saattaisi olla jotain muuta kuin tätä saatanan siilitukka+lippis+shortsit+paksut kulmakarvat paskaa niin ehkä kannattaa maksaa se 5 euroa ja tulla paikalle.

Warning nimittäin vähäeleisyydessään luo sellaisen hartaan tunnelman keikkatilanteessakin!
*~NegativeGirl94~*

Albert wrote:Onhan se varmaan noin, että tuntemattomia bändejä jää sivuun, mut toisaalta tämä taas osoittaa sen, että jos esim jostain Englannista tulee joku bändi joka saattaisi olla jotain muuta kuin tätä saatanan siilitukka+lippis+shortsit+paksut kulmakarvat paskaa niin ehkä kannattaa maksaa se 5 euroa ja tulla paikalle.

Warning nimittäin vähäeleisyydessään luo sellaisen hartaan tunnelman keikkatilanteessakin!
Näinhän se on ja nyt jo yhden samplen perusteella harmittaa, että bändi jäi näkemättä. Perkele! Mutta ei vaan tule käytyä kaikkea tarjontaa läpi tiuhalla kammalla, koska ei aina ehdi kun ei tästä sentään palkkaa makseta, vai mitä MRiekki :roll:
metalglory
Grey Eminence

Post by metalglory »

Joka vitun ikisestä ulkomaisen metallibändin keikasta on varmasti ollut Imperiumin laudan Keikat-osiossa keskustelua tai ainakin threadin aloitus. Voi olla, että ne joskus (harvoin! en edes muista koska!) jäävät varsinaisesta Imperiumin keikkalistasta pois, saati sitten paikallisten medioiden uutisoinneista, mutta silti voi vaan syyttää itseään jos missaa keikkoja "vahingossa".

Miten ihmiset pärjäsivät ennen ilman intternettiä?
*~NegativeGirl94~*

Vielä on tuleva se päivä, että mä olen kuullut maailman jokaista bändiä, sen jälkeen mä aion käydä hyvien keikoilla ja jättää paskat väliin!
metalglory
Grey Eminence

Post by metalglory »

*~NegativeGirl94~* wrote:Vielä on tuleva se päivä, että mä olen kuullut maailman jokaista bändiä, sen jälkeen mä aion käydä hyvien keikoilla ja jättää paskat väliin!
Siisti homma.
OooO

Post by OooO »

Crooked wrote:Mistä Runemagickin levystä olisi hyvä aloittaa tutustuminen?
Huonosti on bändi hallussa, mutta jossain vaiheessa samaa asiaa arvuuteltuni ja arvosteluja luettuani ostin Darkness Death Doom levyn. Kova on ja levyn kuvailuun riittää nimen lukeminen, vaan silti on muu tuotanto jäänyt hankkimatta.
MRiekki

Post by MRiekki »

MRiekki wrote:
Albert wrote:Ja tosiaan häpeällistä että jengi missasi nuo keikat!!!!
No, sitä se vanhuus teettää. Hyvä ku jaksaa repiä perseensä tuohon puolen kilsan päähän Klubille joskus jotain kattoon. Ei kai sitä nyt saatana Pispalaan asti...
Pakko purkautua ja lisätä vielä tähän vielä sellainen pointti omasta puolesta, että kun tässä vääntää käytännössä päivät ympäri heviä lehteen ja radioon ja milloin minnekin, niin jotenkin sitä ei vain jaksa vääntäytyä vielä illan päätteeksi joka perkeleen keikalle. Tässä on kuitenkin tuota muutakin elämää.

Tuo ko. veto olis totta kai ollut kova, mutta niin tuossa on ohi mennyt paljon muutakin.

Nimim. "Ei vaan jaksa".

Niin, ja tästä oli just puhettakin erään alan hemmon kanssa: vaikka se kuulostaa mäntiltä, niin uusien, varsinkin ug-tason bändien bongaaminen on sitä hankalampaa mitä enemmän promoa puskee luukusta. Monesti ne alakerran levyt jää vaan makaamaan, kun sitä muuta, "pakkotsekattavaa" sälää pukkaa niin vitusti. Mää ainakin olen usein ihan ulalla näistä bändeistä.

Joo joo. Wanna-be selittää...
Peter Vicar

Post by Peter Vicar »

Albert wrote:Musta toi Shark Shelton on vähän niin kuin Kossu. Ei se nyt oikeasti niin hyvää ole, mutta kuitenkin siitä diggaa.
Mulle taas Sheltonin ääni on vähän kuin Islayn mallasviskiä. Ei siitäkään kaikki tykkää, mutta ne joille uppoaa... voi jumalauta! Erittäin persoonallinen laulutapa, arvostan kovasti. Ja tässä vielä vähän noidan sekoitetta:
http://www.youtube.com/watch?v=3us9eEWf5Ac
Albert

Post by Albert »

Siis kyllä minäkin tykkään kovasti, mut sanotaan vaikka näin että Halfordia ja Gillania arvostan ilman mitään filttereitä. Et siis sieltä ihan ammennan jotain. Mummoääni rules toki!!!!

Ja Runemagick on paska, mutta tämä uusi levy oli yllätys. Toimii melko hyvin!!!!
Albert

Post by Albert »

MRiekki wrote:Joo joo. Wanna-be selittää...
Noh noh...Ja nyt sitten tulet ainakin morjestamaan jollekin meidän lopunaikain keikoista!!!! Sovittu?
Albert

Post by Albert »

*~NegativeGirl94~* wrote:Vielä on tuleva se päivä, että mä olen kuullut maailman jokaista bändiä, sen jälkeen mä aion käydä hyvien keikoilla ja jättää paskat väliin!
Tervetuloa sitten vaan!!!!!! Kaikki muut bändit ovat paskoja paitsi ne missä mä olen! Tai Arska tai Vesku!
Mets^

Post by Mets^ »

Oho, kuulun näköjään siihen ryhmään jolle tuo Warningin vokalistin ulosanti kolahtaa kovasti. Pitää tutustua bändiin kyllä enemmän.
Madonmieli

Post by Madonmieli »

Mets^ wrote:Oho, kuulun näköjään siihen ryhmään jolle tuo Warningin vokalistin ulosanti kolahtaa kovasti. Pitää tutustua bändiin kyllä enemmän.
Hmm... kun Mark "the Shark" Sheltonista on tässä aiemmin puhuttu, niin hänhän ei ole Warningin laulaja, vaan vaikuttaa orkesterissa nimeltään Manilla Road. Warningin laulajan (nimi tuntuu unohtuvan, Pat Walker?) ulosannista ei mielestäni ole täällä puhuttu.

Itse pidän Sheltonin laulutavasta todella paljon, eikä siihen edes tarvinnut totutella, vaan upposi ensikuulemalta. Siinä nyt vaan on se jokin.
*~NegativeGirl94~*

Madonmieli wrote:Hmm... kun Mark "the Shark" Sheltonista on tässä aiemmin puhuttu, niin hänhän ei ole Warningin laulaja, vaan vaikuttaa orkesterissa nimeltään Manilla Road. Warningin laulajan (nimi tuntuu unohtuvan, Pat Walker?) ulosannista ei mielestäni ole täällä puhuttu.
Mä taisin olla se, joka nosti Sheltonin nimen esiin Warningin yhteydessä, mutta en kyllä mielestäni häntä Warningin laulajaksi väittänyt. Yritin kirjata ensireaktion entuudestaan vieraan laulajan (Pat Walker tosiaan nimeltään) ääneen ja tarkoitus oli nimenomaan puhua Warningin laulajan ulosannista; nasaali ääni järkytti aluksi mutta siihen tottui pian ja ihmekös tuo, jos on Sheltoniinkin tottunut.
anthares

Post by anthares »

LasPhlegas wrote:Sellane epic doom- proggis kuin SUNSET OF GOLGOTHA ois mulla perusteilla
Peijakas! Kuulostaa mielenkiintoiselta!
Madonmieli

Post by Madonmieli »

*~NegativeGirl94~* wrote:Mä taisin olla se, joka nosti Sheltonin nimen esiin Warningin yhteydessä, mutta en kyllä mielestäni häntä Warningin laulajaksi väittänyt. Yritin kirjata ensireaktion entuudestaan vieraan laulajan (Pat Walker tosiaan nimeltään) ääneen ja tarkoitus oli nimenomaan puhua Warningin laulajan ulosannista; nasaali ääni järkytti aluksi mutta siihen tottui pian ja ihmekös tuo, jos on Sheltoniinkin tottunut.
Jep jep. Ei kai kukaan Sheltonia Warningin laulajaksi väittänytkään, vaan varmistin vain jottei Mets^ käsittänyt väärin, kun hän kommenttinsa Shelton keskustelun perään laittoi.
MRiekki

Post by MRiekki »

Albert wrote: Noh noh...Ja nyt sitten tulet ainakin morjestamaan jollekin meidän lopunaikain keikoista!!!! Sovittu?
No pitäshän sitä! Perkele kun tuo Tampereen-veto on aikaan, jollon oon varmaan P-Pohjanmaalla. Ja sää tuut puolestas Inffi-baariin tiskijukkailemaan joku kerta. Kyllä Megakin sua varmaan tässä aiheella kiusaa.
Albert

Post by Albert »

Oho!
Shrike
Imperiumi Crew

Post by Shrike »

V.Karppinen wrote:Räpellystä...
Mistäs tämä olikaan kuvattu?

Harvinaisen apaattisena olitte tuolla lavalla. :)
Tosin, on myönnettävä etten ehtinyt katsoa kuin alusta pienen pätkän, töissä kun olen, joten en tiedä millaiseen vimmaan lopussa yllytte.

Mitäs porukat on mieltä tuosta Black Cobrasta?
Uskomattoman rankalta ja... täyteläiseltä kuulostaa, kun ottaa huomioon että kyseessä on vain rummut ja kitara. Mutta kyseessä on kuitenkin kaverukset jotka on soittanu ihan kovissa kokoonpanoissa: Jason Landrian (ex-Cavity) ja Rafael Martinez (ex-16, ex-Gammera, ex-Secret Order of Tusk, paikkaa Acid King:in basistin pallia).
Katsokaa myös blackcobra.net, vaikkei siellä juuri mitään olekaan.
Offensor

Post by Offensor »

Shrike wrote:Mitäs porukat on mieltä tuosta Black Cobrasta?
Ei sen vähempää kuin yksi vuoden parhaita levyjä! Uskomattoman raskasta vyörytystä, ja niin aggressiivista että liippaa nahkaa irti viiden metrin säteellä! Ei tosiaan uskoisi että on vain kitara+basso, ja tuolla internaatin ihmemaailmassa joku vieläpä tokaisi että livenä vieläkin raskaampaa... :shock:
Shrike
Imperiumi Crew

Post by Shrike »

Offensor wrote:
Shrike wrote:Mitäs porukat on mieltä tuosta Black Cobrasta?
Ei tosiaan uskoisi että on vain kitara+basso, ja tuolla internaatin ihmemaailmassa joku vieläpä tokaisi että livenä vieläkin raskaampaa... :shock:
Huh huh, siinä tulee jo ruumiita.

Itselläni raskain keikkakokemus, noin kokonaisuutena, oli joskus 2000 paikkeilla ruotsissa nähty High on Fire (mukana mesoamassa myös Alabama Thunderpussy). Keikan aikana hajosi pienen teatterin viikon vanhat PA-kamat (jälkeenpäin tuli ilmi että paikan oma ruuvarismies oli asentanut ne väärin, eivät siksi kestäneet volyymeitä, mutta silti) ja ulos salista tultiin korvat ja pää suhisten. Se koko sali ja varsinkin ne "lehterit" vapisi ja tärisi niin että välillä pelotti antaako ne periksi.
Matt Pike on kyllä puolikuuro, ei muuten voi ymmärtää miten ukko soittaa nupit yhdellätoista kahdella täyskokoisella Green stackillä ja seisoo pari metriä niiden edessä lavalla.

Olisi mukavaa nähdä Black Cobra jossain Semifinalin kokoisessa klubissa! (lämppärinä tietenkin Cause for Effect, niin saataisiin keikkaan kunnolla ääripäitä :)

EDIT: Toisaalta Goatsnake Dynamon ulkoilmalavalla aiheutti nelisen oksennuskohtausta, vaikka osasyyllisenä oli varmasti krapula, oli sekin aika hurja bassovalli kun kävi niin kroppaan että piti laattailla.
Albert

Post by Albert »

Mulle raskain ja ehkä kovin keikkaelämys on Electric Wizard Hollannissa. Aivan saatanan kovalla oli kaikki ämyrit. Jengiä miltei tuupertui maahan...olivat kaksinkerroin. hahaaa! Ja taustalle projisoitiin pätkiä mm Blind Deadistä...(taisi olla siitä ekasta). Apua kokemukseen antoi hollantilainen iltapala.

Ja en itse tsekannut tuota Cobraa mut tuosta kokoonpanosta tuli mieleen Jucifer jonka aion tsekata. Yhden livepätkän perusteella siltä muijalta voisi saada joitain saundikikkoja pöllittyä. Uskomaton meteli.
Post Reply