B L A S T-B E A T......
-
Niin että kerroppas meille. Itellä on ollut saman mallin sinkut alla parisen kuukautta ja säätöjen kanssa pelaaminen on aika kokeilemista kun edellisissä oli säätö mahdollisuudet niin vähissä.Lettu wrote: Sullahan Asa oli Yamahan dfp9400 pedaalit alla jos oikein muistan ? Millaiset asetukset sulla suurin piirtein niissä on ? Omat jammut on nykyään about joka toinen kerta pikkaset erilailla - koitan ettiä jatkuvasti parempia asetuksia, mutta tuntuu että takapakkia tulee mitä enemmän säätää...
Sen verran vielä pedaaleista, onko kukaan omistanut speedkingejä? Soveltuvatko hyvin nopeaan poljentaan vai ovatko enemmän funkki kamaa? Käsittääkseni tuplaiskut menee aika näppärästi kun osaa käyttää kantapään alle jäävää "lippaa".
-
No miten mä nyt niitä asetuksia luonnehtisin...?
Ne on säädetty aika kevyeksi, jousen kireystaso on ehkä puolivälissä, nuijan etäisyys kalvosta on "sopiva"
niin että singleiskuihin saa mukavasti munaa.
en mä nyt osaa luonnehtia niitä asetuksia, kuin että kaverit jotka niillä on soittanut on moittinut niitä liian kevyiksi niiden makuun. Etsikää ja kokeilkaa, kyllä nuo Yamahat Axikset hakkaa mennen tullen.
Ne on säädetty aika kevyeksi, jousen kireystaso on ehkä puolivälissä, nuijan etäisyys kalvosta on "sopiva"

en mä nyt osaa luonnehtia niitä asetuksia, kuin että kaverit jotka niillä on soittanut on moittinut niitä liian kevyiksi niiden makuun. Etsikää ja kokeilkaa, kyllä nuo Yamahat Axikset hakkaa mennen tullen.
Nyt rupesi asetukset löytymään. Laskin levyä reilusti alas, otin IC:n nuijien omat painot kokonaan pois ja nostin ne pedaalien nupikat nuijiin kiinni. Lisäksi pieni jousen säätö ja avot!Lettu wrote: Oon joskus testaillut muutella sen yhden namiskan paikkaa nuijan varressa. Sillä saa jonkin verran säädettyä sitä, miten raskaalta nuo tuntuu. Munaa sain reippaasti kun laitoin "painon" ylis ihan nuijiin kiinni muttamutta.. Kannattaa testailla jos sillä saisi jotain aikaiseksi.
Pedaalit on paljon paljon paljon helpommat soittaa!
Samanlaiset pedaalit löytyy täältäkin. Vajaa pari kuukautta olen noilla soitellut ja vasta nyt on alkanut löytyä sopivat asetukset. Aluksi tosiaan pidin jousia niin kireällä kun voi, viikko sitten löysäsin ne noin puoleenväliin ja vaihdoin IC:n nuijien muovipäät saman valmistajan puisiin. Viime viikon perusteella puunuijat on tuntuneet/kuulostaneet paremmalta, vaikkei noissa loppujen lopuksi taida olla paljoakaan eroa...Lettu wrote:Jousien kanssa en vain oikein tiedä mitä tehdä. Nyt ne on niin kireällä kun voi, mutta pitäisi kai taas vaihteeksi testailla.
Jousien löysääminen ainakin helpotti mun soittoa paljon. Levyä olen pitänyt aika alhaalla koko sen ajan mitä nuo pedaalit on käytössä olleet. Voi muuten olla, että tuo kireillä jousilla soitto oli jotain jäännettä edellisten jäykempien pedaalien ajalta, eli jalat eivät suostuneet soittamaan kevyemmillä kuin vasta nyt.
Kyllä suurimmaks osaks rumpalit jotka soittavat hyvinkin nopeeta grindia tai blastia soittaa kahdella jalalla... säästää voimia, ja jossain se raja tulee kuitenkin vastaan yhdellä jalalla mitä tulee nopeuteen.
Mitä tulee Nick Barkeriin, kahdella jalalla soittaa ja hyvin homman hallitsee... mutta mutta! Jostain kumman syystä mies on kuitenkin soittanut nopeimmat tuplabasarit "puritanical euphoric misanthropia" -levyllä käsi padeilla... eli hakannut kapuloilla basarit nauhalle...
Toisaalta esim. Satyriconin Frost soittaa blastit yhdellä jalalla... mutta eipä kyseisen bändin nopeat kohdat mitään mielettön temposia ole...
Mitä tulee Nick Barkeriin, kahdella jalalla soittaa ja hyvin homman hallitsee... mutta mutta! Jostain kumman syystä mies on kuitenkin soittanut nopeimmat tuplabasarit "puritanical euphoric misanthropia" -levyllä käsi padeilla... eli hakannut kapuloilla basarit nauhalle...
Toisaalta esim. Satyriconin Frost soittaa blastit yhdellä jalalla... mutta eipä kyseisen bändin nopeat kohdat mitään mielettön temposia ole...
-
Joopa jooMegaman 2000 wrote:Kyllä suurimmaks osaks rumpalit jotka soittavat hyvinkin nopeeta grindia tai blastia soittaa kahdella jalalla... säästää voimia, ja jossain se raja tulee kuitenkin vastaan yhdellä jalalla mitä tulee nopeuteen.

-
Katos äijääMegaman 2000 wrote:Kyllä suurimmaks osaks rumpalit jotka soittavat hyvinkin nopeeta grindia tai blastia soittaa kahdella jalalla... säästää voimia, ja jossain se raja tulee kuitenkin vastaan yhdellä jalalla mitä tulee nopeuteen.

Niin, tuohon nyt sen verran, että kahdella jalalla soittaminen todella säästää voimia ja jakaa "rasituksen" kahdelle raajalle tasaisesta. Toisaalta, näin teoriassahan kaikki tuplabasarit (16-osat) jotka joku rumpali pystyy soittamaan, niin samaan tempoonhan menee yhden jalan grindit. Tästä sitten päästäänkin siihen, että jos soittaa kahdella jalalla grindejä tosi nopeasti, ei välttämättä kykene soitamaan samoihin tempoihin tuplia (16-osat). Katselkaa esim. Roddyä niin sehän naputtaa kaikki grindit yhdellä jalalla, ja hyvinpä menee 260 ja viimeisten tietojen mukaan vielä enemmän ja hyvällä voimalla!

Tähän tahtoisin itsekin lähteen kuulla. Syytön kunnes toisin todistetaan, mutta ei olisi ensimmäinen herra, joka näin olisi menetellyt. On se vaan kummaMegaman 2000 wrote:Mitä tulee Nick Barkeriin, kahdella jalalla soittaa ja hyvin homman hallitsee... mutta mutta! Jostain kumman syystä mies on kuitenkin soittanut nopeimmat tuplabasarit "puritanical euphoric misanthropia" -levyllä käsi padeilla... eli hakannut kapuloilla basarit nauhalle...

Niin, tämä nyt on tämä ikuinen "Onko Sandoval yhtä nopea/tarkka oikeasti, kuin mitä F ja G antavat ymmärtää". Mutta samahan se tässä on, että jos kerran 16-tuplat menevät, niin samalla teoriassa menee kaikki grindit yhdellä jalalla. Nummirockissa ei ainakaan minun mielestä herra osoittanut parastaan, tai sitten alkaa ikä todellakin painaa. Huonoja päiviä on kaikilla, Sandovalilla siellä taisi olla yksi (ainakin siltä vaikutti).Nightrealm^2 wrote:Myös Formulas Fatal to the Fleshillä!?
-
Huono päivä oli, muistathan Timo, että mies sanoi itsekin niin
Ja onhan Petterillä ikää jo ihan kiitettävästi mittarissa, eikä kiertue-elämä varmasti helpota asiaa. Vaikkei sekoilisikaan, niin ei välttämättä siltikään 6 tuntia tule unta kasaan yhtenäkään yönä. Ja jos innostuu katsastamaan nähtävyyksiä uusissa maissa, niin... 

-
En tiedä kuinka päissään sakki oli Morbid Angelin keikalla, mutta kyllähän siitä Sandovalin soitosta huomasi, että ei todellakaan ollut paras päivä. Enkä tosiaankaan väitä, että se olisi soittanut paskasti, mutta ei se täysin nappiinkaan mennyt. Jos esim. vertaa G:n kiertuelta kuvattuihin keikkoihin, niin kyllä Sandoval tuntuu niissä pistelevän paljon tarkemmin.
Tuohon Barkerin juttuun en kyllä sano mitään muuta, kuin että se on aina tuo sama homma. Varmaan jokaisesta nopeasta rumpalista liikkuu jotain tollasta juttua, kun joku ei usko, että tuollaisia nopeuksia voi soittaa ihan oikeinkin. Tällaisia huhuja pistää yleensä liikkeelle jotku aivan muut, kuin rumpalit...
Kyllähän huhujen mukaan Sandovalillakin on tuplapedaalit bassareissa ja roudarit polkee siellä jossain piilossa niitä
Tuohon Barkerin juttuun en kyllä sano mitään muuta, kuin että se on aina tuo sama homma. Varmaan jokaisesta nopeasta rumpalista liikkuu jotain tollasta juttua, kun joku ei usko, että tuollaisia nopeuksia voi soittaa ihan oikeinkin. Tällaisia huhuja pistää yleensä liikkeelle jotku aivan muut, kuin rumpalit...

Kyllähän huhujen mukaan Sandovalillakin on tuplapedaalit bassareissa ja roudarit polkee siellä jossain piilossa niitä

-
-
Taman Straclassic 14 x 6,5 Messinkivirveli, mikä on muuten myynnissä mulla Täällä. Tai sitten kyselkää suoraan multa. Hyvä virppa, mutta ylimääräinen mulle, jää vielä ton jälkeen 2.Abyssal^ wrote:Mikä virveli sulla asa muuten on? Pirun hienon kuulonen saundi meinaa tossa "Hell" biisissä.
Last edited by asa on Tue Dec 07, 2004 12:12 pm, edited 1 time in total.
-
.
Sitä en käsitä että miksi edes vaivauduttaisiin muka soittamaan käsillä ne pätkät kun niitä pystyy koneella kikkaileen jo paremmin ja helpommin?
En oikein usko että niitä olisi Barker käsin soittanut, vaikka sellaistakin olen kuullut tapahtuvan muutamien bändien kohdalla.
En oikein usko että niitä olisi Barker käsin soittanut, vaikka sellaistakin olen kuullut tapahtuvan muutamien bändien kohdalla.
No tätä mieltä olen about itsekin.Zyklon wrote:...kyllähän siitä Sandovalin soitosta huomasi, että ei todellakaan ollut paras päivä. Enkä tosiaankaan väitä, että se olisi soittanut paskasti, mutta ei se täysin nappiinkaan mennyt.
No siksipä tietysti, että kun jengi tulee kysymään ihan ihmeissään, että "Ootko oikeasti soittanut nuo basarit?!!Janne wrote:Sitä en käsitä että miksi edes vaivauduttaisiin muka soittamaan käsillä ne pätkät kun niitä pystyy koneella kikkaileen jo paremmin ja helpommin?

Zyklon wrote:Tuohon Barkerin juttuun en kyllä sano mitään muuta, kuin että se on aina tuo sama homma. Varmaan jokaisesta nopeasta rumpalista liikkuu jotain tollasta juttua, kun joku ei usko, että tuollaisia nopeuksia voi soittaa ihan oikeinkin. Tällaisia huhuja pistää yleensä liikkeelle jotku aivan muut, kuin rumpalit...
Niin, huhujahan on aina. Ei välttämättä kannata ihan mihin tahansa uskoa. Siksi tahtoisinkin kuulla tämän jutun lähteen. Nimittäin sanojalla on kuitenkin sen verran hommia takana, että eiköhän sieltä yksi jos toinenkin piireissä pyörivä tyyppi ole juttuseuraksi joskus eksynytJanne wrote:En oikein usko että niitä olisi Barker käsin soittanut, vaikka sellaistakin olen kuullut tapahtuvan muutamien bändien kohdalla.

Brodequinin Jon sanoi mm. että sille edelliselle levyllä oli basarit vedetty käsin. Siinä on jo sellainen lähde, että on kait pakko uskoa...

Täältä vähän mallia...
http://www.drummagazine.com/music/drummagdec04hi.mov
Tiedä vaikka alkaisin blast-rumpaliksi.
G
G
Piru vie. Taisin oivaltaa just jotain. Tollanen komppihan sopis ihan täydellisesti death metalliin ja grindiin. Täytyykin ryhtyä treenaamaan, josko sitä joskus käyttäisi itsekin tuollaista. Täytyykin soitaa heti Kaitsulle. Josko opettaisin sillekinROTISKO wrote:Täältä vähän mallia...
G

Re: Lätkytystä
Oikein mainioita ovat. Kalvossa on ollut Aquarianin valakonen tuplalätkä kiinni pian vuoden eikä juuri minkäänlaisia käytön jälkiä ole havaittavissa. KEstävä siis on ja antaa sopivasti napakkuutta ainakin muovinuijalla räpellettäessä. Suht paksu se on joten joku saattaa tykätä että soundi menee tukkoisemmaksi mutta itse en kyllä ole tuota mieltä. Eikä ole hinnallakaan pilattu, alta kymmenen euroa taisi maksaa paikallisessa.Artillery wrote: Onko täällä ketään, joka olisi tietoinen noista Aquarianin basarin lätkistä (kickpad)?
Tuo Aquarianin patch on n. 6,4exp2 kertaa parempi kuin esim. Evansin onnettomat rieskat jotka kuluvat puhki kahdessa tunnissa mutta maksavat kuitenkin saman verran. Remon vastaaviin ei uskalla lähteä vertaamaan kun ei ole sellaisia tullut kokeiltua.
Re: Lätkytystä
Vartti puunuijilla riittääT Mustonen wrote: Evansin onnettomat rieskat jotka kuluvat puhki kahdessa tunnissa

Minulla on tuollainen Remon falam slam eikä siihen ole tullut juuri mitään kuoppaa puoleen vuoteen. Lisäksi se on sen verran iso että leikkasin sen kahtia ja sain yhdestä tarrasta kahdelle basarille.T Mustonen wrote: Remon vastaaviin ei uskalla lähteä vertaamaan kun ei ole sellaisia tullut kokeiltua.