B L A S T-B E A T......

Muusikoiden keskustelu- ja ilmoitusalue
Post Reply
hakkinti

Post by hakkinti »

Renesquad

Post by Renesquad »

Vai semmosta, pitänee minunkin sinne vaderin keikalle tulla sitten ensisunnuntaina. Mitenkäs Funeriksen kanssa? joko on löytynyt uusia vokalisti ehdokkaita?
hakkinti

Post by hakkinti »

Renesquad wrote:Vai semmosta, pitänee minunkin sinne vaderin keikalle tulla sitten ensisunnuntaina. Mitenkäs Funeriksen kanssa? joko on löytynyt uusia vokalisti ehdokkaita?
No yritä jossain välissä törmätä ja sanoa moi. Olen se ainoa, joka on selvänä... tai sitten vain yritä etsiskellä pärstää ;).

Meneehän nuo, ihan hyvinkin. Pitäisi päivitellä sivuja, "ehkä" :D. Juu, no worries. Studio alkaa yhä 20.9. ja treenata täytyy aika hemmetisti. Suapi nähdä mitä tulloo.
Renesquad

Post by Renesquad »

No minä kahtelen jos löydän teikäläisen, itsekkin olen selvänä siellä. (toivottavasti)
Gutlord

Post by Gutlord »

Muista, ettet anna Timon juoda liikaa Jaffaa ennen keikkaa. Jos siis pääset asiaan vaikuttamaan :D

*topic suistettu raiteiltaan*

Ei mutta joo. Paikalle suuntaavat ottavat kameran mukaan, kuvaavat ja sitten keikan jälkeen hautovat itsemurhaa :)
Renesquad

Post by Renesquad »

Minä yritän järjestää sen kameran, kotona olisi kuvausvehhkeet, mutta en niitä ota siihen tarkoitukseen, että keikan kuvaan lavan edestä, tartteisi päästä lavalle :roll:
Gutlord

Post by Gutlord »

Ja kuten Festarit&Keikat-osion Vader-topicissa todettiin, Vaderia EI saa videokuvata. Mutta muita sitten varmaan saakin kuvata sen edestä :D
Renesquad

Post by Renesquad »

Hakkinti: moneltakos setit lähtee jyräämään. Voisin siihen lavalle sun viereen tulla kuvamaan. :twisted: :shock:
hakkinti

Post by hakkinti »

En sitten tiedä, että miten tuo sääntö tulee toimimaan käytännössä. Eli jos Vaderia kerran ei saa kuvata, niin tarkoittaako se automaattisesti sitä, että kukaan ei pääse sisään videokameran kanssa, ja jos sellainen keikan aikana nähdään, niin sitten ohjataan sivuummalle :roll:.

Ovat auki 20:00, Sotajumala 21:00. Periaatteessa voi/saa tulla kuvaamaan lavalle. Täytyy nyt katsella. Mulla on nimittäin itsellänikin kamera (koulusta lainassa), ja mietin sitä myös pystyttäväni siihen. Että en sitten tiedä miten asia olisi parasta hoitaa. Nakata kamera ständiin ja antaa surrata siinä, vai ottaako joku sitä operoimaan. Vai pistää kouluni kamera ständiin surraamaan ja ottaa sut kuvaamaan koko bändi mahdollisesti... :?. Koska tuollainen koko bändin kuvaus todennäköisesti saataisiin järjestettyä sillai, et jos kuvaat lavalta tai miksauspöydän vierestä, niin sanotaan vaan siinä oleville järkkäreille, et sulla on siihen lupa. Täten saisi myös koko bändistä matskua... ja ehkä sitä sitten voisi yrittää kokeilla editointiakin vaikka biisin tai parin verran, että olis edestä ja rumpujen sivusta kuvattuna, äänet miksauspöydästä. Sitä voisi sit vaikka nakata nettiin tai jotain.
Renesquad

Post by Renesquad »

Voisinhan minä vaikka sillä sinun kamerallakin kuvata, tai siis koulusi kameralla. Selvänä tulen jokatapauksessa keikat katselemaan.
Renesquad

Post by Renesquad »

Mulle tuli ihan luonnostaan tuo sormien käyttö blastissa, ranne liikkuu tottakai hieman, mutta käytän lähinnä kolmea sormea kapulan heiluttamiseen, peukalolla ja etusormella pidän kapulasta sitten kiinni.
asa

Post by asa »

Exordium- Breeding hate (live)

Ylläolevassa linkissä biisi Lahden Torven keikalta, saundi suoraan videokameran mikrofonista, joten laatu ei mitenkään hifi.

Jälkeenpäin tullut naurettua, miten ylinopeasti biisit tuolla vedettiin. Tämänkin nopeus on varmasti yli 230 Bpm. Ja biisi vedetty nimenomaan BLAST BEATilla, ei GRINDILLA.
mikko

Post by mikko »

Pistänpä nyt tähän topikkiin kun en jaksa turhaan uutta tehdä..

Eli siis.. Meikäläinen soitteli rumpuja n.10 vuotiaasta eteenpäin n.5-6 vuotta, kunnes reenipaikan/kunnon rumpujen puutteessa vaihdoin kitaraan (olen siis 22). Nyt on pitkänaikaa ollut helvetisti halua hommata rummut ja alkaa soittamaan uudestaan. Vuosien varrella olen harjoitellut paljon kaikenlaisia rytmijuttuja (mm. miten blastia/grindia soitetaan etc). Ainoa asia mitä koen unohtaneeni rumpujen soitossa on tekniikka.
Olisiko porukalla neuvoja miten lähteä harjoittelemaan uudestaan, lähinnä juuri sitä tekniikkapuolta.

Samaten kiinnostaisi kuulla mitkä rummut olisi hinta/laatu suhteeltaan parhaan mahdolliset hommata (ei siis mitään kalliita).
hakkinti

Post by hakkinti »

asa wrote:Exordium- Breeding hate (live)

Ylläolevassa linkissä biisi Lahden Torven keikalta, saundi suoraan videokameran mikrofonista, joten laatu ei mitenkään hifi.

Jälkeenpäin tullut naurettua, miten ylinopeasti biisit tuolla vedettiin. Tämänkin nopeus on varmasti yli 230 Bpm. Ja biisi vedetty nimenomaan BLAST BEATilla, ei GRINDILLA.
Älä nyt jumalauta sano, että tuolla on suorat basarit alla :shock:?

Tämä on varsin julmaa matskua edelleen. Onko tuolla kolikkotriggerit mahdollisesti?
asa

Post by asa »

^Jos tarkoitit suorilla basareilla sitä Cannibal Corpse tyylin BLAST BEATIA (2 basaria per virvelinisku), niin kyllä on. Siellä välissä kun tulee se pysätysjuttu, niin sen jälkeen tulee aina ensimmäiset 4 tahtia grindina, jonka jälkeen kääntyy taas Blastiksi.

Basarissa ei ole kolikkotriggausta, eikä tavallista triggeriä. Vain Taman basari (yksi kappale), Yamahan Tuplat ja muovinuijat.

Pitäisikö laittaa pari muutakin biisiä tuolta keikalta? Vaikka meidän eepos, joka kestää päälle 11 min ja on armotonta rääkkiä basareilla ja grindausta.

Ja voisiko joku osaava laskea tuon nopeuden, ihan vaan mielenkiinnosta. Nopeushan ei ole missään tapauksessa ratkaisevaa, muistakaa se piltit :D
asa

Post by asa »

Pannaan muutama biisi lisää:

EXORDIUM -Darkending Path (live @ Torvi) 5.11min

Yhden jalan grindausta.
-------------------------------------------------------------

EXORDIUM -Unreleased song (live @ Torvi) 3.28min

Uusi, julkaisematon biisi livenä Torvesta. Levy tulee loppuvuodesta.
---------------------------------------------------------------------------------

EXORDIUM -Cursed Flesh (live @ Torvi) 10.47min

Meidän päälle 10 min proge-eepos livenä. Paukutusta joka makuun.
Last edited by asa on Sat Sep 18, 2004 2:28 pm, edited 1 time in total.
Heartwood

Post by Heartwood »

Kahdella jalalla, ainakin jossain livevideon pätkässä näin.
hakkinti

Post by hakkinti »

asa: Kyllä, juuri 16-osia tarkoitin. Huh huh. Tuossa ekassa biisissä, jonka postasit tempo pyörii siinä 240-250, ainakin sen pienen pätkän ajan, jota metronomilla seurasin (löytyy vain temmot 120 ja 126 ja niiden väliin se meni).

Tuota Cursed Fleshiä ei muuten löydy palvelimelta?
asa

Post by asa »

hakkinti wrote:asa: Kyllä, juuri 16-osia tarkoitin. Huh huh. Tuossa ekassa biisissä, jonka postasit tempo pyörii siinä 240-250, ainakin sen pienen pätkän ajan, jota metronomilla seurasin (löytyy vain temmot 120 ja 126 ja niiden väliin se meni).

Tuota Cursed Fleshiä ei muuten löydy palvelimelta?
Nyt pitäisi löytyä... Kuuntele ihmeessä se eepos, on aika monipuolinen biisi, tempoa löytyy siitäkin.

Toi tempo ei ole minulle mikään normaalisuoritus, livepaineet ovat näemmä saaneet adrenaliinin virtaamaan, tai sitten kuumehoure (Oli 38 astetta kuumetta keikalla)) :)
Kyllä joku 220 menee vielä aika "kevyesti", mutta koko toi keikka tuli vahingossa vedettyä ylinopeudella. Ja yllättävän vähän kämmejä tuli, ottaen huomioon kunnon.
VonHayden

Post by VonHayden »

-immortal- wrote:
Kassara wrote:hakkinti: Niin ne vaan biisit lyhenee.. Lyhennettiin muuten Deathchainin Poltergeist kipaletta nostamalla tempo 255bpm:ään. Silti se ei kuitenkaan ole tulevan levyn nopein biisi...
Ja nopeat basarit vedetään tietysti triolina kun ei tässä mitään Roddyjä vielä olla!
Oon soitellut noita rumpuja vasta nelisen vuotta, ja mun "rumpusanasto" on aika huono.. Eli mitä tarkottaa trioli? Voi olla että sana on selitetty aikaisemmin, muuten jaksa alkaa kahlaamaan tekstiä uudestaan.
Jokseenkin yksinkertaistettuna Trioli:
Jos normaalisti tahti lasketaan 1,2,3,4.
niin trioli lasketaan 1,2,3. Eli siinä missä normaalisti yhdessä tahdissa on neljä iskua, niin trioleina iskuja tulee kolme.
Raivo Roosna

Post by Raivo Roosna »

VonHayden wrote:
-immortal- wrote:
Kassara wrote:hakkinti: Niin ne vaan biisit lyhenee.. Lyhennettiin muuten Deathchainin Poltergeist kipaletta nostamalla tempo 255bpm:ään. Silti se ei kuitenkaan ole tulevan levyn nopein biisi...
Ja nopeat basarit vedetään tietysti triolina kun ei tässä mitään Roddyjä vielä olla!
Oon soitellut noita rumpuja vasta nelisen vuotta, ja mun "rumpusanasto" on aika huono.. Eli mitä tarkottaa trioli? Voi olla että sana on selitetty aikaisemmin, muuten jaksa alkaa kahlaamaan tekstiä uudestaan.
niin trioli lasketaan 1,2,3. Eli siinä missä normaalisti yhdessä tahdissa on neljä iskua, niin trioleina iskuja tulee kolme.
Aika hemmetin harhaanjohtava selvitys. Eihän se trioli tahtia mihinkään muuta. Yksinkertaisesti trioli tarkoittaa, että soitetaan neljän iskun ajassa kolme iskua.

Esim.: 1/2 = 3xneljäsosa-trioli
1/4 = 3xkahdeksasosa-trioli jne.

Harvinaisen vaikea kyllä selventää asiaa tekstin muodossa, mutta siinä missä olet tottunut laskemaan neljään, lasket samassa ajassa kolmeen tasaisesti.
VonHayden

Post by VonHayden »

Raivo Roosna wrote:
VonHayden wrote:
-immortal- wrote:
Aika hemmetin harhaanjohtava selvitys. Eihän se trioli tahtia mihinkään muuta. Yksinkertaisesti trioli tarkoittaa, että soitetaan neljän iskun ajassa kolme iskua.

Esim.: 1/2 = 3xneljäsosa-trioli
1/4 = 3xkahdeksasosa-trioli jne.

Harvinaisen vaikea kyllä selventää asiaa tekstin muodossa, mutta siinä missä olet tottunut laskemaan neljään, lasket samassa ajassa kolmeen tasaisesti.
Piru vie, väärinhän se meni sittenkin. En tosin ole koskaan ollut teoriasta kovin kiinnostunut, mutta luulin osaavani selittää tämän asian. Toivottavasti -immortal- kuitenkin ymmärsi, että trioli tarkoittaa juuri tuota, että soitetaan neljän iskun ajassa kolme iskua. Trioleina on siis helpompi soittaa esim. tuplabasareita.
Zyklon

Post by Zyklon »

Muistaisin nähneeni joskus sen soittavan DW:n 5000-sarjan pedaaleilla. Siis jossain kuvassa. Se kuva tosin oli aika vanha (Immortalin sivuilla, varmaankin Damned In Black -kiertueelta), joten en kyllä tiedä, millä se nykyään soittaa.. :roll:
Clayrooster

Post by Clayrooster »

En nyt ole pahemmin jaksanut lukea tätä threadia läpi mutta
mainitsen silti parisen bändiä mielestäni missä on aika kovan
kuuloinen blastaaja/grindaaja.
Esim tuo Obscenen Olof Landén, paukuttaa ainakin paikoittain
aika ruhtinaallisia grindejä ja tasaisesi Muuten rumpali
eikait olekkaan mikään huippu...
Sitten tuossa Gutrotissakin tuntuu jäbä osaavan soittaa
vaikka kyllä se Brodequinin herra ja sitten Derek Roddy. 8)
Gutlord

Post by Gutlord »

Kannattaisi jaksaa kahlata, löytyy nääs aikamoista määrää vinkkejä jo täältäkin. Eikä tähän tarvitse kovia blastaajia vain luetella, on tällä ketjulla muutakin funktiota...
Post Reply