B L A S T-B E A T......
Kun on Dissimulatea kuunnellut, niin odotukset olivat kyllä varsin korkeat tuon dvd:n suhteen, täytyy myöntää. Mutta en sitten tiedä. Olisi kiva ollut nähdä enemmän tuota rumpalia fiksusti kuvattuna. Livenähän se tuntui vetävän niitä nopeimpia basareita trioleina jne ja sitten niissä bootlegeissahan oli joku biisi, jossa se tuntui soittavan aika päin seiniä. Mutta kaikillahan on huonoja päiviä. Minä kyllä odotin, että nyt tippuu pää, mutta ei tippunut. Dissimulatella tippuu. En sano että huono jannu, mutta kyllä pikkusen latisti meininkiä, mutta saapa nähdä jos joskus tännekin rantautuvat, niin sittenhan sen pääsee näkemään omin silmin. En nyt hirveästi tuomitse, vaikka ehkä aihettakin hieman olisi, sillä kyllähän se kuitenkin ihan kiitettävästi naputtaa, mutta odotin vain hieman enemmän.
-
pelleistä asiaa
Ostin viime kesänä kaverilta Zildjianin 18" Amir China Boyn. Pelti oli jo kyllä haljennut silloin siitä taitekohdasta. Nyt tuo halkeama on soitettaessa suurentunut ja pellin ulkoreuna menee sisäreunan päälle, kun peltiin tirvasee tietyssä asennossa, eikä pellistä sen jälkeen lähde kunnon ääntä. Vähän vaikeasti selitetty, mutta koittakaa ymmärtää. Niin, mitä pellille pitäis tehdä? Leikata reunat pois vai porata reiät halkeamien päihin, ettei pelti halkeaisi enempää? Mutta, jos reunat leikkaa pois niin sitten pelti kuulostaa aivan erilaiselta. 

-
.
Tuossahan mainitsit jo ne vaihtoehdot itse mitä voi tehdä, eli joko leikata tai porata. Fakta on se että mitään uudenveroista et tuosta saa... ellet sulata, vala ja tao sitä uudelleen... hohoo, olipa hyvä vitsi
Itse olen käyttänyt tuota leikkaamista ensiapuna ja treenipeltejä väsätessäni noista rikkoontuneista, mutta en tiedä miten se toimii tuollaiseen "vammaan" mitä selitit ja mikäli sen oikein ymmärsin, eli halkeama on uran suuntaisesti pellin ns "sisällä", ei niin että reuna olisi revennyt poikittaissuunnassa uriin nähden?
Tuo leikkaaminen vie pellistä tuon jännitteen ja siksi se enään soi niin kirkkaasti, tosin aina kun pelti vääntyy tai rikkoontuu, niin käy tuolla tavalla.

Itse olen käyttänyt tuota leikkaamista ensiapuna ja treenipeltejä väsätessäni noista rikkoontuneista, mutta en tiedä miten se toimii tuollaiseen "vammaan" mitä selitit ja mikäli sen oikein ymmärsin, eli halkeama on uran suuntaisesti pellin ns "sisällä", ei niin että reuna olisi revennyt poikittaissuunnassa uriin nähden?
Tuo leikkaaminen vie pellistä tuon jännitteen ja siksi se enään soi niin kirkkaasti, tosin aina kun pelti vääntyy tai rikkoontuu, niin käy tuolla tavalla.
Kun pelti menee rikki, voit tietysti aina korjata sitä, mutta tämä on vain tilapäinen ratkaisu. Suhtaudu tilanteeseen niin, että "pelti on rikki, pitää ostaa uusi". Jonkin aikaa pärjäät kyllä korjatullakin, mutta ei sekään ikuisuuksia kestä. Siinäpä teille viisaus, ja jopa ilmaiseksi, Jannen vitsin lisäksi
.
Itse olen kerran porannut. Ajattelin, että näinhän se homma toimii. Vaan kivahan se oli tovin, ennen kuin molemmistä rei'stä lähti kaksi uutta halkeamaa =\

Itse olen kerran porannut. Ajattelin, että näinhän se homma toimii. Vaan kivahan se oli tovin, ennen kuin molemmistä rei'stä lähti kaksi uutta halkeamaa =\
-
Juuri tuollalailla pelti on haljennut. Kyllä pellistä silti lähtee aika seksikäs ääni. No, pitänee kokeilla jotain noista poppakonsteista. Uuteen peltiin ei kyllä ole varaa. Mutta eipä ollut 20 euroa paha hinta pellistä ja pearlin puomiständistäJanne wrote:eli halkeama on uran suuntaisesti pellin ns "sisällä", ei niin että reuna olisi revennyt poikittaissuunnassa uriin nähden?

Itse olen yrittänyt jo useampaa peltiä "korjata", mutta kertaakaan en ole vielä hommassa onnistunut niin hyvin, että pelti ei olisi hajonnut kohtalaisen nopeaa uudestaan.
Pariin Paisteen crashiin olen kokeillut reiän poraamista ja myös sitä, että olne leikannut palasen pois, mutta aina ne on haljennut heti uudestaan.
Zildjianien kanssa homma on toiminut hieman paremmin. Yksi 18" crash halkesi reunasta ja porasin halkeaman päähän reiän ja tuo toimi melko kauan. Sitten kun halkeaminen alkoi uudestaan, leikkasin palasen pois ja tuo taisi kestää ainakin vuoden tai jotain sellaista. En muista tarkkaan.
Keskeltä haljenneita peltejä on varmaankin aika mahdotonta korjata, koska jos ne halkeamat menevät pellin sorvausjälkien suuntaisesti, on halkeama todennäköisesti paljon pidempi, kuin miltä se näyttää. Olen kyllä yrittänyt porata reikiä sellaiseen keskeltä haljenneeseen peltiin, mutta ei kestänyt edes yksiä treenejä.
Pariin Paisteen crashiin olen kokeillut reiän poraamista ja myös sitä, että olne leikannut palasen pois, mutta aina ne on haljennut heti uudestaan.
Zildjianien kanssa homma on toiminut hieman paremmin. Yksi 18" crash halkesi reunasta ja porasin halkeaman päähän reiän ja tuo toimi melko kauan. Sitten kun halkeaminen alkoi uudestaan, leikkasin palasen pois ja tuo taisi kestää ainakin vuoden tai jotain sellaista. En muista tarkkaan.
Keskeltä haljenneita peltejä on varmaankin aika mahdotonta korjata, koska jos ne halkeamat menevät pellin sorvausjälkien suuntaisesti, on halkeama todennäköisesti paljon pidempi, kuin miltä se näyttää. Olen kyllä yrittänyt porata reikiä sellaiseen keskeltä haljenneeseen peltiin, mutta ei kestänyt edes yksiä treenejä.
-
.
Ainahan rumpali näkee painajaisia että se huippupelti menee rikki, mutta eihän sille mitään voi. Jossain vaiheessa yleensä se pelti vain "väsyy" ja se menee rikki.
Olen tuossa miettinyt jonkin aikaa, että minkä peltimerkin valu, eli se symbaalin koko muoto on kaikista "kestävin", eli kyse on siitä miten se erillaisten lyöntien voima jakaantuu siihen peltiin. Esim Zildjianin A-sarjalaisia olen paljon nähnyt mitkä on hajonneet sorvausurien suuntaisesti, kun taas minun paisteen 2002 on hajonneet reunasta reveten. Lyöntityyli ja oikea tekniikka varmasti vaikuttavat asiaan, samoin kuin pellin vahvuus.
En tiedä miten esim sabianin AA-sarja toimii, sehän on aika "kupumainen" se koko symbaali. Nyt meikällä on 2 Meinlin Amunia ja ne ovat aika suoria ja pieni kelloisia, saa nähdä miten ne kestävät sitten pitempää käyttöä?
Olen tuossa miettinyt jonkin aikaa, että minkä peltimerkin valu, eli se symbaalin koko muoto on kaikista "kestävin", eli kyse on siitä miten se erillaisten lyöntien voima jakaantuu siihen peltiin. Esim Zildjianin A-sarjalaisia olen paljon nähnyt mitkä on hajonneet sorvausurien suuntaisesti, kun taas minun paisteen 2002 on hajonneet reunasta reveten. Lyöntityyli ja oikea tekniikka varmasti vaikuttavat asiaan, samoin kuin pellin vahvuus.
En tiedä miten esim sabianin AA-sarja toimii, sehän on aika "kupumainen" se koko symbaali. Nyt meikällä on 2 Meinlin Amunia ja ne ovat aika suoria ja pieni kelloisia, saa nähdä miten ne kestävät sitten pitempää käyttöä?
Re: .
Mitä oot tähän mennessä pitäny niistä? Oon vähän katellu noita Amuneita, mutta en oo päässy vielä kokeilemaan.Janne wrote:... Nyt meikällä on 2 Meinlin Amunia ja ne ovat aika suoria ja pieni kelloisia, saa nähdä miten ne kestävät sitten pitempää käyttöä?...
Ja mitkähän koot sulla on?
Back to business:
Noista haljenneista pelleistä sen verran ,että kun ostin ton mun setin (ostin käytettynä) niin siinä sain mukana pari peltiä; crässi, haikka ja ride (joka on aika kiva, Paisteen 3000 sarja). Niin tuo crässi kesti melkein vuoden mulla, mutta siihen ilmestyi NELJÄ halkeamaa yhtä aikaa. Pellin ääni oli jo silloin ehjänä aika karmaiseva, niin ajatelkaa miltä se kuulostaa nykyään

Kestäväksi ei välttämättä voi sanoa, jos kovaa lyöt, mutta Wuhanin chinat ovat _erittäin_ hyviä hieman yksilöstä rippuen, ja myöskin edullisia. 18" china on 68e ja 12" 30e, joten tuo antaa hieman osviittaa muiden hinnoista. Itsellä on yli vuoden päivät kestänyt tuo oma 18", kun olen sitä hieman säästellyt. Ei sitä kovaa tarvitsekaan lyödä koska syttyy pienestäkin hipaisusta. Suosittelen!
Enpä usko, että niistä uutena näkee varmasti, että mikä kestää ja mikä ei, mutta sen voisin sanoa näin omasta kokemuksesta, että jos pellissä on jotain kummallisia taontajälkiä/koloja jne. niin ei välttämättä kannata ostaa. Itsellä halkesi tuo 16" juuri sellaisen kohdalta.
Niin joo... ensimmäinen asia minkä tein noille Wuhaneille kun ne oli uusia oli niiden reunojen hiominen. Jep jep.. niissä oli jotain koloja ja epätasaisuuksia, niin otin sitten ja hioin niitä vähän tasaisemmiksi. Eikä ole kyllä reunasta haljennut, tosin en tiedä olisiko haljennut, vaikken olisi reunoja hionutkaan..
Niin joo... ensimmäinen asia minkä tein noille Wuhaneille kun ne oli uusia oli niiden reunojen hiominen. Jep jep.. niissä oli jotain koloja ja epätasaisuuksia, niin otin sitten ja hioin niitä vähän tasaisemmiksi. Eikä ole kyllä reunasta haljennut, tosin en tiedä olisiko haljennut, vaikken olisi reunoja hionutkaan..
-
.
Black Hearted:
Mulla on 16" ja 17" crashit. Ne on aika "paistemaisia", lähelle 2002 sarjaa, tosin ei ihan niin kova volyymisiä. Aika hitaasti syttyviä peltejä nuo. Ihan tyytyväinen olen tuohon, vaikkakin tykkään enemmän ns fast crash-tyyppisistä ratkaisuista. Sillä noita Zildjianeja hieman tekisi mieli koitaa, tai sabianin AA-sarjaa.
Seuraavaksi aion kuitenkin hankkia Staggin crasheja, chinoihin olen äärimmäisen tyytyväinen. Halpa hinta ja huomattavasti viimeistellympi jälki kuin esim wuhaneissa.
Ja niiltä on jossain vaiheessa tulossa vielä koko musta peltisarja, nimeltä black metal... lupaavaa
http://irc-galleria.net/view.php?nick=L ... &navi=true
Tuolla siis kuva staggin 18" DH-sarjan chinasta.
Mulla on 16" ja 17" crashit. Ne on aika "paistemaisia", lähelle 2002 sarjaa, tosin ei ihan niin kova volyymisiä. Aika hitaasti syttyviä peltejä nuo. Ihan tyytyväinen olen tuohon, vaikkakin tykkään enemmän ns fast crash-tyyppisistä ratkaisuista. Sillä noita Zildjianeja hieman tekisi mieli koitaa, tai sabianin AA-sarjaa.
Seuraavaksi aion kuitenkin hankkia Staggin crasheja, chinoihin olen äärimmäisen tyytyväinen. Halpa hinta ja huomattavasti viimeistellympi jälki kuin esim wuhaneissa.
Ja niiltä on jossain vaiheessa tulossa vielä koko musta peltisarja, nimeltä black metal... lupaavaa

http://irc-galleria.net/view.php?nick=L ... &navi=true
Tuolla siis kuva staggin 18" DH-sarjan chinasta.
-
.
Olikohan sen ovh joku 115€ ja siitä sain Daffin alennukset eli oliko 15%. Eli eipä juuri mitään. Tuo soundaa omaan korvaan aika hyvältä, sellainen kohtuullisen kova trässimäinen... mitenkä sitä nyt kuvailisi? Studiossa soitetut pätkät tulevat vasta syksyllä ulos.
Samalla ostin myös vastaavan 8" chinan joka kuulostaa kuin heittäisi pienen naapullisen vettä todella kuumalle kiukaalle
tiukat löylyt.
Samalla ostin myös vastaavan 8" chinan joka kuulostaa kuin heittäisi pienen naapullisen vettä todella kuumalle kiukaalle

-
joo
Maahantuoja on www.millbrook.fi ja tuolta löytyy hinnasto myös. Kysy paikallisesta soitinliikkeestä, ainakin jyväskylässä musapörssi myy noita samoihin hintoihin kuin millbrook. Eli MB myy myös tukkuasiakkaille.
Tuota DH-sarjan chinoja saa muistaakseni koot 8", 10", 12", 16" ja 18". Mulla noista on 8, 12 ja 18. Pitää sanoa että olen tyytyväinen noihin. Ne on tosin ollut aika vähän aikaa, joten kestosta en tiedä, mutta jos esim tuo 10" maksaa 35€ niin ei se ole hinta eikä mikään loppujen lopuksi.
Tuota DH-sarjan chinoja saa muistaakseni koot 8", 10", 12", 16" ja 18". Mulla noista on 8, 12 ja 18. Pitää sanoa että olen tyytyväinen noihin. Ne on tosin ollut aika vähän aikaa, joten kestosta en tiedä, mutta jos esim tuo 10" maksaa 35€ niin ei se ole hinta eikä mikään loppujen lopuksi.
Last edited by Janne on Tue May 18, 2004 8:10 am, edited 1 time in total.
Nyt tiedän mitä peltejä ostan tänä kesänä. Paisteen Dimensionia, Paiste on kuulemma laskenut hintoja ainakin kesän ajaksi. China mistä aijemmin puhuin (20" dimension thin china) Maksoi viime viikolla ovh:na 335€ Ja nyt sen chinan hinta on tipahtanut 260€ ovh:na, siitä 20% poikkeen, niin saa selville todellisen maksuhinnan. En jaksanut laskea paljonko se on, mutta taisi jäädä A-customit ostamatta. 

-
-