BLACK SABBATH & IOMMI

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Balm »

Ismo wrote:Classic rockista tai jostain luin että viime rundilla rummut olivat täynnä muistilappuja että mihin lyödään missäkin biisissä.
Vielä parempi oli se kun kuulin, että Wardilla oli ainakin Helsingissä viime keikalla (2005?) ollut henkilökohtainen rumpukätyri, joka joka (kjeh kjeh...) biisissä juoksi ympäri rumpukioskia ja laski Billille sormilla milloin pitää lyödä mihinkin peltiin. Ward on yksinkertaisesti ryypännyt ajan myötä helvettiin sekä muistinsa, että fysiikkansa.
Ismo
Imperiumi Assistant
Posts: 752
Joined: Thu Jun 21, 2007 12:46 pm
Location: Helsinki

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Ismo »

Balm wrote:
Ismo wrote:Classic rockista tai jostain luin että viime rundilla rummut olivat täynnä muistilappuja että mihin lyödään missäkin biisissä.
Vielä parempi oli se kun kuulin, että Wardilla oli ainakin Helsingissä viime keikalla (2005?) ollut henkilökohtainen rumpukätyri, joka joka (kjeh kjeh...) biisissä juoksi ympäri rumpukioskia ja laski Billille sormilla milloin pitää lyödä mihinkin peltiin. Ward on yksinkertaisesti ryypännyt ajan myötä helvettiin sekä muistinsa, että fysiikkansa.
Muistan elävästi kun näin Tommy Clufetosin ekaa kertaa, Sweden Rockissa 2002. Siinä sitä sitten kaverin kanssa tuumattiin että tuo perkelehän soittaa kuin Cozy Powell. Että sikälis ei kyllä isommin harmita että Ward on aiheellisesti lempattu kokoonpanosta. Itselle kun on tärkeää miten vedetään eikä se että kuka vetää...

EDIT: Ja sen haluan sanoa että tästäkin huolimatta on suunnattoman naurettavaa pelleilyä retusoida Ward pois vanhoista valokuvista. Vittu, aikuiset ihmiset! Oikeasti!
Pete Bondurant
Posts: 132
Joined: Thu Dec 15, 2011 11:37 am

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Pete Bondurant »

Balm wrote:
Ismo wrote:Classic rockista tai jostain luin että viime rundilla rummut olivat täynnä muistilappuja että mihin lyödään missäkin biisissä.
Vielä parempi oli se kun kuulin, että Wardilla oli ainakin Helsingissä viime keikalla (2005?) ollut henkilökohtainen rumpukätyri, joka joka (kjeh kjeh...) biisissä juoksi ympäri rumpukioskia ja laski Billille sormilla milloin pitää lyödä mihinkin peltiin. Ward on yksinkertaisesti ryypännyt ajan myötä helvettiin sekä muistinsa, että fysiikkansa.
Samalla keikalla/kiertueella ollut kuvauskieltohan ei johtunut Sharonista, vaikka siitä saikin syyn, vaan Bill Wardin managementista. Eivät kai halunneet sedän silloista kuntoa dokumentoitavan ja varsinkaan edellä mainittua lappuhässäkkä rumpukätyriä.

Tai pistetään nyt kuitenkin tottumuksesta Sharonin viaksi, koska hänen on liityttävä jollain tavoin kaikkeen negatiiviseen mikä liittyy Black Sabbathiin...

Ja jos oikein muistan, niin saman kiertueen livejulkaisu jäi julkaisematta, koska Iommi ja Butler totesivat materiaalin olevan kovin vaatimatonta. Tämä mainittiin Heaven&Hellin livejulkaisun yhteydessä jossain haastattelussa. Eivät tosin tarkentaneet johtuiko Wardista vai mistä ja olisko samalla ollut piikki Ozzynkin suuntaan, kun eivät silloin niin väleissä olleet?

Edit: Bill Wardin kuvien retusoinnin takana taisi olla ihan oma managementti, mutta pistetään Sharonin piikkiin...mutta joo, johtui se kenestä vaan niin helvetin lapsellista.

ps. koskenee vain Sabbathin virallisia nettisivuja, koska kyllä Ward komeilee uusissa virallisissa bändipaidoissa ja julisteissa, missä pohjana nämä samat vanhat kuvat. Korjatkaa jos olen väärässä.
KooL
Posts: 108
Joined: Tue May 04, 2004 6:33 am
Location: Järvenpää

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by KooL »

Balm wrote:Vielä parempi oli se kun kuulin, että Wardilla oli ainakin Helsingissä viime keikalla (2005?) ollut henkilökohtainen rumpukätyri, joka joka (kjeh kjeh...) biisissä juoksi ympäri rumpukioskia ja laski Billille sormilla milloin pitää lyödä mihinkin peltiin. Ward on yksinkertaisesti ryypännyt ajan myötä helvettiin sekä muistinsa, että fysiikkansa.
Siis häh...?? Niillähän oli siellä avoin lava ja Areena oli myyty ympäriinsä täyteen. En minä ainakaan muista, että siellä olisi joku ylimääräinen heebo juoksennellut kannujen ympärillä sormet pystyssä. Tosin olin itse kentällä, enkä moiseen keskittynytkään, mutta jos joku laudan lukijoista nyt sattui istumaan niissä Silver Star Cafen alapuolella olevissa päätykatsomoissa (103-105?), niin hehän ovat olleet käytännössä 10 metrin päässä Wardista ja pystynevät tämmöisen legendan vahvistamaan.
Koskenkorvasieni
Posts: 1133
Joined: Fri Aug 23, 2002 4:56 am
Location: Pohjois-Espoo

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Koskenkorvasieni »

No olisivat nyt sitten helvetti vieköön olleet rehellisiä alun alkaenkin ja kertoneet Wardin poisjäämisen syyksi paukkujen riittämättömyyden jonkun sepitetyn sopimusriidan sijaan. Yleisön älykkyyden aliarvioimista tuollainen.
P.K.
Posts: 1095
Joined: Fri Dec 05, 2008 11:53 am

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by P.K. »

Koskenkorvasieni wrote:No olisivat nyt sitten helvetti vieköön olleet rehellisiä alun alkaenkin ja kertoneet Wardin poisjäämisen syyksi paukkujen riittämättömyyden jonkun sepitetyn sopimusriidan sijaan. Yleisön älykkyyden aliarvioimista tuollainen.
Ihan kuin ketään kiinnostaisi noin tylsä totuus. :) Draama ja kahinat pitää bändin otsikoissa.
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Balm »

KooL wrote:En minä ainakaan muista, että siellä olisi joku ylimääräinen heebo juoksennellut kannujen ympärillä sormet pystyssä. Tosin olin itse kentällä, enkä moiseen keskittynytkään
Tämä oli se tarina, minkä itse olen kuullut. Ja tuskinpa sen tyypin on ollut tarkoituskaan näkyä yleisöön, varsinkaan lavalle saakka - kuinka voisikaan jos jamppa juoksee rumpujen ja vahvareiden takana, eikä siis niiden edessä.
Koskenkorvasieni wrote:No olisivat nyt sitten helvetti vieköön olleet rehellisiä alun alkaenkin ja kertoneet Wardin poisjäämisen syyksi paukkujen riittämättömyyden jonkun sepitetyn sopimusriidan sijaan. Yleisön älykkyyden aliarvioimista tuollainen.
Siis Wardhan sanoo, että hänelle tarjottiin liian huonoa sopimusta - mikä varmasti pitää paikkansa. Ozzy sanoo, että Wardilla oli rummut täynnä muistilappuja ja että Ward on ylipainoinen eikä luultavasti kestäisi täysimittaista maailmankiertuetta - mikä varmasti sekin pitää paikkansa. Toisin sanoen, kuten on ollut alusta asti "tiedossa", bändi tarjosi tarkoituksella Wardille sopimusta, mitä tämä ei tulisi hyväksymään, jotta heidän ei tarvitsisi sanoa hänelle päin naamaa, että asia nyt vain on niin, ettet sinä kykene soittamaan. Ei tässä nyt mielestäni yleisöä ole sen kummemmin vedätetty, koska sinänsähän kaikki ovat puhuneet totta. :)
Koskenkorvasieni
Posts: 1133
Joined: Fri Aug 23, 2002 4:56 am
Location: Pohjois-Espoo

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Koskenkorvasieni »

Balm wrote: bändi tarjosi tarkoituksella Wardille sopimusta, mitä tämä ei tulisi hyväksymään, jotta heidän ei tarvitsisi sanoa hänelle päin naamaa, että asia nyt vain on niin, ettet sinä kykene soittamaan.
Olisivat sanoneet vaan. Totuus sattuu, mutta joskus ainoa keino saada ihminen tajuamaan totuus on pläjäyttää se vasten kasvoja.
ovassa-8
Posts: 212
Joined: Mon Jan 06, 2003 7:42 pm
Location: Hyvinkää Rock City

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by ovassa-8 »

KooL wrote:
Balm wrote:Vielä parempi oli se kun kuulin, että Wardilla oli ainakin Helsingissä viime keikalla (2005?) ollut henkilökohtainen rumpukätyri, joka joka (kjeh kjeh...) biisissä juoksi ympäri rumpukioskia ja laski Billille sormilla milloin pitää lyödä mihinkin peltiin. Ward on yksinkertaisesti ryypännyt ajan myötä helvettiin sekä muistinsa, että fysiikkansa.
Siis häh...?? Niillähän oli siellä avoin lava ja Areena oli myyty ympäriinsä täyteen. En minä ainakaan muista, että siellä olisi joku ylimääräinen heebo juoksennellut kannujen ympärillä sormet pystyssä. Tosin olin itse kentällä, enkä moiseen keskittynytkään, mutta jos joku laudan lukijoista nyt sattui istumaan niissä Silver Star Cafen alapuolella olevissa päätykatsomoissa (103-105?), niin hehän ovat olleet käytännössä 10 metrin päässä Wardista ja pystynevät tämmöisen legendan vahvistamaan.
Minulla oli suora näkyvyys Wardin rumpusettiin yläkatsomossa, rumputeknikko laski Wardille tahdit (eli paljon jäljellä jne.) War Pigsin loppurymistelyissä, ei sen ihmeempää tapahtunut.
AitchBone
Posts: 99
Joined: Mon May 05, 2008 10:03 am
Location: 00100
Contact:

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by AitchBone »

Balm wrote: Toisin sanoen, kuten on ollut alusta asti "tiedossa", bändi tarjosi tarkoituksella Wardille sopimusta, mitä tämä ei tulisi hyväksymään, jotta heidän ei tarvitsisi sanoa hänelle päin naamaa, että asia nyt vain on niin, ettet sinä kykene soittamaan.
Eikös ne tarjonneet sille sopimusta, että soitetaan eka yksi keikka ja katotaan sen jälkeen koko rundia? Tähän Ward vastasi, jotta kaikki tai ei mitään. Homma sitten jäi tuohon viimeiseen vaihtoehtoon. Omasta mielestä ihan järkevä sopimus, jos taustalla painaa epäilys, että Ward ei pystyisi edes soittamaan.
tdride
Posts: 120
Joined: Sun Nov 10, 2002 7:17 pm

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by tdride »

ovassa-8 wrote:
KooL wrote:
Balm wrote:Vielä parempi oli se kun kuulin, että Wardilla oli ainakin Helsingissä viime keikalla (2005?) ollut henkilökohtainen rumpukätyri, joka joka (kjeh kjeh...) biisissä juoksi ympäri rumpukioskia ja laski Billille sormilla milloin pitää lyödä mihinkin peltiin. Ward on yksinkertaisesti ryypännyt ajan myötä helvettiin sekä muistinsa, että fysiikkansa.
Siis häh...?? Niillähän oli siellä avoin lava ja Areena oli myyty ympäriinsä täyteen. En minä ainakaan muista, että siellä olisi joku ylimääräinen heebo juoksennellut kannujen ympärillä sormet pystyssä. Tosin olin itse kentällä, enkä moiseen keskittynytkään, mutta jos joku laudan lukijoista nyt sattui istumaan niissä Silver Star Cafen alapuolella olevissa päätykatsomoissa (103-105?), niin hehän ovat olleet käytännössä 10 metrin päässä Wardista ja pystynevät tämmöisen legendan vahvistamaan.
Minulla oli suora näkyvyys Wardin rumpusettiin yläkatsomossa, rumputeknikko laski Wardille tahdit (eli paljon jäljellä jne.) War Pigsin loppurymistelyissä, ei sen ihmeempää tapahtunut.
Jo jäähallissa 1999 (?) Ward sai apua rumputeknikolta - näin omin silmin katsomosta. En muista kävikö se joka biisissä tapttuleen. Nopeimmissa biisessä se ainakin se taputti Wardin biisin rytmiin sisään. Välillä kävi biisin seassakin taputtelemassa.

Wardin säkittäminen kyllä ottaa päähän, mutta ei tässä tapauksessa tosiaan muuta voi. Livenä minä en Warditonta Sabbathia mene katsomaan, ellen lippua pilkkahintaan saa. Uusi levy on yllättävän hyvä. Melodiat puuttuu, mutta riffit löytyy ja biisit ovat vähintäänkin hyviä.
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Sabbathman »

Friday the 13th:

BLACK SABBATH To Release 'Gathered In Their Masses' DVD September 13, 2013

http://www.blabbermouth.net/news/black- ... asses-dvd/
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Sabbathman »

3.10.13:

BLACK SABBATH: Complete 'Live…Gathered in Their Masses' Blu-Ray, DVD, CD Details Revealed

http://www.blabbermouth.net/news/black- ... -revealed/

04.10.13: Black Sabbath / Gathered In Their Masses Box Set

http://store.universal-music.co.uk/rest ... 2537540914
Oss1
Posts: 565
Joined: Sat Oct 13, 2007 5:30 pm
Contact:

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Oss1 »

Luin ton Imperiumin arvion uudesta livelevystä ja pakko sanoa, että oon aivan eri linjoilla, ja ihmetten mitä levyä arvostelija on kuunnellut. Rumpalihan on hirveintä, mitä keikalta löytyy, ja Osbournen/Iommin/Butlerin/Piisien parhaus on ainoa, mikä pitää keikan kasassa. Niin robottimaista ja yllätyksetöntä soittoa, että ei tarvi mennä ku lähimpään autotalliin ni kuulee samanlaista. Hyvä keikka muuten. Ozzy laulaa hyvin, varsinkin uudet biisit ja meininki on kuin vuonna -72.

Arvostelu

Keikka
Teutates
Posts: 298
Joined: Mon Sep 08, 2003 10:04 am

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Teutates »

Oss1 wrote:Luin ton Imperiumin arvion uudesta livelevystä ja pakko sanoa, että oon aivan eri linjoilla, ja ihmetten mitä levyä arvostelija on kuunnellut. Rumpalihan on hirveintä, mitä keikalta löytyy, ja Osbournen/Iommin/Butlerin/Piisien parhaus on ainoa, mikä pitää keikan kasassa. Niin robottimaista ja yllätyksetöntä soittoa, että ei tarvi mennä ku lähimpään autotalliin ni kuulee samanlaista. Hyvä keikka muuten. Ozzy laulaa hyvin, varsinkin uudet biisit ja meininki on kuin vuonna -72.

Arvostelu

Keikka
Hiukan samaa ihmettelin minäkin.Siis groovavaa soittoa? Ei nyt ihan vastaa meikäläisen mielikuvaa moisesta.Kyllähän Clufetos tuossa menee ,mutta mieluummin esmes levyllä vetänyt Brad Wilk vaikka.Mieluiten toki 70-luvun Ward ,mutta se ei liene mahdollista.Ja minusta juurikin hienot biisit sekä herrat Iommi ja Butler pitävät homman kasassa.
Jeeves
Posts: 61
Joined: Sat Jul 22, 2006 8:54 pm
Location: helsinki

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Jeeves »

Samoilla linjoilla täälläkin, eli kyllä Clufetosin soitosta nimenomaan puuttuu se groove täysin. Teknisesti toki taitava rumpali, mutta ei yllä fiilikseltään lähellekään Wardin soittoon. Sellainen tietty ilmavuus ja vaaran tuntu loistaa poissaolollaan tuolla uudella livellä.

Ei tuo nyt huono ole, mutta en käsitä miten tuosta rumpalin suorituksesta voi puhua samana päivänä Wardin kanssa. Brad Wilk olisi tosiaan ollut erittäin osuva valinta, harmi ettei syystä tai toisesta rundilla soittanut.
Kaartinen
Imperiumi Crew
Posts: 182
Joined: Fri Aug 23, 2002 6:44 am
Location: KVL city!
Contact:

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Kaartinen »

No, mä tykkäsin :D
tdride
Posts: 120
Joined: Sun Nov 10, 2002 7:17 pm

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by tdride »

Myös minun mielestä juuri rumpalointi heikentää dvd:tä. Toteutusnäkökulmasta laatu on laadukasta, kuvanlaatu on DVD:lle jopa yllättävn hyvä! Ozzy, Geezer jaTony ovat vedossa. Rumpalin teknisissä taidoissa ei ole mitään vikaa. Se vain soittaa kellontarkassti Wardia levyltä. Tällöin tulos on juuri kuten edellä mainittu: groove puuttuu, ja juuri tähän Sabbathin kovuus niin levyllä kuin livenä perustuu. Tunnelmaa laskee edelleen se, että rumpalilla on jopa wardmainen look (parta + huivi) ja Dolby 5.1-miksaus, jossa rumpali on jostain syystä ”nostettu” liian ylös.

Noh, onneksi on aina näitä: http://www.youtube.com/watch?v=ucRrkGipVLE (live ~55 min. 1978)
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Sabbathman »

Tosiasia kumminkin on se että Bill Ward jäi kelkasta pois, bändin suunnalta tulleiden tietojen mukaan hän ei ole vain Black Sabbathin ex-rumpali vaan ex-rumpali muutenkin (siis siihen nähden mistä hänet metallin ja rockin maailmassa tunnetaan). Ei tästä kiertueesta olisi tullut hevonpersettä hänen kanssaan - homma ei kulje eikä kunto kestä. Todellakin, onneksi on kuitenkin esim. Never Say Die ja Live in Paris DVD:t ja tietenkin ne vanhat lyömättömät klassikkolevyt...

Ihmettelen silti että miksi tämä Tommy Clufetos hoitaa nyt rumpalin pestiä (sinänsä jämäkkä rumpali mutta ei mitenkään verrattavissa Wardiin), miksi sitä mainiota Brad Wilkiä ei otettu kiertueellekin? Oliko niin paljon muita kiireitä vai oliko tämä Clufetos jotenkin pakko saada mukaan? Varmasti juuri tämän Wilkin moni olisi halunnut kuulla Wardin sijasta mieluiten, soittihan mies levylläkin helevatan hyvin. Edelleen olen sitä mieltä että myös Vinnie Appice olisi ollut niin soitannallisesti kuin historiansakin puolesta loistava valinta - olisi ollut selkeä ja jytky ominaistyyli ja kultareunainen Black Sabbath -perheenjäsenkortti.

Saimme kuitenkin 3/4 alkuperäisestä Black Sabbathista. Onhan se aina parempi kuin 2/4 tai vain 1/4 osaa jos tästä vanhasta Black Sabbathista puhutaan. Ajatellaanpas asiaa niin päin että mitäs jos tässä ei olisi ollut Ozzyä tai Geezeriä? Tai pahimpana jos Tony olisi jäänyt sairautensa kouriin eikä olisi enää pystynyt kiertämään? Nyt ukko kuitenkin pitää hanskassa sekä terveyttään että tätä kiertue-elämää ja esiintyminen on yhtä jumalten vasarointia keikasta toiseen!
tdride
Posts: 120
Joined: Sun Nov 10, 2002 7:17 pm

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by tdride »

Jee jee ylläolevaan. Ei kai kukaan pahoillaan ole siitä että BS edelleen vetää keikkaa, hyvä näin!

Kaikki sen tajuaa että Ward ei enää taida olla ole pelikunnossa. Sabbath vain olisi ansainnut arvoisensa trumpalin.
Ismo
Imperiumi Assistant
Posts: 752
Joined: Thu Jun 21, 2007 12:46 pm
Location: Helsinki

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Ismo »

No itse en ainakaan olisi pahoillaan jos tarjolla olisi Black Sabbath jollain muulla laulajalla ja basistilla. Hyvinhän homma sujui vaikkapa 80-luvulla ja Neil Murrayn kanssa sen jälkeenkin. Nyt vaan Heaven & Hell kasaan Jorn Landen kera! Clufetos on ok äijä, ukko veti jo parikymppisenä Ted Nugentin bändissä kuin aikamies ja oppi varmasti tavoille apulaisseriffin isällisessä otteessa. Mutta tuosta dvd:stä. Onko kellään keikkaa bootlegina? Eli onko jälkituotantoa tehty kuinkakin paljon?
JypeK
Posts: 437
Joined: Wed Sep 15, 2010 12:36 pm
Location: Perse

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by JypeK »

Tony Martin takasin Sabbathin laulajaksi, kun tämä kiertue on ohi. Tuskin tulee koskaan tapahtumaan. :cry:
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Sabbathman »

Ismo wrote:No itse en ainakaan olisi pahoillaan jos tarjolla olisi Black Sabbath jollain muulla laulajalla ja basistilla. Hyvinhän homma sujui vaikkapa 80-luvulla ja Neil Murrayn kanssa sen jälkeenkin.
Black Sabbathin saralla ainakaan minulla ei ole enää muita tavoitteita kuin että näkisi Tony Martinin livenä, edes omassa soolokoplassaan. Biisimateriaali Martinin ajalta kun on silkkaa rautaa vuosilta '87-'94...Jälkeenpäin riipii kun Black Sabbathin Provinssin keikka '94 meni köyhältä sivu suun...
Ismo
Imperiumi Assistant
Posts: 752
Joined: Thu Jun 21, 2007 12:46 pm
Location: Helsinki

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Ismo »

^No Martinia ei kyllä Sabbathiin enää tarvita, sen verran karussa kuosissa äijän ääni on. Ja kaikki Iommin kirjan lukeneet tietävät että asiassa on muitakin esteitä. Vaan kyllä taitaa bändin taru olla aika lailla lopussa. Eipä olisi ihme jos noiden kesän keikkojen jälkeen laittaisi pillit pussiin.
Pete Bondurant
Posts: 132
Joined: Thu Dec 15, 2011 11:37 am

Re: BLACK SABBATH & IOMMI

Post by Pete Bondurant »

Martinista ja live-julkaisuista tulikin mieleen, että mikähän Black Sabbathin politiikka on näihin ei-Ozzy ajan tallenteisiin kuten Cross Purposes-live, puhumattakaan legendaarisesta Black&Blue tallenteesta?

B&B oli tulossa remasteroituna kun Heaven&Hell oli vielä pystyssä, kun siitä jopa haastetteluissa mainittiin lisämateriaalin ja Blue Oyster Cultin osuuden pudottamisesta pois yhteydessä. Ei sitten mitään hajua kenellä oikeudet on ja miten Ozzyn oikeus Black Sabbathin nimeen vaikuttaa, kun nämäkin tulivat ulos Black Sabbathin nimellä?

Varmaan niin kauan kun Birminghamin Voimakolmikko jatkaa tässä muodossa, niin vanhoja tallenteita tuskin tuodaan markkinoille. Mitenhän Wardin ajan matsku, onkohan sekin jäissä näistä riidoista johtuen? California Jam olisi hieno nähdä kokonaisuudessa a la Deep Purple tai Sabotage kiertueen hienot vedot. Myös Live Evil ("We are also actually recording this") olisi hieno nähdä kuvallisessa muodossa.

Tässä siis toiveita Joulupukille Joulun kunniaksi...
Post Reply