Tuska ja Metallin Jumalanpalvelusreissu

Tuska Metal Fest - keskustelu
Post Reply
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Post by Spunkmeyer »

luonnonoikku wrote:Laadukkaiden esiintyjinen haaliminen sekä kaikki muu kova työ, mitä Tuska on tehnyt, jotta saamme loistavan festarin, unohtui näköjään hetkessä, vain yhden mitättömän messun takia?
Ehei. Itse ainakin pidän tämänvuotista kattausta sen verran kehnona etten ole tulossa paikalle jos Manowar ei soita samana päivänä Wintersunin kanssa. (Enkä todellakaan ole niitä ug-tyyppejä. Suosikkibändini ovat Maiden, Metallica ja Strato.) Onhan edellisvuoteen verrattuna aika moni muukin ilmaissut samansuuntaisen mielipiteen.

En muuten osaa selittää negatiivista kantaani tähän kristillisjutun liittämiseen samaan syssyyn metallifestarin kanssa ilman että se kuulostaisi angstiselta 666-teinin valitukselta. Eli sitä se varmaan on. Joten jätän sen tekemättä ylläpitääkseni omalta osaltani tämän laudan tasoa mahdollisimman korkealla :wink: Kaikki varmaan ymmärtävät, uskonnot ovat syöpä ja sitä rataa. En pidä niistä.
TrollhorN
Posts: 432
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:20 pm
Location: Metal Institution
Contact:

Post by TrollhorN »

luonnonoikku wrote:Aivan sama.

Laadukkaiden esiintyjinen haaliminen sekä kaikki muu kova työ, mitä Tuska on tehnyt, jotta saamme loistavan festarin, unohtui näköjään hetkessä, vain yhden mitättömän messun takia?
Se kaikki kansan yhdistäminen, työllisyyden parantaminen ja mm. eläinoikeudet ja henkisyyden voitto materialismista unohtui myös hetkessä, vain yhden mitättömän ihmisryhmän karsastamisen takia?

Pikkujuttujahan noi, ei kannata välittää, eihän. Otetaan pullot olutta ja ollaan BROTHERS IN METAL, HAIL JESUS.
Anonymous

Post by Anonymous »

Wilho wrote: No hyvä. Callisto sattuu olemaan helvetin hyvä. Hail Ypäjä!
Hail persereikä, Callisto on paskaa.
En edes kerro miksi.
TheKraken

Post by TheKraken »

HFP wrote:Jos Tuska vahvistaa tukensa tälle uskonnoliselle toiminnalle, niin varmistuu myös meikäläisen poisjäänti.
Vaikka epäpyhästi parahimmaille Kaos Kommandolle jo lupauduinkin tästä aiheesta jättäytymään, niin tämä lause herätti kohdallani kysymyksen ja pitää heittää vähän lisää vettä myllyyn:

Mitä on tukeminen? Riittääkö siihen, että tuska suhtautuu asiaan "positiivisesti"? Vai pitääkö heidän mahdollisesti mainita tästä kuriositeetista jossain tulevassa tiedotteessan? Tuleeko tuskan tarjota taloudellista tukeaan tapahtumalle? (luulisin että näin ei ole tapahtumassa, ainakaan tuon "tiedotteen" mukaan)

Itselle on ainakin ihan vitun sama, niin kauan kun se Jeesus-teltta pysyy siinä festari-alueen ulkopuolella. Tosin jos tuska-organisaatio kyseistä tapahtumaa alkaisi markkinoimaan tai taloudellisesti tukemaan, niin kyllä se ainakin omaa arvostustani laskisi kyseistä järjestöä kohtaan.

Mutta jos Venomin ja Sodomin joku järkkää suomenmaalle, niin minulle on ihan sama onko järkkääjänä jehovan todistajat vaiko helluntaiseurakunta.
stefanos

Post by stefanos »

tellie wrote:Raamatussa sanotaan jokseenkin selvästi, että Jumalaa sopii ylistää ihmisten äänin, ei helisevin symbalein tjsp.
Psalmi 150. 5 Ylistäkää häntä symbaalien helinällä,
ylistäkää häntä riemukkain symbaalein!


Raamatusta löytyy myös muitakin kommentteja puolesta.
TrollhorN
Posts: 432
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:20 pm
Location: Metal Institution
Contact:

Post by TrollhorN »

Jes, käännytystä. Jotenkin oli nimimerkin takaa todella vaikea arvata jo lukematta, millaista kamaa on luvassa.

Nyt kun aloitit, niin pystytkö jotenkin esittämään meille samanlaisen quotatun hyväksynnän siihen tosiasiaan, että hyväksytte paholaisen musiikin esittämisen jumalallenne osoitetuissa kaikkein pyhimmissä tiloissa maallisen mammonan vuoksi.
stefanos

Post by stefanos »

Nimimerkin takaa on helppo kikkailla ja heitellä kommentteja todellakin. :twisted:
Haluan korostaa, että tässä ei nyt olla vielä tunnustauduttu miksikään uskovaiseksi, eli turha pelätä käännytystä.
TrollhorN wrote:Nyt kun aloitit, niin pystytkö jotenkin esittämään meille samanlaisen quotatun hyväksynnän siihen tosiasiaan, että hyväksytte paholaisen musiikin esittämisen jumalallenne osoitetuissa kaikkein pyhimmissä tiloissa maallisen mammonan vuoksi.


Kävisikö tuollainen linkki? Siinä on linkkiin metallimessusta tehtyyn juttuun.
http://janoinen.net/content/view/658/2/

Muuten mikä maallinen mammona? En ainakaan itse ole huomannut, että tuohon jumalanpalvelukseen olisi pääsymaksua.
TrollhorN
Posts: 432
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:20 pm
Location: Metal Institution
Contact:

Post by TrollhorN »

Nihkeä, lähinnä puolustelusta koostuva haastattelu ja keskustelufoorumilla 3 viestiä omasi jälkeen ei varsinaisesti anna vastausta pyytämääni kysymykseen. Eikä myöskään ympäripyöreät tulkinnat aja asiaa, sillä jos pastori Valkaman puolustelua "kaikki on puhdasta puhtaille" käytetään tähän, oikeuttaako se myös esimerkiksi pedofilian vanhurskaille? Voisinko minä ylistää Jeesusta esim. kiduttamalla koiria, jos tunnen suurta yhteenkuuluvuutta häneen juuri silloin?

Ja jos tunnet suurta ylpeyttä anonyymiteettisi tuomasta turvasta, en voi kuin onnitella vakaumuksesi päivänvalon kestävyydestä ja itseluottamuksestasti.

Nyt siirryn pelaamaan Larry 8:aa. Järkevää vastinetta kysymyksiini odotellen,

Henri "Trollhorn" Sorvali,
antikristillinen metallimuusikko
Mikael
Posts: 354
Joined: Thu Aug 22, 2002 9:20 pm

Post by Mikael »

\o. wrote:
Keijukainen, Taivaan Isän kullanmuru wrote:Musta aika hyvä todistus Hevin hengellisyydestä on se, että hyvä ystäväni sai Immortal metal festareilla viime viikonloppuna kielilläpuhumisen armolahjan. Siihen ei tarvittu mitään ihmeellistä rukouskokousta, eikä messua, vaan paikka jossa laulettiin Jeesuksesta hieman toisella tyylillä!!!
Meikäläinenkin saa moisen aika usein festareilla ja niiden jälkeen, yleensä on sen verran muinaista norjaa, että tulee ihan kirjainten kanssa suusta valuen.
stefanos

Post by stefanos »

Edellisessä viestissä kysyin niitä perusteluja väitteelle maallisesta mammonasta tavoittelusta. Lisäksi miksi vielä tarkennan missä määritellään jonkun musiikin olevan "pyhitetty" vain saatanan käyttöön. Kyseessä on vain, että säveliä laitetaan tiettyyn järjestykseen ja soitetaan hieman raskaammilla soundeilla. Tämä taitaa olla myös vastaus kysymykseen "miksi hyväksymme". Musiikkihan on itsessään neutraalia.

Voisimmehan myös väittää, että joku tietty urheilulaji on saatanallista. Miksi näin emme tee? En ole vielä nähnyt perustelu asialle miksi jokin musiikkityyli on saatanallista.
TrollhorN wrote:pastori Valkaman puolustelua "kaikki on puhdasta puhtaille" käytetään tähän, oikeuttaako se myös esimerkiksi pedofilian vanhurskaille? Voisinko minä ylistää Jeesusta esim. kiduttamalla koiria, jos tunnen suurta yhteenkuuluvuutta häneen juuri silloin?
Rinnastat siis metallimusan pedofiliaan?
TrollhorN wrote:Ja jos tunnet suurta ylpeyttä anonyymiteettisi tuomasta turvasta, en voi kuin onnitella vakaumuksesi päivänvalon kestävyydestä ja itseluottamuksestasti.
Kiitos onnitteluista. Edellisessä viestissä halusin lähinnä sanoa ettei kannata yhden viestin perusteella alkaa lahjoittamaan minulle uskovaisen papereita.
Lapa

Post by Lapa »

stefanos wrote:Kiitos onnitteluista. Edellisessä viestissä halusin lähinnä sanoa ettei kannata yhden viestin perusteella alkaa lahjoittamaan minulle uskovaisen papereita.
Juu ihan sattumalta leimahdit laudalle ja ens töikseni lainasit Raamattua. Alkaa vähän vittu vappusimat ja sun urpoilus ottaa päähän. Täytyy vissiin kelata uudestaan noita meikäläisen maailmaasyleileviä kommentteja. Kohat saatana ehtoollisviinitkin kulautetaan alas lepakkon purasemalla. YY-vityn-hyy.
Anonymous

Post by Anonymous »

stefanos wrote: Rinnastat siis metallimusan pedofiliaan?
WTF?
Missä vaiheessa näin sanottiin?
Antoi esimerkin että pedofiilia on siis teidän mielestänne puhdasta ja hyväksyttävää jos sitä tekee "puhtaat" ihmiset?
stefanos

Post by stefanos »

Sarkasmia. Siihen raamatunkohtaan voi tutustua sitten tarkemmin, jos kovasti kiinnostaa. Siellä määritellään kyllä tarkemmin mitä asia koskee. Lisää tarkennusta varmaan antaa pastori itse.
HFP

Hyvää valpurinyötä, Saatana myötä

Post by HFP »

TheKraken wrote:
HFP wrote:Jos Tuska vahvistaa tukensa tälle uskonnoliselle toiminnalle, niin varmistuu myös meikäläisen poisjäänti.

(...) tämä lause herätti kohdallani kysymyksen ja pitää heittää vähän lisää vettä myllyyn:

Mitä on tukeminen? (...)

Tosin jos tuska-organisaatio kyseistä tapahtumaa alkaisi markkinoimaan tai taloudellisesti tukemaan, niin kyllä se ainakin omaa arvostustani laskisi kyseistä järjestöä kohtaan.
Näinpä juuri myös minun kohdallani.
TheKraken wrote:Mutta jos Venomin ja Sodomin joku järkkää suomenmaalle, niin minulle on ihan sama onko järkkääjänä jehovan todistajat vaiko helluntaiseurakunta.
Justiinhan se Sodom oli 2002 Nosturissa.. :P
stef[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Anus]anus[/url] wrote:Edellisessä viestissä kysyin niitä perusteluja väitteelle maallisesta mammonasta tavoittelusta.
Kirkon suosio laskee -> Jäsenmäärä laskee -> Tulot laskee -> Tarvitaan lisää tuloja (maallista mammonaa) -> Pitää nostaa suosiota -> "Mikä nyt on trendikästä?" -> Metallimessu.com.

Capisce?
Opa Boner
Posts: 306
Joined: Wed Feb 25, 2004 10:33 am
Location: Tampere
Contact:

Post by Opa Boner »

Ade wrote:
\o. wrote:Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että ostamalla Tuska-lipun tukee samalla epäsuorasti kirkon toimintaa. Tämän yksinkertaisen faktan pohjalta kukin toimii tai on toimimatta parhaaksi katsomallaan tavalla.
Itse asiassa nykylainsäädännöllä ostaessasi metallilevyn, vaikka black metalliakin veroja maksavalta yritykseltä Suomesta tuet epäsuorasti kirkon toimintaa. Tämän yksinkertaisen faktan pohjalta kukin toimii tai on toimimatta parhaaksi katsomallaan tavalla.

Sama pätee toki muihin hyödykkeisiin, mm. ruokaan. Hajotkaa siihen. :twisted:
Totta, yksityishlö voi erota kirkosta välttääkseen kirkollisveron maksun mutta yritys ei millään.
Roni
Posts: 689
Joined: Fri Aug 23, 2002 4:25 am
Location: Espoo
Contact:

Post by Roni »

Ade wrote:Itse asiassa nykylainsäädännöllä ostaessasi metallilevyn, vaikka black metalliakin veroja maksavalta yritykseltä Suomesta tuet epäsuorasti kirkon toimintaa. Tämän yksinkertaisen faktan pohjalta kukin toimii tai on toimimatta parhaaksi katsomallaan tavalla.
Onneksi ei tarvitse olla niin vammainen että ostaisi liikkeistä levynsä. Muualtakin saa ja halvemmalla.
Opa Boner wrote:Totta, yksityishlö voi erota kirkosta välttääkseen kirkollisveron maksun mutta yritys ei millään
Kylle sekin aika vielä koittaa kun valtio ei enää kuulu kirkkoon. Ei siihen näyttäisi enää montaa vuotta menevän, sen verran paljon keskustelua on asiasta käyty viime aikoina että ainakin itse uskon asioiden muuttuvan edes himpun verran lähitulevaisuudessa.



SANO EI JEESUKSELLE!
TrollhorN
Posts: 432
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:20 pm
Location: Metal Institution
Contact:

Post by TrollhorN »

stefanos wrote:Edellisessä viestissä kysyin niitä perusteluja väitteelle maallisesta mammonasta tavoittelusta. Lisäksi miksi vielä tarkennan missä määritellään jonkun musiikin olevan "pyhitetty" vain saatanan käyttöön. Kyseessä on vain, että säveliä laitetaan tiettyyn järjestykseen ja soitetaan hieman raskaammilla soundeilla. Tämä taitaa olla myös vastaus kysymykseen "miksi hyväksymme". Musiikkihan on itsessään neutraalia.
Niin. Miksi ihmeessä esim. musta messu on jumalan tahdon vastaista? Kyseessä on vain, että samoja sanoja laitetaan tiettyyn järjestykseen ja käytetään hieman raskaampaa kieltä.
Sanathan on itsessään neutraaleja.
stefanos wrote: Voisimmehan myös väittää, että joku tietty urheilulaji on saatanallista. Miksi näin emme tee?
Siinä vaiheessa kun perustetaan urheilulaji joka tieten tahtoen flirttailee paholaismystiikan kanssa ollen YLEISESTI KAIKKIEN TIEDOSSA KAIKKEA MUUTA KUIN KRISTILLISENÄ ja myöhempinä vuosina monet lajin harrastajat avoimesti pilkkaavat, kritisoivat ja halveksuvat kristinuskoa- sitten voimme tehdä niin.

Ja sitten tulee pusikosta hikinauha päässä nimimerkki Stefanos, joka katsoo kameraan kirkkain silmin ja sanoo "eihän tässä ole mitään saatanallista". Tässä vaiheessa suosittelisin ns. "metal institution"ia tai vahvempia linssejä.
stefanos wrote: En ole vielä nähnyt perustelu asialle miksi jokin musiikkityyli on saatanallista.
Ei ne yksittäiset sävelet olekaan sen saatanallisempia kuin kristillisiäkään- kyseessä onkin kokonaisuuden summa. Vai oletko kuullut vitsiä basistista, joka uhosi koko illan bändikavereilleen soittavansa 32- osanuotteja? Kavereiden kyllästyessä jatkuvaan suunpiekesentään he vaativat basistia todistamaan väitteensä. Niinpä basisti otti instrumenttinsa ja soitti heille.....yhden, ja parin sekunnin päästä toisen.

Mitä tulee metallimusiikin antikristillisyyteen /tai saatanallisuuteen, if you prefer, viitteet siitä löydät varmasti ihan itse vaikka internetistä. Vai pitääkö minun myös todistaa sinulle kädestä pitäen että maito on valkoista?
stefanos wrote: Rinnastat siis metallimusan pedofiliaan?
D´oh.

Eiköhä tämä varmaan tullut muiden toimesta jo selitettyä.
stefanos wrote: Kiitos onnitteluista. Edellisessä viestissä halusin lähinnä sanoa ettei kannata yhden viestin perusteella alkaa lahjoittamaan minulle uskovaisen papereita.
Hmmm. Jos se kirjoittaa kuin uskovainen, käyttäytyy kuin uskovainen ja päättelee asioita kuin uskovainen, sen täytyy olla......aivan, nakkisämpylä?
metalglory
Grey Eminence
Posts: 1387
Joined: Thu Aug 22, 2002 8:04 pm
Location: Turku
Contact:

Post by metalglory »

Onko metallimessussa tarjolla ehtoollismaksalaatikkoa?
Roni
Posts: 689
Joined: Fri Aug 23, 2002 4:25 am
Location: Espoo
Contact:

Post by Roni »

TrollhorN wrote:
stefanos wrote: Kiitos onnitteluista. Edellisessä viestissä halusin lähinnä sanoa ettei kannata yhden viestin perusteella alkaa lahjoittamaan minulle uskovaisen papereita.
Hmmm. Jos se kirjoittaa kuin uskovainen, käyttäytyy kuin uskovainen ja päättelee asioita kuin uskovainen, sen täytyy olla......aivan, nakkisämpylä?
Hmm... Kaveri sanoo että ei pidä tuomita häntä uskovaiseksi muutaman viestin perusteella.
No minä ainakin tuomitsen viimeistään allekirjoutuksen perusteella jota käytät toisella laudalla.

"Ei ole niin, että koska me olemme kauniita, Jumala rakastaa meitä, vaan on niin, että koska Jumala rakastaa meitä, me olemme kauniita."

Jep, eihän tuossakaan mitään kristillistä ole. Ei tuonkaan perusteella voi vielä alkaa sanomaan uskovaiseksi, eihän?
Lustress

Post by Lustress »

Jahas, vai tällaista...

Itselleni tuolla ei ole suurtakaan väliä. Jos kerran ko. tapahtumaa ei järjestetä hurmoshenkisenä pakkotilaisuutena Tuskan päälavalla, niin antaa häppeningin olla. Minun ei tarvitse tilaisuuteen mennä, eikä sinunkaan. Minä ainakin pystyn tekemään yhtiestyötä uskovien ihmisten kanssa ihan normaalielämässä (kunhan vain ovat olleet siinä jonossa, missä aivoja jaettiin...), he eivät yritä käännyttää minua enkä minä heitä. Tasapeli, life goes on. Antaa kaikkien kukkien kukkia ja silleen.
metalglory
Grey Eminence
Posts: 1387
Joined: Thu Aug 22, 2002 8:04 pm
Location: Turku
Contact:

Post by metalglory »

"Millään ei ole mitään väliä."
Sieg heil nykymeininki!
Roni
Posts: 689
Joined: Fri Aug 23, 2002 4:25 am
Location: Espoo
Contact:

Post by Roni »

metalglory wrote:"Millään ei ole mitään väliä."
Sieg heil nykymeininki!
Levottomat 666.
saamaton

Post by saamaton »

Jaha, että tämmöstä on ilmassa. Aika huono veto, ilman mitään S vs. J asetelmaakin. Mielikuva festivaalista senkuin huononee, vaikka paljon heikkenemisen varaa ei ole.
stefanos

Post by stefanos »

TrollhorN wrote:Niin. Miksi ihmeessä esim. musta messu on jumalan tahdon vastaista? Kyseessä on vain, että samoja sanoja laitetaan tiettyyn järjestykseen ja käytetään hieman raskaampaa kieltä.
Sanathan on itsessään neutraaleja.
Tuo on kuitenkin hieman eriasia kuin ajatus, että metalli on saatanallista. Onko kaikki metalli siis saatanallista vai ainoastaan joku tietty osa. Metallimusiikki on määritteenä kuitenkin hyvin laaja ja mm. sanomalehtien käsissä sen sisälle työnnetään vaikka mitä.
HFP wrote:
stef[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Anus]anus[/url] wrote:Edellisessä viestissä kysyin niitä perusteluja väitteelle maallisesta mammonasta tavoittelusta.
Kirkon suosio laskee -> Jäsenmäärä laskee -> Tulot laskee -> Tarvitaan lisää tuloja (maallista mammonaa) -> Pitää nostaa suosiota -> "Mikä nyt on trendikästä?" -> Metallimessu.com.
Hyvin kaukaa haettu. Metallimessun taustalla ei ole firma nimeltä ev(i)l.fi vaan muutama seurakunnantyöntekijä sekä tavallisia seurakuntalaisia. Kuinka moni oikeasti liittyy takaisin kirkonjäseneksi, jos järjestetään metallimessu.

Keskustelu on tainnut mennä nyt hieman ohi aiheen.
Last edited by stefanos on Mon May 01, 2006 7:45 pm, edited 1 time in total.
ExNihilo

Post by ExNihilo »

stefanos wrote: Hyvin kaukaa haettu. Metallimessun taustalla ei ole firma nimeltä ev(i)l.fi vaan muutama seurakunnantyöntekijä sekä tavallisia seurakuntalaisia. Kuinka moni oikeasti liittyy takaisin kirkonjäseneksi, jos järjestetään metallimessu.
Olisi muuten kiva tietää kuinka paljon paskaa metallimessua järjestävät "metallisti-seurakuntalaiset" saavat niskaansa "konservatiivisilta, perinteisiltä seurakuntalaisilta". Onkohan se yhtä paljon kuin "omaan juttuunsa konservatiivisesti suhtautuva antikristillinen metallimies" kaataa paskaa niskaan niiden päälle jotka tuollaista messua järjestää.
Post Reply