Moshpit tuskassa

Tuska Metal Fest - keskustelu
Post Reply
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Post by Spunkmeyer »

Nyrkkisääntö: se on sallittua siihen asti kunnes se kielletään. Onhan pittaamisen salliminen oltava itsestäänselvyys siihen asti kunnes se kielletään.
Deathklaat
Posts: 1137
Joined: Sat Mar 31, 2007 8:54 pm

Post by Deathklaat »

Ehkäpä ne pittiohjeistukset on luettavissa seuraavassa Suen numerossa.
Chaasrainer

Post by Chaasrainer »

päällikkö wrote:Puukolla tappaminenkaan ei ole tuskan sivuilla kielletty että näin..
Eiköhän siellä kuitenkin ihan Suomen laki päde että näin..
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Post by Ice »

Deathklaat wrote:Ehkäpä ne pittiohjeistukset on luettavissa seuraavassa Suen numerossa.
Haha, putosin :D :D
Jammer78
Posts: 15
Joined: Sun Oct 27, 2002 9:56 pm
Location: Lohja

Piteistä

Post by Jammer78 »

Kaipa nuo pitit ovat aikalailla MUST tiettyyn musiikkiin ja niiden liveseurantaan...

Luulisi jokaisen itse huomaavan, josko sellaista on kehitteillä keikoilla. Itse yleensä tyydyn katsastamaan bändejä hieman taaempaa juuri pittien takia. Mikäli takki tuntuu tyhjältä tai o rapula...heh!

Törmätään reilun viikon päästä!
TheKraken

Post by TheKraken »

suokkilainen wrote:Kyseisen aiheen nimi on moshpit tuskassa, niin eihän siellä saa "rakentaa" pittiä ainakaan minun mielestä vai olenko aivan väärillä jäljillä..? voisiko joku auttaa minua..? :D
Mitkä pillerit jäi aamulla väliin?
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Post by Spunkmeyer »

TheKraken wrote:
suokkilainen wrote:Kyseisen aiheen nimi on moshpit tuskassa, niin eihän siellä saa "rakentaa" pittiä ainakaan minun mielestä vai olenko aivan väärillä jäljillä..? voisiko joku auttaa minua..? :D
Mitkä pillerit jäi aamulla väliin?
Huumorintaju jäi aamulla väliin? :wink:
MartyrForNone
Posts: 589
Joined: Fri Aug 23, 2002 7:03 am
Location: Alppila desolation
Contact:

Post by MartyrForNone »

Kyllähän sen pitin saa aikaan kohteliaastikin jos haluaa. Usein vaan tuntuu, että alussa tahallaan tönitään ihmisiä ihan tahallaan, vaikka vallan hyvin tiedetään, etteivät kaikki paikalla olevat pittiin halua (syitä on monia, esim. silmälasit). Jos homman pistäisi maltilla käyntiin vaikka huutamalla ensin aiheesta jotain, niin muut kerkeäisivät alta pois. Sen sijaan on tullut todistettua näitä huvittavia tapauksia, jotka törmäilevät yksinään päätä pahkaa yleisössä jyräten naisiakin alleen. Sanoisin, että pitin perustaminen ei ole kovin validi peruste tuollaiselle toiminnalle, joka on oikeastaan yhtä kuin pahoinpitelyä.
Rehtori

Post by Rehtori »

Onko jokin (tai kuinka moni) bändi käyttänyt "Great Pit of Carcoonia"?
Shrapnel
Imperiumi Assistant
Posts: 86
Joined: Sat Dec 21, 2002 12:03 pm
Location: Helsinki

Post by Shrapnel »

Rehtori wrote:Onko jokin (tai kuinka moni) bändi käyttänyt "Great Pit of Carcoonia"?
Nyt oli aika heikko läppä ;)
Furcifer
Posts: 268
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:39 am
Location: Espoo

Post by Furcifer »

Niksu wrote:Minä kun en tästä touhusta hirveästi tiedä, niin voisitteko hieman valaista ensikertalaista, että mitä bändejä tuolla tänä vuonna on esiintymässä, joiden aikana pittejä saattaa esiintyä? Ja mihinkä päin yleisöä näitä yleisesti ottaen syntyy? Että osaan sitten pienikokoisena tyttölapsena hieman varoa etukäteen näiden bändien aikana :wink: .
Paha sanoa, tässä nyt ainakin joitain:

Children of Bodom
Misery index
Hatesphere
Legion of the damned
Nicole
Scent of Flesh
Mercenary

Nuo nyt tuli äkkiseltään mieleen. Listatkoon joku lisää jos jaksaa.

Ja eipä kait pitti mahdottomuus ole immortalin ja emperorinkaan aikana.

Pitti muodostuu yleensä melko keskelle yleisöaluetta ja muutaman rivin päähän eturivistä.
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Post by Spunkmeyer »

Jos Edguy ja Sonata voivat saada aikaan pitin, niin veikkaan ainakin näitä:

Hatesphere
Moonsorrow
Dragonforce
Immortal
Children of Bodom
Misery Index
Legion of the Damned
Emperor
Finntroll
Vader

Katsotaan sitte jälkeenpäin kenellä oli lähimpänä oikeaa listaa :D
SixPounder

Post by SixPounder »

pitää toki muistaa profane omen,jonka keikalle ainaki itse koitan saada mahdollisuuksien mukaan jengiä messiin pittailemaan
SixPounder

Post by SixPounder »

cadaver wrote:Saapa nähdä uskaltaako Dragonforce yllyttää Tuskassa wall of deathia Through the Fire & Flamesin aikana..
Missäs he ovat tällein tehneet :o
SixPounder

Post by SixPounder »

cadaver wrote:
SixPounder wrote: Missäs he ovat tällein tehneet :o
Wikipedia mainitsee 5.toukokuuta 2007 Australiassa, jonka jälkeen (jos wikiin on uskomista) on ilmeisesti jäänyt tavaksi.
Toivotaan näin, mutta imo ei oikein sovi dragonforcelle wall of death ;)
tinkezione

Post by tinkezione »

SixPounder wrote:Toivotaan näin, mutta imo ei oikein sovi dragonforcelle wall of death ;)
Entäs jos kyseessä on ns. läppä? Vitsihän tuo koko bändi on muutenkin, joskin hyvä sellainen!
Kivenkantaja

Post by Kivenkantaja »

SixPounder wrote:pitää toki muistaa profane omen,jonka keikalle ainaki itse koitan saada mahdollisuuksien mukaan jengiä messiin pittailemaan
Tulossa ollaan, maasto sortsit jalkaan ja lets go. Illemmalla sitten Deathchainia katteleen.
scorpse

Post by scorpse »

Nyt on kyllä ollu hyvä meininki pittihommissa. Kaatuneet nostettu ylös ja huomattiin jos joku halus pitää vähän taukoa välillä. Järkkäritkin (jos paikalla olivat) anto aika vapaasti siinä pyöriä ja heilua. Tämä siis tähän mennessä ainakin Immortalin, Legion of the Damnedin ja Emperorin keikoilla ja jatkoista mainittakoon eilinen setti Virgin Oilissa, vaikkakin siellä oli joku kahjo kuka rupes pistää jotain kiertopotkuja yms. settiä :lol:
Jgi

Post by Jgi »

scorpse wrote:Nyt on kyllä ollu hyvä meininki pittihommissa. Kaatuneet nostettu ylös ja huomattiin jos joku halus pitää vähän taukoa välillä. Järkkäritkin (jos paikalla olivat) anto aika vapaasti siinä pyöriä ja heilua. Tämä siis tähän mennessä ainakin Immortalin, Legion of the Damnedin ja Emperorin keikoilla ja jatkoista mainittakoon eilinen setti Virgin Oilissa, vaikkakin siellä oli joku kahjo kuka rupes pistää jotain kiertopotkuja yms. settiä :lol:
Kyllä sielä Turisaksellakin pitti pyöri!
scorpse

Post by scorpse »

Jäi väliin kun huvitti istuskella välillä nurtsilla ja jutella ihmisten kanssa.
Danzku

Post by Danzku »

scorpse wrote:...vaikkakin siellä oli joku kahjo kuka rupes pistää jotain kiertopotkuja yms. settiä :lol:
Millä keikalla tuo oli? Ihan normaalista violent dancingistä varmaan nyt puhutaan. Tuollaiset hc-pitit on kyllä oikeassa ympäristössä ihan meneviä, mutta en kyllä ymmärrä miksi niitä mooveja pitää lähteä metallikeikoilla tekemään.

Itsellä on pittailu hardcore-keikoilla jäänyt viimeaikoina aika vähiin, kun viimeksi muljahti olkapää aika kivuliaasti. Nivelsiteet kenties venähti..? Tietynlainen itsesuojeluvaisto iskenyt muutenkin päälle kun tulee muutaman kerran kantapäästä naamaan. :D Sain vielä mukavan yskän seuraavina päivinä eikä paljon naurattanut, kun sain seuraavana viikonloppuna Lutakon pihalla yskänkohtauksen ja jokaisella kovemmalla köhäyksellä käsi muljahti. Silloin teki kipeää. Joskus mennyt aikaisemminkin sama olkapää. Mikä olikaan alkuperäinen topic..? AIVAN!

Olihan noissa Tuskan piteissä missä itse pyörin (MI, LotD & Vader) tosi hyvä meininki. Ainahan siellä joku tönii käsillään, mutta minkäs sille voi? Hieman jotakuta ohjeistin MI:n keikan aikana, mutta muuten en jaksanut nipottaa ollenkaan kun oli aina niin hiton hauskaa. :)

Hieman ihmetyttää, että kuuluuko ne pitit jokaiselle keikalle? Esim. WASPin, Iron Maidenin (ainakin Downloadissa ja jollain muulla Englannin keikalla on pitti pyörinyt) tai Immortalin keikoille.. Itse en ihan pointtia ymmärrä, mutta mikäs siinä jos toiset tykkää.. :P
Furcifer
Posts: 268
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:39 am
Location: Espoo

Post by Furcifer »

Ihan tosissasko puntaroit? Noh veikkaisin että ihan fiilispohjalta kannattaa mennä. Voithan esim katsella hieman syrjemmästä meininkiä ensin ja päättää vasta sitten mennäkö vai ollako.

Ei ne pitit tuskassa sen ihmeellisempiä ole kuin muuallakaan. Kokosi puolesta pärjäät ihan hyvin. :D On siellä kummempiakin nähty.

Ja politiikkahan on mitä itse olen poukkoilemassa ollut, niin erittäin hyvä. Eli jos joku kaatuu, se nostetaan välittömästi tolpilleen, ei överi perseilyitä, muiden tahallista satuttamista jne.
jugh!

Post by jugh! »

Kuminiska wrote:Ken ekaa kertaa Tuskaan oisin menossa, niin onko yhtään järkevää mun sinne pittiin mennä? Minkä kokosii ihmisii siellä piteissä yleensä pyörii, meinaan etten lennä heti ulos ryminällä :( (pituus n. 177 cm, paino n. 64 kg).
Alle satakilosten kannattaa pysyä pois festarialueelta ja pitää silti kypärä päässä varmuuden vuoksi.
Dime
Posts: 766
Joined: Fri Mar 16, 2007 1:22 pm
Location: Turku

Post by Dime »

Pitit eivät niin vaarallisia ole, miltä ne saattavat sivustaseuraajasta näyttää. Tosiaan kaatujat nostetaan noin 98 prosenttisesti ylös, jotenka jalkoihin siellä ei jää jossei tosissaan yritä. Kyllähän siellä saattaa tuulenhalkaisia tvs. hieman kärsiä, mutta ei ainakaan ikinä ole itse tullut itseään pahemmin telottua, mustelmia ja tollasia lukuunottamatta.
haukka_
Posts: 81
Joined: Mon Apr 12, 2004 7:12 pm
Location: Tampere

Post by haukka_ »

Hyvä vinkki pittaamiseen on, että älä hitossa pysähdy tai rupea räpiköimään massaa vastaan kesken menon. Jos pois haluaa niin kannattaa siirtyä jengin rytmissä hiljakseen. Kun rupeaa ihmisaaltoa vastaan taistelemaan niin silloin sitä turpaan tulee.
Post Reply