Moshpit tuskassa

Tuska Metal Fest - keskustelu
Post Reply
HFP

Post by HFP »

Deathrace King wrote:
IMP wrote: Edit: Niin no, Tuskassa en ole koskaan käynyt ja tuskin käynkään. Osallistuin nyt vaan pittikeskusteluun yleisellä tasolla.
Mikset ole? Sehän on ihan loistava festari, loistavilla bändeillä!
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta eihän Tuska mikään festari ole, vaan kolmipäiväinen bänditapahtuma. ;)
TheKraken

Post by TheKraken »

Itselle ei tuskasta oikein muistu isompia pittejä mieleen. Eipä silti monesta tuskasta kovin tarkkoja yksityiskohtia muistu muutenkaan. Lähinnä muistaa vain bändit. Rotten Sound 2001 muistelisin jonkinlaisen pitin pyörineen ihan mukavasti, mutta muita ei ihan heti mieleen muistu.

Itse on tullut pyörittyä useammassakin pitissä vähän siellä sun täällä. Jopa noissa hc-piteissä windmilliä pyörittelemässä. Ja uskokaa pois, ei se ole 110 kiloiselle 2 metriselle jantterillekaan kovin hauskaa hommaa. Sattuu se isoakin miestä.

Mutta itse asiaan. Itse yhdyn aiempiin puhujiin monessakin mielessä mm. siinä että pitin olemassaolon oikeutus riippuu pitkälti keikasta. Jos lähden grindcorea tai jotain thrash-yhtyettä katsastamaan, niin ei sitä nyt ihan sitä pyhäpukua tule päälle puettua, jos eturivissä aikoo selvitä. On sitä paitaa revennyt ja muuta vastaavaa. Joissain tilanteissa se kuuluu meininkiin.

Sitten taas toisaalta jos lähden tarkistamaan jonkun black metal yhtyeen livekuntoa, nousee vitutukseni aika suunnattomaksi kun joku teinipoika kahden karhulippalakkikaverinsa kanssa aloittaa pitin. Tukan heiluttelu ja hillitty riehuminen on tottakai sallittua keikalla kuin keikalla minunkin mielestäni. Elävänä esimerkkinä muistuu mieleen Enochian Crescentin viimeisin turun keikka, jossa muutaman juuri täysi-ikäisyyden saavuttaneen teinipojan ensimmäisen kappaleen alusta jatkunut "Väkisinkastettu"-huutelu ja riehuminen aiheutti yleisössä isommankin kansanliikkeen. Rellestäminen loppui kun eräs harteikas herrasmies nappasi yhtä kaveria raivelista kiinni ja pyysi häntä ottamaan rauhallisemmin sanoin: "Nyt loppu se riehuminen tai mä vittu tapan sut". Terveisiä hänelle.

Tässä ihan vuoden aikana on hieman alkanut ikä ilmeisesti painaa, kun ei enää jaksa kokonaista keikkaa pitissä riehua. Lähinnä tulee käytyä välillä siellä pyörähtämässä ja sitten pitääkin ottaa hieman taukoa ja odotella seuraavaa tajunnanräjäytysvetoa joka jalkani pittiin ohjaisi. Vähän kuin lavatansseissa olisi. Naistenhaku vain uupuu.
Wilho

Post by Wilho »

Dead Man wrote:
Jussi wrote:Heh, ihan oikein. Samanlaista ajattelemattomuutta kuin röökin veto tiivissä etutungoksessa.
No NIINPÄ. Mikä vittu siinäkin aina on, että sitä röökiä on pakko alkaa vetämään kun ympärillä on sentti-kertaa-sentti tilaa??! On meinaan ihanaa saada se tulipesä olkapäähän. Tehnyt mieli myös leipoa turpaan välillä moisesta.
Mielummin sitä väistelee jonkun satunnaisen tupakoitsijan tulipesiä kuin koko keikan niitä toisiaan töniviä idiootteja, jotka ovat muka paikalla musiikkia seuraamassa. Terveisiä sinne moshpittien pehmentämille aivosoluille.
Mets^

Post by Mets^ »

Mie ainakin vedän hardcore-muuveja Tuskassa.

Kiitos terveisistä Wilho. Musiikkia siellä ollaankin seuraamassa, ja itse väitän saavani paljon enemmän siitä musiikista livenä irti siellä pitissä.
Aldebaran

Post by Aldebaran »

Deathrace King wrote:
Ihan asia tekstiä, mutta pienenä tarkennuksena: pitti ei ikinä ulotu ihan eturiviin saakka, vaan yleensä alkaa about kymmenen metriä turva-aidan jälkeen. Pienellä varauksella voi siis eturivissä nauttia musiikista ilman pittiin joutumisen pelkoa. Painetta saattaa tosin aika-ajoin kasautua, mutta tiivis tunnelmahan on vaan hyväksi.
No joo. Hieman epätäsmällinen ilmaus, tarkoitinkin nimenomaan sitä lavan etuosaa yleensä, erittelemättä sitä ihan aidan vieressä olevaa aluetta, ja siitä 20 m:n päässä olevaa aluetta. :D
Deathrace King
Posts: 386
Joined: Fri Sep 13, 2002 5:17 pm
Location: Helsinki

Post by Deathrace King »

Wilho wrote: Mielummin sitä väistelee jonkun satunnaisen tupakoitsijan tulipesiä kuin koko keikan niitä toisiaan töniviä idiootteja, jotka ovat muka paikalla musiikkia seuraamassa. Terveisiä sinne moshpittien pehmentämille aivosoluille.
Se mikä ei tapa, vahvistaa. Musiikkia voi muutenkin seurata, kuin seisomalla kädet taskuissa norsunvittu naamalla. Jäisit kotiin kuuntelemaan levyjä, siellä ei kukaan töni ja volumetasokaan ei nouse liian kovaksi. Hauskanpito ei taida olla vieläkään laissa kielletty, ei edes EU:ssa. Relaa vähän, dude!
Dead Man
Posts: 1032
Joined: Mon May 26, 2003 5:58 pm
Location: Limbus Helsinki, spiritual Parkano

Post by Dead Man »

Wilho wrote:Terveisiä sinne moshpittien pehmentämille aivosoluille.
Kyllä niitä aivosoluja on ihan muut asiat pehmentäneet :wink:
Wilho

Post by Wilho »

Deathrace King wrote:Se mikä ei tapa, vahvistaa. Musiikkia voi muutenkin seurata, kuin seisomalla kädet taskuissa norsunvittu naamalla. Jäisit kotiin kuuntelemaan levyjä, siellä ei kukaan töni ja volumetasokaan ei nouse liian kovaksi. Hauskanpito ei taida olla vieläkään laissa kielletty, ei edes EU:ssa. Relaa vähän, dude!
Jäisit kotiin kuuntelemaan levyjä, ettei tarvitse keikalla häiritä niitä, joille itse järjestetty adrenaliiniannos ei ole elinehto. Hyvä kuitenkin tietää, että totuus ja hauskanpito määritellään moshpitissä.
Deathrace King
Posts: 386
Joined: Fri Sep 13, 2002 5:17 pm
Location: Helsinki

Post by Deathrace King »

Wilho wrote: Jäisit kotiin kuuntelemaan levyjä, ettei tarvitse keikalla häiritä niitä, joille itse järjestetty adrenaliiniannos ei ole elinehto. Hyvä kuitenkin tietää, että totuus ja hauskanpito määritellään moshpitissä.
Kun lähdetään katsomaan keikkaa, niin se ei ole keneltäkään pois jos jotkut haluavat vähän irrotella ja "Do The Toxic Waltz". Artistitkin tykkää, kun on yleisön joukossa kunnon meininki(itsekin olen siis soittanut monenlaisille yleisölle ja antaa kyllä bändillekin lisää energiaa ja hyvää oloa, kun pitti pyörii siinä nenän edessä huimana).

Mitä tulisi jostain lavatansseista, tai vaikkapa diskobilehilepartyistä, jos kaikki seisoisivat vaan kädet ristissä/taskuissa ja kukaan ei uskaltaisi hiukan irroitella ja antaa musiikin viedä mukanaan? Sama pätee metalliin. Hyvä meininki ja yleisön & bändin vuorovaikutus ovat tärkeitä juttuja.

Ei siinä mitään, jos et halua muuta kuin katsoa ja kuunnella bändin keikkaa ja ehkä ottaa muutaman oluen, mutta älä nyt ihmeessä auo päätäsi ihmisille, jotka tykkäävät pitää hauskaa ja nauttivat musiikista eläytymällä täysillä sen mukana. Ei sinne pittiin ole ketään pakotettu ja aina voi katsoa keikkaa hiukan sivummalla. Metallimusiikkiin on aina kuulunut kova mosh-meininki, niin bändeillä kuin yleisölläkin. Ihan 70-luvun loppupuolelta tähän päivään asti. Ja mikään ei viittaa siihen, että tämä meininki tulisi kuihtumaan, pikemminkin päinvastoin. Jos sitä et kestä, niin kannattaisikohan harkita jotain muuta harrastusta/musiikkityyliä..
Wilho

Post by Wilho »

Deathrace King wrote:Ei siinä mitään, jos et halua muuta kuin katsoa ja kuunnella bändin keikkaa ja ehkä ottaa muutaman oluen, mutta älä nyt ihmeessä auo päätäsi ihmisille, jotka tykkäävät pitää hauskaa ja nauttivat musiikista eläytymällä täysillä sen mukana.
Tästä topikista tuskin on voinut päätellä mun keikkakäyttäytymisestä mitään muuta kuin, että moshpiteissä en aikaa vietä. Kenelle olen päätä aukonut? Hauskanpito ja musiikista nauttiminen ovat edelleenkin käsittääkseni subjektiivisia asioita ja jokainen tekee, kuten itse haluaa.
Deathrace King wrote:Ei sinne pittiin ole ketään pakotettu ja aina voi katsoa keikkaa hiukan sivummalla.
Eikö? Ja tiedän kyllä, että keikkaa voi katsoa sivummalla. Niin teenkin. Kyllä sitä silti joskus joku nokkela keksii koittaa herätellä pittiä mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Ja sanotaan nyt selvennykseksi, että ei se pitti varsinaisesti ole ongelma vaan jotkut yksilöt, jotka siihen ottavat osaa.
Deathrace King wrote:Metallimusiikkiin on aina kuulunut kova mosh-meininki, niin bändeillä kuin yleisölläkin. Ihan 70-luvun loppupuolelta tähän päivään asti. Ja mikään ei viittaa siihen, että tämä meininki tulisi kuihtumaan, pikemminkin päinvastoin. Jos sitä et kestä, niin kannattaisikohan harkita jotain muuta harrastusta/musiikkityyliä..
Tiedän kyllä mitä metallimusiikki on. Kiitos huolenpidosta, mutta enköhän voi jatkossakin halutessani käydä keikoilla, joissa esitetään metallimusiikkia. Ja kyllä mulla on muitakin harrastuksia ja kuuntelen muitakin musiikkityylejä. Alkaa tuntua, että kannattaisi joidenkin muidenkin joskus kokeilla. Metalli ilmeisesti on niin ennaltamääritelty ilmiö, että keikoilla pitää noudattaa tiettyä rutiinia, kuten varmaan sitten monessa muussakin yhteydessä.
Heartbraker

Post by Heartbraker »

Deathrace King wrote:Mikset ole? Sehän on ihan loistava festari, loistavilla bändeillä!
En koe olevani cityihminen. Mie oon maalta ja Stadissa on pelottavaa ja junia ja ratikoita ja neekereitä.
Ennen messulaudan kaatumista pelkkä Tuska-osion lukeminen riitti muistuttamaan minua miksi en halua sinne. Jos alkoi tehdä mieli lähteä jonkin bändin takia Tuskaan, niin vilkaisu messulaudalle palautti nopeasti maanpinnalle. :P
Dokailustakaan en välitä niin paljoa että viitsisin raahautua alueen ulkopuolelle istuskelemaan.
Niin ja ei se ole festari, se on bändi- ja muotitapahtuma josta lähdetään aina illalla kotiin. Plää.
aggressor.perverssor
Posts: 1122
Joined: Tue Mar 08, 2005 4:27 pm
Location: Helsinki

Post by aggressor.perverssor »

No ihan sama, minusta tuo pitti on kyllä niin turha ja perseestä että huh huh, ja vitunko väliä sillä on jos joku Mille pyytää pittiä? Jos Mille pyytää sinua hyppäämään kaivoon kesken keikan niin hyppäätkö?
Mets^

Post by Mets^ »

Poserit ei uskalla tulla pittiin. ;)

Sen verran itse yleensä pitissä ollessani muitakin ajattelen, että keskityn niiden muiden pitissä olevien telomiseen. En siis yritä tarkoituksella niitä pitin reunoilla seisovia töniä, vaikkei siltä kokonaan voi välttyäkään yleensä. Esimerkkinä voi vaikka käyttää viime Tuskaa, jossa sangen monet tätä joillain keikoilla harrastivat. Parhaimmillaan pitti on silloin, kun kaikki siinä olevat ovat täysillä mukana hyvällä fiiliksellä. Friendly violent fun, kuten jossain ilmaistiin.

Hardcore- ja punkkikeikoillakin pittiin yleensä menen, mutta siellä taas otan muut sen verran huomioon, etten todellakaan ryhdy siellä samalla tavalla kuin grindikeikoilla olemaan, vaan hc-keikoilla sitten potkin tyhjää ja näytän hölmöltä, punkkikeikoilla tanssahdellaan omalla tavallaan. Siinä vaiheessa ongelmia syntyy, kun eri tyylit pitissä sekoittuvat. Lähinnä jos metallityyppi eksyy hc-pittiin taklailemaan, tai joku machoileva hupparininja päättää jollain muulla keikalla päteä.

Ja kaikista rasittavimpia tosiaan on ne kovikset, jotka päättävät siihen pitin keskelle tulla seisomaan ja näyttämään hurjalta. Tosin, kyllä nekin ovat tähän mennessä ennemmin tai myöhemmin kaatuneet. :P Yleensä on kuitenkin kohteliasta ensin pyytää henkilöitä vaikka siirtymään hieman sivummalle.
aggressor.perverssor
Posts: 1122
Joined: Tue Mar 08, 2005 4:27 pm
Location: Helsinki

Post by aggressor.perverssor »

Vomitonator wrote:
aggressor.perverssor wrote:No ihan sama, minusta tuo pitti on kyllä niin turha ja perseestä että huh huh, ja vitunko väliä sillä on jos joku Mille pyytää pittiä? Jos Mille pyytää sinua hyppäämään kaivoon kesken keikan niin hyppäätkö?
Voi helvetti, onhan tuo nyt ihme kitinää. Niinkuin on moneen kertaan sanottu, ei pittiin ole pakko mennä, sivummaltakin voi katsoa.
Jaa-a olenko itkenyt? En! Montako kertaa sekin pitää sanoa että en ole mennyt pittiin vaan siihen JOUTUU ja sanoppa hyvä syyy minkä takia ei keikkaa saisi diggailla muuten vaan lavan edessä headbängäämällä ja fistbangilla ilman pittiä? Pitääkö "ei-pittaavien" diggailla aina sitten bändit takarivistä?
Muumi

Post by Muumi »

WildFire wrote:
SixPounder wrote:itse olen tasan yhdessä moshpitissa, tai ei sitä nyt voi edes siksi sanoa, ruisrockissa bodomin keikalla, kyllähän siellä tönittiin aika paljon ja joku tais kolauttaa mua päähänkin, sitten mun jalkojakin potkittiin siinä, kaatuakin meinasi muutaman kerran kun yleisö liikkui siinä edestakaisin, onneksi "tutustuiN" siinä muutamaan vieressä olevaan heppuun ennen keikkaa niin oli vähän sentään tukea siinä kun kiinni välillä pitivät , Slayerin keikalla en pitissä ollut kun olin väärällä puolella, tosin et moshasin kyl sit senkin puolesta, ja sielläkin tuli sitten jonkun olkapäästä tai jostain takaraivoon, ja aamulla olo oli sitten mukainen, mutta kesän festareita odotellassa \,,/(HOMMATKAA SE PERKELEE MACHINE HEAD SUOMEEN )
Vittu että on pitkä lause :shock: (Ja off-topic linjalla jatketaan).
No on. Eiku ei. On pitkä virke, ei siis lause.

"Hyvin usein sekoitetaan toisiinsa sanat "virke" ja "lause", yleensä siten, että käytetään sanaa "lause" tarkoittamaan myös virkettä. Kirjoitetussa kielessä virke loppuu pisteeseen, kysymysmerkkiin tai huutomerkkiin. Virke koostuu yhdestä tai useammasta lauseesta, ja lauseiden välissä on usein pilkku."

Korpelan tietoudesta on peräisin tuo.

Mutta joo. Nimimerkki SixPounderille tiedoksi, että pistettä ei tarvitse säästää. Joskin useamman pisteen käyttöä peräkkäin tarvitsee. Ei muuten, mutta onhan tuo nyt ihan helevetin typerän näköistä tekstiä.

Ai niin, moshpitista asiaa. No ei ole, mutta väännän väkisin. Useisiin olen osallistunut, ja yleisesti ottaen omalla vastuulla sinne mennään, ynnä yleensä siellä hauskaa on. Parhaita ovat semmoiset, joissa huomaa olevansa ns. "samalla asialla" eli bändistä tykätään ja maassa makaavia autetaan ylös. Veren valuminen irrottaa bonusta ja keikan jälkeen hoivaviettiä naisissa.
Dead Man
Posts: 1032
Joined: Mon May 26, 2003 5:58 pm
Location: Limbus Helsinki, spiritual Parkano

Post by Dead Man »

erakko wrote:Viime kesänäkin oli aika ikävää, kun vieressä tyyppi moshasi ja hänen pitkät hiuksensa olivat märät/hikiset ja sitten niitä pisaroita lensi minunkin päälleni ja kasvoille. :x

Ei oo kivaa.
Hahhah, mitenkähän minulle tuli tästä tekstistä mieleen joku Julmahuvin tyylinen sketsi? Kunnon tilitystä. Noh, en minä tiedä... Nauratti silti.
WildFire
Imperiumi Crew
Posts: 980
Joined: Thu Nov 03, 2005 7:40 am
Location: Ylöjärvi

Post by WildFire »

Muumi wrote:No on. Eiku ei. On pitkä virke, ei siis lause.

"Hyvin usein sekoitetaan toisiinsa sanat "virke" ja "lause", yleensä siten, että käytetään sanaa "lause" tarkoittamaan myös virkettä. Kirjoitetussa kielessä virke loppuu pisteeseen, kysymysmerkkiin tai huutomerkkiin. Virke koostuu yhdestä tai useammasta lauseesta, ja lauseiden välissä on usein pilkku."
Ollaanpas sitä nyt tarkkoja. Mutta ei se mitään, taidatpa olla oikeassa. Siis pitkä virke oli se aikaisempi. Aina oppii uutta :)

Ja tunkekaa ne moshpittinne jonnekin. Keikoille tullaan kuuntelemaan musiikkia eikä riehumaan, perkele. No, jos nyt ihan järkevästi puhutaan, niin ketään ei luulisi moshpittien sun muun oheistoiminnan häiritsevän kovin pahasti. Itse en ole suuri pittien ystävä, mutta aina sitä nyt sen verran voi liikkua pitistä kauemmaksi, jos alkaa häiritsemään.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Post by Ice »

CrazyCatt wrote:
maggot wrote:
erakko wrote:Viime kesänäkin oli aika ikävää, kun vieressä tyyppi moshasi ja hänen pitkät hiuksensa olivat märät/hikiset ja sitten niitä pisaroita lensi minunkin päälleni ja kasvoille. :x

Ei oo kivaa.


No voi helvetti. Kannattaisi ehkä jättää metallikeikat väliin jos oikeasti NOIN koville ottaa :lol: .
Jep, kyllähän nyt tekee mieli sanoa että kannattaa varmaan se metallimusiikista nauttiminen jättää sinne kotisohvalle. Jos ei kestä kuumuutta niin miksi mennä saunaan? :?
Voi kai sen pittaamisen jättää ihan samoin perusteluin sinne kotisohvalle ? Pittiä on aina ihan kiva katella, mutta kyllähän se pienemmillä keikoilla vituttaa kun 10 pittaajan takia 100 ihmistä joutuu katsomaan sitä keikkaan huomattavasti kauempaa kuin ilman pittiä. Ja varsinkin nämä muutamat lahoaivot jotka yrittävät AINA vetää porukkaa siitä reunalta pittiin, vittu !
TheKraken

Post by TheKraken »

erakko wrote: Viime kesänäkin oli aika ikävää, kun vieressä tyyppi moshasi ja hänen pitkät hiuksensa olivat märät/hikiset ja sitten niitä pisaroita lensi minunkin päälleni ja kasvoille. :x

Ei oo kivaa.
No joko se nyt moshaaminenkin ja saatanallisten sormimerkkien näyttäminenkin on muilta pois? Alkaa jo mennä hieman naurettavaksi tämä meininki.

Pahoittelen kovasti jos jotakuta olen moshauksellani häirinnyt, sitä en tehnyt tarkoituksellisesti.

Itsellä ainoat huonot moshauskokemukset on tuskasta Nasumin keikalta, kun kaksi svenskapojkaa huuteli vieressä "naaassum naassum"-sellaisella kunnon svenssoniaksentilla ja äänellä, sekä moshasivat polkkatukillaan heilautus/sekunti tahtia. Oli niin naurettavan näköistä, että ei meinannut tulla keikan seuraamisesta mitään.

Ei ollut kivaa.

ps. tuli muuten mieleen vittumaisin tuskan eturivimuisto. Joku saatanan blondi teinityttö Him-paidassaan tuli kysymään pääsisikö minun eteeni. Vastaus oli tietenkin ei. Siitäpä hän suuttui ja alkoi avautumaan: "ei noin pitkän miehen tarvitse eturivissä olla. näkee sitä kauempaakin". Se vitutti. Kyllä se muutaman biisin jälkeen onneksi hiljeni.
aggressor.perverssor
Posts: 1122
Joined: Tue Mar 08, 2005 4:27 pm
Location: Helsinki

Post by aggressor.perverssor »

TheKraken wrote: ps. tuli muuten mieleen vittumaisin tuskan eturivimuisto. Joku saatanan blondi teinityttö Him-paidassaan tuli kysymään pääsisikö minun eteeni. Vastaus oli tietenkin ei. Siitäpä hän suuttui ja alkoi avautumaan: "ei noin pitkän miehen tarvitse eturivissä olla. näkee sitä kauempaakin". Se vitutti. Kyllä se muutaman biisin jälkeen onneksi hiljeni.
No olisit tappanut sen Him-paitaisen blondin huoran, oksentanut päälle ja repinyt paidan riekaleiksi, pannut rintojen väliin jne :D
Wilho

Post by Wilho »

Black Death Warrior wrote:Totta vitussa pitit ovat yleisöltä luonnollinen reaktio live-esityksen kokemiseen, ainakin heille, jotka tästä musiikista todella nauttivat.
Aika julistuksellista tekstiä. Mistäs metalliraamatusta tuon voi varmistaa oikeaksi?
Dead Man
Posts: 1032
Joined: Mon May 26, 2003 5:58 pm
Location: Limbus Helsinki, spiritual Parkano

Post by Dead Man »

rounder wrote:Tässä vaiheessa kaikki on jo varmaan samaa mieltä siitä, ettei tää keskustelu taida viedä oikeastaan mihinkään
KYLLÄ.

Ihmetyttää vain.
Leprosy
Posts: 384
Joined: Mon Dec 16, 2002 9:33 am

Post by Leprosy »

Ei jumalauta. Pitäkää vittu Tuskanne. Siis ei nyt helvetti, kun tästäkin otannasta jotain yli puolet valittaa ja kermaperseilee siitä että jossain 5-10 metrin päästä eturivistä ihmiset liikkuvat liikaa, niin voin ilomielin jättää lipun ostamatta ensikin vuonna etten vain pilaisi ihmisten taidenautintoa holtittomalla käytökselläni. Pitääpä kai alkaa keräämäään jotain addressia että saataisiin kaikille hevikeikoille penkit permannollekin kunnon kasarityyliin.

Ach so, ja hyvää uutta vuotta vaan kaikille.
Heartbraker

Post by Heartbraker »

Leprosy wrote:Ei jumalauta. Pitäkää vittu Tuskanne.
Sitähän miekin tässä varovasti yritin sanoa. Kyllä ne todelliset Metallikeikat on jossain Ihan Muualla.
Deathrace King
Posts: 386
Joined: Fri Sep 13, 2002 5:17 pm
Location: Helsinki

Post by Deathrace King »

Heartbraker wrote:
Leprosy wrote:Ei jumalauta. Pitäkää vittu Tuskanne.
Sitähän miekin tässä varovasti yritin sanoa. Kyllä ne todelliset Metallikeikat on jossain Ihan Muualla.
Todelliset Metallikeikat ovat myös Tuskassa ja sillä siisti. Kyllä siellä moshpitti on pyörinyt vinhasti joka kesä, ei muutama valittaja sitä tosiasiaa mihinkään muuta. Leprosyhan lähtee Tuskaan, perkeleen lurkki ku jätit viime vuoden väliin ja monta hyvää todellista Metallikeikkaa missasit :wink:
Post Reply