Täytyy kuitenkin noihin aiempiin viesteihin viitaten sanoa etten kyllä itse lähtisi töistä kotiin vaikka joku urpo muovipullolla koittaisi heittääkin. Saati sitten jos duuni olisi soittaa Tuskan päälavalla liput ostaneen yleisön edessä

Mulle on duunissa joskus haistateltu, saako silloin lähteä kesken päivän kotiin - varmasti menisi ainakin Ruotsissa läpi? Ehkä se keikan oikeutetun keskeytyksen raja menee siinä, onko bändin fyysinen hyvinvointi oikeasti uhattuna vai ei. Jos kysymyksessä on vain se, että yksi (pikaisesti taltutettu) urpo vesipulloineen harmittaa, pissaa silloin keskeyttämällä 9.000 muun urpon päälle ansiotta. Vammautumisen uhalla ei toisaalta kannata lauteilla kenenkään keikkua. Vaikea sanoa tästä tapauksesta, kun olin vain kakkospäivänä paikalla.Linna wrote:Täytyy kuitenkin noihin aiempiin viesteihin viitaten sanoa etten kyllä itse lähtisi töistä kotiin vaikka joku urpo muovipullolla koittaisi heittääkin.
Ja vielä täsmennyksenä äskeiseen se, että perseestähän se heittely aina on ja pieni kurinpalautus oli varmasti paikallaan. Toisaalta nämä riemuidiootit eivät lopu koskaan maailmasta - toivottavasti eivät saa päähänsä, että itseään epämiellyttävän musiikin saa aina automaattisesti loppumaan yhdellä ranteenheilautuksella.mape wrote:Dead Man wrote:mape wrote:Jos jokin festaribändi (tai peräti koko festarin linjaus) käy vituttamaan, meneekö kiukku nyt ihan varmasti oikeaan osoitteeseen tilattuja esiintyjiä rojulla heittelemällä?
Paljon saa musiikkia kyllä vihata, että suostuu sen vuoksi lujasti turpaansa ottamaan. Vaikka virallinen tieto ei kerrokaan, niin eiköhän kaveri saanut isän kädestä.Jesse Custer wrote:Toisaalta nämä riemuidiootit eivät lopu koskaan maailmasta - toivottavasti eivät saa päähänsä, että itseään epämiellyttävän musiikin saa aina automaattisesti loppumaan yhdellä ranteenheilautuksella.
Tämä "vertaus" taitaa bändien työmoraalia enemmän kertoa Dead Manin työmoraalista tai pieleen menneestä uravalinnasta. Olisiko aika vaihtaa alaa, jos työnteko pelkästään ahdistaa eikä siitä saa minkäänlaista iloa?Dead Man wrote:Niimpä, työpaikalle... Vaikea sanoa onko tämä ihan typerä vertaus vai varsin osuva, jos ajattelee mitä se kertoo bändien asenteesta.mape wrote:Saanko tulla kivittämään teitä työpaikallenne, huorat? Enkö? Onko kusi noussut päähän?
Ainakin ohittaessani lavaa näköetäisyydeltä valtava kirkuna seurasi siitä, että laulaja laittoi päähänsä jonkun yleisöstä heittämän hatun.Mr Rami wrote:pikkutytöt kirkuivat sen verran innokkasti ja äänekkäästi, että mitähän se laulaja siellä lavalla mahtoi tehdä? En halua edes spekuloida.
Minun pitänee ottaa osavastuu tästä sekoilusta. Hitto, kun nuorena luukutin tuota Samantha Foxin versiota ja katselin (...) neidin julistetta, niin ei tullut Springfield jostain syystä mieleeni.Mr Rami wrote:Voi lerssi, sekoitin Madonnan ja Samantha Foxin. Ja taitaa se I only Wanna Be With you olla tosiaan D. Springfield -cover, jos tarkkoja ollaan. Ja Misfitsiä en käytä.Maxim wrote:Mikä ihmeen Madonna-cover? Dusty Springfieldia ja Misfitsiä keikalla kyllä kuultiin.
Nyt menee kyllä ihan yli ymmärryksen, mutta niin taisi mennä sielläkin päässä. Minulla on siis paska työmoraali, koska ajattelen että työ olisi reilua hoitaa kunnialla loppuun, jos se on saatu, eikä lähteä kesken kotiin? Justiinsa. Kaikilla nyt on varmasti "töissä" huonoja päiviä, ei voi Staminallakaan aina olla sitä hevikivaa. Penni jokaiselle humppabändille kerroista kun känniurpo lavan edessä kaataa kaljat pedaalien päälle, niin olisivat jo rikkaita. Löytyy niitä varjopuolia kaikista töistä. Ja voisi kuvitella ettei esim. monilla demotason bändeillä ole paljon varaa lopetella keikkoja kesken, jos haluavat niitä ylipäänsä soittaa. Staminalla tähän on sitten kai enemmän varaa.Leea wrote:Tämä "vertaus" taitaa bändien työmoraalia enemmän kertoa Dead Manin työmoraalista tai pieleen menneestä uravalinnasta. Olisiko aika vaihtaa alaa, jos työnteko pelkästään ahdistaa eikä siitä saa minkäänlaista iloa?Dead Man wrote:Niimpä, työpaikalle... Vaikea sanoa onko tämä ihan typerä vertaus vai varsin osuva, jos ajattelee mitä se kertoo bändien asenteesta.mape wrote:Saanko tulla kivittämään teitä työpaikallenne, huorat? Enkö? Onko kusi noussut päähän?
Oli tai ei, niin olenko minä nyt puolustellut pullojen tms. lavalle heittelyä? No en. Ihan hanuristahan se on. Ymmärrän Staminan nollatoleranssin asiasta ja että pyrkivät tällä kitkemään koko touhun, mutta pidänkö sitä ammattimaisena ratkaisuna? En. Varsinkin jos heittelijä itse ei edes känniltään tajua mitä tekee, niin paljon hyötyä on mistään protesteista, jotka vituttavat vain niitä syyttömiä katsojia. Mutta se onkin vain minun mielipiteeni.mape wrote:Tiedätkö, se ei ole vertaus ollenkaan eikä kerro kenenkään asenteesta hevon helvettiä. Vaikka kyse onkin viihdyttämisestä, bändit ovat paikalla siksi, että heidät on paikalle tilattu, eli - get this - fanfaari - alleviivaus - rautalanka - TÖISSÄ.
Jos jokin festaribändi (tai peräti koko festarin linjaus) käy vituttamaan, meneekö kiukku nyt ihan varmasti oikeaan osoitteeseen tilattuja esiintyjiä rojulla heittelemällä?
Valitettavasti mielipiteesi on väärä.Dead Man wrote:Mutta se onkin vain minun mielipiteeni.
Peace out, bro, vai mitä ne räpättäjät sanoo. Ei tuo jälkimmäinen kappale enää sinulle ollut osoitettukaan, vaan yleiseksi miettimisen aiheeksi. Se taas, että esiintyjä olisi velvoitettu jatkamaan esitystään siihen katsomatta tuleeko niskaan pulloja, telttoja, leirituoleja, teräaseita tai paskaa, ei minusta taas ole kohtuullista lähelläkään.Dead Man wrote:Oli tai ei, niin olenko minä nyt puolustellut pullojen tms. lavalle heittelyä? No en. Ihan hanuristahan se on. Ymmärrän Staminan nollatoleranssin asiasta ja että pyrkivät tällä kitkemään koko touhun, mutta pidänkö sitä ammattimaisena ratkaisuna? En. Varsinkin jos heittelijä itse ei edes känniltään tajua mitä tekee, niin paljon hyötyä on mistään protesteista, jotka vituttavat vain niitä syyttömiä katsojia. Mutta se onkin vain minun mielipiteeni.mape wrote:Tiedätkö, se ei ole vertaus ollenkaan eikä kerro kenenkään asenteesta hevon helvettiä. Vaikka kyse onkin viihdyttämisestä, bändit ovat paikalla siksi, että heidät on paikalle tilattu, eli - get this - fanfaari - alleviivaus - rautalanka - TÖISSÄ.
Jos jokin festaribändi (tai peräti koko festarin linjaus) käy vituttamaan, meneekö kiukku nyt ihan varmasti oikeaan osoitteeseen tilattuja esiintyjiä rojulla heittelemällä?
Ilmaisit asiasi ensin niin, että näytti kuin olisit julistanut bändillä olevan asennevamman, jos sille keikkojen soittaminen on työtä eikä jotain muuta.Dead Man wrote:Nyt menee kyllä ihan yli ymmärryksen, mutta niin taisi mennä sielläkin päässä. Minulla on siis paska työmoraali, koska ajattelen että työ olisi reilua hoitaa kunnialla loppuun, jos se on saatu, eikä lähteä kesken kotiin?Leea wrote:Tämä "vertaus" taitaa bändien työmoraalia enemmän kertoa Dead Manin työmoraalista tai pieleen menneestä uravalinnasta. Olisiko aika vaihtaa alaa, jos työnteko pelkästään ahdistaa eikä siitä saa minkäänlaista iloa?Dead Man wrote:Niimpä, työpaikalle... Vaikea sanoa onko tämä ihan typerä vertaus vai varsin osuva, jos ajattelee mitä se kertoo bändien asenteesta.mape wrote:Saanko tulla kivittämään teitä työpaikallenne, huorat? Enkö? Onko kusi noussut päähän?
Vartti oli soittoaikaa jäljellä vielä.Leea wrote: Tuolla aiemmin taisi joku mainita, että Stam1na lopetti settinsä kahden encoren jälkeen. Keikka siis loppui heti alkuunsa ja kaikki Stam1naa katsomaan tulleet saivat pettyä ja lähteä kotiinsa pahoilla mielin?
Ok, ymmärrän sekaannuksen.Leea wrote:Ilmaisit asiasi ensin niin, että näytti kuin olisit julistanut bändillä olevan asennevamman, jos sille keikkojen soittaminen on työtä eikä jotain muuta.Dead Man wrote:Nyt menee kyllä ihan yli ymmärryksen, mutta niin taisi mennä sielläkin päässä. Minulla on siis paska työmoraali, koska ajattelen että työ olisi reilua hoitaa kunnialla loppuun, jos se on saatu, eikä lähteä kesken kotiin?Leea wrote:Tämä "vertaus" taitaa bändien työmoraalia enemmän kertoa Dead Manin työmoraalista tai pieleen menneestä uravalinnasta. Olisiko aika vaihtaa alaa, jos työnteko pelkästään ahdistaa eikä siitä saa minkäänlaista iloa?
En ollut itse paikalla, eli en tiedä tarkkoja faktoja. Kommentoin vain tänne heruneista tiedoista; tottakai tuollainen on tapauskohtaista, ei siinä keikkaa voi jatkaa jos puteli lentää täysillä kaaliin tms. Täältä sai kuitenkin sen kuvan että pullo ei ollut edes osunut. Siinä tilanteessa katsoisin ylilyönniksi häipyä; vaikea uskoa että esim. Slayer tai joku kaltaisensa veteraani lopettaisi keikan noin pienestä.Leea wrote:Mitä taas tulee pullojenheittelyyn ja keikan lopettamiseen osumaan, sillä on nähdäkseni enemmän tekemistä työturvallisuuden, terveyden ja työtapaturmien kuin työmoraalin kanssa. Hiljattain omalla työpaikallani yksi työntekijä joutui kesken vuoron tikattavaksi, kun katosta putosi huonosti kiinni ollut ilmastointilaite hänen päähänsä. Ei kukaan siinä tilanteessa vaatinut että hänen olisi pitänyt jäädä vuoron loppuun asti töihin.
Tuolla aiemmin taisi joku mainita, että Stam1na lopetti settinsä kahden encoren jälkeen. Keikka siis loppui heti alkuunsa ja kaikki Stam1naa katsomaan tulleet saivat pettyä ja lähteä kotiinsa pahoilla mielin?
Pestilence ja Stam1na olivat Tuskassa eri päivinä.Kvesti wrote:En nähnyt episodia, kun olin jo odottamassa seuraavaa bändiä, joka taisi olla Pestilence. Siellä en havainnut mitään erikoista, että soitto olisi lakannut luonnottoman aikaisin.
No, tuossahan osuitkin aika lailla asian ytimeen. Yrittäjähän se muusikko on, joka itse se myyntiartikkeli ja työllistäjä on. On siis ehkä sitäkin suurempi syy olla huolissaan työturvallisuudestaan. Sitä kun on vähän niinkuin työtön ja tuloton, jollei esiintymään kykene. Ja niin ovat samalla ne muutkin ryhmän jäsenet.Dead Man wrote:Nämä muusikoiden työn ja "oikeiden" töiden vertailu alkaa jo eksyä mielekkäiltä raiteilta ja ontua, mutta leikitään vielä vähän niin itse näkisin bändityön kuitenkin täysin yksityisyrittämisenä,[/url].
Rinnastatko ihan tosissasi raskaan ilmastointilaitteen ja tyhjän muovipullon yhtä vaarallisiksi? Ihme, että Frederik ei koskaan lopeta keikkojaan, vaikka lavalle lentävät pikkuhousutkin aiheuttavat jatkuvia vaaratilanteita. Eivät nuo pikkuhousut nyt juuri vaarallisempia ole kuin tyhjä puolen litran siideripullo.Leea wrote:Hiljattain omalla työpaikallani yksi työntekijä joutui kesken vuoron tikattavaksi, kun katosta putosi huonosti kiinni ollut ilmastointilaite hänen päähänsä. Ei kukaan siinä tilanteessa vaatinut että hänen olisi pitänyt jäädä vuoron loppuun asti töihin.
Otappa testiksi 0.5l muovinen vesipullo leegoilla vastaan ja raportoi tänne fiiliksistä. Ota seuraavaksi vastaava lasipullo ja kerro havaitsitko millaisia eroja tuntemuksissa. Vaikuttaisiko osumakohdan vaihtuminen muualle kasvoihin asiaan?maxfalco wrote: Rinnastatko ihan tosissasi raskaan ilmastointilaitteen ja tyhjän muovipullon yhtä vaarallisiksi?