B L A S T-B E A T......

Muusikoiden keskustelu- ja ilmoitusalue
Post Reply
Arttu

Post by Arttu »

juu voipi olla että tulee sitten ne normaalit rautamadot hankittua, luulis ainaki että niihin tottuu helposti. Tuntuu ainakin olevan melkoisen luotettavia vehkeitä. Kävi kyllä mielessä tuo jossain topiikissa mainittu Yamahan direct-drive spedu mutta ei kyllä uskalla ihan sokkona tilata. Varsinkaan kun ei oo ikinä päässy minkäänlaisia suoravetosia pedaaleita kokeileen eikä taida kovin monella olla mitää tietoo tost mallista...
MoonDog

Post by MoonDog »

Artillery wrote:En oikein ymmärrä tuota loppua kohden kiihtyvää systeemiä; Mitä hyötyä siitä on ja soveltuuko se nopeaan soittoon mitenkään? Josko joku voisi valaista vähän sen idean suuria syvyyksiä minullekin? Elikkä, toimiiko se siis niin, että pienemmällä vaivalla saa kuitenkin mojovasti voimaa, vai mitä nuo "drag race"-modit oikein todellisuudessa vaikuttaa? Onko ne hyvä keksintö, vai onko ne vaan "huijausta"?
Siitähän tuo 'Power Glide' nimikin tulee. Nuijan nopeus kasvaa loppua kohden ja iskuun tulee enemmän voimaa. Käsittääkseni tällainen systeemi juuri soveltuu nopeaan soittoon, kun pedaalit tehostavat iskujen voimaa. Eli ei tarvitse omata välttämättä niin hyvää tekniikkaa voidakseen soittaa nopeasti, mutta silti saaden iskuihin voimaa riittävästi. Tosin sitä en kyllä sitten osaakaan enää sanoa, että kuinka paljon nuo pedaalit tehostavat iskuja. Pitäisi päästä kokeilemaan rolling glide- versiota noista jotta saisi jonkinlaisen vertailukohteen.

Itse nimittäin ostin tuollaiset power glide Iron Cobrat muutama viikko sitten, ja vaikka ne minulle ensimmäiset tuplat ovatkin, nini silti niiden kanssa tuntuu pääsevän sinuiksi kohtuullisen helposti ja vaivattomasti. Hyvät pedaalit ne joka tapauksessa ovat. Ei valittamista.
aegis^

Post by aegis^ »

Kyllä hihnavetoisissa on muutakin eroa kuin se nitinän väheneminen. Varsinkin kun omasta tuplaketju Cobrastakaan ei lähde mitään ylimääräisiä ininöitä. Tuolla muusikoiden.netin foorumissa porukka kehui sen hihnavetoisen ihan taivaisiin, harmi etten oo päässy kokeilemaan. Kokemusta on vaan vanhemmista single hihnapedaaleista. Niissä on ainakin se juttu, että nopeitten tuplaiskujen tekeminen on helpompaa ja tuntuma on pehmeämpi. Ei siis välttämättä tuon Cobrankaan hihnaversio ole paha.
hakkinti

Post by hakkinti »

Kaivoit nuo koodit ilmeisesti jostain hinnastosta? Itse en ainakaan löytänyt Pearlin pedaali-kuvastosta kuin tuon jälkimmäisen, mutta sitten löytyi tällainen tiedon murunen:

P-2001C = PowerShifter Eliminator, Chain Drive, Twin Pedal (Add-on)
P-2002C = PowerShifter Eliminator, Chain Drive, Twin Pedal, Complete
Anonymous

Post by Anonymous »

KTR83 wrote:(En tälle nyt omaa ketjua viitsi perustaa, joten lykkään viestin vaikka tänne)

Eli nyt on tuplapedaalit ollut kovassa käytössä noin kuukauden verran ja aina innoissaan kun polkee, huomaa hiljalleen hien alkavan valuvan pitkin otsaa ja hengityksen tihentymään. Tämähän on ilmiselvää liikuntaa!
Eli hölmö kysymykseni koskisi nyt lähinnä sitä, että olettekos huomanneet fyysisessä kunnossanne muutoksia, näkyviä tai ei, basareiden säännöllisestä polkemisesta aiheutuen. Varmaankaan tämäntyylisessä "liikunnassa" ei lihasmassaa kehity lisää paljoakaan, mutta kai ne lihakset kiinteytyy..
Vai onkos teistä tullut tajuttomia kehonrakenteja-testosteroni-hirmuja basareita polkiessanne? :P
Kyllähän se kunto soittaessa kohenee. Mutta jos vaan soittaa eikä muuten treenaa niin alkaa ruumiin osat putoilemaan... Eli tulee nivel tulehduksia ja sun muuta. Mulla esim. on vasen olkapää siinä kunnossa jo pitkään että tulee kohta kiropraktikolle varmaan lähdettyä. on nimittäin ollu nivelpussin tulehdus siinä jo kohta vuoden ja se on aika vittumainen juttu kun ei lääkeetkään meinaa sitä millään parantaa.
Anonymous

Post by Anonymous »

KTR83 wrote:Voi nenä.
Osaatko sinä tai kukaan neuvoa, sitten mikä olisi oiva keino välttää nivelten putoilu? Venyttely?
Jos haluaa varmaa tietoa niin kannattaa käntyä lääkärin/yms. puoleen.
Jeesus Moilanen
Posts: 18
Joined: Tue Aug 27, 2002 6:45 am
Location: Kajaani/Helsinki
Contact:

Post by Jeesus Moilanen »

metalglory wrote:On se triggeröinti kumma juttu. Vaikka kikkelillä hipelöis snarea, niin samat soundit tulee kajareista.
Jep. On se mahottomaksi menny nykyjään. Pitäisivät vaan mielessä että ei ressiä, rässiä. :D
Zyklon

Post by Zyklon »

No kyllä tuon soittamisen vaikutuksen huomaa ainakin siinä, että käsiin ja jalkoihin ei mitään turhaa läskiä pääse kerääntymään. Ja on bassareiden polkeminen vaikuttanut ehkä vähän myös Cooper-testin tuloksiin..
Anonymous

Post by Anonymous »

Zyklon wrote:No kyllä tuon soittamisen vaikutuksen huomaa ainakin siinä, että käsiin ja jalkoihin ei mitään turhaa läskiä pääse kerääntymään. Ja on bassareiden polkeminen vaikuttanut ehkä vähän myös Cooper-testin tuloksiin..
Perkele mulla muuten on cooper ens viikolla :worried:
"Just so that you know"
Zyklon

Post by Zyklon »

Heh heh.. Mulla ei enää koulussa cooperia taida tulla eteen koskaan.. Armeijassa se kyllä tulee sitten, mutta ei se nyt niin paha homma oo :)
Arttu

Post by Arttu »

KTR83 wrote: Eli hölmö kysymykseni koskisi nyt lähinnä sitä, että olettekos huomanneet fyysisessä kunnossanne muutoksia, näkyviä tai ei, basareiden säännöllisestä polkemisesta aiheutuen. Varmaankaan tämäntyylisessä "liikunnassa" ei lihasmassaa kehity lisää paljoakaan, mutta kai ne lihakset kiinteytyy..
Vai onkos teistä tullut tajuttomia kehonrakenteja-testosteroni-hirmuja basareita polkiessanne? :P
No ainakin pohkeisiin ja siihen jalan ulkosyrjään on muodostunut jotain, tiedä sitten mitä. Eikä ole minun kohdallani mikään ihme kun kohta on jo puoli vuotta poljettu sellaisilla centuryn 10 vuotta vanhoilla jöötipedaaleilla. Sen ainakin on huomannut ettei nuo samaiset paikat ole niin kipeinä juoksutestien jälkeen. Nilkkojen ja ranteiden naksumisesta ja kipeydestä olen myös päässyt eroon soittoharrastuksen avulla, vaikka alku olikin melkoista tuskaa. Jotain vahviketta sinne niveliin on siis tullut. :?
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

KTR83 wrote: Eli hölmö kysymykseni koskisi nyt lähinnä sitä, että olettekos huomanneet fyysisessä kunnossanne muutoksia, näkyviä tai ei, basareiden säännöllisestä polkemisesta aiheutuen. Varmaankaan tämäntyylisessä "liikunnassa" ei lihasmassaa kehity lisää paljoakaan, mutta kai ne lihakset kiinteytyy..
Kun olin työpaikan kuntotestissä, fysioterapeutti kysyi miksi oikean jalan pohjelihakseni on isompi kuin vasemman. Sanoin että varmaan siksi kun soitan rumpuja ja vasen jalka tekee huomattavasti vähemmän töitä. Näköjään kuitenkin pohjelihakset kasvaa ja ainakin mulla on reisilihakset kivikovat. Tosin pyöräilykin on osittain ehkä osallinen siihen, mutten kuitenkaan pyöräile kuin korkeintaan 5 km viikossa. Kyllä sen 2-3 tunnin treenien jälkeen tuntuukin kuin olisi juossut maratoonin, jalat aivan paskana.
Zyklon

Post by Zyklon »

Mulla on nykyään melkein aina 2-3 tunnin treenien jälkeen sekä jalat että kädet aika mössönä.. Mutta nykyään palautuu tosta väsymyksestä paljon nopeampaa kuin ennen. Johtuu kai treenin määrästä. Ja oikeastaan se on helvetin mukava tunne, kun soittamisen lopettaa ja huomaa, että se soittaminen tosissaan tuntuu jossain. Silloin tietää ainakin että soitosta on ollut kestävyyden ja nopeuden kannalta hyötyä...
hakkinti

Post by hakkinti »

Treeniajat. Mielenkiintoista. Nykyään treenaan ehkä sellaisia 1½ tunnin pätkiä, 2 on varmaan aika maksimin minkä nykyään kerkiän treenaamaan. Ja sitten kun tässä koulukin alkanut ja päivät venyvät neljään (kotona noin viiden maissa, sitten lepoa ja ruokaa jne) niin tekee hyvää treenimäärälle, kyllä. Ja sitten noita hemmetin bänditreenejä (no joo, kehittäähän nekin ei siinä mitään). Mutta onhan se niinkin, että puolessa tunnissa voi saada enemmän aikaan konkreettisestikin kuin viidessä tunnissa.

Kyllä varmaan muillakin vaihtelee "kausittain" treenin määrä, vai onko täällä joku joka myöntää treenaavansa niin hirveällä kurilla, että kuukaudesta toiseen aina sama määrä päivittäin?

Itsellä varmaan ennätys on ollut se neljä tuntia putkeen (rumputreeniä), taisin pitää jonkun viiden minuutin tauon jossain kolmen tunnin kohdalla. Yhtenä viikkona taisin treenata kaksi tai mahdollisesti jopa kolme päivää putkeen tuommoisia neljän tunnin sessioita eikä se ollut edes väkisin puurtamista vaan kyllä siinä mielenkiinto oli soitossa yllä ja toki mukana oli sitten erilaisia harjoituksia varmaan melkein tunnin edestä. Oli aika puhki sen jälkeen, voitte ehkä kuvitella.
Zyklon

Post by Zyklon »

Enhän minkäkään joka päivä kolmea tuntia soita. Pyrin soittamaan jonkun pari tuntia mahdollisimman monta kertaa viikossa. Pysyy mielenkiinto paremmin kun ei vedä mitään neljän tunnin sessioita..

Bänditreenit nyt saattaa kestää 3-4 tuntia, mutta se ei ole koko ajan soittamista, ja niiden kanssa mielenkiinto pysyy hyvin yllä, kun bändin kanssa on kuintekin paljon mukavempi soittaa kuin yksin..
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Mä käyn nykyään niin harvoin bändikämpällä kun se on 3-4 KM päässä, mutta silloin kun sinne menen niin olen 5-6 tuntia putkeen, ilman taukoja tai muuta. Menen yleensä klo 23-24 kämpälle ja lähden aamulla klo 05-06 pois. Mukana kämpällä on parikymmentä levyä (Deicidestä Therioniin) ja metronomi ja vitusti juotavaa.
hakkinti

Post by hakkinti »

asa, missä bändissä vaikutat? Ja tuosta treeni-informaatiosta päätellen menet treenikselle nukkumaan tai ryyppäämään. Et soittamaan, ethän, lol.
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

hakkinti wrote:asa, missä bändissä vaikutat? Ja tuosta treeni-informaatiosta päätellen menet treenikselle nukkumaan tai ryyppäämään. Et soittamaan, ethän, lol.
Soitan rumpuja EXORDIUMissa, homman nimi on old school blasphemy. Ja kyllä, koko sen ajan kun olen kämpällä soitan jotain, lukuunottamatta kun vaihdan levyn soittimeen. Eihän sinne nyt pelleilemään mennä =)

Tässä yksi arvostelu (The chronicles of chaos) ekasta 10-tuumastamme jotta tiedätte vähän lisää musiikista:

Exordium - _Exordium_ 10" (Northern Heritage, 2001)
by: Alvin Wee (8 out of 10)

More obscurity and aggression from the stables of Northern Heritage.
This time round it's another bunch of their Finnish countrymen
thrashing up a fierce holocaust, paying not-too-subtle homage to old
Immortal and more recent Marduk. The four tracks on offer here brand
this Finnish trio as another addition to the growing horde of
neo-holocaust black metallers emerging from the underground. Tight,
caustic and ferociously convincing, these Northmen hurl blizzards of
frost forth, with Kemppainen's vitriolic shrieks cutting imperatively
through the whirlwind of razor-sharp guitars. The band's ability to
retain control while blazing ahead at full speed deserves special
mention: never once do they lose their grip on the proceedings the
way many play-as-fast-as-we-can neophytes do. Packaging is of the
usual Northern Heritage standard (bearing in mind it's a vinyl-only
label) and the beautiful, textured sleeve is all the more impressive
coming from a small label like this. Killer stuff here, and certainly
an act to keep their peers (read: Watain) on their toes.
Zyklon

Post by Zyklon »

Kun asa mainitsi soittavansa koko ajan ollessaan treenikämpällä, tuli mulle mieleen sellanen juttu, että perkele kun vihtis suunnitella treenit kunnolla ja tarkasti ja kehittää jonkun sellaisen "järkevän" treeniohjelman. Nimittäin olen huomannut, että joskus saattaa tunnissa saada enemmän aikaan jos tietää mitä tekee, kuin jonain toisena päivänä kolmessa tunnissa kun soittelee ihan mitä sattuu..

Varsinkin jos yrittää saada nopeutta ja kestävyyttä, olisi aika tärkeää muokata ne treenit oikeanlaisiksi.. Itse olen todennut hyödyllisiksi tuollaiset esim. 5 minuutin tuplabassari/blast beat/grind/mitä vaan haluat treenata -"spurtit".. Eli siis ensin vaikkapa grindiä viisi minuuttia putkeen, sitten tuplabassaria jne. blast beat olisi kuntoa ajatellen kaikista paras, koska siinä tulee sekä käsille että jaloille kunnolla treeniä.. Perkele kun itekkin jaksais vääntää ainakin sen puoli tuntia päivässä sekä jaloilla että käsillä, mutta kun on se niin saatanan tylsää. Paljon mukavempaa on soitella levyjen matkassa.. :roll:
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

^Riittää kun valitset sopivia levyjä mukaan. Itse soittelen Deiciden Once upon the crossia. Siinä tulee jo hiki 3. biisin kohdalla ja jalat saa armottoman treenin. Yleensä myös otan metronomin mukaan ja soitan 2-5 minuuttia putkeen vuorotellen grindiä ja tuplabasari komppia noin 230-250 nopeudella. Parhaimmillaan grindi menee jotain 260 korvilla, mutta yleensä soitan 220-230 kieppeillä.
hakkinti

Post by hakkinti »

Näinhän se menee. Esim. viime viikolla treenasin parina päivänä tunnin rummuilla ja parina 1½ rummuilla ja ½ pädillä. Lauantain välipäivää ja sunnuntainakin vain tuon tunnin. Maanantaina oli treenit. Ei mitään kummoista, vartin kerkesin pädiä naputtaa ennen lähtöä eikä ollut mitenkään kummoinen olo. Kaikkea pientä kivaa kuitenkin sattunut, joten yleisfiilis oli varsin positiivinen. Soittelimme siinä sitten hetken, teimme uutta biisiä ja lopuksi soitimme muutaman vanhan (ne nopeimmat) ja jumalauta! Yhdet parhaista treeneistä ikinä. Todistaa juuri sen, että ylikunto on varsin mahdollista. Kun soittaa vähemmän, ja juuri nyt viimeaikoina olen pyrkinyt treenaamaan jotain pelkän soiton tilalle (vaikka eipä tässä vielä mitään treeniohjelmaa ole) ja soittanut hieman vähemmän, niin kyllä näkyi. Meni niin huimia grindejä mielestäni, että fiilistelen vielä hetken niitä. Ei pelkät temmot, vaan myös se voima jolla pystyis pistelemään virveliä. Niin se vaan menee.

Nyt jos sama vire pysyy vain päällä, niin voipi olla, että Funeriksen seuraavat (mahdolliset) keikat tulevat menemään edes suht. hyvin. (Ja Zyklon olisi voinut jättää lukematta. Prkl ;) )
Zyklon

Post by Zyklon »

Soittoajat saisi pidettyä paremmin kurissa, jos osaisi kunnollisen lämmittelytekniikan. Ja kun minä en vieläkään oikein tiedä miten olisi hyvä lämmitellä, niin joudun soittelemaan "liian pitkään" jotain sellaisia biisejä, jotka ovat menneet moitteetta ja helposti jo pidemmän aikaa ja "tositoimiin" niiden raskaampien biisien kanssa pääsee vasta sen jälkeen. Eli siis aikaa säästyisi paljon jos saisi lämmiteltyä kädet ja erityisesti jalat nopeammin.

Eli siis.. kertokaapas miten itse lämmittelette ennen soittamista?

asa: Itekkin oon joskus soitellut Deicideä, mutta ei niissä mun soittamissa biiseissä kyllä kovin raskaita bassarimättöjä ollut.. :roll:
Sanoppas niitä Deiceidin jaloille raskaimpia biisejä, niin voisin kokeilla vähän.
Tuo sopivien biisien löytäminen on helvetin vaikeaa. Olen siitä maininnut tosi monesti tälläkin laudalla, että vitusti on liian löysiä biisejä ja vitusti sellaisia, jotka ovat niin raskaita/nopeita/vaikeita, että jos niitä yrittää soittaa niin alkaa vain vituttamaan kun ei osaa..
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Zyklon wrote:
Sanoppas niitä Deiceidin jaloille raskaimpia biisejä, niin voisin kokeilla vähän.
En tiedä millainen polkijahirmu olet, mutta Once Upon The Cross on sellaista polkemista että pohkeita pakottaa, ei tosin järin nopeeta mutta pitkäkestoisuudeltaan inhottavat. Ainakin kun mulla on se ja When Satan rules his world repeatilla ja soitan ne yleensä ainakin 5 kertaa peräkkäin. Myös They Are The Children Of The Underworldin kertosäkeessä on mukavaa basaritreeniä, jos haluaa sen tarkasti soittaa.
Anonymous

Post by Anonymous »

asa wrote: En tiedä millainen polkijahirmu olet, mutta Once Upon The Cross on sellaista polkemista että pohkeita pakottaa, ei tosin järin nopeeta mutta pitkäkestoisuudeltaan inhottavat. Ainakin kun mulla on se ja When Satan rules his world repeatilla ja soitan ne yleensä ainakin 5 kertaa peräkkäin. Myös They Are The Children Of The Underworldin kertosäkeessä on mukavaa basaritreeniä, jos haluaa sen tarkasti soittaa.
Jeps. Minäkin poljeskelin jonkin aikaa Once Upon the Crossin tahtiin. Kun rupesi menemään suht kunnolla niin siirryin Serpents of the Lightiin (puhun nyt siis levyistä enkä biiseistä), siinä on noin yleisesti ottaen hieman nopeampaa polkemista. Sitten soittelin metronomin kanssa ja palattuani Deiciden pariin huomasin että tempo hieman huojuu niissä biiseissä, ei ole selvästikään vedetty klikin kanssa nauhalle.

Ja tuo They Are the Children of the Underworldin kertosäe on muuten aika veemäinen soitettava. :)
MoonDog

Post by MoonDog »

Pahoittelen heti alkuun siitä, että tämä ei liity aiheeseen millään tavalla, mutta en katso järkeväksi perustaa omaa aihetta tälle asialle. Eli, miten soittaa tremoloa? Itsellä ei ole pienintäkään käsitystä miten homma oikeaoppisesti toimii, enkä löytänyt netistäkään mitään ohjeita tai vinkkejä asiaa helpottamaan. Pistin tämän siksi tänne, koska kuvittelen, että täältä löytyisi käsistään näppäriä rumpaleita, jotka ehkä osaisivat jeesata miestä mäessä. :)

Kaikki nettisivut, videot, vinkit, kaikki, ovat tervetullutta.
Post Reply