Dreamtale fb wrote:Rakkaat ystävät ja fanit,
Haikein mielin ilmoitamme, että Dreamtale nykyisessä muodossaan on tullut tiensä päähän.
Olemme tulleet tilanteeseen, jossa joudumme miettimään loppuuko bändin tarina lopullisesti vai jatkuuko se edelleen.
Laulaja Erkki Seppänen, sekä lead kitaristi Seppo Kolehmainen ovat päättäneet jättäytyä Dreamtale leiristä. Myös basisti Heikki Ahonen on vapautettu tehtävästään.
Haluamme kiittää heistä jokaista, sekä toivottaa kaikkea hyvää jatkossa!
Erkki Seppänen:
"12 vuotta on pitkä aika - yli neljäsosa elämästäni ja yli puolet aikuisiästäni. Sitä on mahdoton tyhjentävästi vetää yhteen lyhyessä tiedotteessa. Syyt päätökselleni ovat moninaiset. Tällaisia asioita ei päätetä hätiköiden. Teimme Dreamtalen kanssa neljä hienoa albumia, mahtavia keikkoja ympäri vanhaa mannerta, joista itselleni hienoimpana muistona loppuunmyyty keikka Pekingissä. Sellaista pääsevät kokemaan vain harvat tässä elämässä. Yksi genren parhaimmista teemalevyistä ja sydämeni saari jäävät myös elämään muistoissa ikuisesti.
Mutta tarinoilla on loppunsa. Oma tarinani Dreamtalessa on nyt päätynyt myös sen viimeisille riveille.
Sisälläni pyörii kaikenlaisia tunteita, mutta päällimmäisinä surua, ylpeyttä, ja kiitollisuutta. Suru luopumisesta, ylpeys saavutuksista ja kiitollisuus niistä ihmisistä, joiden kanssa olemme yhdessä kirjoittaneet Dreamtalen kertomusta. Vaikka itse olen pääasiassa ollut vastuussa siitä konkreettisesta kirjoittamisesta ja niiden tarinoiden tulkinnasta levyillä sekä lavoilla, on tämä ollut yhteinen projekti.
Haluan erityisesti kiittää Ramia, että uskoi minuun ja antoi mahdollisuuden kehittyä sekä kasvaa yhden Suomen parhaimman metallibändin laulajana. Olen luonnollisesti kiitollinen myös kaikille muille bändin jätkille, roudareille, kuskeille, promoottoreille ja ääniteknikoille. Olen saanut tehdä töitä hienojen ihmisten kanssa. Olen oppinut paljon - myös itsestäni.
Lopuksi kiitos faneille ympäri maailman. Pyrin tekemään kaikkeni bändin parhaaksi ja olemaan kannatuksenne arvoinen. Kiitos kun olette tukeneet, kannustaneet ja iloinneet kanssamme nämä vuodet. Nyt on ehkä aika surra, mutta tehdään sekin yhdessä. Yleisö ei ole passiivinen vastaanottaja taiteilijan tuotoksille, vaan aktiivinen kumppani, jonka kanssa käydään vuoropuhelua. Olen kirjoittanut ja tarkoittanut tekstini aina yleisölle - teille - vaikka samalla tietysti toteuttanut omia ideoitani. Tämä on ollut uskomattoman palkitsevaa, enkä voi kiittää siitä tarpeeksi.
Kun pienessä suomalaisessa kylässä, keskiyön auringon loistaessa, upean keikan jälkeen joku tulee keskustelemaan musiikin ja tekstien herättämistä ajatuksista, tietää tehneensä edes jotain oikein. Kun Hong Kongin suurkaupungin öisessä ja hiostavassa kuumuudessa joku toinen tulee liikuttuneena kiittämään biiseistä, tietää joskus koskettaneensa kuulijaa. Laulut yhdistävät.
Ja laulut tulevat aina yhdistämään meitä.
Kiitos.”
Seppo Kolehmainen:
"Viimeiset kaksitoista vuotta Dreamtalen kitaristina ovat tarjonneet minulle elämäni parhaita kokemuksia. Olemme äänittäneet neljä täyspitkää albumia, soittaneet lukemattomia mahtavia keikkoja ja saaneet tutustua moniin mahtaviin ihmisiin. Näistä upeista muistoista huolimatta koen, että minun tullut aika keskittyä muihin asioihin elämässäni ja mahdollisesti täyttää muita musiikillisia ambitioita. Haluan kiittää kaikkia niitä muusikoita, joiden kanssa olen saanut mahdollisuuden tehdä musiikkia, ja kaikkia teitä upeita Dreamtalen faneja, jotka olette tehneet tästä kaikesta mahdollista. Kiitos!"
Dreamtale etsii uutta laulajaa, lead kitaristia ja basistia. Jos koet olevasi sopiva henkilö täyttämään saappaat, ota yhteyttä:
contact@dreamtale.org