Kysy - lautalaiset vastaavat!

Valikoidut off-topic-aiheet
Post Reply
HeadCrusher
Posts: 210
Joined: Tue Aug 19, 2014 3:49 pm
Location: Hki

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by HeadCrusher »

Jussi wrote: Wed Nov 28, 2018 2:54 pm
HeadCrusher wrote: Wed Nov 28, 2018 1:55 pm Onkohan mun Badlands-debyytti bootsi? Cd:n ja kunnon perusteella näyttää kovasti piraatilta, vaikka aitona mulle myytiin.

https://imgur.com/a/f4ejdWg
Juu, tuon pelkän "made in Germany"n perusteella, mikä CD:ssä.

Tosin eipä tuota muutoin erota _mikään muu_ mun identtisen orkkis-eurooppa CD:n vastaavalla kohdalla levyssä olevaa mainintaa lukuunottamatta, mikä näkyy discogsissakin:

"Manufactured in Germany by
Record Service GmbH Alsdorf"

Mulla on Baton Rougen eka tuollaisena, on ne velivenäläiset oppineet tekemään mahtavan tarkkoja kopioita, jopa nuo sisärenkaan matriisinumerot ovat oikeilla kohdin!

Tosin siinä Shake Your Soulissa pari milliä etäällä vrt. orig. press. :roll: se oli Arctic Rockin nettikaupasta ostettu.
Jep. Pitänee ottaa Discogs-myyjään yhteyttä; ihan vakuuttavan näköinen kopio, mutta piraatin olisin voinut vain ladata netistä. Ilmeisesti Discogsissa ei riitä pelkästään venäläisten myyjien välttäminen. :)
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Jussi »

Jep, tuon kappaleen myyntihän on estetty siellä, kuten muidenkin kopioiden. Laita sille linkit noihin molempiin ja tuo CD:n "made in.." tekstin ero paljastaa venäläiseksi.
Sir Juzzi
Posts: 1096
Joined: Thu Jan 22, 2004 12:36 pm

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Sir Juzzi »

Osaisiko joku auttaa seuraavanlaisessa Chromecast-ongelmassa?

About joka neljännellä käynnistyskerralla tulee joku ihmeen asennus-ruutu, jossa Chromecast pyytää käymään läpi asetukset Google Home -softalla. Softa ei löydä koko kapinetta, vaikka tekisi mitä taikoja, eikä välttämättä myöskään wifiä, vaikka kyseisellä mobiililaitteella samaan aikaan toimii kaikki muu wifin yli täysin ongelmitta (ja ollaan koitettu useampaakin laitetta; Appleja tosin kaikki). Homma korjaantuu, kun repii Chromecastin sähköjohdon seinästä ja pistää takaisin. Tämän jälkeen kikkula toimii taas jokusen seuraavan käynnistyskerran niinkuin mitään ongelmaa ei koskaan olisi ollutkaan, kunnes sitten taas ennenpitkää tulee tuo asennusruutu.

Joku pitkäpinnaisempi kait kiltisti resetoisi virrat vehkeestä joka kerta, kun se kenkkuilee, mutta minua harva asia sieppaa enemmän, kuin reistaavat vehkeet, jotka on hankittu jollain tapaa helpottamaan elämää.
nikkelimies
Posts: 4
Joined: Thu Oct 03, 2019 9:36 am
Location: Vantaa
Contact:

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by nikkelimies »

Perheen nuorin alkaa näyttämään innostusta musiikkia kohtaan ja ajattelin, että voisin ostaa hänelle lahjaksi kitaran, mutten ole kovin kartalla noissa. Olisiko mitään suosituksia, millainen voisi olla hyvä skeba 5-vuotiaalle? Katselin tuollaista lelukaupan Rock-Onia, mutta kannattaisiko sittenkin ennemmin ostaa vaikka ihan legit akustinen kitara jonkun ns. "lelun" sijaan? Paljonko kannattaisi ylipäätään maksaa? En kuitenkaan haluaisi laittaa hirveästi rahaa kiinni harrastukseen, jos lapsi päättääkin kuukautta myöhemmin, ettei kiinnosta.
Iamthenight
Posts: 16
Joined: Tue Feb 04, 2020 10:50 pm

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Iamthenight »

Shadowplay
Posts: 787
Joined: Sat Aug 24, 2002 5:55 am

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Shadowplay »

Löytyiskö keneltäkään skannattuna Inferno 11/2020-lehdessä ollut Beherit-juttua?
Paikallinen kirjasto ei nyt Covid-19 myötä toistaiseksi tilaa tätä lehteä ja tuo on viimeisin lehti joka hyllyssä on.
Eivätkä siis tuoreinta lehteä lainaa ja siellä on muuten lehtisali suljettuna. Kiinnostas tuo juttu lukea eikä tota lehteä kait voi enää ostaa mistään.
Kiitän avustasi, jos joku ystävällinen sielu skannaisi tuon jutun ja jakaisin linkin. Kiitos.
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Jussi »

^ pääseekö e-kirjastossa lukemaan lehden? Itse olen sitä käyttänyt Soundin kanssa tänä aikana pari kertaa, kannattaa kokeilla, vaikka aika syvältähän se on ruudulta lehteä scrollailla.
Shadowplay
Posts: 787
Joined: Sat Aug 24, 2002 5:55 am

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Shadowplay »

Jussi wrote: Tue Feb 09, 2021 6:24 am ^ pääseekö e-kirjastossa lukemaan lehden? Itse olen sitä käyttänyt Soundin kanssa tänä aikana pari kertaa, kannattaa kokeilla, vaikka aika syvältähän se on ruudulta lehteä scrollailla.
Selvittelin äsken ja ei kuulu eMagz-palvelun kotonaluettavien lehtien valikoimiin kumpikaan Soundi tai Inferno, näin ainakin Heilikirjastossa.
Harmin paikka, tämä sama homma tais olla aiemminkin kun joku vanha artikkeli kiinnosti niin eipä vaan sitä kotona päässytkään lukemaan.
Eli ainut keino lukea noita on fyysiset lehdet tai eMagz-palvelu kirjaston tiloissa. Varmaan pitää sitten paikanpäällä lukea..
Tuo toimisi muuten hyvin, iPadilta erittäin toimivaa lukea lehtiä..
Shadowplay
Posts: 787
Joined: Sat Aug 24, 2002 5:55 am

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Shadowplay »

Artikkeli on nyt saatu lukuun joten kiitokset henkilölle joka auttoi asian kanssa.
Hetzer
Posts: 810
Joined: Wed Apr 07, 2010 12:49 pm
Location: Tamperkele

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Hetzer »

Onko lähes 52 vuotias auttamattomasti liian vanha tekemään itselleen battle vestin, vai pitääkö vain myöntää että kyseessä on keski-iän kriisi ja moinen hullutus kannattaa lopettaa alkuunsa :lol:
heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by heraklos »

52-vuotias on ainakin liian vanha kolmen päivän festareihin. Battle-viesteistä en tiedä mitään. :D
Hetzer
Posts: 810
Joined: Wed Apr 07, 2010 12:49 pm
Location: Tamperkele

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Hetzer »

Kyllä tossa pari viikonloppua jakso ihan hyvin, Tuska ja Sauna, mutta on kyl ihan hyvä että John Smith on vasta seuraavalla viikolla.
Ja joo, kyllä liivi rakentuu nyt kun on hihat jo leikattu :P
Quantumleaper
Posts: 52
Joined: Mon Nov 10, 2008 3:09 pm
Location: Seinäjoki

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Quantumleaper »

Muistaako Suomi Finland Perkele -lehden tilaajat, missä muodossa nettinumerot 1-4 / 2000 oli luettavissa? Ainoastaan nettisivuilta; ja täten nykyään saavuttamattomissa vai oliko mahdollisuus ladata tiedostona omalle koneelle?
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Jussi »

^ ootko Waybackmachinella yrittänyt? Se tosin taitaa aina feilata, kun jotakin ladattavaa klikkaa.
Post Reply