Jussi wrote:
Ei, mutta olisi edes tarttuva, kuten edellisen Sacred World. Päätösbiiseissä nämä 2 uusinta menevät aika tasan, yhtä onttoja puhkumisia Wheel Of Time & Grand Parade. *EDIT: [ja ilmeisesti tässä nyt oli jotain muutakin lainausta, The Ninth Wavestakin ainakin puhuttiin, ja siihen viitataan seuraavassa. Mä vaan hukun näihin quote-paljouksiin]*
On se kyä jännä miten nää vaihtelee! Minusta nimittäin The Ninth Wave on levyn peräti muistettavimpia biisejä... olkoonkin, että tämän levyn vahvuudet on jossain ihan muualla kuin tarttuvuudessa ja simplistisissä kertseissä ( -> Jussi ei tykkää

; miä jo pari päivää takaperin itsekseni mietin että Davy Jones osui ihan nappiin tolla viiden pennin Dreamtale-fani -kommentillaan!

"Mikä tahansa geneerinen peruspoweri on parempaa kuin vähänkään progehtavat, omaperäisemmät bändit", jne... Mutta makunsa kullakin kait).
Ja, tuota, Grand Paradeen siis kuten sanottu en ole ainakaan vielä päässyt ilmeisestikään niin hyvin sisälle kuin iso osa fanikuntaa on (näitä "Guardianin paras biisi ikinä!" -hehkutuksiakin on saanut intterwebbilöisestä lukea), mutta silti Wheel of Time on minusta ehkä tokaparas BG:n biisi koskaan... Vaikee arvata mikä siellä on edellä.
Jopa Wheel of Timen paljon puhuttu keikkahuonous meni ainakin minulta silloin 2011 ihan ohi, kun kylmiltä väreiltään ja pakahtumisen tunteiltaankin piti vetää se mukana ihan yhtä tarmolla kuin keikan muutkin biisit! Mutta juu.
Jussi wrote:
Tuosta ex-Sacredista (hitaaseen mutta hienoon
It's now or never.. -kertsiin viitaten edellä) tuli mieleen, miten bändillä oli hyvä maku valita 2012 best of:ille
Memories Of a Time To Come 16 biisiä, kuitenkin näin laadukkaalta uralta. Kun nykyinen taiteellinen linjansa poikkeaa omastani jonkin verran, niin samaa makuakin Hansi ja André osoittavat erityisesti näillä, moisen lisähuomion ansaitsevilla helmillä:
04 - Somewhere Far Beyond
06 - Traveler In Time
08 - The Last Candle
12 - Bright Eyes
Mm; tästä sentään samaa mieltä, ihan lihavointia myöten! Erityinen siksikin, että on vihdoin saanut ansaitsemansa oikean lopetuksen. Talesillä (ainakin minun millä lie uusio-CD-versiolla, en jaksa tarkistaa) loppu jökkää kesken. Vaikuttaisi, että ongelma ollut jo jollain alkuperäisellä master tapella tms. Mutta Memories...:lle ovat tehneet sen ihan kunnolla uusiksi. Ja onko jutun juoni sellainen, että uusioversio vain feidaa pois ennen jökkäyskohtaa, ja siten lopetus kuulostaa tällä kertaa luonnolliselta?

Joka tapauksessa toimii varsin hyvin loppukin tällä kertaa. Ja kova on ralli, yks BG:n ihan kovimmista spiidisiivuista! Erittäin kovaa kamaa kyllä koko Memories... Minulle etenkin Follow the Blind biisinäkin parantunut tämän uusion myötä. Mutta tuntuu että nämä on puhuttu jo pari sivua takaperinkin...
Sabbathman wrote:Jaa mun mielestä A Twist In The Myth on widun kova, sopivan omalaatuinen teos. Mulla on siitä tuopinalusia - -.
No tuopinaluseksi joutaakin mokoma - Guardianin muuhun discoon peilaten - albuminturhake!