Thaurorodin debyytti on aika mainio pläjäys. Ehkä voisi silti olla piirun verran tiukempi kokonaisuus. Ja Elämän tuli on demolla parempi

ts wrote:Cardiant euroviisuissa. Sääli että biisi on vähän tollainen mitäänsanomaton keskitemporenkutus. Tuoltakin bändiltä tuli ihan perkeleen kova debyytti, mutta toinen levy Tomorrow's Daylight on kuulematta. Onko se mistään kotoisin?
No nyt on Salt vihdoin hommattu.Mr Rami wrote:Saamari! Olen unohtanut hommata tuon!ts wrote:Tuli muutama päivä sitten hommattua Wuthering Heightsin uusin eli Salt.
Ei ole kauhean kauaa kun tilasin kotisivuiltaan tämän kakkosalbumin + t-paidan yhteishintaan 24,90€ Sääli ettei heillä ole tuota ekaa tai demoja tältä väliltä Tuplen kanssam myytäväksi asti (saa tarjota!) mutta eipä Tomorrow's Daylight kauheasti tuolle Midday Moonille jää. Japsibonus Majesty olisi voinut korvata meilläkin päin melkein minkä tahansa noista nopeammista rällätyksistä.Gurney Halleck wrote:Ihan hyvä se on. Ei kyllä pärjää ekan levyn hittikimaralle mutta viihdyttävää poweria. Sinänsä vaikea keksiä miten tuota kuvailisi sen kummemmin kuin "Suomalaista melodista poweria" niin hyvässä kuin huonossakin. Nopeammista ralleista Fire on Ice ja Morning here no more jäivät mieleen. Samaten Europemainen Diamondstar. Somehowssa diskokomppi.ts wrote:Cardiant euroviisuissa. Sääli että biisi on vähän tollainen mitäänsanomaton keskitemporenkutus. Tuoltakin bändiltä tuli ihan perkeleen kova debyytti, mutta toinen levy Tomorrow's Daylight on kuulematta. Onko se mistään kotoisin?
Ei ollut tuttua ei. Kuulosti niin överiksi vedetyltä, että kuulosti aivan helevetin hyvältä. Levyä tilaukseen ja sassiin!mape wrote:Onko muuten PATHFINDERIN sinfoninen kaahaus jengille jo tuttua?
Hämmentävää... bändi jolla on biisi nimeltään "the Whisper of Ancient Rocks" ei voi olla väärässä.mape wrote:Onko muuten PATHFINDERIN sinfoninen kaahaus jengille jo tuttua?
Överi kova. Välillä ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta just tuollaistahan hyvän powerin pitääkin olla. Lopulta voi vain antautua. Vielä kun saisi levyn käsiin jostain.mape wrote:Onko muuten PATHFINDERIN sinfoninen kaahaus jengille jo tuttua?
Mä kuuntelin puhki jo aikoja sitten. Biisit on taas tosi freesejä ja silti WH:ta - Ravn on vaan aivan huikea muusikko, taas kerran!Mr Rami wrote:No nyt on Salt vihdoin hommattu.Mr Rami wrote:Saamari! Olen unohtanut hommata tuon!ts wrote:Tuli muutama päivä sitten hommattua Wuthering Heightsin uusin eli Salt.
Alustavasti on pakko hehkuttaa, että on kyllä vielä paljon parempi mitä odotinkaan! Pari kertaa ehdin kuunnella, ja ainakin Shadow Cabinetia paremmat ensivaikutelmat syntyivät. Tosin SC parani lisäkuuntelulla kovasti. Saa nähdä miten tämä kuuntelua kestää, mutta ainakin näin alustavasti vaikuttaa olevan parasta melodista metallia miesmuistiin (no, Blind Guardianin uusin toki on ehkä vielä parempi). Vaan katsotaan ja kuunnellaan.
Ei, mutta vakuuttaa yllä jo mainituista syistä.mape wrote:Onko muuten PATHFINDERIN sinfoninen kaahaus jengille jo tuttua?
Olen ehtinyt männäviikkoina lukemaan kehuja, mutten testaamaan, jotenAcemaster wrote:Ei, mutta vakuuttaa yllä jo mainituista syistä.mape wrote:Onko muuten PATHFINDERIN sinfoninen kaahaus jengille jo tuttua?
Jos WH:n biiseistä jotain vikaa pitäisi väkisin osoittaa, niin ehkä niitä biisien parhaita teemoja, melodianpätkiä ja muita voisi ehkä kehitellä vielä pidemmällekin, nyt tuntuu toisinaan olevan turhankin kiire jatkamaan seuraavaan osioon. Mutta toisaalta, ehkä parempi tämä nykytilanne, sillä tuolloin homma voisi mennä helposti samojen kappaleosioiden toistoon, ja biisit latistuisivat geneeriseksi kertosäehömpäksi, joita ei jaksaisi kuunnella läheskään niin paljoa kuin näitä Ravnin nerokkaita teoksia.Acemaster wrote:Mä kuuntelin puhki jo aikoja sitten. Biisit on taas tosi freesejä ja silti WH:ta - Ravn on vaan aivan huikea muusikko, taas kerran!Mikään kipale ei ole muita heikompi, joskaan mikään ei minusta ole sitä kaikkein vahvinta Wutheringiakaan. Ymmärrän kyllä heitäkin jotka Lost at Sea -mammutin rankkaavat ykköseksi.
Minulle jää kuitenkin tiukemmin ruodussa pysyvien raitojen taa, vaikkapa sitten kolmanneltaan löytyvän Longing for the Woods Pt. 1 - The Wild Childrenin, joka vain on niin bad ass.
Kuuntelin muistin virkistykseksi Far From the Madding Crowdin ja kyllähän Nils-Patrik siellä laajemmalla skaalallaan kurkkuaan käyttelee. Uusimmalla levyllä N-P ei tosin minusta kuulosta munakurkkulaulullaan enää niin paljoa Dion kopiolta. Tai sitten olen vain tottunut siihen ääneen ja aivot erottelevat äänen lähteen automaattisesti eri henkilöksi kuin Dio.Acemaster wrote:Samoin Nils laulaa uskomattomasti kuten aina, mutta niin monipuolisia sävyjä ei miehen huikean laajoista äänivaroista kaiveta nyt esiin kuin kahdella aiemmalla. Mies laulaa koko levyn läpi sillä perustyylillään, kuten vaikka Lion's Share -yhtyeensäkin kanssa menettelee. Ei hyvä.![]()
mape wrote:Onko muuten PATHFINDERIN sinfoninen kaahaus jengille jo tuttua?
Mapea kompaten, cdonista tilasin levyn.Ice wrote:^Mistä tilasit? Itse yritin tilata Play.comista mutta 2 viikkoa ollut odottamassa waiting stock statuksella....
Muutamia kappaleita katsastaneena voi nyt sen sanoa että nimibiisi on todella hyvä ja Into the Arc of Time aika tylsä. Muita ei sitten olekaan vielä kuultu.tommidt wrote:Tupsahti eilen postista tuo Mapen hehkuttama Soulspellin kakkosalbumi...
Aika lailla särmikästä menoa on tämä lätyskä. Me likey!LorenzoGarbanzo wrote:Muutamia kappaleita katsastaneena voi nyt sen sanoa että nimibiisi on todella hyvä ja Into the Arc of Time aika tylsä. Muita ei sitten olekaan vielä kuultu.tommidt wrote:Tupsahti eilen postista tuo Mapen hehkuttama Soulspellin kakkosalbumi...