Doom metal

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Peter Vicar

Post by Peter Vicar »

Olipa hyvinkin, tuli itsekin osallistuttua... taitaa vaan mennä kuuroille korville.
jugh!

Post by jugh! »

blabbermouth wrote:Legendary Chicago doomsters Trouble will release a live album of their 2005 performance in Stockholm, Sweden early next year via Escapi Music. The CD will reportedly be filled with lots of bonus material. More information will be made available soon.

Trouble will release its long-awaited Unplugged CD sometime in November 2007. Mastering has begun and should be completed shortly.

Unplugged will be available only through the NewTrouble.com web site.

The track listing for the "classic" portion of the Unplugged CD is as follows:

01. Misery Shows Act II
02. Flowers
03. Rain
04. Requiem
05. Tragedy Man
+ two new tracks
Exhorder

Post by Exhorder »

Kyllä Troublen Psalm 9 kuulosti heti pikaisen ensikuuleman aikana jo aika laadukkaalta. Pitää se CD jostain saada kynsiin, mutta mistä?!

The Tempter biisi oli kyllä varsin mieluisaa kuultavaa eikä levyn muutkaan biisit olleet edes keskinkertaisia vaan sen rajan yläpuolella eli paljon parempi kuin joku saint Vitus joka ei iskenyt ihmeemmin.
jugh!

Post by jugh! »

Exhorder wrote:Kyllä Troublen Psalm 9 kuulosti heti pikaisen ensikuuleman aikana jo aika laadukkaalta. Pitää se CD jostain saada kynsiin, mutta mistä?!
Esim. http://www.levykauppax.fi/artist/Trouble/
Jos Psalmi uppoaa niin kannattaa suorilta tilata Skull myöskin.
herr nabel

Post by herr nabel »

Hommaa mulle Psalm 9 vinyyli niin saat vaihdossa alkuperäisen, miksaamattoman ja remasteroimattoman ceedeen.
Hypnotic gaze

Post by Hypnotic gaze »

Onko muuten kolmesta ekasta levystä tullut cd-painoksia ennen noita 1994 julkaistuja Metalbladen julkaisuja? Noitahan ei ollut ainakaan vielä pari vuotta sitten hirveän vaikea löytää.
Exhorder

Post by Exhorder »

herr nabel wrote:Hommaa mulle Psalm 9 vinyyli niin saat vaihdossa alkuperäisen, miksaamattoman ja remasteroimattoman ceedeen.
Kiitos huonosta tarjouksesta, mutta ei tänään.

Lisättäköön, että mieluummin ostan sitten vakka vinyylinäkin kuin uudelelenjulkaistuna tai re-masterina.

Kiven takana kaikki perkeleet ovat. Ei ole helppoa elämä ei ;)
jugh!

Post by jugh! »

Jumalauta, Candlemassin 20v dvd tuli luukusta. Johan Längquist ja Sorcerer's Pledge voi vittu!!!!!!!!!! Takas dvd:n pariin ->
Hypnotic gaze

Post by Hypnotic gaze »

Huomasin juuri, että Electric Wizard julkaisee uuden "Witchcult Today" levynsä 14.11. Aika puskista tulee ainakin itselleni. Näköjään samana päivänä tulossa vinyyliä pihalle. Tässä itselleni löysään vuoden odotetuin levy. Toivottavasti bändi on saanut pidettyä laadun yllä.
warhorse

Post by warhorse »

Hypnotic gaze wrote:Huomasin juuri, että Electric Wizard julkaisee uuden "Witchcult Today" levynsä 14.11. Aika puskista tulee ainakin itselleni. Näköjään samana päivänä tulossa vinyyliä pihalle. Tässä itselleni löysään vuoden odotetuin levy. Toivottavasti bändi on saanut pidettyä laadun yllä.
Vuotanuthan se levy jo on, tietysti, ainakin joku versio siitä. Sitä tai promoa kuunnelleet enimmäkseen ylistävät sitä maasta taivaisiin, parasta sitten Dopethronen jnejnejne, mutta myös soraääniä on kuulunut. Itse en uskalla ajatella mitään vielä, kaikki tähänastiset levyt ovat melkolailla poikenneet toisistaan ja kaikista olen tykännyt ja pakko myöntää että karvas pettymys on jos levy onkin ihan paska, hehe. Pitää kärvistellä vielä vajaa kuukausi ennen kuin kuulemaan pääsee. Odotettu on aivan vitusti.
MartyrForNone

Post by MartyrForNone »

Onko ElWizin uudesta jotain ennakkotilaushommaa jossain? Siitä oli jossain sivulla puhetta, että patchin (ja ties minkä muun) kera sitä pitäisi saada jostain tilattua muka.
ChristLiar

Post by ChristLiar »

MartyrForNone wrote:Onko ElWizin uudesta jotain ennakkotilaushommaa jossain? Siitä oli jossain sivulla puhetta, että patchin (ja ties minkä muun) kera sitä pitäisi saada jostain tilattua muka.
Lafkalta suoraan ennakoimalla sai roinaa mukaan.

Suomessakin pelkkää levyä (CD && LP) saa ennakkotilailtua jo levykauppaX:ltä (MGllä valahti taas ilopissa housuun kuiteskii).

EDIT: Lafkan sivuilta muistaisin viimeksi ainakin lukeneeni, että die-hardin kannet olivat vielä painossa ja hinnoistakaan ei ollut oikein tietoa. Julisteita ja patcheja taidettiin matkaan lupailla. Tsekkaa Rise Aboven foorumi, mikäli kiinnostaa tarkemmin.
Nightmare82

Post by Nightmare82 »

jugh! wrote:Jumalauta, Candlemassin 20v dvd tuli luukusta. Johan Längquist ja Sorcerer's Pledge voi vittu!!!!!!!!!! Takas dvd:n pariin ->
Alright now1!! Itsellekin kolahti tänään postiluukusta!! Pitänee verestää muistoja viikonlopun aikana tästä ehkäpä itselleni toistaiseksi vuoden tärkeimmästä musiikillisesta tapahtumasta ennen sitä todennäköisesti seuraavaksi kovinta.. Eli RUSHIN keikkaa Hesassa! :twisted:
Albert

Post by Albert »

Oli aika käppäinen esitys tämä "Pagan Altar" Lontoossa. Veljekset olivat ainoat alkuperäisjäsenet. Vokalisti ei osannut biisejä ja broidinsa soitti sooloa koko ajan. Taustabändin soitto tökki ja yleisfiilis oli aika jäykkä. Enpä ole aikoihin lähtenyt kesken esityksen pois baarin puolelle. Luulis, että olisi voinut hiukka treenatakin kun jengiä tulee ulkomailta asti. Warning oli hyvä kyllä.
Potin keräsisitten Cloven Hoof seuraavana iltana. Helvetin kova esitys. Tiukka bändi ja uskomaton laulusolisti.

Phil Copen kanssa jutustelu veti kyllä jalat veteläksi. Ilman kyseistä henkilöä en olisi mitä olen. Joku voisi siis sanoa, että sais painua helvettiin koko mies:D
warhorse

Post by warhorse »

Albert wrote:Oli aika käppäinen esitys tämä "Pagan Altar" Lontoossa. Veljekset olivat ainoat alkuperäisjäsenet. Vokalisti ei osannut biisejä ja broidinsa soitti sooloa koko ajan. Taustabändin soitto tökki ja yleisfiilis oli aika jäykkä. Enpä ole aikoihin lähtenyt kesken esityksen pois baarin puolelle. Luulis, että olisi voinut hiukka treenatakin kun jengiä tulee ulkomailta asti. Warning oli hyvä kyllä.
Huh, hieman päinvastainen kokemus kuin mulla. Tietty oli bändillä ongelmia, mutta ei se kyllä fiilistä vienyt tippaakaan allekirjoittaneelta. Yks hienoimpia kokemuksia, koko ilta kaikkinensa!

Warning oli massiivinen, ehkä parempi kuin taannoin Suomessa. En tosin tuntenut silloin materiaalia juuri ollenkaan, molemmat levyt tarttui haaviin vasta myöhemmin.
Albert

Post by Albert »

Ehkä jos Cloven Hoof ei olisi ollut niin vitun kova osaisin arvostaa Pagan Altaria pikkuisen enemmän, mut siltikin jätin keikan puolivälissä kesken kun ei enää jaksanut katsoa sitä kämmäilyä ja purkanjauhamista.

(PS: Tietty kritiikkiini vaikuttaa sekin, että olen nähnyt sellaisia bändejä kuin Death In June, Kuolema, Gallhammer, Kana, Moi dix Mois, Mornignstar, Terveet Kädet, Bloody Heels, Radiopuhelimet (90-luvun alku) ja Motörhead livenä. Tuollaisessa seurassa Pagan Altar on mun kokemusmaailmoissa aika heikoilla, mut en toki yritä väittää, ettei heidän setistään joku voisi saada kovia fiiliksiä!!! Jokainen kokee asiat eri tavalla. Ja toki olen tyytyväinen että ton keikan näin!)
Nightmare82

Post by Nightmare82 »

Heh... muistelin tässä juuri tänään taas, kuinka saatanan kova live-kokemus oli todistaa Reverend Bizarre livenä ekaa kertaa Jalometallissa!! Sun mukaanhan tekään ette juurikaan treenailleet, mut ainakin omiin aisteihini se vajaa parituntinen oli joka tapauksessa niiiiiin hypnoottinen ja kova kokemus, että ei siinä mitään "soittokämmeja" juuri joutanut poliiseleimaakaan... Näkemistäni doom-keikoista ehkäpä ainoastaan toi keväinen Candlemassin veto Tukholmassa päässee lähimmäksi teidän viimeisten keikkojenne tunnelmaa, ehkäpä juuri myös tuon ainutlaatuisen ja historiallisen luonteensa vuoksi. Noh... olivat toki kiertuekumppaninne näillä viime kiertueen keikoilla hemmetin kovia toki myöskin!! Tulipa nähtyä tosiaan mm. viimeinen Minotaurinkin keikka, vaikka ei yhtye kovin tuttu vielä siinä vaiheessa ollutkaan...
warhorse

Post by warhorse »

Luna kipuaa kyllä parhaimmaksi Reverendin keikaksi mun listalla, seuraava sitten ehkä se veto TVO:lla, missä oli Count Raven ja Mirror of Deception, jonka jälkeen jompsis kumpsis Nosturin vedoista, minkä mä olen nähnyt.. Semifinaalin Warning-lämmittelykin on kyllä parhaimpia vetoja, ehkä jopa sittenkin kolmanneksi paras.

FoHII Äänekosken etapin voiton vei suvereenisti Minotauri, mutta sitä nyt oli muutenkin jo odottanut kauan ja vielä kun setti oli tiukka kuin... joku, niin eipä siinä pettyä tarvinnut. Sitten on tietysti Doomed Trinity Tour, joka melkein pesee viime perjantain ollen tällä hetkellä toiseksi paras keikka. Jos EW olis vetäny pidemmän setin niin sitten voisi olla tiukempi kilpailu. Tjoo, menipäs muisteloksi.
Albert

Post by Albert »

Joo, siis tehdään nyt selväksi se, että toki en tarkoita sanoessani PA:n olleen kömpelö, että itse osaisin hommat jotenkin paremmin. Me olimme aina kömpelöitä ja still learning -osastolla ja kai siitä sit muodostui osa meidän charmia hah hah, mut kun tuollainen maailmanlaajuiseksi legendaksi muodostunut pseudohistoriallinen (kuka oikeasti tiesi Pagan Altarin -70 tai -80 -luvulla tai edes ennen vuotta 1998? Tai siis: Oliko sitä edes varsinaisesti olemassa silloin?) yhtye tekee keikan, niin silloin olisi ehkä suotavaa, että biisilista olisi selvillä ja soitto kulkisi ja laulaja osaisi lyriikat. Mut en kitise enempää. Mulle ei oikein iskenyt. Siinä kaikki. Ei iske levytkään, paitsi se "eka".
Hakkapeliitta

Post by Hakkapeliitta »

No mä en ollut tuolla kattomassa P.Altaria, joten mulle jääköön "romanttinen" kuva vain muutaman ekan albumin perusteella ja se riittää mulle - en halua unelmien murskautuvan!
Oikeastaan sama koskee Manilla Roadia jne. Ei ne enää kuulosta siltä kuin vuonna 83-87 jne.

Tietyt jutut saa jäädä mieleen sellaisina kun ne siellä ovat.

Kiitti Warhorse. Kiva, että vikat Minotauri keikat miellytti. Mulle etenkin tuo FOH I jäi yhtenä parhaimpina muistoina mielen sopukoihin.

Cloven Hoofia löytyy levyhyllystä Lp:nä ja Cd:nä..myös tuo viimeisin, mutta en ole sitä uskaltanut kuunnella, kuin muutaman biisin joskus vuosi sitten! Pelkään, että "romanttinen" kuva bändistä lähtee..Ei sen puoleen, kyllä joku "Dominator" Lp:kin oli kova, vaikkei sitä ekan albumin okkuilua ollutkaan, paitsi olihan siinäkin vanhoja biisejä uusina versioina.

Anyway, otetaas kaljaa: http://www.youtube.com/watch?v=c_sQLj5iNWw
Albert

Post by Albert »

Nobodaddy wrote:
Albert wrote:Potin keräsisitten Cloven Hoof seuraavana iltana. Helvetin kova esitys. Tiukka bändi ja uskomaton laulusolisti.
Siinä ilmeisesti vetää se Russ North taasen, sama ukko joka lauloi jo helvetin kovalla A Sultan's Ransom -levyllä ammoin?
Nimeä en tiedä, mut tämä kaveri on painonsa arvoinen kultaa.

http://img98.imageshack.us/img98/5555/o ... opynp9.jpg
ChristLiar

Post by ChristLiar »

Rob Hendrick Cloven Hoofin riveihin takaisin saatana!!
Kovin laulaja ikinä.
Vastaväitteitä harkitsevat pistävät kiltisti 'Fighting Back'in soittimeen ja kuuntelee.
Hakkapeliitta

Post by Hakkapeliitta »

Olikos se C.Hoofin "Fighting.." levyn laulaja joskus myös BUDGIEssa? Muistaakseni.. Kova on kyllä ukko laulamaan!
Hypnotic gaze

Post by Hypnotic gaze »

ChristLiar wrote:
MartyrForNone wrote:Onko ElWizin uudesta jotain ennakkotilaushommaa jossain? Siitä oli jossain sivulla puhetta, että patchin (ja ties minkä muun) kera sitä pitäisi saada jostain tilattua muka.
Ilmeisesti tuo ennakkotilausmahdollisuus meni jo? Nopeasti katsottuna en löytänyt uudesta levystä mitään tietoa Rise Aboven sivuilta/storesta.
Nightmare82

Post by Nightmare82 »

Hypnotic gaze wrote:
ChristLiar wrote:
Ilmeisesti tuo ennakkotilausmahdollisuus meni jo? Nopeasti katsottuna en löytänyt uudesta levystä mitään tietoa Rise Aboven sivuilta/storesta.
Sama homma. :roll:

BTW... tuli tänä iltana katsastettua tuota Candlemassin DVD:tä hieman, ja hieman ihmettelin tätä, että miksi levy näyttäisi toistuvan ainakin omilla vehkeilläni mustavalkoisena? Onko näin tarkoituskin olla, vai johtuisiko se peräti siitä, että yritin soittaa soittimellani tätä region free, MUTTA NTSC-formaatin mukaista levyä? Lähetin kyllä jo Snapperin webshopille valimailia asiasta, ja kyselin mahdollisuutta vaihtaa kyseinen levy PAL-formaatin mukaiseen levyyn.
Post Reply