Doom metal
Itse en vertailisi näitä kahta levyä. Molemmat ovat hyviä ja laulajan vaihdos tekee niistä myös varsin erilaiset. Jos lievät hoocee-fiilikset haittaavat voi toi eka olla helpommin lähestyttävä.ChristLiar wrote:"A Sign Of Things To Come" helposti.kaos kommando wrote: Asiaan asiaan, sellaista vain, että kertokaapa Centurion's Ghostista - kumpi levy parempi?
"The Great Work" tosin jäänyt aika vähälle kuuntelulle täällä.
Ei ehkä kannata dumata MITÄÄN yhden biisin perusteella, mut kai se on niin että joskus heti kuullee ja näkee asioista että tuo ei ole mua varten. Kun nyt esim ajattelee Sunrise Avenueta.ChristLiar wrote: Tässä nyt puhuin siis vain yhdestä biisistä, jonka viitsin kuunnella. Käynnistyi BSnä ja kehittyi köyhän miehen RBksi.
Köyhän miehen RB on kai sitten erittäin vaivaisen ja köyhän miehen Saint Vitusia. Oma kuulohavaintoni Funeral Planetista ei kyllä mene tähän.
Sama kuin ennenkin, siis just NYT.Mikä sen splitin tilanne nyt muuten on atm?
-
- Posts: 426
- Joined: Fri Aug 23, 2002 12:04 pm
- Location: Tampere
Yhden keikan perusteella, josta vaivautui keskittymään yhteen biisiin, loput kyllä meni siinä taustalla, muttei napannut huomiota. Ja kuten sanoin, tulee tuo jatkossa tsekattua, että millaiseksi kehittyy (muistaakseni varsin tuore bändi kuitenkin).Albert wrote:
Ei ehkä kannata dumata MITÄÄN yhden biisin perusteella, mut kai se on niin että joskus heti kuullee ja näkee asioista että tuo ei ole mua varten. Kun nyt esim ajattelee Sunrise Avenueta.
Köyhän miehen RB on kai sitten erittäin vaivaisen ja köyhän miehen Saint Vitusia. Oma kuulohavaintoni Funeral Planetista ei kyllä mene tähän.
Ja tosiaan tuo RB-referenssi olikin enemmän bändin käyttämistä ilmaisun rajapintana. Samoja vaikutteita (ylläri) kuului läpi. Tarkoitus ei ollut mitenkään sanoa, että funeral planet pyrkisi olemaan RB tai että itse mieltäisin näin. Menimpähän vain siitä, mistä aita oli matalin.
-
- Posts: 426
- Joined: Fri Aug 23, 2002 12:04 pm
- Location: Tampere
kotimaista kakkaa näin alkuun, mikäli ei ole tuttua:Ilarion wrote:Lyhyesti ja ytimekkäästi:
Pistäkääpä jotain suosituksia funeral doomin seuduilta!
Thergothon ja Skepticism.
Skepticismin keikalle kannattaa muuten ehdottomasti mennä, mikäli tulee vastaan, jotain varsin käsittämätöntä!
Keikkailutahti ei vaan päätä huimaa; edellisen kerran taisin nähdä jonkun vuotta takaperin Reverend Bizarren ja Esotericin kanssa. Ja tästä aasinsiltana myös Englantilainen Esoteric kannattaa ehdottomasti ottaa tarkkailun alle!
unohtamatta Wormphlegmiä!
Tässä kohtaa kyllä pakko myöntää, että en ole varma, menevätkö nuo nyt haettuun lokeroon, mutta ovatpahan ainakin loistavaa kamaa kaikki.
Heh, vaikka ei kai tämä mikään varsinainen osto/myyntiketju olekaan, voin kai ohimennen mainita, että multa saa vieläkin tuota yhtä Minotaurin harvinaista seiskaa! Ja treidauskin toki onnistuu, jos vain löytyy tarpeeksi kiinnostavat treidit.
Kävin muuten kuuntelemassa tuota Funeral Planetia, ja vaikka aikaisemmin mulla oli ollut bändistä aika tylsänpuoleinen kuva, niin nuo maispeispätkät nyt ainakin olivat ihan kohtalaisen hyvää kuunneltavaa...
Kävin muuten kuuntelemassa tuota Funeral Planetia, ja vaikka aikaisemmin mulla oli ollut bändistä aika tylsänpuoleinen kuva, niin nuo maispeispätkät nyt ainakin olivat ihan kohtalaisen hyvää kuunneltavaa...
-
- Posts: 426
- Joined: Fri Aug 23, 2002 12:04 pm
- Location: Tampere
Nopeasti rääpäistynä väittisin ainakin olevan lähtöisin Riihimäeltä.Ilarion wrote:Joo, pitääpä tsekata tuo Skepticism! Ihmeen tuttu nimi, vaikkei kyllä soita minkäännäköisiä kelloja. Mistäs kylästä tämä yhtye oikein on?
Worship ja Loss hiipivät vielä mieleen, vaikkeivat enää funeral doomia olekaan, mutta voisivat maittaa.
ja worshipin toisen splitin kautta vielä tuli mieleen stabat mater.
-
- Posts: 57
- Joined: Fri Jan 17, 2003 10:17 am
- Location: Imatra
En ole uutta vielä ehtinyt hommaamaan, joten en vertaile, mutta tuo ensimmäinen on pirun vahva kokonaisuus. Sain joskus siitä sellaisen mielikuvan päähäni, että To Mega Therion meets doom metal, ja taidan pysyä tuossa kuvauksessa.kaos kommando wrote:Christliar wrote:atm?Offensor wrote:INSTANT BONERAsiaan asiaan, sellaista vain, että kertokaapa Centurion's Ghostista - kumpi levy parempi?S.M. wrote:fago metal
Just tässä kuuntelen tätä ekaa biisiä ja on kyllä toimiva kipale. Alku hieman järkytti, mutta hienosti lähti käyntiin. Kritiikkiä esittäisin lähinnä bändin nimestä ja noista esittelyteksteistä.On sitä huomattavasti paskempaa lauluakin kuultu! Itse asiassa paikoitellen ääni on erittäin hyvä.Obsessor wrote:Tässäpä asianomaisen vihjaisu:NightMare82 wrote:Oulusta päin oli tietääkseni kanssa täällä joku aika sitten mainostettu jotain Hebosagilin(?) jäsenen/jäsenten "doom-sivuprojektia" tmv...? Asianomaiset, tai asiasta muuten paremmin tietävät voinevat valaista lisää tätäkin asiaa...
BOW AT THE ALTAR OF THE RIFF
http://www.mikseri.net/artists/?id=68844
Tuosta demosta tuli myönnettävästi vähän epäkypsä (varsinkin laulujen osalta), mutta mahdollisen kakkosdemon suunta lienee rujompi ja enemmän Sabbath.
Nyt lähtee toka biisi käyntiin.
Kyllähän tämä kieltämättä aika tutulta kuulostaa, mutta toteutus on onnistunut ja riffeissä on ideaa. Sanoituksia on paha kommentoda kun ei niin pääse sisälle. Hiukka ehkä ensivaikutelmasta tulee mieleen, että se puoli on toteutettu tyyliin "mitä tän kuuloisessa musassa nyt tulisi laulaa".
Kyllä tämä mulle kuulostaa nyt näin ekalla kerralla Suomen tarjonnasta eniten siltä mitä itse yritti ajaa tän musiikin saralla takaa. Periaatteessa tässä tulee jopa sellainen jännä fiilis, että kuulis jotain omia biisejä tulevaisuudesta, koska eräät rakenteet ja ideat ovat just sellaisia mitkä omaan korvaan kuulostaa hyviltä.
MUN kohdalla tosiaan toi nimi pilaa aika paljon, muuten onnistuneista esityksistä.
No nyt lähtee jo kolmas biisi, eli tähän jämähdin. Tässä nyt laulu hakee, mut taas riffi on hallussa.
British doom veterans ELECTRIC WIZARD will release their sixth full-length studio album, "Witchcult Today", on November 12 via Rise Above Records. Recorded and produced by Liam Watson (WHITE STRIPES, DATSUNS) at London's legendary Toerag studios, initial CD copies will come in foil gatefold LP replica, with a double vinyl version foil sleeve also available (first 125 copies will come with exclusive free poster and patch and will be up for pre-order on the Rise Above web site). The track listing as follows:
01. Witchcult Today
02. Dunwich
03. Satanic Rites Of Drugula
04. Raptus
05. The Chosen
06. Few
07. Torquemada 71
08. Black Magic Rituals & Perversions
09. Saturnine
The band will make its debut appearances in Japan with three shows in November. They are also confirmed to play next year's Roadburn Festival in Holland.
For more information, visit www.myspace.com/electricwizarddorsetdoom
äxässä näkyis olevan jo ennakkotilattavan cd sekä LP.
huhhuh... EW ja Church of Misery Roadburnissa!
01. Witchcult Today
02. Dunwich
03. Satanic Rites Of Drugula
04. Raptus
05. The Chosen
06. Few
07. Torquemada 71
08. Black Magic Rituals & Perversions
09. Saturnine
The band will make its debut appearances in Japan with three shows in November. They are also confirmed to play next year's Roadburn Festival in Holland.
For more information, visit www.myspace.com/electricwizarddorsetdoom
äxässä näkyis olevan jo ennakkotilattavan cd sekä LP.
huhhuh... EW ja Church of Misery Roadburnissa!
-
- Posts: 161
- Joined: Wed Jul 21, 2004 7:41 am
- Location: Vantaa
.. tosin käsittääkseni tuo nimenomainen Warning-kiertue oli taloudellisesti ollut lähestulkoon jopa kannattava, ainakaan ne ei hirveästi takkiin ottaneet (EDIT: niin siis ainakaan Warningin hemmot), ihme kyllä! Porukkaa nimittäin oli lähestulkoon hävettävän vähän silloin vaivautunut paikalle.
Mutta tosiaan, olisi sitä kiva tuoda niitäkin bändejä Suomeen, jotka eivät vielä täällä ole käyneet. Ameriikan doom-bändejä ei tänne asti ole kauheasti kai eksynyt? SE jos mikä lienee taloudellinen hyppy tyhjyyteen. The Gates of Slumberia ja Orodruinia kumppaneineen odotellessa...
Mutta tosiaan, olisi sitä kiva tuoda niitäkin bändejä Suomeen, jotka eivät vielä täällä ole käyneet. Ameriikan doom-bändejä ei tänne asti ole kauheasti kai eksynyt? SE jos mikä lienee taloudellinen hyppy tyhjyyteen. The Gates of Slumberia ja Orodruinia kumppaneineen odotellessa...
Vaan eipä se iso sijoitus ole työssäkäyvälle pyörähtää vaikka Saksassa DSR:ssä katsomassa kerralla muutama suosikkinsa. Kun vielä töissä kävi, niin tuli siellä nähtyä mm. Warning, Mirror of Deception, The Gates of Slumber ja Place of Skulls. Näin opiskelijana asianlaita on toinen, ja tuntuu kyseisten festarien tasokin hieman laskeneen. Warningin perässä tuli tosin kierrettyä kolmella keikalla opintolainan voimin 
En missään tapauksessa vastustaisi, jos joku jaksaisi juuri mainitut TGoS:n ja Orodruinin tänne raahata. Electric Wizardkin sais käydä uudemman kerran, viimeksi jäi väliin.

En missään tapauksessa vastustaisi, jos joku jaksaisi juuri mainitut TGoS:n ja Orodruinin tänne raahata. Electric Wizardkin sais käydä uudemman kerran, viimeksi jäi väliin.
-
- Posts: 161
- Joined: Wed Jul 21, 2004 7:41 am
- Location: Vantaa
Totta, jos raha/aika ei ole este. Toivottavasti tulevaisuudessa tuonne pystyy vääntäytymään silloin tällöin. Ensi viikolla oleva Doom Metal Inquisition jo lämmittää sydäntä valmiiksi, siellähän tuo laulu- ja soitinyhtye Pat Walker and the Warnings on, muutaman "pikku boonuksen" siivittelemänä. Eipä noita reissuja näin perheellisenä kovin montaa pysty järkkäämään vuoden aikana. Nää on näitä valintoja taas.
Aasinsiltaa pitkin klompsoti klomps, hoi Suomen keikkajärjestäjät! Pagan Altarhan on nyt aktivoitunut keikkarintamalla. VINK VINK.
Ja ei tosiaan haittaisi nähdä Electric Wizardia uudemman kerran.
JA SLOUGH FEG!!!!! Mutta se ei kuulu tähän topicciin, piti vaan päästä huutamaan.
Aasinsiltaa pitkin klompsoti klomps, hoi Suomen keikkajärjestäjät! Pagan Altarhan on nyt aktivoitunut keikkarintamalla. VINK VINK.
Ja ei tosiaan haittaisi nähdä Electric Wizardia uudemman kerran.
JA SLOUGH FEG!!!!! Mutta se ei kuulu tähän topicciin, piti vaan päästä huutamaan.
Jospa nyt sitten parin viikon tauon jälkeen palaisin lusikoimaan soppaa, jota silloin hämmentelin - ja kiskoisin hyvin aiheeseen palanneen topikin taas hetkeksi raiteiltaan sinne fanikäyttäytymisten, pyhien lehmien, henkilökulttien ja muiden jännien ilmiöitten suohon.
Yksi syy siihen, miksi Reverendiä kohdellaan tällä foorumilla useammin silkki- kuin nilkkihansikkain on varmaankin siinä, että miehet ovat aktiivisia kirjoittelijoita, eikä varmaan kenellekään ole epäselvää minkä nimiset lautailijat soittavat bändissä. Monien tunnettujen orkesterien jäsenethän joko välttävät messulautaa asiattoman kritiikin pelossa, tai lukevat mutteivät kirjoita - tai jos sekä lukevat että kirjoittavat, nimimerkkien ja bändin yhteys, tai se kuka kukin tietystä bändistä on, ei välttämättä ole ihan selvää niille lukijoille, jotka eivät tunne kyseisiä jäseniä henkkoht. Ja tutuillehan on tietenkin aina vähän ikävämpi mennä päin naamaa (vaikka sitten vain kuvaannollisesti ja verkkovälitteisesti) sanomaan että teetpäs muuten tosi paskaa, en tykkää yhtään. (Ellei kyseessä sitten ole niin läheinen ihminen, että rajumpikin kritiikki osataan ottaa vastaan puolin ja toisin.) Oikeastaan sama ilmiö kuin siinä, että SFP:n messulaudan aikaiset aggressiivisetkin väittelyt lientyivät ja hävisivät pitkäksi aikaa Imperiumin messulaudalta kun alkoi olla pikkujouluja ja tuskamiittejä, jolloin ihmiset tutustuivat toisiinsa nimimerkkien takana eivätkä enää kehdanneet länkyttää, tai sopivat välinsä muuten. Lisäksi Reverend Bizarren suhtautuminen faneihinsa on myös hyvin lämmintä sekä verkossa että sen ulkopuolella, heillä on taito saada ihmiset tuntemaan olonsa tervetulleeksi ja porukkaan kuuluvaksi. Voin kuvitella, että tietty yhteishenki ja porukkaan kuulumisen tunne näyttäytyy sekä tavoiteltavana että kadehdittavana.
Toisaalta tässä voi olla ilmassa loppujen lopuksi kuitenkin jotain samaa kuin siinä Niskalaukaus-esimerkissä. 90-luvun lopullahan Niskalaukausta ei saanut kritisoida, koska se tulkittiin musiikkikritiikin sijaan leskien, orpojen ja sukupuuttoon kuolevien eläinten kritisoimiseksi. Koska Reverend Bizarrella on akateeminen tausta, mutta toisaalta julki on tuotu tätä "olemme työväenluokkainen bändi"-asennetta, kriitikot leimautuvat poroporvarillisiksi sekä akateemisten että työläisten kritisoijiksi. Vaikka siirtymä musiikkikritiikistä ulkomusiikillisiin asioihin olisi kokonaan lukijan eikä arvostelijan päässä. Ja tässä keskustelussahan jopa bändin edustaja itse tempaisi keskusteluun arvoasetelman "jos kritisoit REverend Bizarrea, kritisoit samalla avohoitopotilaita" (ja siinä sivussa menevät varmaan lesket ja orvotkin). Kerrassaan ovelaa, ja suorastaan huvittavaa. Jos joku mainostoimisto keksisi moisen kikan, ei varmaan menisi läpi, mutta tunnekylläisesti kirjoitettuna voi vavahduttaa useampaakin sydäntä, ennen kuin sen ajatussisältöä rupeaa pohtimaan kunnolla.
Ja sitä päästäänkin musiikkikritiikkiä yleisesti koskevaan pohdintaan, eli miksi on niin helppo siirtää mielessään kritiikki musiikista ulkomusiikillisiin arvoihin? Väittäisin että se johtuu juuri siitä, että itselle läheiseen musiikkiin tulee suhtauduttua niin tunteella, ja toisaalta taas jokin muu musiikki ei juuri itselle tunnetasolla aukene, ja ympärillä juuri siitä musiikista emotionaalisessa hurmostilassa intoilevat ihmiset voivat näyttää silloin päättömiltä kanoilta. Lopulta kuitenkin musiikista haettava ja koettava mielihyvä on hyvin samankaltaista, vaikka se vaihteleekin yksilöllisesti mistä musiikista sen kukin saa. Tai siis lohkaistaan esimerkiksi nyt vaikka sellainen tapaus, että minähän en tajua teknon päälle yhtään ja sen muotokieli kuulostaa korvaani enimmäkseen todella ärsyttävältä, mutta teknosta intoilevan työkaverini kuvaukset siitä, mikä hänestä teknossa on hienoa kuulostavat todella yhteneväisiltä sen kanssa, mikä minusta on hienoa vaikka doomissa ja deathissa. Tekno on ehkä vähän kaukaa haettu esimerkki, kun metallin sisälläkin on suuntauksia jotka toisille ovat taivaan mannaa ja toisille aiheuttavat näppylöitä, mutta toivottavasti ajatus välittyi. Minusta ei ole loukkaus jos sanotaan, että "et vain ymmärrä mikä juuri tässä musiikinlajissa on hienoa". Olen itse ensimmäisenä myöntämässä etten ymmärrä joittenkin musiikinlajien viehätystä, mutta se ei tee niistä vähemmän arvokkaita niille, jotka sen viehätyksen ymmärtävät. Eikä kummankaan kannan kannattajista toistaan tyhmempiä tai viisaampia.
Muoks: Unohtui näköjään tuosta vuodatuksesta vielä yksi sivuttu aihe, eli miksi RB'n hemmot ovat kunnioitettuja ylipappeja doom metallin määrittelyssä. Ehkä siksi, että monelle he ovat hyvinkin voineet olla ensimmäiset, jotka sitä doomia ovat tarkemmin määritelleet. Silloin kun tykästyin Reverendin musiikkiin, tiesin pitäväni hitaasta, toisteisesta ja maanisesta metallista, mutta minulle oli hyvinkin hämärää, mitä käsite "doom metal" piti sisällään, koska sitä (valtavirta)lehdistössä käytettiin varsin väljästi ja sekavasti ja osin synonyyminä goottimetallin kanssa, tyyliin "doom on kuin goottimetallia, mutta melodisempaa" joka ei siis lehdestä luettuna lukijalle ilman esimerkkejä sano yhtään mitään. Tai Suosikin klassinen määritelmä "doom voi olla hidasta tai nopeaa" oli sekin niin selkeä, että ihan itkettää
Soundissa taidettiin jopa Elegyn aikainen Amorphis niputtaa doomiksi. Hämmennyksen keskelle paukahti Albert määrittelemään erikseen vanhakantaisen doomin ja death-doomin ja nauhoittamaan kaseteille esimerkkejä tavarasta, johon kannattaa tutustua jos haluaa perehtyä doomin olemukseen. (On muuten edelleen ahkerassa kuuntelussa ne kasetit...) Ja onhan sinänsä bändin sisälläkin eriäviä mielipiteitä siitä onko jokin doomia vai ei, muistan jonkun mielenkiintoisen keskustelun aihetta sivuten Mourning Belovethista.
Yksi syy siihen, miksi Reverendiä kohdellaan tällä foorumilla useammin silkki- kuin nilkkihansikkain on varmaankin siinä, että miehet ovat aktiivisia kirjoittelijoita, eikä varmaan kenellekään ole epäselvää minkä nimiset lautailijat soittavat bändissä. Monien tunnettujen orkesterien jäsenethän joko välttävät messulautaa asiattoman kritiikin pelossa, tai lukevat mutteivät kirjoita - tai jos sekä lukevat että kirjoittavat, nimimerkkien ja bändin yhteys, tai se kuka kukin tietystä bändistä on, ei välttämättä ole ihan selvää niille lukijoille, jotka eivät tunne kyseisiä jäseniä henkkoht. Ja tutuillehan on tietenkin aina vähän ikävämpi mennä päin naamaa (vaikka sitten vain kuvaannollisesti ja verkkovälitteisesti) sanomaan että teetpäs muuten tosi paskaa, en tykkää yhtään. (Ellei kyseessä sitten ole niin läheinen ihminen, että rajumpikin kritiikki osataan ottaa vastaan puolin ja toisin.) Oikeastaan sama ilmiö kuin siinä, että SFP:n messulaudan aikaiset aggressiivisetkin väittelyt lientyivät ja hävisivät pitkäksi aikaa Imperiumin messulaudalta kun alkoi olla pikkujouluja ja tuskamiittejä, jolloin ihmiset tutustuivat toisiinsa nimimerkkien takana eivätkä enää kehdanneet länkyttää, tai sopivat välinsä muuten. Lisäksi Reverend Bizarren suhtautuminen faneihinsa on myös hyvin lämmintä sekä verkossa että sen ulkopuolella, heillä on taito saada ihmiset tuntemaan olonsa tervetulleeksi ja porukkaan kuuluvaksi. Voin kuvitella, että tietty yhteishenki ja porukkaan kuulumisen tunne näyttäytyy sekä tavoiteltavana että kadehdittavana.
Toisaalta tässä voi olla ilmassa loppujen lopuksi kuitenkin jotain samaa kuin siinä Niskalaukaus-esimerkissä. 90-luvun lopullahan Niskalaukausta ei saanut kritisoida, koska se tulkittiin musiikkikritiikin sijaan leskien, orpojen ja sukupuuttoon kuolevien eläinten kritisoimiseksi. Koska Reverend Bizarrella on akateeminen tausta, mutta toisaalta julki on tuotu tätä "olemme työväenluokkainen bändi"-asennetta, kriitikot leimautuvat poroporvarillisiksi sekä akateemisten että työläisten kritisoijiksi. Vaikka siirtymä musiikkikritiikistä ulkomusiikillisiin asioihin olisi kokonaan lukijan eikä arvostelijan päässä. Ja tässä keskustelussahan jopa bändin edustaja itse tempaisi keskusteluun arvoasetelman "jos kritisoit REverend Bizarrea, kritisoit samalla avohoitopotilaita" (ja siinä sivussa menevät varmaan lesket ja orvotkin). Kerrassaan ovelaa, ja suorastaan huvittavaa. Jos joku mainostoimisto keksisi moisen kikan, ei varmaan menisi läpi, mutta tunnekylläisesti kirjoitettuna voi vavahduttaa useampaakin sydäntä, ennen kuin sen ajatussisältöä rupeaa pohtimaan kunnolla.
Ja sitä päästäänkin musiikkikritiikkiä yleisesti koskevaan pohdintaan, eli miksi on niin helppo siirtää mielessään kritiikki musiikista ulkomusiikillisiin arvoihin? Väittäisin että se johtuu juuri siitä, että itselle läheiseen musiikkiin tulee suhtauduttua niin tunteella, ja toisaalta taas jokin muu musiikki ei juuri itselle tunnetasolla aukene, ja ympärillä juuri siitä musiikista emotionaalisessa hurmostilassa intoilevat ihmiset voivat näyttää silloin päättömiltä kanoilta. Lopulta kuitenkin musiikista haettava ja koettava mielihyvä on hyvin samankaltaista, vaikka se vaihteleekin yksilöllisesti mistä musiikista sen kukin saa. Tai siis lohkaistaan esimerkiksi nyt vaikka sellainen tapaus, että minähän en tajua teknon päälle yhtään ja sen muotokieli kuulostaa korvaani enimmäkseen todella ärsyttävältä, mutta teknosta intoilevan työkaverini kuvaukset siitä, mikä hänestä teknossa on hienoa kuulostavat todella yhteneväisiltä sen kanssa, mikä minusta on hienoa vaikka doomissa ja deathissa. Tekno on ehkä vähän kaukaa haettu esimerkki, kun metallin sisälläkin on suuntauksia jotka toisille ovat taivaan mannaa ja toisille aiheuttavat näppylöitä, mutta toivottavasti ajatus välittyi. Minusta ei ole loukkaus jos sanotaan, että "et vain ymmärrä mikä juuri tässä musiikinlajissa on hienoa". Olen itse ensimmäisenä myöntämässä etten ymmärrä joittenkin musiikinlajien viehätystä, mutta se ei tee niistä vähemmän arvokkaita niille, jotka sen viehätyksen ymmärtävät. Eikä kummankaan kannan kannattajista toistaan tyhmempiä tai viisaampia.
Muoks: Unohtui näköjään tuosta vuodatuksesta vielä yksi sivuttu aihe, eli miksi RB'n hemmot ovat kunnioitettuja ylipappeja doom metallin määrittelyssä. Ehkä siksi, että monelle he ovat hyvinkin voineet olla ensimmäiset, jotka sitä doomia ovat tarkemmin määritelleet. Silloin kun tykästyin Reverendin musiikkiin, tiesin pitäväni hitaasta, toisteisesta ja maanisesta metallista, mutta minulle oli hyvinkin hämärää, mitä käsite "doom metal" piti sisällään, koska sitä (valtavirta)lehdistössä käytettiin varsin väljästi ja sekavasti ja osin synonyyminä goottimetallin kanssa, tyyliin "doom on kuin goottimetallia, mutta melodisempaa" joka ei siis lehdestä luettuna lukijalle ilman esimerkkejä sano yhtään mitään. Tai Suosikin klassinen määritelmä "doom voi olla hidasta tai nopeaa" oli sekin niin selkeä, että ihan itkettää

Last edited by Leea on Tue Oct 09, 2007 12:52 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 146
- Joined: Wed May 07, 2003 12:44 pm
- Location: helsinki
- Contact:
-
- Posts: 1026
- Joined: Fri Aug 23, 2002 12:53 pm
- Location: Tampere
- Contact:
KAIKKI. Kannattaa tonkia tätä topikkia, muistaakseni löytyisi monelta hieman näkökulmaa ja syväluotausta bändin tuotantoon.Blood Fiend wrote:Mitä levyjä suosittelette Electric Wizardilta? Multa löytyy "Come my fanatics..." ja toimii hyvin.
Ehkä jotenkin lähimpänä EW:n hengessä olisi kyllä yksi henk. koht. Doom-suosikeistani WARHORSE, ja etenkin As Heaven Turns To Ash... täyspitkä. Mestariteos. Tunnelma tosin vielä "synkempi" - en nyt sillä että EW mitään kevyttä kesäpäivän menoa olisi - mutta eri tavalla. Kallistuu hieman jonnekin Winteriin päin ollessa silti vankasti Sabbathin kivijalassa. Ja laulut eri tyylillä, tummanpuhuvaa mörinää. 10/10 kamaa nevertheless.Blood Fiend wrote:Onks suositella jotain saman tyylisiä bändejä?
http://www.myspace.com/warhorsedoom
Last edited by Offensor on Tue Oct 09, 2007 1:17 pm, edited 1 time in total.
Ei se ole loppuun puhuttu, jos minulla kerran on siitä vielä sanottavaa
Joka päivä en messulaudalle pääse, mutta se ei tarkoita etteikö silti voisi jäädä kaivelemaan jokin, jota useammin lautailevat ovat jo keskenään puineet eteenpäin.
Tarkoitukseni oli kuitenkin kirjoittaa seuraavaksi jotain ihan oikeasti topikin aiheeseen liittyvää, vaikka sitten päädynkin vain komppailemaan muita siitä, että 1. Skepticism on hyvä ja kannattaa kokea livenä ja 2. Garden of Worm on myös hyvä ja olen kovin iloinen lukiessani täältä, että jotain uutta materiaalia on taas tulossa, aiemmat ämpärit ovat tiuhaan pyörineet ämyreistä. Toivottavasti tulevat taas Turkuunkin keikalle, vaikka edellisellä keikalla oli asiattoman vähän yleisöä...
...Ja nyt kun toivomisen alkuun päästiin, saisipa Grand Maguskin taas mielikseni soitella ruotsinlaivalla (tai vaikka lähempänäkin, jos niikseen tulee). Jos vaikka saisi niitten levyn lopulta ostettua siinä samalla.

Tarkoitukseni oli kuitenkin kirjoittaa seuraavaksi jotain ihan oikeasti topikin aiheeseen liittyvää, vaikka sitten päädynkin vain komppailemaan muita siitä, että 1. Skepticism on hyvä ja kannattaa kokea livenä ja 2. Garden of Worm on myös hyvä ja olen kovin iloinen lukiessani täältä, että jotain uutta materiaalia on taas tulossa, aiemmat ämpärit ovat tiuhaan pyörineet ämyreistä. Toivottavasti tulevat taas Turkuunkin keikalle, vaikka edellisellä keikalla oli asiattoman vähän yleisöä...
...Ja nyt kun toivomisen alkuun päästiin, saisipa Grand Maguskin taas mielikseni soitella ruotsinlaivalla (tai vaikka lähempänäkin, jos niikseen tulee). Jos vaikka saisi niitten levyn lopulta ostettua siinä samalla.
Count Raveniiin olen pikkuisen tässä vasta ehtinyt tutustua, mutta heti huomaa että kyseessä on kohtalaisen laadukasta doomia veivaava poppoo. Hyvä vokalisti ja hyvät riffit. Ei kai sitä muuta Doomissa oikeastaan tarvitakaan. tai no lyriikat on tietty olemassa 
Mutta nyt ihan aiheesta täytyy kehuakin tätä bändiä koska ensikuulemalta toimii. se on oikeaa metallia se joka minuun heti uppoaa.

Mutta nyt ihan aiheesta täytyy kehuakin tätä bändiä koska ensikuulemalta toimii. se on oikeaa metallia se joka minuun heti uppoaa.