Korpinen wrote:Henkilökultti, joka esim. RB:n tyyppien ympärillä vahvasti pyörii, on yksinkertaisesti helvetin kaukana siitä käsityksestä, joka minulla on metallista/musiikista yleensä. Kuten jo arvostelussa tuli sanottua, RB ei todellakaan ole tietoisesti tähdännyt tällaiseen asemaan. Niillä muutamalla RB-keikalla, joilla olen ollut, olen sivusilmällä nähnyt, kuinka vaivaannuttavaakin se hieman rohkaisua ottaneen fanin ylistystulvan vastaanottaminen voi olla.
----
Tässä yhteydessä lienee toisaalta myös syytä alleviivata sitä, ettei mielipiteeni bändin ympärillä pyörivistä ihmisistä vaikuta mielipiteeseeni itse musiikista, ts. So Long Suckers -levystä.
Nyt tekis mieli sanoa, että mitä vittua sä lässytät? Vai onko vaan niin, että mä en ole huomannut jotain tai kohdannut tätä ilmiötä tai sitten olen ollut todella kaukana tuolla jossain. Tästä saa sen kuvan, että meidän ympärillä on ollut joku haaremi tai hovi, missä ikinä kuljimme. Näin ei todellakaan ole. Mulle on keikkojen jälkeen tullut korkeintaan pari tyyppiä, useinmiten tuttuja naamoja, tullut antamaan jonkun kommentin, mitkä eivät todellakaan ole olleet mitään älytöntä hehkutusta. Toki pari kerta on tullut tätä "olette kovempia kuin Vitus", mut jos kyseinen henkilö näin kokee ,niin mitä siihen voi sanoa.
Väittäisin, että tämä henkilökultti mistä tässä puhutaan, on monilla muilla bändeillä aivan eri tasolla kuin meillä, ja kokisin muuten, että se on jotain heviin aika keskeisesti kuuluvaakin. Mieti kaikkia hevisankareita! Toki mukana pitää olla itseironiaakin! Yleisesti ottaen doomiin ei pahemmin sisälly tällaista lieveilmiötä. Tämä asia on helppo todentaa käymällä keikoilla. Doom Metal on down to earth genre.
Sanon vielä senkin, että tämä viimeinen levy on ensimmäinen jonka kohdalla tämä ylistys ja kehuminen ei aiheuta vaivaantuneisuutta. Levy kun nyt vaan on aivan saatanan hyvä, vaikka itse sanonkin! Voin siis jopa ottaa vstaan tän kaiken, koska olen itsekin yhä hämmästynyt, että miten me saatiin tämä teos tehtyä. Toki on monia ihan saatanan paljon kovempia levyjä, mutta tämä on eräänlainen maksiimi meille.
Jos joskus tavataan jossain saat ihan vapaasti tulla näyttämään mulle, että miten tämnä henkilöpalvonta ilmenee kun minä en itse sitä näytä edes tajuavan. Vois olla ihan hauskaa olla hetken joku vitun elvis. Ehkä se kohdistuu vaan Voidiin ja Peteriin mikä heille toki suotakoon.
PS: Enpä ole vielä tavannut henkilöä jonka ajatukset seuraavat meidän lakejamme ja ajatuksiamme. Se varmaan olisikin aika mahdotonta, koska tässä bändissä on kolme jannua, jotka ovat enemmän tai vähemmän ihan eri puolilla ja eri mieltä asioista, eli voisi kysyä mitä nämä lait ja ajatukset edes ovat?
Mahdollisen seuraajan tulisi siis edustaa täydellisiä vastapuolia. Ainoa asia, jonka jaamme on varmaankin se, että homofobia ja rasismi on perseestä, eli jos joku nyt näitä ajatuksia seura, niin hyvä niin!
Toisin sanoen, hieraisepas Korpinen silmiäsi ja herää tähän reaalimaailmaan niistä fantasioista missä leijut.
Minä esimerkiksi olen lohjalainen köyhä avohoitopotilas, enkä mikään tuhansien palvoma bassokeisari.