Doom metal

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
anthares

Post by anthares »

Albert wrote: Be Forewarnediin en ole lämminnyt.
Kummallaista sillä levyhän on yksi kovimmista! Tolkuttoman kova! Ihan alkaa sapettamaan tuo sun kommenttisis kun alkaa enemmän funtsaamaan! :x
Peter Vicar

Post by Peter Vicar »

Nyt täytyy kyllä kompata Lallia... just pari päivää sitten kuuntelin tuon ja on se vaan helvetin paljon parempi kuin muistin!!!
anthares

Post by anthares »

Peter Vicar wrote:Nyt täytyy kyllä kompata Lallia... just pari päivää sitten kuuntelin tuon ja on se vaan helvetin paljon parempi kuin muistin!!!
Hyvä! Sillä täytyy sanoa että menee yli hilseen jos tuo levy ei kolahda! Riffien luunkovuus on sitä laatua että kakka tulee pöksyyn! Soundit? TAATTUA PENTAGRAMIA!
mattih

Post by mattih »

No eihän se tykännyt Pagan Altaristakaan niin onko tuo nyt ihme, hahaha.

Se pidempi versio levyn nimikkobiisistä on kyllä helvetin hyvä.
Arse

Post by Arse »

Be Forewarned-biisistä kyllä 70-luvun versio voittaa kyllä tuon Be Forewarned levyllä olevan version... Mahdollisesti Pentagramin paras biisi kyllä.
Nightmare82

Post by Nightmare82 »

Itseltäni ei löydy Pentagramin tuotantoa muuten kuin noina Peacevillen uusintapainoksina, eli "Day Of Reckoning" ja Turn To Stone kokoelma. Nostaisin kuitenkin itse tuon em. täyspitkän omaksi Pentagram-suosikiksenikin, ja henkilökohtaisesti mulle ehkäpä kovin Pentagramin biisi on "Burning Saviour".
Albert

Post by Albert »

No voi vittu!

Kuinkahan moni teistä on muutaman viikon päästä Lontoossa katsomassa kyseistä yhtyettä. Et se siitä. Ja turha sanoa ettei ole rahaa. Ei ole mullakaan.

Mut kyllä mä enemmän odotan Gallhammerin keikkaa.

Ja se joka nostaa Be Forewarnedin Pentagramin kärkikolmikkoon on kyllä yks vaikkukorva. ON siinä hienoja biisejä, mutta mulle se oli ilmestyessään pettymys kaikkien odotusten jälkeen. Te nyt ette sitä tietenkään silloin edes ostaneet hah hah hah.
Explorer-mies

Post by Explorer-mies »

Tälläinen löytyi kun "The River":

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=68457650

Aikas perinnedoomia mimmivokaaleilla. Minä pidin.
Peter Vicar

Post by Peter Vicar »

The Riveriltä tulee seuraava levy Miskatonicin kautta... hyvä bändi!

Helvetti että harmittaa, kun ei pääse tuonne Lontooseen. Toisen lapsen syntymä ajaa edelle, yllättäen...
ChristLiar

Post by ChristLiar »

jugh! wrote:Tässä nyt on niin paljon paskanjauhantaa ollut välissä, etten muista, onko tosta Troublen uusimmasta ollut puhetta? Itse en ole vielä ehtinyt hankkimaan ja jostain syystä aika skeptisesti suhtaudun siihen.
Vitun apina mä soitin sitä levyä teikälle viimeks kun täällä olit :lol:
jugh!

Post by jugh! »

ChristLiar wrote:
jugh! wrote:Tässä nyt on niin paljon paskanjauhantaa ollut välissä, etten muista, onko tosta Troublen uusimmasta ollut puhetta? Itse en ole vielä ehtinyt hankkimaan ja jostain syystä aika skeptisesti suhtaudun siihen.
Vitun apina mä soitin sitä levyä teikälle viimeks kun täällä olit :lol:
jepjep :{D
Tykkäsiksmä?
ChristLiar

Post by ChristLiar »

jugh! wrote: jepjep :{D
Tykkäsiksmä?
Et sä ainakaan pois käskeny pistää :wink:
Peter Vicar

Post by Peter Vicar »

No nyt sai Dennis Cornelius (Revelation, Oversoul, Place of Skulls) viimein kasaan matskua, jonka alun perin piti tulla Revelationin seuraavalle levyllä, mutta joka jatkaa Oversoulin meininkiä, tällä kertaa nimellä Dwell Within:
http://www.againstnature.us/BH/Artists/ ... Within.htm

...kannattaa muutenkin tsekkailla noita John Brennerin Bland Hand Recordsin downloadeja, sekä lahjoittaa rahaa jos miellyttää. Kerrankin voi sanoa että menevät rahat sitten suoraan sinne minne kuuluu.
Blood Fiend

Post by Blood Fiend »

^Hyvän kuulosta.
Weird Light oli myös lupaavaa kamaa.
Holden

Post by Holden »

Pakko kehaista tuota upeaa Thee Plague of Gentlemenin levyä. Kun kustikin sen niin nopeasti kiikutti. Aivan tajuttoman kova. Kunnon möyrimistä, rokkia, luun kovaa riffittelyä ja laulaja oli / on tähän bändiin aivan nappi. Todella hienoa ääni - tuollaista nihilististä huutoa kuulee todella harvoin. Vituttaa ajatus, että tätä kamaa ei varmaan jatkossa tule vastaan. No, täytyy katsastaa tuo Serpentcult kuitenkin. Suosituksia samankaltaisesta kamasta otetaan vastaan, kiitos.

edit. vai pitäisikö tämä nyt kaikkien taiteiden sääntöjen mukaan olla tuossa sludge-möyry-höyry-pieru topicissa? Sama se.
Offensor

Post by Offensor »

Kyllä silti vähän fiilis jäi että TPOG-sälleiltä jäi täysi potentiaali käyttämättä, siis että kyllä noilla aineksilla olisi pystynyt tekemään ihan tappolevyn. Niin onhan toki makuasia etteikö tuo Primula Pestis sitä monille olisi. Meikälle ei IHAN riittänyt. Mutta, kyllä Greek Fire silti pieksee joka kerta paskat pihalle ja The Ocean Has No Sides on aivan mahtava.

Serpentcultista; alkuinnostuksen jälkeen taisi jäädä Uriah Heep-koveri sen julkaisun kohokohdaksi, muuten riffittely ja Michellen laulut ovat todella monotonista kuunneltavaa, kaikki samasta muotista vaan. Voisivat äijät jauhaa muutakin kun sitä samaa Pantera (SHOCK!!!)-riffiä ja arvon neiti käyttää ääntään seesteisemmin/hämyisemmin (kuten Rainbow Demonissa). Toi oli vaan liian yksitoikkoista.
Nightmare82

Post by Nightmare82 »

Hmm... olen ollut huomaavinani viime aikoina hieman sellaista ilmiötä eräillä keskustelupalstoilla, että on "muotia" dissata Candlemassin Messiaan aikaista tuotantoa tai yleensäkin Epicuksen jälkeistä tuotantoa.

Mut kyllä mulle henkilökohtaisesti ainakin toimii Candlemassilta hyvin koko 80-luvun tuotanto!!! Ja itseasiassa olen sitä mieltä, että varsinkin tämä tässä nyt tälläkin hetkellä soiva "Tales of Creation" tuntuu olevan varsin aliarvostettu plätty... Jos ei nyt sentään Epicuksen kanssa samaa tasoa, niin nostaisin Nightfallin kanssa tämän kuitenkin samalle tasolle!
ChristLiar

Post by ChristLiar »

NightMare82 wrote:Hmm... olen ollut huomaavinani viime aikoina hieman sellaista ilmiötä eräillä keskustelupalstoilla, että on "muotia" dissata Candlemassin Messiaan aikaista tuotantoa tai yleensäkin Epicuksen jälkeistä tuotantoa.
Hahhah, haistakoot moista väittävät pitkän vitun.
NightMare82 wrote: Mut kyllä mulle henkilökohtaisesti ainakin toimii Candlemassilta hyvin koko 80-luvun tuotanto!!! Ja itseasiassa olen sitä mieltä, että varsinkin tämä tässä nyt tälläkin hetkellä soiva "Tales of Creation" tuntuu olevan varsin aliarvostettu plätty... Jos ei nyt sentään Epicuksen kanssa samaa tasoa, niin nostaisin Nightfallin kanssa tämän kuitenkin samalle tasolle!
Under the Oak!!!!
Kyllä meikälle uppoaa noiden lisäksi myös uudempi S/T aika helvetin hyvin.
Nightmare82

Post by Nightmare82 »

Heh, olis muuten ehkä kivaa lukea Imperiumistakin kunnon fanilasit silmillä kirjoitettu arvostelu tuosta RB:n uudesta. Milloinkahan saamme siis vaikkapa Shrike Kolehmaisen "täydentävää näkemystä" asiaan? :D The Puritanistakaan ei ole näkynyt liikaa arvosteluja. Sekin on kyllä sellaista tuomiojyrää, että ei mitään rajaa... Vaikka Albertin mielestä Puritan ei ainakaan "puhdasta" doomia olisikaan.
Peter Vicar

Post by Peter Vicar »

No ehkä siinä mielessä että tämä arviomme Korpinen näyttä enemmän tykkäävän tästä Nightwish-osastosta (to each their own I guess), johon me emme oikein kuulu... varsinkin kun jäi se suunniteltu NW-lainabiisikin tekemättä... :)
Billy Idol

Post by Billy Idol »

Peter Vicar wrote:No ehkä siinä mielessä että tämä arviomme Korpinen näyttä enemmän tykkäävän tästä Nightwish-osastosta
Oletko montakin ko. kirjoittajan arviota lukenut? Luulisi, että akateeminen kunnostautuneisuus veisi intoa laukoa niitä hätäisimpiä kommentteja.
Shrike
Imperiumi Crew

Post by Shrike »

NightMare82 wrote:Heh, olis muuten ehkä kivaa lukea Imperiumistakin kunnon fanilasit silmillä kirjoitettu arvostelu tuosta RB:n uudesta. Milloinkahan saamme siis vaikkapa Shrike Kolehmaisen "täydentävää näkemystä" asiaan? :D
Olihan tuo minulla mielessä, mutta kun siitä jo oli arvio en ole asiaan sen enempää paneutunut.

Olis mulla tossa yhet pinkit lasit joita voisin käyttää ja kirjoittaa muutaman ylistävän sanan. Johonkin tonne 9 1/2 tai 10- paikkeille tulisi varmaan pisteet napsahtamaan.
Täyttähän ei voi antaa kun mulkut lopetti toimintansa, sen verran katkeraa kalkkia.
NightMare82 wrote:The Puritanistakaan ei ole näkynyt liikaa arvosteluja. Sekin on kyllä sellaista tuomiojyrää, että ei mitään rajaa... Vaikka Albertin mielestä Puritan ei ainakaan "puhdasta" doomia olisikaan.
Tämäkin oli mielessä, kun kuulin niitä masteroimattomia mitälie käsittelemättömiä biisejä. Eiköhän siitäkin jonkun hehkutuksen voine liipaista, sitten joskus...

Ihmeellistä miten ajankulku nopeutuu exponentiaalisella käyrällä kun ikää tulee lisää. Eihän nykyään ole vuorokaudessa kun palttiarallaa 5 tuntia ja minuutteja päälle. Toista se oli ennen kun oli melkeen 48 tuntia ja viikonloputkin kesti viidettä päivää.
Peter Vicar

Post by Peter Vicar »

Billy Idol wrote:Oletko montakin ko. kirjoittajan arviota lukenut? Luulisi, että akateeminen kunnostautuneisuus veisi intoa laukoa niitä hätäisimpiä kommentteja.
Osui toki ja jopa upposi, Billy... tavallaan. :)

...mutta olisinhan yksi sairas piru, jos tämän yhden kriitikon arvioita oikein ajatuksella metsästäisin. Ja olen jo aiemmin toisaalla (siis viimeistä levyämme koskevassa viestiketjussa) todennut, että sinänsä piristävää kuulla jotain muutakin kuin kehuja. Sitten alkoi vituttaa tämä faniemme "huoralaumaksi" leimaaminen aika urakalla ja lopulta satuin tämän Nightwish-arvion lukemaan ja totesin että sama kolli asialla ja huomattavasti iloisemmissa merkeissä, suorastaan.

Olen kuitenkin yrittänyt pitää fanaattisen Vicar-sivupersoonani hiukan tulisieluisempana kuin tämän perheenisän / yliopisto-opettajan. Eli katson hevikitaristin ominaisuudessa omaavani toisenlaisen suorapuheisuuden mahdollisuuden. Skitsofreenista? Voit Billy puolestani ajatella niin, ei se mitään. Ja kyseiset kaksi arviota voi kuka vaan lukea rinnan ja pohtia argumenttini relevanssia:
http://www.imperiumi.net/alb_2.php?id=6497
http://www.imperiumi.net/alb_2.php?id=6657
Nightmare82

Post by Nightmare82 »

Jep, itsekin ajoin takaa hieman samaa asia, kuin mistä Peter intoutui nyt pauhaamaan... Haha, ja muuten kun kävin tarkistamssa Shriken Imperiumin-tekijä profiilin, sen mukaanhan hänen mielestään "perusmetallia" edustavat mm. death- ja grind metal. :D
Holden

Post by Holden »

Ei millään pahalla, mutta kyllä RB:ltä löytyy ihan vitusti niitä ruskeakielisiä tai ihan rehellisesti huorahtavia faneja. Aivan siinä missä muiltakin "kulttistatusta" nauttivilta bändeiltä.

Korpiselle täydet pisteet rehellisistä näkemyksistä ja niiden esilletuomisesta. Kaikkia ei voi miellyttää, eikä toivottavasti tarvitse edes.
Post Reply