B L A S T-B E A T......

Muusikoiden keskustelu- ja ilmoitusalue
Post Reply
Gutlord

Post by Gutlord »

Hemmetin hyvältä näytti ja kuulosti. Ei ole oppitunnit menneet hukkaan kyllä sun kohdalla :wink: Ainut kritiikki tulee vähäisestä mättökikkailusta :lol:
Latvala

Post by Latvala »

VonMcloud wrote:Tässä olis eiliseltä treenikämppäsessiolta pientä videon tynkää:

http://www.sightless.fi/videos/RolfPilve2006.avi

Pistäkäähän kommentteja, kritiikkiä yms. :wink:
Erittäin vaikuttavaa! Olet tainnu rudimenttis harjoitella oikein huolella :wink: Tekniikka kaikin puolin hyvä ja soitto tarkkaa, tasaista, todella varmaa ja ennen kaikkea hyvän kuuloista/näköistä!
Zyklon

Post by Zyklon »

VonMcloud wrote:Tässä olis eiliseltä treenikämppäsessiolta pientä videon tynkää:

No voi VITTU MIKÄ JÄTKÄ!! Aivan vitun hyvältä näyttää ja kuulostaa. Tekniikkaa näyttää pirun hyvältä ja rennolta, dynamiikka kohdallaan (iteltä puuttuu täysin kikkailuista) ja pirun tyylikkäitä juttuja. Nyt vähennät perkele treenaamista ainakin 90% :D

Niin.... Mikä ride sulla on?
Volrath

Post by Volrath »

Yea. Itte parhaillaan opiskelen tota kapulanpitotekniikkaa (liittyen siis tuohon äskeiseen videoon).
Oon tässä kohta 7-8v soittanu aika jäykällä tekniikalla ja se asettaa aika vitulliset rajat soitolle. Jaloista oon totaalipaska, en oikein tiedä miten pitäisi reenata että saisi tuplia menemään. Oon vielä tällainen hybridi, eli soitan vasenkätisesti normaalisetillä muuten paitsi että ride on vasemmalla. Oikea jalka on kuitenkin muuten aina "ykkösjalka" tosin tuplat aloitan vasemmalla jalalla. Ja muutenkin mun pahin ongelma on aloittaa tuplien polkeminen. Eli siis vaikka tempo ois vitun hidas nii mulla töksähtää heti siihen alkuun koko homma vaikka muuten pystyisinkin polkemaan tuplat. Ihan kun mun aivot sanoisi "EI!". Ennen wanhaan tuplat lähti ihan hyvin mutta nyt parin vuoden totaalisen tauon jälkeen ei tule mistään vittuakaan vaikka oon nyt soittanu jotain 4kk aika aktiivisesti. Ostakaa PDP:t halvalla multa.
aegis^

Post by aegis^ »

^Jatkat vaan sitä soittamista ja korjaat niitä virheitä sitä mukaan. Kyllä se soitto kehittyy kunhan vaan soittaa. Eli ei kannata tehdä niin kuin minä, että kun huomasin ekalla studioreissulla olevani paska, niin vähensin treenaamista motivaation puutteen takia. Helvetin viisasta toimintaa sinänsä. Nyt on onneksi tullut soiteltua ihan helvetin paljon ja soittokin on kehittynyt.

Tällä hetkellä jäytää hajoileva hardware. Iron Cobran voimansiirtotanko hajosi ja lainassa olleesta tuplatomiständistä korkeusäädin. Nyt etutomina on sitten 14 tuumainen lattiatomi. Miehekästä. Telineen hankkiminen ei ole mikään ongelma, mutta tuo pedaalin vaihto kokonaan uuteen on kyllä käynyt mielessä. Vanhan treenikämpän kosteus on aikoinaan kyseisen laitteen ruostuttanut ja monien osien kadottua läpytin pysyy kasassa ties minkälaisilla purkkaviritelmillä ja milleniumeista pöllityillä varaosilla. Pearlin Eliminator kyllä houkuttelisi. Välitanko ja monet muutkin osat ovat ilmeisesti ruostumatonta terästä, eikä laatukaan taida mikään paska olla. Säätömahdollisuuksiakin on niin paljon että luulisi pystyvän kyllä opettelemaan tuonkin tuntuman. Toisaalta myös suoravetojammut houkuttelisi, mutta niitten kestävyydestä ja tuntumasta ei ole minkään valtakunnan hajua. Dear Eki, mitä teen?
kattila

Post by kattila »

Toisaalta myös suoravetojammut houkuttelisi, mutta niitten kestävyydestä ja tuntumasta ei ole minkään valtakunnan hajua. Dear Eki, mitä teen?
Suoravetojammuthan ovat mitä mainioimmat pedaalit. Pitkänä projektina on vain ollut nuijien vaihto johonkin napsuvempaan materiaaliin.
Kestävyys on aina vähän mimmoisen ykilöän saa. Mä sain jo kerran kokonaan uudet pedaali, kun joku rautaosa oli väsynyt ja pamahtanut niin, että pedaalin kulmaa ei pystynyt säätämään. Nämä uudet pedaalit on toiminut mitä mainioimmin, vaan yamaha-avain on ratkennut yhdestä kulmasta, mutten usko, että se kamalasti mitään haittaa.
Noitavasara

Post by Noitavasara »

aivan mainiota. Toi dynamiikka on tosiaan jostakin helvetin perukoilta. Aijai, kun itsekkin osaisi noitten soittovollyymien kanssa noin pelata. Pitääpä nyt joskus laittaa itekkin joku klippi latailtavaksi. Pääsette sitten kritisoimaan minut kasaan. :wink:
asa

Post by asa »

Tänään saapui Axiksen Longboards A Double Classic Black (A-L2CB) pedaalit, ja pari tuntia meni testaillessa. Olen omistanut aikaisemmin yhdet Axikset muutama vuosi takaperin, ja silloin manasin ne alimpaan helvettiin. Nyt soittotuntuma oli mielestäni vähintäänkin erinomainen. Se saattaa vaikuttaa asiaan, että olen vuosien varrella omaksunut erilaisen soittotyylin, ennen soitin basareita "koko jalan voimin", nykyään enimmäkseen nilkoilla.
Onnistuin heti soittamaan nopeita basareita, kun olin ensin hakenut vähän aikaa hyvia asetuksia.

Ja mikäs siinä kun eivät pedaalit edes maksaneet penniäkään :D
Zyklon

Post by Zyklon »

Hahahaha...

Taisipa tämä meidän Asa voittaa yhden kilpailun eräässä extreme-rumpaleiden suosimassa foorumissa ja voittaa sieltä nuo pedaalit :P

Onnittelut siitä Asalle!
max_torture

Post by max_torture »

Onnea vaan!

Sponsorit kasaan ja samanlainen kilpailu Blastbeat-topickiin :D
hakkinti

Post by hakkinti »

asa wrote:Tänään saapui Axiksen Longboards A Double Classic Black (A-L2CB) pedaalit ... Nyt soittotuntuma oli mielestäni vähintäänkin erinomainen. ... ennen soitin basareita "koko jalan voimin", nykyään enimmäkseen nilkoilla.
Onnea muuten vaan tuosta voitosta. Ja tuo soittotekniikan muuttuminen on varmasti yksi erittäin suuri muuttuja siinä, miksi Axikset nyt sulla toimiikin. Ei sillä, voihan niillä soittaa koko jalallakin, mutta jos nopeammat basarit lähtee nilkasta tavalla tai toisella, niin kumma jos Axikset eivät toimi.

Joko irtoaa 260bpm :P.
DrumHead

Post by DrumHead »

Mites, kun soitatte nilkoilla, onko kantapää maassa vai ilmassa?
asa

Post by asa »

Mä soitan ainakin heels up (kantapäät ylhäällä), ei toivoakaan että lähtisi heels down, ainakaan edellisillä pedaaleilla. Täytyykin kokeilla josko Axikset helpottaisi asiaa.

HAKKINTI:
Tuskin nyt ihan 260 lähti vielä, mutta tarpeeksi nopeeta kuitenkin, en ole kuitenkaan pyrkimässä Nileen soittamaan ihan lähiaikoina ;)
Täytyykin joku päivä ottaa matsi metronomia vastaan.
asa

Post by asa »

Mä sain onneksi postikulut kaupan päälle, ja Tullikaan ei ottanut onneksi mitään, vaika paketissa luki arvoksi 500$. Luki siinä tietty myös for promotional use ja GIFT, eli kai se sitten ratkaisi. Olin etukäteen laskeskellut että pahimmassa tapauksessa olisin joutunut maksaa n. 130€ tullausmaksuja. Hyvä näin.
DrumHead

Post by DrumHead »

HellModem wrote:Itse lähetin juuri tuosta voittamastani symbaalista rahat jenkkeihin postikuluja varten. Eivät FMP ryökäleet maksa postikuluja. Saas nähdä millainen kilkutin se oikein on.

Ilmainen symbaali.... ja 38$ postikulut :)

Tässä linkki kuvaan:

http://www.factorymetalpercussion.com/C ... blweb2.jpg
Mä olen nähnyt noita FMP juttuja "livenä" ja osa niistä on ihan hauskan kuuloisia. Toi kuvassa oleva oli muistaakseni ride-tyyppinen pelti. Noilla oli myös chinameininkiä, joka oli itseasiassa helvetin hyvän kuuloinen. Ovat vaan aikasta pervon näköisiä... :lol:
Latvala

Post by Latvala »

Lettu wrote:Ajatuksia ? Ideaoita ? Omia pedaaleiden Set-Uppeja ?
Itse säädän nuijien korkeuden niin, että ne osuvat mahdollisimman keskelle kalvoa. Sen jälkeen vasta haen tuntuman jousien kireydellä, nuijan etäisyydellä kalvosta, jalkapöydän kulmalla jne. Bassorumpu, kuten kaikki muutkin rummut kuitenkin soivat "napakimmillaan" juuri kalvon keskelle lyötynä.
max_torture

Post by max_torture »

Minä nostan myös nuijat mahdollisimman lähelle kalvon keskustaa juuri tuon soinnin takia. Nuijan varressa olevalla painolla sitten säädän tuntuman.

Mahtaisiko tuossa Letulla sitten olla kyse siitä kun kalvo on kireämpi mitä lähempänä vannetta ollaan? Todennäköisesti kumminkin vain siitä että nuijan "paino laskee".
glum

Post by glum »

....
Last edited by glum on Thu Jan 25, 2007 3:20 pm, edited 1 time in total.
Janne

.

Post by Janne »

Laitetaan tähän väliin spämmiä hieman, jos ette uutisista huomanneet, eli Evilion-bändin debyyttilevy Vanity julkaistiin tänään ilmaisjakeluna www.evilion.net -osoitteessa.
Eikun sinne siis.
Zyklon

Post by Zyklon »

Älä älä älä...

Suosittelen lämpimästi, että säädät niitä E-kittejä. Jos ne on kunnossa, niin varmasti saat toimimaan. Itellä ei ollut mitään ongelmia. Moduulina Alesiksen D4, jota oli viimeksi käytetty ilmeisesti jollain DDrumin triggereillä ja säädöt oli vielä siltä jäljiltä. Noh.. löin vain E-kitit paikalleen, säädin sen triggerin "vasaran" lyömään samaan aikaan, kuin pedaalin nuija lyö kalvoon ja hyvin on toiminut. Kaikki tietenkin soittaa erilailla, eli ei välttämättä käy yhtä helposti kaikilla. Mulla vain kävi tuuri, kun ei tarttenut alkaa kikkaileen enempää.

Sen verran mitä olen lukenut siitä, miten muut säätää nuo, niin se vaihtelee. Jotku säätää sen vasaran lyömään triggeriin ennen kuin nuija osuu kalvoon ja jotku taas vähän myöhemmin, koska kun bassaria soittaa, niin kalvohan luonnollisesti painuu vähän aina kun siihen iskee. Tai jotain tollasta..

Kuitenkin kannattaa kokeilla erilaisia säätöjä, ennen kuin vaihdat triggereitä..
Wemir

Post by Wemir »

Kyllä nuo kummittelut saa "helposti" pois kun vain jaksaa säädellä! Kaverin Axis longboardit E-kitteneineen ja Alesis DM5 on nyt pari viikkoa ollut setissä kiinni ja hyvin pyyhkii. Triggerit säädetty juuri siten että triggaus tapahtuu vasta kun vasara on uponnut kalvoon pari milliä. Tosin aloin juuri miettiä siinä tapahtuvaa viivettä, sillä signaalihan joutuu kulkemaan speduista moduuliin ja siitä vielä PA:han.. Kannattaisikohan kuitenkin säätää vähän herkemmälle että ääni ei tule perässä?
Gutlord

Post by Gutlord »

Ja kerran Axis on nyt puheenaiheena, niin kertauksena vielä Bosticin Axis-video.
asa

Post by asa »

HellModem wrote:

Tuliko sun paketti suoraan axikselta? Omani tuli Kennyltä. Luulisi että yksityishenkilöltä saadusta paketista joutuisi pienemmällä todennäköisyydellä maksamaan jotain? Olipa taas "FREE CYMBAL"
Tuli suoraan Axikselta. Luulisin kyllä, että saat paketin maksamatta mitään, varsinkin jos siihen ei ole merkitty arvoa/hintaa.
asa

Post by asa »

Vaikee sanoo, kun on vasta noin 2 tuntia soittoa takana. Sain valitettavasti pedaalit juuri häämatkan kynnyksellä, joten 11 päivää meni Playa Del Inglesin biitsillä potiessa hirveitä soittoniksoja. Tänään pääsen muutaman tunnin päästä taas jyystämään (niitä rumpuja, ei vaimoa), joten kertoilen sitten lisää fiiliksistä.

Sonic Hammerit tuli mukaan, mutta en todellakaan aio käyttää niitä. Viime kerralla tuli kiroiltua niiden kanssa ihan tarpeeksi. Kasa haisevaa paskaa.
Life-Infected

Post by Life-Infected »

Tietääkö joku blast beat-tekniikasta jotain ranneharjoituksia? Itse harjoitellessani olen huomannut, että voimaa ei tunnu sinänsä menevän(mikä nyt onkin itsestäänselvyys), mutta liikkeen keskittäminen on äärimmäisen vaikeaa, ainakin niin, että lyönnit saavat iskut osumaan tasaisin väliajoin kalvoon.

Auttakaa, ja kertokaa ranneliikeharjoituksista.
Post Reply