B L A S T-B E A T......

Muusikoiden keskustelu- ja ilmoitusalue
Post Reply
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Itse pidin kanssa oikein rummuille omistautumis yön, menin 22.00 kämpälle ja tulin juuri pois. Siinä sai kyytiä Deicide, Stone ja Rhapsody (Hyvää basaritreeniä!), nyt on jalat hellänä kuin ois maratonin juossut. Lisäksi fiksailin taas settiä uuteen uskoon, ja viritin tomit uusiksi, oli jumalaisen kivaa soittaa. Edellisestä kerrasta olikin jo 2-3 viikkoa.
Olen nyt treenaillut normaaligrindin sijasta sellaista versiota, että soitan haitsun vaan samaan aikaan kuin oikea jalka lyö basariin, eli vasemman basarin kanssa ei tule sitä haitsua, on muuten pirun kimurantti pitää kaikki raajat tahdissa. Alkaa sekin menemään jo 220 tienoilla, tosin välillä hapuilee hiukan. Se on pirun hyvä kikka opetella kun rupee kädet menemään hapoille, niin voi vähän huilata, plus että silleen saa grindatessa kivoja kikkoja rideen. :!:
Anonymous

siitä blastbeatista

Post by Anonymous »

niin niin, voihan blastin soittaa kumminkinpäin tahansa, olette aivan oikeassa. ja se nopein blasti, jonka olen kuullut oli muuten derek rodi. on se vaan äijä! ja siinä oli se 32/4 basarit. onhan esim. cryptopsyn flo ihan vitun nopee, mut sen klikki ei aivan pidä niissä valonnopeus kohdissa. ja niissä on 16 osa basarit. vittu pilkun nussimista... mut mikäs olis tempo just niille pyrähdyksille?
Janne
Posts: 112
Joined: Tue Aug 27, 2002 8:54 am
Location: Jämsä
Contact:

.

Post by Janne »

Eilen katselin tuota Simon Philipsin opetusvideoo ja siinä on varsin vinkeä rytmi- ja tekniikkaharjoitus, joka perustuu ihan normaaliin paradidleen.
Eli jaloilla normaali paradidle, sama käsillä mutta tuplasti nopeampana... sama sitten toisinpäin. Pitää mennä tänään treenikselle hirttään itsensä ja testaamaan tuota juttua:) :P

Ja selvennykseksi se paradidle tähän ovoovovv, kun sitä joku jossain vaiheessa kysyy.
Wemir

Re: .

Post by Wemir »

Janne wrote:Eilen katselin tuota Simon Philipsin opetusvideoo ja siinä on varsin vinkeä rytmi- ja tekniikkaharjoitus, joka perustuu ihan normaaliin paradidleen.
Eli jaloilla normaali paradidle, sama käsillä mutta tuplasti nopeampana... sama sitten toisinpäin. Pitää mennä tänään treenikselle hirttään itsensä ja testaamaan tuota juttua:) :P

Ja selvennykseksi se paradidle tähän ovoovovv, kun sitä joku jossain vaiheessa kysyy.
Minä en kyllä tajunnut tuosta hevon kuusta..? :oops:
Janne
Posts: 112
Joined: Tue Aug 27, 2002 8:54 am
Location: Jämsä
Contact:

.

Post by Janne »

Eipä hätiä mitiä, selvennetään. Eli kyse on käsijärjestyksistä ovoovovv (oikea-vasen-oikea-oikea... jne) samaa voi toteuttaa myös jaloilla.
Koordinaatioharjoitus tuosta tulee että jaloilla soitat hitaalla tempolla tuota kuvioa ja käsillä tuplatempolla samaan aikaan, elikkäs päällekkäin.
Ja sama sitten toisinpäin.
Zyklon

Post by Zyklon »

Ei helvetti. Mulla ei riittäis kärsivällisyys tollaseen :D

Mutta just tollasista olis aivan pirusti hyötyä koordinaation kannalta.

Ja kun noista komppien nimistä on edelleenkin erimielisyyttä ja joku kysyä että kuka niistä on päättänyt, niin eiköhän syy noihin nimityksiin ole yksinkertaisesti se, että on näin rumpaleiden keskuudessa on helvetin paljon helpompi puhua jostain tietystä kompista, jos kaikista ei käytetä nimitystä blast beat.. :roll:
hakkinti

Post by hakkinti »

asa wrote:Olen nyt treenaillut normaaligrindin sijasta sellaista versiota, että soitan haitsun vaan samaan aikaan kuin oikea jalka lyö basariin, eli vasemman basarin kanssa ei tule sitä haitsua, on muuten pirun kimurantti pitää kaikki raajat tahdissa.
Tuo on muuten totta. Olen joskus tuolla leikkinyt itsekin. Varsinkin kun pystyn vasemmalla kädellä soittamaan tietyllä tavalla (enemmän sormia, mutta myös pikkuisen rannetta) yllättävän nopeita ja voimakkaita juttuja virveliin. Sitten on kiva kun ensin päkyttää säkeistön ja kertsin suoraa grindiä tosi nopeasti, tämän jälkeen tulee sellainen jännä, osittain dempattu riffi, niin siirtyy tähän grindiin, jossa siis komppaava käsi soittaa vain "puolet iskuista" ja chinaan. Helketin kivan kuuloinen!
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Alchemyn crashit ovat kohtuullisen halpoja ja hyviä, chinaksi voisin suositella Wuhania. On ainakin halpa, ja oma 14" on ainakin helvetin hyväsaundinen.
Janne
Posts: 112
Joined: Tue Aug 27, 2002 8:54 am
Location: Jämsä
Contact:

.

Post by Janne »

Ostin tuossa huuto.netistä Staggin splashin ja tykästyin perkuleesti. Nyt sit huomasin, että http://www.millbrook.fi myy suomessa tuota ja eikä ole pahanhintaisia peltejä, pitää itse testailla noita crashejä jossain vaiheessa, mutta mikä hienointa, niillä on pieniä 8" ja 10" chinoja olemassa... jeeah!! Saako tuulettaa?? Pitää koittaa lauantaina käydä tuolla kun tulee helsinkiin matkattua paukuttaa yksi sessio keikka.
MoonDog

Post by MoonDog »

Mulla on myös tollanen 18" wuhanin china ja tykkään erittäin paljon. En minä sitä ole erityisen lujaa lyönyt kun on huhuja pyörinyt että ne eivät kovin suurta rankaisua kestä, mutta ainakin tähän asti on pysynyt ehjänä vähän yli puolen vuoden käytön jälkeen. On kyllä alkanut vahvasti kiinnostamaan toisen chinan lisääminen niin saisi kummallekin puolelle yhden. Varmaankin 16" wuhan voisi toimia tässä tarkoituksessa. Joskus sitten ehkä 12" lisäksi niin alkaa olla Wuhan-osastoakin riittävästi. :D
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Olen kanssa ajatellut ostaa vielä yhden Wuhanin settiin, luultavasti 12". Sitten olisi 4 chinaa: Zildjian Oriental 16" Chinathrash, Paiste Soundformula 18", Wuhan 12" & 14". TOIMII! 8)
hakkinti

Post by hakkinti »

Todettakoon, että itse pidän Wuhanin chinoja lähinnä efektipelteinä. Tosin jokaisen henkilökohtainen valinta. Onhan ne tylyjä ja tosi halpoja, mutta jos sitä käyttäisi pelkästään ja koko ajan, niin tiedä sitten meniskö vähän yli. Itsellä on nyt Wuhaneita 16", 14" sekä 12". Tarkoitus olisi hankkia toinen 12" (molemmin puolin). Varsinkin 14" on aivan _loistava_. Just sama, mihin Wuhaneissa ihastuin Kevin Talleyn soitossa.

Itse tulen varmaankin tekemään kuitenkin niin, että molemmin puolin settiä on 18" tai 16" chinat (Paiste, Zildjian, Sabian... dunno) ja lisäksi on sitten Wuhaneita efekti-käyttöön.

Hinnat eivät päätä huimaa, mutta kestävyys on sitten myös ihan toista luokkaa kun näissä perinteisemmissä merkeissä.
Arttu

Post by Arttu »

hakkinti wrote:Hinnat eivät päätä huimaa, mutta kestävyys on sitten myös ihan toista luokkaa kun näissä perinteisemmissä merkeissä.
Tämä on kyllä totta, ainakaan mihinkään jatkuvaan suht raskaaseen komppaamiseen nuo Wuhanit eivät välttämättä sovi.

Itsellä on kyllä kestänyt 12" erittäin hyvin, 20" sen sijaan on ottanut itseensä muutaman lommon/ruhjeen kapulan osumakohtaan n.puolen vuoden käytön aikana. Enkä kuitenkaan soita kovin voimakkailla iskuilla ja kapulatkin ovat aika kevyet tikut.(7a).

Tuossa 20-tuumaisessa on kyllä massiivinen soundi, kuten Abyssal totesi, mutta voi olla että jätän omani pelkästään efektipelliksi kun tuntuu ettei se pitemmän päälle kestä.

Olenkin tässä miettinyt, että voisi ostaa jonkun perinteisen merkin 18" chinan komppikäyttöön ja suosia edelleen Wuhania noissa pienemmissä kokoluokissa (12" & 14").
Renesquad

Post by Renesquad »

Minä omistan itse tuon 14 tuumaisen, ihan hyvä se tosiaan on efektinä, mutta se ei mielestäni sovi siihen jatkuvaan "räivimiseen" (komppaukseen) Tosin itselläni ei ole nyt muita chinoja, joudun myymään kaksi kappaletta poies rahan tarpeessa. :roll:
Ajattelin vielä ostaa 12 ja 16 tuumaiset wuhanit, toki pitää ostaa ekana pari hyvää rässiä ja uusi haikka. en sitten oikein tiedä että ostaisinko Zildjian a/z customin crassejä kolme kappaletta (14"a-custom, 15" ja 16" a-custom projektion krässi+ 18 z-custom crash\ride) ja vielä 19" z-custom china, sitten alkaisi olla ihan hyvät pellit käytössä... Tai sitten Paisteen dimensionin setit samanlaisillä tuuma väleillä. Taisipa mennä vähän offtopikiksi :roll:
MoonDog

Post by MoonDog »

Renesquad wrote:Taisipa mennä vähän offtopikiksi :roll:
Tämä topicci on juuri sitä varten, kunhan rumpuaiheessa pysytellään. :D

Pitäisi varmaan nyt tässä lähiaikoina saada itsestä ja lompakosta sen verran irti, että ostaisi 12" tai 14" wuhanin chinan ja sille jonkunlaisen telineen niin saisi toisellekin puolelle settiä chinan. Joskus tulevaisuudessa voisi ostaa Paisteen power chinan, mitä voisi sitten lätkyttää oikein tosissaan, mutta eipä taida olla näillä näkymin pitkiin aikoihin tuollaiseen varaa. :?
kattila

Post by kattila »

Meitsillä on 14" wuhanin china. On kyllä kivan korkea chinamainen ääni sopii hyvin 18" paisteen chinan kanssa.
Renesquad

Post by Renesquad »

Omistaakos joku zildjianin z-customin 18" tai 19" chinan? ja mahtaako olla mitenkä rouhea ääni, ja hintaa paljonkohan mahtaa löytyä?
Janne
Posts: 112
Joined: Tue Aug 27, 2002 8:54 am
Location: Jämsä
Contact:

...

Post by Janne »

Mul olis "ylimääräinen" Paiste 2002 17" power crash. Jos kiinnostaa, niin laita postia j.ojala@purplesociety.fi
Hinta kieppuu jossain 170€
Janne
Posts: 112
Joined: Tue Aug 27, 2002 8:54 am
Location: Jämsä
Contact:

.

Post by Janne »

Se ei ole uusi, mutta loistokuntoinen yksilö. Alkuhinnalla tiputetaan "renkaan potkijat" pois :D Eli katsotaan kuka on oikeasti kiinnostunut ko kamasta.
Thomannilla 16" powercrash on 179€ ja 17" crash on 219€
Soitin Laineella 16" crash on 182€ ja 17" 217€.
Mutta jos kiinnostusta löytyy, ota yhteyttä.
futurebe

Post by futurebe »

Onkos teistä rumpaleista kukaan kokeillut tämmöistä:
http://theduallist.com/triple.html :)

Kiinnostaisi etenkin tuo triple-ominaisuus tuossa, että lähteekö sillä kaksi kertaa nopeammin basarit jne :D
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Tänään juuri huomasin ton Triplepedaalin, luulin sitä ensin vitsiksi. Enpä tollaista ostaisi ikinä.

Tänään oli helvetin hyvät treenit, tuntui että tuplat ja Blastit meni kuin vettä vaan, hyvä niin, sillä 21.05 on bändimme eka keikka Torvessa, Lahdessa. Ollaan oltu vasta kasassa 7-8 vuotta, joten ei ole ehtinyt. :P
Muita bändejä samalla keikalla Nowen ja Funeral Feast (ja siis me eli Exordium). Kaikki mukaan tirkistelemään (olematonta) tekniikkaani.

Ja vielä muuta asiaa. Olen päättänyt myydä Axikset pois, kokeilin viikonloppuna uutta Yamahan suoravetopedaalia, ja voi pojat mikä kokemus! Olin myyty heti ekasta iskusta. Mielettömän hyvä tatsi. Isot tomit heiluivat hillittömästi kun poljin, Axiksilla en saa niitä heilumaan ollenkaan, niin paljon kovempia iskuja saan Yamahalla.
Eli jos joku haluaa ostaa Axikset ottaa yhteyttä. Rahalla saa, tai vaihto uuteen/uudehkoon Yamaha DFP 9410 suoravetoon + väliraha.
Janne
Posts: 112
Joined: Tue Aug 27, 2002 8:54 am
Location: Jämsä
Contact:

.

Post by Janne »

Abyssal^ wrote:Renkaan potkijat :lol: . Joo-o. Se 18" on jo tiedossa mut täytyy tota peltiä kyllä harkita.
Se 17" män jo.

Tuon triplapedaalin kanssa pongasin joku aika sitten ja homma menee kyllä jo huijaamiseksi tuossa kovasti. Kele.
hakkinti

Post by hakkinti »

Abyssal^: 1) Olen. 2) Tuon biisin nauhotuksen aikoihin soitin Pro-Markin Mike Portnoyn signatureilla. Niitä käytin varmaan melkein pari vuotta. Sitten siirryin Vic Firthin 8DN-malliin (7A:n ohuus, 5A:n pituus ja nylon tip) ja nyt olen reilun kuukauden soittanut Vic Firthin 5AN-mallilla. Tuntuu nyt, että noissa taidan tulla pysymään taas tovin.

Tuosta Duallist-pedaalista: Muistan kun tuo ensimmäinen versio tuli (eli singlellä tulee tuplamäärä iskuja) ja nyt näköjään viety vieläkin pidemmälle. OK, voihan olla, että joku oikeasti noita käyttää jossain pornofunkissa tai jotain ja saa aikaan jänniä kuvioita. Odotan innolla vain sitä päivää, että joku sankari tajuaa soittaa noilla "maailman kovimpia" death metal-juttuja. Jos joku rehellisesti noilla vetää ja väittää olevansa vitun nopea, niin saa mun puolesta väittää. Blah.
Anonymous

Post by Anonymous »

Pommitetaan nyt sitten Tinppaa täältä kautta, kun niin harvoin näkkyy: Eikö teikäläisellä irtoa vicin 5an:nistä tippi tolkuttoman herkästi? Itsellä näin kävi tosi monesti ja siirryin sitten Pro Mark 808n:niin. Tippi on paljon jykevämmin kiinni ja muutenkin on tosi laadukas kapula, mutta saisi olla pidempi.. 707 taas on pidempi, mutta vastavuoroisesti liian ohut.. Miten tuossa portnoy-mallissa pysyi tippi ja miten pitkä se on?

Ihan helvetin rasittavaa, kun ne tipit irtoaa ja sen jälkeen kuulostaa molemmin käsin tehtävät kellokikkailut tosi paskalta ja tuntuma menee..
Janne
Posts: 112
Joined: Tue Aug 27, 2002 8:54 am
Location: Jämsä
Contact:

.

Post by Janne »

Mulla ainakin noissa Portnoy-kepuloissa pysyi tippi huomattavasti paremmin kiinni kuin Vic Firthin missään vastaavassa nylon-kepissä. Tosin uusilla portnoylla on ärsyttävä soittaa kun niissä on joku megapitävä lakka pinnassa. Mutta kun se kului (tai paskaantui) niin sitten ne alkoi olemaan ihan ok.
Vicin Steve Gaddid on muuten olleet yhdet parhaimmista kapuloista nylonpäisinä millä olen soittanut, mutta ne tipit irtoilee niistäkin...
Post Reply