Spotify

Valikoidut off-topic-aiheet
Post Reply
Nuclear Holocaust
Posts: 2770
Joined: Wed Dec 31, 2003 8:44 pm
Location: Kotka
Contact:

Re: Spotify

Post by Nuclear Holocaust »

Ei löydy Crumbsuckersia Spotifysta = paska paikka. Kuis mä nyt "Slam Däänssään"?

Käytänkin vastaavissa tilanteissa YouTubea apuna, siis jos on satunnaisesti pikaruoan nälkä.
Heinrich von Totschlag
Posts: 736
Joined: Sun Jul 27, 2003 8:13 pm
Location: Hauptstadt Höllesinki

Re: Spotify

Post by Heinrich von Totschlag »

Serpent wrote:Tavallaan artisti "antaa" vähemmän itseään suoratoistopalvelussa, kun se matsku on vain "lainassa" ei "omistuksessa". Tiedän, että nuo sanavalinnat ovat tietenkin hölmöjä, kun puhutaan immateriaalista, mutta käännän tämän siten miten kuluttaja näkee.
Tämä on hyvä pointti. Ei ole tosiaankaan tavatonta, että joku tietty artisti tai levy-yhtiö katoaa Spotifysta ilman ennakkovaroitusta.

Monet kokeilevat myös mitä erikoisimpia julkaisumalleja, eli levy täkyksi Spotifyhyn ja sitten pois tai artistin kaikki muut levyt paitsi uusin tai Spotify-julkiasu viiveellä. Onhan näitä.

Tähän liittyy epävarmuus, sillä musiikkin on toisiaan vain lisensoituna lainassa. Oman cd:n/lp:n kuuntelu ei ole kiinni mistään muusta kuin siitä, että jenkkakone toimii.
Serpent wrote:Jos asiaa venkuroidaan lisää, niin taitaa esim. kirjastoista saatava korvaus olla vielä paljon pienempi kuin mitä suoratoistopalveluista, vai olenko väärässä? Kun sitten taas mietitään, miten paljon kirjastoilla on merkitystä yhteiskunnallisesti ja miten perustason pilareina niitä pidetän sivistyneessä yhteiskunnassa, niin ollaankin melkoisen ristiriitaisessa tilantessa: artisti "menettää" tuloja yhteiskunnallisen hyvän takia. Tavallaan underground suhteessa vähemmän, koska lienee varmaa, että jotain ug bm -tavaraa löytyy kirjastoista vähemmän kuin jotain valtavirran pop-artistia. Toisaalta eiköhän se volyymi myynnin ja keikkojen myötä tasoita niitä kyynelvirtoja matkalla pankkiin.
Riippuu kirjastosta. Minun lähikirjastostani löytyy mm. Barathrumia ja Hornaa. Riippunee siitä, miten valistunut levynhankkija kussakin sivukirjastossa sattuu olemaan.

Kirjaston levyissähän on sekin hauska tvisti, että niitä saa kopioida itselleen täysin laillisesti. Tekijänoikeuslain nykyisen tulkinnan mukaan levystä saa tehdä itselleen ja läheisilleen omat kopiot.
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Spotify

Post by Jussi »

Heinrich von Totschlag wrote:Ei ole tosiaankaan tavatonta, että joku tietty artisti tai levy-yhtiö katoaa Spotifysta ilman ennakkovaroitusta.

Monet kokeilevat myös mitä erikoisimpia julkaisumalleja, eli levy täkyksi Spotifyhyn ja sitten pois tai artistin kaikki muut levyt paitsi uusin tai Spotify-julkiasu viiveellä. Onhan näitä.

Tähän liittyy epävarmuus, sillä musiikkin on toisiaan vain lisensoituna lainassa. Oman cd:n/lp:n kuuntelu ei ole kiinni mistään muusta kuin siitä, että jenkkakone toimii.
Näinpä justiin. Ja sekös ainakin täällä vituttaisi & vituttaa, jos ei haluamallani hetkellä sitä haluamaani saisikaan. Therefore, oma vara = paras vara.
Heinrich von Totschlag wrote:Kirjaston levyissähän on sekin hauska tvisti, että niitä saa kopioida itselleen täysin laillisesti. Tekijänoikeuslain nykyisen tulkinnan mukaan levystä saa tehdä itselleen ja läheisilleen omat kopiot.
Totta tämäkin, ja tätä olen jo lähemmäs parikymmentä vuotta käyttänyt hyväkseni. Vaikka paljon, kaiken sen arvoisen ostankin itselleni FYYSISENÄ hyllyyn, on paljon näitä mitä en n. 1500 CD:n joukkoon tarvitse. Siispä viikoittain on keskimäärin 5 levyä lainassa, mitä rippailen talteen hyvällä omallatunnolla. Ja taas löytyy iteltä! :D
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Spotify

Post by Ice »

Jussi wrote: Ja entä kun haluttaa kuunnella esim. Oasiksen, Nightwishin tai Helloweenin b-puolia ja bonusraitoja, mitä ei ole millään kokoelmilla julkaistu?
Esim. Ghost Brigaden Jonny Wanhan remixit on Spotifyssä, mutta eivät mukana ostetulla levyllä. Ja onhan tuolla Helloweenin useasta lätystä tuplaversiot live, demo ja ties millä lisillä.
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Spotify

Post by Jussi »

^ näh, ei ole kaikkia niillä.. Youtubesta toki löytyy sitten.

edit V: ? onko YouTube sama kuin spotify vai?
Last edited by Jussi on Mon Dec 01, 2014 7:06 am, edited 1 time in total.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Spotify

Post by Ice »

Jussi wrote:^ näh, ei ole kaikkia niillä.. Youtubesta toki löytyy sitten.
Ahaa, eli sie olet sittenkin käyttänyt Spotifytä? Blasphemy :twisted:
cfe
Posts: 2208
Joined: Tue Sep 03, 2002 1:00 pm
Location: tre
Contact:

Re: Spotify

Post by cfe »

Jussi wrote:edit V: ? onko YouTube sama kuin spotify vai?
Ei välttämättä, usein Youtubeen on upattu musat ilman lupaa jonkun random tyypin toimesta, eikä niistä heru itse bändille yhtään mitään. Youtube on tosin nyt aloittamassa samankaltaista maksullista palvelua kuin Spotify.
Heinrich von Totschlag
Posts: 736
Joined: Sun Jul 27, 2003 8:13 pm
Location: Hauptstadt Höllesinki

Re: Spotify

Post by Heinrich von Totschlag »

cfe wrote:Ei välttämättä, usein Youtubeen on upattu musat ilman lupaa jonkun random tyypin toimesta, eikä niistä heru itse bändille yhtään mitään. Youtube on tosin nyt aloittamassa samankaltaista maksullista palvelua kuin Spotify.
Tämä ei käsittääkseni pidä paikkaansa. Youtuben pitäisi tunnistaa musiikki Shazamin kaltaisen musiikikirjaston tapaan ja tilittää pennoset sen perusteella eteenpäin.

Algoritmeistaan palvelu ei hirveästi hiisku. Mutta palvelu tunnistaa esimerkiksi itse tehtyjen videoiden soundtrackeiksi ympätyn musiikin samalla tavalla kuin sen yleisimmän tavan, eli jonkun perusjantterin palveluun uppimat biisit. Artistin tulojen kannalta sillä ei ole merkitystä, onko musiikki bändin, levy-yhtiön vai kolmannen osapuolen tuubaamaa.

Tuossa lähdettä toissa vuodelta:
Keeling [Universalin pomo] hyväksyy jopa sen, että kuluttajat laittavat uuden musiikin kaikkien kuultavaksi Youtubeen saman tien kuin levy ilmestyy.

– Laittakoot vaan. Mutta kun he tekevät sen, he yleensä huomaavat, että joku on tehnyt sen jo heitä ennen, Keeling nauraa.

Muuttuneen asenteen takana on vastakkainasettelun korvautuminen yhteistyöllä. Nykyään Youtube ohjaa osan mainostuloistaan levy-yhtiöille, joiden musiikin ohessa mainoksia näytetään. Luvattomasta jukeboksista on tullut levy-yhtiölle tulonlähde.
Käsittääkseni tilanne ei ole tämän jälkeen muuttunut. Hesarin mukaan Youtube Keyn korvaus artistille on "samaa luokkaa" kuin Spotifylla (eli noin 70 %, jos tämä pitää paikkansa). Sitä en sitten tiedä, onko Youtuben ja tulevan Youtube Keyn tulonjakologiikka sama.

Edit: Kah, taisi olla kolmannen kerran Imperiumi-urani aikana 500. postaus. Nämä ajoittaiset resetit pitävät hereillä.
cfe
Posts: 2208
Joined: Tue Sep 03, 2002 1:00 pm
Location: tre
Contact:

Re: Spotify

Post by cfe »

Ok! Tämä oli itselle uutta tietoa, mutta hyvä tietää!
Serpent
Imperiumi Crew
Posts: 1617
Joined: Fri Aug 23, 2002 2:16 pm
Location: Turku
Contact:

Re: Spotify

Post by Serpent »

Nuclear Holocaust wrote:Turhaa saivartelua. Jos harrastat esim. jenkkiautoja, niin kyllähän sinä teet muutakin kuin ajat autoa: rassaat, hankit varaosia, kierrät meeteissä.

Samalla tavalla musiikinkuuntelu on laajempi kokonaisuus kuin pelkkä audiosignaalin siirtyminen tärykalvolle: levyjen hankinta, keikat, lehdet, merkkarit...
Nojaa, jos jotain olen oppinut, niin ihmisillä on tosi erilaisia tapoja harrastaa samaa asiaa. Esim. jotkut tykkää kerätä ja säätää pelikamoja (esim. figupelaaminen) ilman vakavaa aikomusta pelata. Jotkut kerää tiettyä asiaa, vaikkeivät käytä niitä (on se sitten astioita, levyjä, kirjoja jne.)

Yritän vaan sanoa, että mielestäni "harrastan" musaa, kun kirjoitan siitä, kuuntelen sitä paljon, luen siitä ja käyn keikoilla, mutta levyjen kerääminen ei ole ikinä kuulunut siihen millään lailla. Minä ostan/vuokraan levyjä kuuntelemista varten, en pölyä keräämään.
Nuclear Holocaust wrote:Spotify on Mäkkärin autokaista kiireisille mahantäyttäjille. Pitkällä kaavalla ruokailevat käyvät muualla.
En kyllä pysty allekirjoittamaan mitenkään tuota analogiaa, mutta koitan kovasti yrittää jos sinusta tuolta tuntuu.

Siinä missä spotify voi johtaa saman musiikin kuuntelijat jopa ostamaan satunnaiskuuntelun sijaan teoksen X, mikään pikaruokavaihtoehto ei voi tehdä vastaavaa asiaa ruoalle. Eikä muutenkaan joku immateriaaline musiikki vertaudu kertakäyttöluonteiseen asiaan kuten ruokaan. Ehkä tämä on sitten turhaa saivartelua, mutta toivon, että näet pointtini tämän (itsestään selvän) selityksen alta.
Serpent
Imperiumi Crew
Posts: 1617
Joined: Fri Aug 23, 2002 2:16 pm
Location: Turku
Contact:

Re: Spotify

Post by Serpent »

Nuclear Holocaust wrote:Ei löydy Crumbsuckersia Spotifysta = paska paikka. Kuis mä nyt "Slam Däänssään"?
Tarkistin huvikseni: ei löydy Deezeristäkään.
Nuclear Holocaust wrote:Käytänkin vastaavissa tilanteissa YouTubea apuna, siis jos on satunnaisesti pikaruoan nälkä.
Ongelma YouTubessa on se, että suuri osa siellä olevasta musasta on laitonta, josta artisti ei saa senkään vertaa kuin Spotify-kuuntelusta ja vastaavista. (Ellei sitten tuo Heinrichin pointti pidä paikkaansa myös laittomien kohdalla.)
Heinrich von Totschlag wrote:Monet kokeilevat myös mitä erikoisimpia julkaisumalleja, eli levy täkyksi Spotifyhyn ja sitten pois tai artistin kaikki muut levyt paitsi uusin tai Spotify-julkiasu viiveellä. Onhan näitä.

Tähän liittyy epävarmuus, sillä musiikkin on toisiaan vain lisensoituna lainassa. Oman cd:n/lp:n kuuntelu ei ole kiinni mistään muusta kuin siitä, että jenkkakone toimii.
Jep, niinpä, eikä tarvita nettiyhteyttä jne. Mutta siinä onkin sitten se, että näihin täytyy pistää rahaa (ja/tai vaivaa) kiinni spotifyä enemmän, eikä toisaalta cd/lp ole varteenotettava vaihtoehto esim. reissun päällä (kun taas esim. puhelin on kaiketi useimmilla useimmiten mukana). Itse en koekaan, että nämä eri vaihtoehdot kisaavat toistensa kanssa suoraan, vaan täydentävät toisiaan - aivan kuten konsolilla tai pc:llä pelaaminen ei ole pois lauta- ja korttipeleiltä tai toisinpäin.
Heinrich von Totschlag wrote:Riippuu kirjastosta. Minun lähikirjastostani löytyy mm. Barathrumia ja Hornaa. Riippunee siitä, miten valistunut levynhankkija kussakin sivukirjastossa sattuu olemaan.
Joo, mutta noissa on kans se, että ovat kotimaisia bändejä. Lienee huomattavasti todennäköisempää löytää vaikka jotain Hornaa tai vaikka jotain Ghost Brigadea kirjastosta kuin Katharsista tai jotain jenkki-ug-metalcorea (vaikka viimeksi mainitulla olisi moninkertainen yleisömäärä rapakon toisella puolella). Lokaliteetilla on merkitystä.
Heinrich von Totschlag wrote:Kirjaston levyissähän on sekin hauska tvisti, että niitä saa kopioida itselleen täysin laillisesti. Tekijänoikeuslain nykyisen tulkinnan mukaan levystä saa tehdä itselleen ja läheisilleen omat kopiot.
Joo, tämä on minustakin nimen omaan tvisti. Käsittämätön ja silti toisaalta looginen toimintatapa.
Nuclear Holocaust
Posts: 2770
Joined: Wed Dec 31, 2003 8:44 pm
Location: Kotka
Contact:

Re: Spotify

Post by Nuclear Holocaust »

M. Riekki on kommentoinut kiivaana käyvää argumentointia Spotifysta.

"Suoratoistossa on kiistattomat etunsa ja käytän palvelua itsekin runsaasti. Silti ero sen ja hyvältä soundaavan, koreisiin kansiin puetun lp-levyn (no, cd-levynkin) kesken on – kliseisin ruokavertauksin – kuin pikaruokaketjun hampparilla ja viimeisen päälle värkätyllä pippuripihvillä."

^
Sounds familiar to me... :P
Memnoch
Posts: 467
Joined: Sat Aug 24, 2002 5:54 pm
Location: Helsinki

Re: Spotify

Post by Memnoch »

Spotify vs. fyysinen levy menisi ruoka-analogiana oikeammin niin, että sama pihvi syödään Spotifyn tapauksessa silmät kiinni ja fyysisen levyn tapauksessa saat sen visuaalisen nautinnon (ja jos joku jotain nautintoa saa käsillään pihvin hiplaamisesta) lisäksi. Itse pääasia, eli musiikki tai ruoka on ihan samaa kummassakin tapauksessa.
Spotify nopeuttaa/helpottaa sen "ruoan" nautittavaksi saamista; toinen tilaa pizzan kotiin, toinen menee samaan ravintolaan paikan päälle syömään.
Mr Rami
Posts: 646
Joined: Fri Aug 23, 2002 6:02 am
Location: Piispanristi

Re: Spotify

Post by Mr Rami »

Meikäläinen ei ole ikinä edes testannut Spotifya, vaikka tässä päivittäin tuleekin (lähinnä hevi)musiikkia kuunneltua. Mieluummin ostan jonkinlaisen musiikkia sisältävän fyysisen artefaktin omakseni - joka löytyy aina tarvittaessa hyllystä - kuin ostaisin oikeuden letkuttaa pelkkää sisältöä netistä. Musiikkia kun ilmeisesti tulee ja menee näistä palveluista, joten jonkun tietyn kappaleen kuuntelu juuri tietyllä ajanhetkellä voi kariutua ikävästi jos on vain suoratoiston varassa. Lisäksi nuo palvelut saattavat mennä joskus konkkaan tai muuten vain kokea "uudelleenjärjestelyjä", jonka jälkeen maksava asiakas on alahuuli väpättäen ilman musiikkia.

Sinänsä musiikki tulee nykyään kuunneltua autoa lukuun ottamatta digitaalisessa muodossa ja levyostot tulee aina ripattua, mutta se on hienoa kun voi kontrolloida musiikkikokoelmaansa aivan itse. Jos haluaa reissussa kuunnella jotain, niin sitten vaan läjä tiedostoja mukaan ja ei se ole rakettitiedettä viritellä oman streamauspalvelunkin jos haluaa päästä koko musiikkilaariinsa käsiksi matkoilla.

Uusiin bändeihin ja levyihin pääsee tutustumaan aivan riittävästi Youtuben ja muiden palveluiden kautta. Biisi tai pari riittää yleensä kertomaan kannattaako koko levy hommata.
Nuclear Holocaust
Posts: 2770
Joined: Wed Dec 31, 2003 8:44 pm
Location: Kotka
Contact:

Re: Spotify

Post by Nuclear Holocaust »

Kertokaapa nyt sitten tyhmällekin rautalangasta vääntäen, että miten tuo rippailu parhaiten sujuu: softa yms. olennainen liirum laarum. En ole oikein jaksanut inspiroitua aiheesta.
Heinrich von Totschlag
Posts: 736
Joined: Sun Jul 27, 2003 8:13 pm
Location: Hauptstadt Höllesinki

Re: Spotify

Post by Heinrich von Totschlag »

Nuclear Holocaust wrote:Kertokaapa nyt sitten tyhmällekin rautalangasta vääntäen, että miten tuo rippailu parhaiten sujuu: softa yms. olennainen liirum laarum. En ole oikein jaksanut inspiroitua aiheesta.
Musan rippaaminen on ihan yhtä koulukuntakysymys kuin kaikki muukin musiikissa, sen voi tehdä niin miljoonalla tavalla.

Itse käytän Windowsissa CDexän viimeiseksi jäänyttä beta-versiota Lame-koodekilla. Rippaan 256 kbps average bit rate -striimiä, joka on osoittautunut minulle hyväksi kompromissiksi laadun ja tilavaatimusten välillä.

Tämä nyt ei ollut ihan rautalankaa, sillä olen väännellyt nappuloita käsin itseäni tyydyttävään asentoon. Mutta kai niitä on rippereitä, joissa pääsee hommiin ihan vain yhtä nappia klikkaamalla. Jossain vaiheessa ihan Windowsin oma Media playerkin osasi ripata levyjä, varmaan edelleenkin.
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Spotify

Post by Jussi »

^^ mulla on kans, Henkan tapaan, CDex jolla napsin 320 kbps albumikansiot ämpäreinä talteen. Kuhan jaksat naputella itse nimet?
mikaw
Posts: 148
Joined: Sat Jul 31, 2004 4:27 pm
Location: Helsinki

Re: Spotify

Post by mikaw »

CDex:ssä on mahdollisuus, että nimet haetaan netistä. Voi vielä määritellä sen miten tiedostot nimetään. Ihan erikoisempia levyjä ei välttämättä löydy, mutta auttaa se nyt kuitenkin aika pitkälle.

Niin siis nyt puhun cd:n osalta. Vinyylit on sitten erikseen ja on kyllä työläämpää. Toki onko tähän jollain näkemyksiä?
cfe
Posts: 2208
Joined: Tue Sep 03, 2002 1:00 pm
Location: tre
Contact:

Re: Spotify

Post by cfe »

CDEX on hyvä, LAME kääntäjän takia. 320kbps tai alt-preset-standard vbr välillä 32 -320kbps tulee tehtyä jolloin tuossa vbr:ssä keskiarvo osuu noin 220kbps kohdalle, kyseessä on siis pakkauskokoa musiikin dynamiikan mukaan vaihtava tyyli, en erota sitä maksimilaadusta mitenkään.
The Avenger
Posts: 134
Joined: Sat Feb 21, 2009 11:56 am

Re: Spotify

Post by The Avenger »

Heinrich von Totschlag wrote:Jossain vaiheessa ihan Windowsin oma Media playerkin osasi ripata levyjä, varmaan edelleenkin.
Tuota minä olen aina käyttänyt, ja hyvin on pelittänyt. Nimet löytyvät lähes aina automaattisesti ja laadun voi itse valita asetuksista.
StuG
Posts: 825
Joined: Sun Mar 09, 2003 10:25 am

Re: Spotify

Post by StuG »

Mr Rami wrote:...joskus konkkaan tai muuten vain kokea "uudelleenjärjestelyjä", jonka jälkeen maksava asiakas on alahuuli väpättäen ilman musiikkia.
Eiköhän ne kappaleet sitten löydy väböille youtubesta tai sitten piraattina. Ei se Spotify mikään yksi ja ainut internetin graalin malja ole, mistä löytää musiikkia.

Kuinka paljon CD:n ja FLAC:in äänenlaatu eroaa toisistaan?
Nuclear Holocaust
Posts: 2770
Joined: Wed Dec 31, 2003 8:44 pm
Location: Kotka
Contact:

Re: Spotify

Post by Nuclear Holocaust »

The Avenger wrote:
Heinrich von Totschlag wrote:Jossain vaiheessa ihan Windowsin oma Media playerkin osasi ripata levyjä, varmaan edelleenkin.
Tuota minä olen aina käyttänyt, ja hyvin on pelittänyt. Nimet löytyvät lähes aina automaattisesti ja laadun voi itse valita asetuksista.
WMP:riä olen itsekin käyttänyt satunnaisesti, mutta minusta se on tuskastuttavan hidas ainakin jos enempi meinaa touhuta. Ajattelinkin, että onko tähän joku autuaaksi tekevä oikotie jossa levyt suorastaan sujahtelee ämpäreiksi?
Siperian Salama
Posts: 143
Joined: Fri Mar 04, 2005 1:08 pm
Location: Helsinki

Re: Spotify

Post by Siperian Salama »

Minulla on ollut AudioGrabber käytössä. Tekee 320kbps laatua ja hakee levyn tiedot suoraan netistä. Tosi kätevä ohjelma. Eipä kyllä enää tule hirveästi käytettyä, kun ei noita levyjäkään tule enää osteltua. Mutta, koneelta (plus iPodista ja kahdelta eri varmuuskopio-kovalevyltä) löytyy kyllä ne noin 800 levyä ripattuna ämpäreiksi jos Spotifyn kaltaiset palvelut lakkaisivat olemasta - mihin en oikein usko.
The Avenger
Posts: 134
Joined: Sat Feb 21, 2009 11:56 am

Re: Spotify

Post by The Avenger »

Nuclear Holocaust wrote:
The Avenger wrote:
Heinrich von Totschlag wrote:Jossain vaiheessa ihan Windowsin oma Media playerkin osasi ripata levyjä, varmaan edelleenkin.
Tuota minä olen aina käyttänyt, ja hyvin on pelittänyt. Nimet löytyvät lähes aina automaattisesti ja laadun voi itse valita asetuksista.
WMP:riä olen itsekin käyttänyt satunnaisesti, mutta minusta se on tuskastuttavan hidas ainakin jos enempi meinaa touhuta. Ajattelinkin, että onko tähän joku autuaaksi tekevä oikotie jossa levyt suorastaan sujahtelee ämpäreiksi?
Liekkö alla vaan hitaampaa rautaa? Vanhalla koneella oli mullakin melko hidas rippailemaan, nykyisellä kokoonpanolla ei ole hitaudesta ollut tietoakaan.
Heinrich von Totschlag
Posts: 736
Joined: Sun Jul 27, 2003 8:13 pm
Location: Hauptstadt Höllesinki

Re: Spotify

Post by Heinrich von Totschlag »

StuG wrote:Kuinka paljon CD:n ja FLAC:in äänenlaatu eroaa toisistaan?
Teoriassa ei yhtään, koska Flac on häviötön pakkausformaatti. Itse en kuule minkäänlaista eroa. Mutta enpä toisaalta kultakorva olekaan, koska minulle riittää ulkokäyttöön mp3:kin.

Käytännössä useimmilla suurimmaksi äänen pullonkaulaksi muodostuvat viiden pennin kuulokkeet. Siinä ei paljon häviöttömät tekniikat auta, kun korvanapit vievät samaan aikaan bassot ja diskantit.
Jussi wrote:^^ mulla on kans, Henkan tapaan, CDex jolla napsin 320 kbps albumikansiot ämpäreinä talteen. Kuhan jaksat naputella itse nimet?
Kuten muut jo sanoivat, CDex osaa hakea biisien ja levyjen nimet, kun napsautat sen asetuksista päälle (options > settings > remote CDDB). Sinne pitää lyödä mailiosoite, mutta se voi olla vaikka joulupukki@korvatunturi.fi.
Post Reply