Kysy - lautalaiset vastaavat!

Valikoidut off-topic-aiheet
Post Reply
Nuclear Holocaust
Posts: 2770
Joined: Wed Dec 31, 2003 8:44 pm
Location: Kotka
Contact:

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Nuclear Holocaust »

^
Tuota täytyy tutkia... Periaatteessa vahvarissa pitäis syttyä sininen merkkivalo, kun sinne tulee monikanavaa.

Lisäksi siinä on A.F.D. (auto format direct), eli se tunnistaa saapuvan signaalin (stereo, 5.1 tai joku muu) ja osaa ohjata sen automaattisesti kaiuttimille. Mut tuota Pleikalta tulevaa ääntä se ohjaa ainoastaan etukaiuttimille.

Varmaankin selviäisi helpoimmalla, kun heittäisi tosin suoraan vahvarille, mut sit jää telsu ilman ääniä. Aika harvoin kylläkin tulee televisiota katsottua.

........................

EDIT
Aaaron wrote:Mahdollisesti telkkarista tulee ulos vain stereota.
KIITOS! :)

Tuo aukaisi "solmun". Telsusta tuli vain stereota ja piti vaihtaa monikanavaksi. Lisäksi Pleikasta piti vaihtaa bittivirta: DTS muotoon. Nyt pauhaa änärissä 5.1 ja laidat ryskyy :)
Osynlig
Posts: 425
Joined: Thu May 22, 2008 3:16 pm

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Osynlig »

Saako mistään enää tupla-CD-koteloita esim. viiden kappaleen pakkauksissa? Netistä voi näköjään tilata huomattavasti isompia pakkauksia, mutta sellaisille mulla ei ole käyttöä.
Ismo
Imperiumi Assistant
Posts: 752
Joined: Thu Jun 21, 2007 12:46 pm
Location: Helsinki

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Ismo »

Osynlig wrote:Saako mistään enää tupla-CD-koteloita esim. viiden kappaleen pakkauksissa? Netistä voi näköjään tilata huomattavasti isompia pakkauksia, mutta sellaisille mulla ei ole käyttöä.
Nierle myy näköjään 10 kpl pakkauksia. https://www.nierle.com/fi/tuote/3454/Ni ... kkaus.html. Tuleehan niille toki hintaa jos pelkästään tuon tilaa, mutta ainakin itse olen löytänyt joka kerta muutakin ostettavaa...
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Jussi »

Ismo wrote:
Osynlig wrote:Saako mistään enää tupla-CD-koteloita esim. viiden kappaleen pakkauksissa? Netistä voi näköjään tilata huomattavasti isompia pakkauksia, mutta sellaisille mulla ei ole käyttöä.
Nierle myy näköjään 10 kpl pakkauksia. https://www.nierle.com/fi/tuote/3454/Ni ... kkaus.html. Tuleehan niille toki hintaa jos pelkästään tuon tilaa, mutta ainakin itse olen löytänyt joka kerta muutakin ostettavaa...
Myös Clas Ohlsoneilla on muistaakseni edelleen myös noita tuplia, vaikka normaaleja 1CD jewelcaseja vain haenkin (ja kirkkaat trayt erikseen Musiikki-Kullakselta) ite.
Ismo
Imperiumi Assistant
Posts: 752
Joined: Thu Jun 21, 2007 12:46 pm
Location: Helsinki

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Ismo »

Jussi wrote:
Ismo wrote:
Osynlig wrote:Saako mistään enää tupla-CD-koteloita esim. viiden kappaleen pakkauksissa? Netistä voi näköjään tilata huomattavasti isompia pakkauksia, mutta sellaisille mulla ei ole käyttöä.
Nierle myy näköjään 10 kpl pakkauksia. https://www.nierle.com/fi/tuote/3454/Ni ... kkaus.html. Tuleehan niille toki hintaa jos pelkästään tuon tilaa, mutta ainakin itse olen löytänyt joka kerta muutakin ostettavaa...
Myös Clas Ohlsoneilla on muistaakseni edelleen myös noita tuplia, vaikka normaaleja 1CD jewelcaseja vain haenkin (ja kirkkaat trayt erikseen Musiikki-Kullakselta) ite.
No ainakaan niiden netissä ei niitä ole ;)
Osynlig
Posts: 425
Joined: Thu May 22, 2008 3:16 pm

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Osynlig »

Ismo wrote:
Jussi wrote:
Ismo wrote:
Osynlig wrote:Saako mistään enää tupla-CD-koteloita esim. viiden kappaleen pakkauksissa? Netistä voi näköjään tilata huomattavasti isompia pakkauksia, mutta sellaisille mulla ei ole käyttöä.
Nierle myy näköjään 10 kpl pakkauksia. https://www.nierle.com/fi/tuote/3454/Ni ... kkaus.html. Tuleehan niille toki hintaa jos pelkästään tuon tilaa, mutta ainakin itse olen löytänyt joka kerta muutakin ostettavaa...
Myös Clas Ohlsoneilla on muistaakseni edelleen myös noita tuplia, vaikka normaaleja 1CD jewelcaseja vain haenkin (ja kirkkaat trayt erikseen Musiikki-Kullakselta) ite.
No ainakaan niiden netissä ei niitä ole ;)
Ohlson ei enää myy niitä. Kysyin asiaa niiden chatissä. Kaipa Nierle sitten on ainoa vaihtoehto...
heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by heraklos »

Paljonko Circuksessa maksaa narikka? Ekaa kertaa olen menossa ko.paikkaan.
Napero
Posts: 232
Joined: Wed Apr 29, 2009 9:23 pm
Location: Espoo

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Napero »

Muutaman päivän vaivannut Tyhmä Kysymys [tm]:

Mikä biisi tuo aariamainen kipale Sodastreamin mainoksen taustalla on? Siis mainoksessa jossa epätoivoisten ihmisten vissyt tippuu rappukäytävässä?

Pitäisi tietää, mutta kun ei palaudu mieleen. Kertoaa nyt joku viisaampi, jotta en herää jonain yönä aamuneljältä kuuntelemaan kun se palautuu mieleen.
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Sabbathman »

Napero wrote:Muutaman päivän vaivannut Tyhmä Kysymys [tm]:

Mikä biisi tuo aariamainen kipale Sodastreamin mainoksen taustalla on? Siis mainoksessa jossa epätoivoisten ihmisten vissyt tippuu rappukäytävässä?

Pitäisi tietää, mutta kun ei palaudu mieleen. Kertoaa nyt joku viisaampi, jotta en herää jonain yönä aamuneljältä kuuntelemaan kun se palautuu mieleen.
[youtube]MeUi7cnX7oM[/youtube]

[youtube]4L_yCwFD6Jo[/youtube]
Napero
Posts: 232
Joined: Wed Apr 29, 2009 9:23 pm
Location: Espoo

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Napero »

Kiitoksia. Tuli etsittyä aivan väärästä suunnasta. Eikä tuommoinen ole kovin helppo etsiäkään, kun ei ole hajua yhtään mistään.

Sekoitan tuon jatkuvasti johonkin vanhempaan biisiin. Enkä löydä sitäkään.
Nuclear Holocaust
Posts: 2770
Joined: Wed Dec 31, 2003 8:44 pm
Location: Kotka
Contact:

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Nuclear Holocaust »

Onx nyt joku homosaatio viikko menos ku Fase vilisee sateenkaaria?

EDIT

Aha on siis näköjään...
heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by heraklos »

Onkos kukaan messuilijoista nähnyt Jari Tiuraa livenä? Jos on, niin onko soittanut muutakin materiaalia kuin soolobiisejään? Ei näytä setlist-sivulta löytyvän settilistaa.
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Jussi »

heraklos wrote: Tue Jul 10, 2018 3:54 pm Onkos kukaan messuilijoista nähnyt Jari Tiuraa livenä? Jos on, niin onko soittanut muutakin materiaalia kuin soolobiisejään? Ei näytä setlist-sivulta löytyvän settilistaa.
Nyt keväällä kävi täällä ja 27.4. olin kirjoittanut JNS-ketjuun :D
mie wrote:Jari Tiura - Blue Sky Lightning

yhdeksäs ja viimeinen biisi King Of Lionsilta tuli aikaisemmassa osassa settiä eilen Hevimestassa, levyn paras biisi Londonin kanssa, mutta toimi vielä albumia paremmin liveversiona. Covereina tuli Doctor Doctor(!), Rainbow In The Dark paikallisen Jukka Nummen kanssa duetoituna ja Here I Go Again lopuksi.
heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by heraklos »

Kiitos vatauksesta, Jussi! :D Olisin vähän odottanut jotain Stargazeryäkin, mutta hyvä näinkin. Perjantainahan tulee tuokin ukko nähtyä sooloprojektissaan.
Oss1
Posts: 565
Joined: Sat Oct 13, 2007 5:30 pm
Contact:

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Oss1 »

Voisiko joku koota samoihin kansiin kaikki Ahti Kortelaisen hokemat?
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Sabbathman »

Jussi wrote: Tue Jul 10, 2018 7:06 pm
heraklos wrote: Tue Jul 10, 2018 3:54 pm Onkos kukaan messuilijoista nähnyt Jari Tiuraa livenä? Jos on, niin onko soittanut muutakin materiaalia kuin soolobiisejään? Ei näytä setlist-sivulta löytyvän settilistaa.
Nyt keväällä kävi täällä ja 27.4. olin kirjoittanut JNS-ketjuun :D
mie wrote:Jari Tiura - Blue Sky Lightning

yhdeksäs ja viimeinen biisi King Of Lionsilta tuli aikaisemmassa osassa settiä eilen Hevimestassa, levyn paras biisi Londonin kanssa, mutta toimi vielä albumia paremmin liveversiona. Covereina tuli Doctor Doctor(!), Rainbow In The Dark paikallisen Jukka Nummen kanssa duetoituna ja Here I Go Again lopuksi.
Jari on tässä kesän aikana esittänyt soololevyään enimmäkseen, covereina juurikin nuo UFO, DIO ja Whitesnake biisit. Warttibaarissa toukokuussa tuli nuo kaikki kolme coveria, viime lauantain Selviytyjissä vain Doctor eikä tullut Lion Of Judahiakaan (levyn huippuhetki).

Stargazeryn levyä kuulemma valmistellaan hyvää vauhtia. Jari on menossa piakkoin Ouluun, siellä tilumestari odottaa biisien kanssa.
Oss1
Posts: 565
Joined: Sat Oct 13, 2007 5:30 pm
Contact:

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Oss1 »

Millon HELLsinki läppä lakkaa naurattamasta?
Deleted User 12506

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Deleted User 12506 »

Oss1 wrote: Sun Sep 02, 2018 4:20 pm Millon HELLsinki läppä lakkaa naurattamasta?
Sitten kun liekkipipot menevät pois muodista?
Oss1
Posts: 565
Joined: Sat Oct 13, 2007 5:30 pm
Contact:

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Oss1 »

Aaaron wrote: Sun Sep 02, 2018 9:20 pm
Oss1 wrote: Sun Sep 02, 2018 4:20 pm Millon HELLsinki läppä lakkaa naurattamasta?
Sitten kun liekkipipot menevät pois muodista?
Hah, niin sitä vois luulla. Liekkipipot ei oo kestäny ajan patinaa läheskään niin kauan ku HELLsinki.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Ice »

Katselin huvikseen Pelle Miljoona Oy:n keikkaa Jäähalliin ja jotenkin ihme järjestely, että lavan edessä on istumapaikat ja niiden takana seisomapaikat? Onko millään keikalla ollut koskaan moista, en ole ainakaan törmännyt. Enkä siihen, että paikat on eri hintaisia eri paikoille, ihme juttu.
heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by heraklos »

Mistä saisi hyviä pahvilaatikoita lp-levyjen postittamiseen? Postilla on, mutta maksavat maltaita.
Dies Irae
Imperiumi Assistant
Posts: 834
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:28 pm
Location: Kallio

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Dies Irae »

heraklos wrote: Tue Nov 20, 2018 2:38 pm Mistä saisi hyviä pahvilaatikoita lp-levyjen postittamiseen? Postilla on, mutta maksavat maltaita.
Kannattaa kysyä ihan vaikka levykaupoista. Omat setit olen hankkinut mm. Keltaisesta Jäänsärkijästä.
Heillä oli yhdessä vaihessa näitä "pizza"-koon laatikkoja ihan vaivaksi asti, ja nappasin sieltä melkoisen kasan mukaan.

Jos kaipaat, niin löytyisi iso kasa, jotka joutaisi pois. Löytyy.Helsinki/Kallio.

manalanportti @ gmail. . com
heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by heraklos »

^ Laitoin sähköpostia. :)
HeadCrusher
Posts: 210
Joined: Tue Aug 19, 2014 3:49 pm
Location: Hki

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by HeadCrusher »

Onkohan mun Badlands-debyytti bootsi? Cd:n ja kunnon perusteella näyttää kovasti piraatilta, vaikka aitona mulle myytiin.

https://imgur.com/a/f4ejdWg
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Kysy - lautalaiset vastaavat!

Post by Jussi »

HeadCrusher wrote: Wed Nov 28, 2018 1:55 pm Onkohan mun Badlands-debyytti bootsi? Cd:n ja kunnon perusteella näyttää kovasti piraatilta, vaikka aitona mulle myytiin.

https://imgur.com/a/f4ejdWg
Juu, tuon pelkän "made in Germany"n perusteella, mikä CD:ssä.

Tosin eipä tuota muutoin erota _mikään muu_ mun identtisen orkkis-eurooppa CD:n vastaavalla kohdalla levyssä olevaa mainintaa lukuunottamatta, mikä näkyy discogsissakin:

"Manufactured in Germany by
Record Service GmbH Alsdorf"

Mulla on Baton Rougen eka tuollaisena, on ne velivenäläiset oppineet tekemään mahtavan tarkkoja kopioita, jopa nuo sisärenkaan matriisinumerot ovat oikeilla kohdin!

Tosin siinä Shake Your Soulissa pari milliä etäällä vrt. orig. press. :roll: se oli Arctic Rockin nettikaupasta ostettu.
Post Reply