IRON MAIDEN - Legacy Of The Beast

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Lepra's messiah
Posts: 58
Joined: Mon Nov 09, 2015 8:31 am

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Lepra's messiah »

Nyt vasta sain aikaan tarkistaa tuon ennakko ennakko myyntitilanteen Maidenin kotisivuilta ja permanto näyttäisi olevan loppuunmyyty. Eli ei vissiin tarvitse tänne lähteä, perkele...
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Sabbathman »

Jos kenttälippuja ei todella enää ole perjantaina jäljellä niin saapa sitten olla. Katsomopaikka ei kiinnosta varsinkaan tämän bändin tapauksessa ja viime vuonnahan Maiden nähtiin loistavalla keikalla Hlinnassa.

Onhan siinä seuraavalla viikolla sitten vielä isompia nimiä Ozzy, Priest, Cooper...
Lepra's messiah
Posts: 58
Joined: Mon Nov 09, 2015 8:31 am

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Lepra's messiah »

Tuli tuumailtua, että noiden fan clubien, samsungticketsien ja minkälie kautta on varmaankin vain tietty määrä lippuja ja perjantaina virallisen myynnin alkaessa tulee loput myyntiin. Eli yhdeksän aikaan perjantaina sitten F5:sta rämppäämään ja kiroilemaan kun sivut kaatuu.
Spacecake
Posts: 530
Joined: Wed Dec 25, 2002 10:16 am
Location: Tku

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Spacecake »

90€ lipusta, kyllä on inflaatio iskenyt näihin lujaa. Eikä ne sitä Alex the Greatia kuitenkaan soita, että taitaa olla mun Maidenit nähty. Tulihan tuo AtG sentään kuultua coverbändin toimesta viime vuonna Gongissa.
Lepra's messiah
Posts: 58
Joined: Mon Nov 09, 2015 8:31 am

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Lepra's messiah »

Tulipahan nyt liityttyä Live Nation Events clubiin, joka maksoi 95 € ja sitä kautta ostettua permantolippu hintaan 100 € :oops:

Kaksi viime Suomen keikkaa jäivät väliin, 2013 armeijan ja 2016 lähinnä sijainnin ja oman laiskuuden takia joten nyt on mentävä.
Deathrace King
Posts: 385
Joined: Fri Sep 13, 2002 5:17 pm
Location: Helsinki

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Deathrace King »

Sabbathman wrote: Onhan siinä seuraavalla viikolla sitten vielä isompia nimiä Ozzy, Priest, Cooper...
No nyt! :lol: :roll:
hex
Posts: 221
Joined: Thu Aug 16, 2007 11:33 am

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by hex »

Sabbathman wrote:Jos kenttälippuja ei todella enää ole perjantaina jäljellä niin saapa sitten olla. Katsomopaikka ei kiinnosta varsinkaan tämän bändin tapauksessa ja viime vuonnahan Maiden nähtiin loistavalla keikalla Hlinnassa.

Onhan siinä seuraavalla viikolla sitten vielä isompia nimiä Ozzy, Priest, Cooper...
Minä uskaltaisin lyödä vetoa että kunhan tuo keikka on myyty loppuun minuuteissa, julkaistaan toinen keikka.
Toxic Enema
Posts: 434
Joined: Wed May 18, 2005 4:58 pm

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Toxic Enema »

Ehkä sapattimies tarkoitti, että isoja nimiä verrattuna esim. kotimaisiin lankafestareiden esiintyjiin. Ei kirjaimellisesti Maidenia isompia.
Nuclear Holocaust
Posts: 2770
Joined: Wed Dec 31, 2003 8:44 pm
Location: Kotka
Contact:

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Nuclear Holocaust »

hex wrote:Minä uskaltaisin lyödä vetoa että kunhan tuo keikka on myyty loppuun minuuteissa, julkaistaan toinen keikka.
Joo taidan nukkua huomenna onneni ohi. (Klo 9 ihmettelemässä jumittavaa nettiä)

Lasketaan tuon toisen varaan. Mulle kelpaa myös jakkarapaikat mainiosti. Sen verran on mukavia muistoja Jaffa-hallin lehtereiltä 10+ vuotta sitten.
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Sabbathman »

Pääsin jonolta tilaamaan lippuja tasan klo 9.00 ja valitsin listalta permantoliput mutta systeemi tarjosi sitten vain kaukaisia katsomopaikkoja. Ei voi mitään, antaa olla. Ehkä tulee toinenkin keikka myöhemmin?
hex
Posts: 221
Joined: Thu Aug 16, 2007 11:33 am

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by hex »

Sabbathman wrote:Pääsin jonolta tilaamaan lippuja tasan klo 9.00 ja valitsin listalta permantoliput mutta systeemi tarjosi sitten vain kaukaisia katsomopaikkoja. Ei voi mitään, antaa olla. Ehkä tulee toinenkin keikka myöhemmin?
Kysymys lienee tuleeko vielä kolmas keikka?
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Sabbathman »

hex wrote:
Sabbathman wrote:Pääsin jonolta tilaamaan lippuja tasan klo 9.00 ja valitsin listalta permantoliput mutta systeemi tarjosi sitten vain kaukaisia katsomopaikkoja. Ei voi mitään, antaa olla. Ehkä tulee toinenkin keikka myöhemmin?
Kysymys lienee tuleeko vielä kolmas keikka?
Oho, no tulipas se toinen keikka myyntiin nopeasti, muutamassa minuutissa!

Hex, iso hatunnosto sulle nopeasta infoamisesta! Liput hallussa, kentällä nähdään...
Mr Rami
Posts: 646
Joined: Fri Aug 23, 2002 6:02 am
Location: Piispanristi

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Mr Rami »

Hiukan hämmentävää, että noin nopeasti myi loppuun näillä riistohinnoilla. Itse tein päätöksen, että tuollaista hintaa en minkään bändin yksittäisestä keikasta maksa. Paitsi ehkä Manowarin (:I). No, hyvä että ihmisillä rahaa riittää ja bisnesmiehetkin ovat varmasti tyytyväisiä. Win-win.
hex
Posts: 221
Joined: Thu Aug 16, 2007 11:33 am

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by hex »

Mr Rami wrote:Hiukan hämmentävää, että noin nopeasti myi loppuun näillä riistohinnoilla. Itse tein päätöksen, että tuollaista hintaa en minkään bändin yksittäisestä keikasta maksa. Paitsi ehkä Manowarin (:I). No, hyvä että ihmisillä rahaa riittää ja bisnesmiehetkin ovat varmasti tyytyväisiä. Win-win.
80-luvulla bändin tutustuneilla on rahaa käytössä tällaisiin nostalgiatrippeihin.
Munamankeli
Posts: 1165
Joined: Tue Apr 22, 2003 9:10 am
Location: Turku, Helsinki

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Munamankeli »

hex wrote:80-luvulla bändin tutustuneilla on rahaa käytössä tällaisiin nostalgiatrippeihin.

Roger that. Tämä on tietenkin jossain määrin harmillista nuoremman polven kannalta, sillä lippujen hinta määräytyy kysynnän mukaan. Me yli nelikymppiset olemme valmiit maksamaan kohtalaisen isoja summia vanhojen suosikkien näkemisestä. Monella saattaa olla jopa sellainen tilanne, että 1980-luvulla ei ollut rahaa, mutta nyt mennään, maksoi mitä maksoi.

Sen sijaan minä en tällä kertaa maksanut. Iron Maiden on tullut nähtyä jokaisella vuosikymmenellä, 1970-luku pois lukien, joten odotan vuoteen 2020. Varmasti hyvät keikat tiedossa tälläkin kertaa. Halli on aina halli, eikä mikään tuulen tuivertama kenttä tai stadion.
Pagan Fears
Posts: 1448
Joined: Thu Nov 03, 2005 3:33 pm
Location: Lahti

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Pagan Fears »

Kyllähän se että kyseessä on areenakeikka yli kymmenen vuoden tauon jälkeen on syy miksi lippu ei tuntunut edes niin hirveän kalliilta. Mistään stadikkakeikasta en tuota olisi ollut valmis maksamaan. Jostain jalka paketissa laulavasta Marilyn Mansonistakin joutui pulittamaan 70 euroa. Levymyynti on nykyään niin vähäistä että tulot täytyy tehdä keikoilla ja krääsämyynnillä.
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Sabbathman »

Pagan Fears wrote:Levymyynti on nykyään niin vähäistä että tulot täytyy tehdä keikoilla ja krääsämyynnillä.
Entäs "ostin uusimman studiolevyn ja livelevynkin, saanko keikkalipun hieman halvemmalla?" -koodi tai jotain?
asa
Posts: 310
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:37 pm
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by asa »

hex wrote:
asa wrote:Itsehän olin Dublinissa tsiigamassa, joten pitkäaikainen unelma päästä osaksi Maidenin livelevyä on kohta totta :shock:
Etkö ollut Helsingin jäähallissa elokuussa -92? Sieltähän on mutama kappale real Live Onelle tallennettu.
En valitettavasti. olin tuolloin 12-13 vuotta, ja aika meni lähinnä hiekkalaatikolla neppaillessa:

Nyt kävi niin että liput tuli ostettua Viroon, molempiin Hesoihin, Kroatiaan ja 2x Lontoo. 2018 saa tulla (I know I will...)
outofthedungeon
Posts: 34
Joined: Fri Sep 02, 2016 4:14 pm
Contact:

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by outofthedungeon »

Pagan Fears wrote:Kyllähän se että kyseessä on areenakeikka yli kymmenen vuoden tauon jälkeen on syy miksi lippu ei tuntunut edes niin hirveän kalliilta.
Ja varmasti se että ennakkoon mainostettu että setissä runsaasti 80-luvun tuotantoa. Myönnän että itseänikin tässä vaiheessa kiinnosti ekaa kertaa 10 vuoteen lipun ostoon Maidenin keikalle. Kysyntä yllätti myös koska bändi on usein käynyt täällä mutta joidenkin bändien kohdalla mikään ei oikein muuta asioita!
Munamankeli
Posts: 1165
Joined: Tue Apr 22, 2003 9:10 am
Location: Turku, Helsinki

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Munamankeli »

asa wrote:
hex wrote:Etkö ollut Helsingin jäähallissa elokuussa -92? Sieltähän on mutama kappale real Live Onelle tallennettu.
En valitettavasti. olin tuolloin 12-13 vuotta, ja aika meni lähinnä hiekkalaatikolla neppaillessa:
Et suuria menettänyt. Vuosi 1992 oli Iron Maidenille huonoa aikaa, kuten se oli muillekin perinteisille hevibändeille. Hallissa oli vain 3500 uskollisinta ja meistäkin osa oli paikalla Testamentin takia. IM veti muistaakseni ihan asenteella, mutta ei se silti lähtenyt vanhaan malliin. Ei varsinkaan Testamentin jälkeen. Ja lisäksi alla oli Iron Maidenin uran huonoin levy.
asa wrote:
Nyt kävi niin että liput tuli ostettua Viroon, molempiin Hesoihin, Kroatiaan ja 2x Lontoo. 2018 saa tulla (I know I will...)
Et taida olla pelkän Radio Rockissa soivan The Trooperin varassa?
Tästä tuleekin mieleen tarina tosifanista. Olimme IBM:n järkkäämässä tilaisuudessa, jossa Bruce vieraili ns. keynote-puhujana. Firman IT-pomo oli saanut kutsun tapaamaan Dickinsonia puheen jälkeen. Hehkutti meille suureen ääneen: "Jumalauta, pitäisikö kehua että 'Patriot' vedettiin asenteella Helsingin keikalla. Jees, pyydän että vetää 'Patriotin' siellä takahuoneessa". Hetken mietin, onko kyseessä joku unohtamani 1990-luvun mahtibiisi. Sitten tajusin äijän tarkoittaneen biisiä 'The Trooper'.
Mr Rami
Posts: 646
Joined: Fri Aug 23, 2002 6:02 am
Location: Piispanristi

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Mr Rami »

hex wrote:80-luvulla bändin tutustuneilla on rahaa käytössä tällaisiin nostalgiatrippeihin.
On juu varmasti ja itselläkään ei olisi maksukyky ollut ongelma. Enkä suinkaan halunnut arvostella lipun ostavia, että on tyhmää ostaa noin kalliilla. Lähinnä lipun oston esteeksi muodostui ihan vain henkilökohtaisesta näkövinkkelistä arvioitu taloudellinen sijoitus / tuotto suhde. Jollekin toiselle 90 euroa Iron Maidenista on sopiva hinta, minä taas en arvosta Iron Maidenia noin korkealle. Vastaavasti kuin en esim. arvosta lyijykynää viidenkympin arvioiseksi, kaupan hyllyyn jäisi.

Kaiken kaikkiaan lipun hinta oli jopa selvästi liian matala, kun huomioi sen kuinka nopeasti ensimmäinen konsertti myi loppuun. Tosin kaverin mukaan Norjassa olisi pari vuotta sitten ollut lippu 40€, joten onhan hintakehitys suorastaan ekspotentiaalinen. Keikkapaikasta en kyllä osaa sanoa, oliko joku perunakellari.
hex
Posts: 221
Joined: Thu Aug 16, 2007 11:33 am

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by hex »

Munamankeli wrote:Et suuria menettänyt. Vuosi 1992 oli Iron Maidenille huonoa aikaa, kuten se oli muillekin perinteisille hevibändeille. Hallissa oli vain 3500 uskollisinta ja meistäkin osa oli paikalla Testamentin takia.
En kyllä tiedä miksi yleisömäärä olisi mikään mittari siitä oliko joku keikka hyvä vai huono? Itse olen nähnyt paljon huippukeikkoja pienemmissäkin saleissa eikä minua ainakaan ole vajaat salit haitanneet. Muutenkin tuo 90-luvun alkupuolisko oli syvän taloudellisen laman aikaa Suomessa, mm. Pink Floyd joutui niinä vuosina perumaan keikkansa huonon lipunmyynnin vuoksi.
outofthedungeon
Posts: 34
Joined: Fri Sep 02, 2016 4:14 pm
Contact:

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by outofthedungeon »

hex wrote:
Munamankeli wrote:Et suuria menettänyt. Vuosi 1992 oli Iron Maidenille huonoa aikaa, kuten se oli muillekin perinteisille hevibändeille. Hallissa oli vain 3500 uskollisinta ja meistäkin osa oli paikalla Testamentin takia.
En kyllä tiedä miksi yleisömäärä olisi mikään mittari siitä oliko joku keikka hyvä vai huono? Itse olen nähnyt paljon huippukeikkoja pienemmissäkin saleissa eikä minua ainakaan ole vajaat salit haitanneet. Muutenkin tuo 90-luvun alkupuolisko oli syvän taloudellisen laman aikaa Suomessa, mm. Pink Floyd joutui niinä vuosina perumaan keikkansa huonon lipunmyynnin vuoksi.
Kaikkea ei edes lama selitä, vaan ikävästi sekin että aikansa kutakin. Vai miksi Metallica, Pantera, Megadeth yms pärjäsivät jäähallikeikoilla parhaiten silloin kun mm. Iron Maidenillä ja vastaavilla oli ongelmia saada edes Kulttuuritalo täyteen?
hex
Posts: 221
Joined: Thu Aug 16, 2007 11:33 am

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by hex »

outofthedungeon wrote:...Vai miksi Metallica, Pantera, Megadeth yms pärjäsivät jäähallikeikoilla parhaiten silloin kun mm. Iron Maidenillä ja vastaavilla oli ongelmia saada edes Kulttuuritalo täyteen?
Maidenhan keikkaili Kulttuuritalolla ainoastaan silloin kuin laulajana yritteli joku nobody...

Muutenkaan en ymmärrä pointtiasi, samana vuonna kuin Iron Maiden (+ Testament) veti jäähalliin 3500 henkeä sai Megadeth (+ Pantera) paikanpäälle 3000 henkeä, vaikka niillä oli oikea hittilevy juurikin julkaistuna.
Munamankeli
Posts: 1165
Joined: Tue Apr 22, 2003 9:10 am
Location: Turku, Helsinki

Re: IRON MAIDEN - The Book Of Souls

Post by Munamankeli »

hex wrote: En kyllä tiedä miksi yleisömäärä olisi mikään mittari siitä oliko joku keikka hyvä vai huono? Itse olen nähnyt paljon huippukeikkoja pienemmissäkin saleissa eikä minua ainakaan ole vajaat salit haitanneet. Muutenkin tuo 90-luvun alkupuolisko oli syvän taloudellisen laman aikaa Suomessa, mm. Pink Floyd joutui niinä vuosina perumaan keikkansa huonon lipunmyynnin vuoksi.
Sanoinko että keikka oli huono yleisömäärän takia? En. Sanoin että vetivät "ihan asenteella, mutta ei se silti lähtenyt vanhaan malliin." Edelliset keikat kun olivat Seventh Son -kiertueelta, jonka näin sekä jäähallissa että Doningtonissa, jotka molemmat olivat aivan toista luokkaa. Bändi liekeissä, Bruce edelleen täysillä mukana ja alla ehkä IM:n paras levy koskaan. Lämppärinä paukutti uransa huipulla porskuttava Helloween, joten ei mikään helppo paikka edes Iron Maidenille. No, Englannissa IM oli jo etukäteen voittaja, vaikka lämppärinä hääri koko kaarti Helloweenista Kissiin.

Siihen nähden vuoden 1992 keikka oli eloonjäämiskamppailua ja muniin puhaltelua. Brucella oli tuolloin omat aikeensa, tuore levy aivan luokaton ja niin edespäin. Maailmalla puhalsi uudet tuulet, joista IM ei saanut kiinni millään. Eikä ollut ainoa. Rob Halford puki päälleen shortsit ja alkoi tehdä Alt-metallia tai miksi sitä nyt kutsuisi. Voisihan tuohon vielä lisätä Janick Gersin vaan antaa olla...

Pink Floyd vuonna 1994 on surkuhupaisa tarina. Mullakin oli liput olympiastadionille. Myynti tyssäsi jossain 10000 kohdalla. Keikka peruttiin ja lippurahat palautettiin, mutta noin 20-30 FIM käsittelymaksu jäi Lippupalvelulle. Muutama vuosi myöhemmin PF olisi myynyt monta iltaa putkeen. Viimeistään tuossa kohdin tajusin, että jengillä on rahat oikeasti aivan finaalissa. Ei se mitään jos muutama IM keikka jää välistä, ne tulevat kuin joulupukki, joka vuosi. Mutta Pink Floyd oli jo tuolloin harvinaista herkkua. Jäi viimeiseksi mahdollisuudeksi. Muistaakseni kiertue ylsi Köpikseen ja siinä se.

Ja joo, olen nähnyt Faith No More vuonna 1990 Lepakossa, jossa ei monta sataa fania ollut, mutta silti keikka on eräs parhaista näkemistäni. Huonoin koskaan näkemäni keikka oli Mötley Crüe loppuunmyydyllä areenakeikalla pari vuotta sitten. Että se niistä yleisömääristä

Ai niin, ja suhtessa pienin näkemäni keikka vs. artistin maine oli Bruce Dickinson (feat. Adrian Smith) Uudenkaupungin kylpylähotellissa. Yleisöä sata ja kaksi, mutta keikka hyvä. Tästä on omat tarinansa, mutta enpä nyt jaksa toistaa niitä tähän. Salin seinällä oli julisteita tyyliin Tauski ja Eini.
Last edited by Munamankeli on Sun Nov 26, 2017 8:17 am, edited 1 time in total.
Post Reply