Burning Point: Arsonist Of the Soul 22.10.

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: BURNING POINT - Diili AFM Recordsin kanssa!!!

Post by Sabbathman »

Kun nämä Peten bändit pääsevät eteenpäin suuremmillekin lavoille kautta Euroopan, on silti aina hieno muistella että tulipa koettua se yksi erikoisimmista ja mieleenpainuvimmista iltamista, nimittän se Pietarsaaren heavyilta...it's my treasure...

:hatoff: levydiilistä, tälläisten bändien pitää saadakin hyvät diilit ja näkyvyyttä/kuuluvuutta! Uuteen levyyn on kyllä aika kova nälkä jo nyt - Niten esiintymisessä on muuten jotain uutta särmää!
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: BURNING POINT - Diili AFM Recordsin kanssa!!!

Post by Sabbathman »

:offt:

HUOM! Tänään tuli SUORAAN HENK.KOHT. SÄHKÖPOSTIINI sen verran törkeää vittuilua NIMETTÖMÄNÄ koskien mm. Forgotten Horror -ketjussa mainitsemaani teemakuuntelua ja esim. Burning Point/Stargazery -hehkutuksiani, että jos joku muistaa viestitelleensä sellaisen sähköpostiosoitteen kanssa kuin mrtliini@yahoo.fi niin olen kiitollinen jos otat minuun yhteyttä privana.

Se että joku ei pidä kirjoituksistani tai jaksaa kyylätä mitä kirjoittelen ja vittuilla siitä on iso voi voi. Mutta se että jaksaa kaivaa sähköpostiosoitteeni jostain ja vittuilla minulle nimettömänä on jo aikamoista meininkiä näin lievästi sanottuna. Jokainen joka on seurannut kirjoituksiani tietää tyylini varsin hyvin - hyvän musiikin hehkutusta. Se on minun tyylini ja sillä selvä - joku toinen kirjoittakoon niin ikään omalla tyylillään, mitä se minulle kuuluu. Ja sitä paitsi minä tuen bändejä myös rahallisesti (ostamalla levyjä ym. ja käymällä keikoilla) sen verran paljon että minähän kirjoitan bändeistä JUURI MITÄ JA MITEN HALUAN.
Asamael
Posts: 428
Joined: Mon May 31, 2004 5:27 pm
Location: Tampere
Contact:

Re: BURNING POINT - Diili AFM Recordsin kanssa!!!

Post by Asamael »

^
Jonkun jonnen internet-lapsilukko viimein avattu.
Kummitus
Posts: 414
Joined: Fri Apr 15, 2005 11:59 am

Re: BURNING POINT - Diili AFM Recordsin kanssa!!!

Post by Kummitus »

Sabbathman wrote::offt:

HUOM! Tänään tuli SUORAAN HENK.KOHT. SÄHKÖPOSTIINI sen verran törkeää vittuilua NIMETTÖMÄNÄ koskien mm. Forgotten Horror -ketjussa mainitsemaani teemakuuntelua ja esim. Burning Point/Stargazery -hehkutuksiani, että jos joku muistaa viestitelleensä sellaisen sähköpostiosoitteen kanssa kuin mrtliini@yahoo.fi niin olen kiitollinen jos otat minuun yhteyttä privana.

Se että joku ei pidä kirjoituksistani tai jaksaa kyylätä mitä kirjoittelen ja vittuilla siitä on iso voi voi. Mutta se että jaksaa kaivaa sähköpostiosoitteeni jostain ja vittuilla minulle nimettömänä on jo aikamoista meininkiä näin lievästi sanottuna. Jokainen joka on seurannut kirjoituksiani tietää tyylini varsin hyvin - hyvän musiikin hehkutusta. Se on minun tyylini ja sillä selvä - joku toinen kirjoittakoon niin ikään omalla tyylillään, mitä se minulle kuuluu. Ja sitä paitsi minä tuen bändejä myös rahallisesti (ostamalla levyjä ym. ja käymällä keikoilla) sen verran paljon että minähän kirjoitan bändeistä JUURI MITÄ JA MITEN HALUAN.
Aika mielenkiintoista, että juurikin meidän bändien kehut tätä kaveria sylettää....hmmm kateuden katkera kalkki on ilmeisesti jollakin nieltävänä... Liekkö vielä joka tuntee minut :)

Mutta melkosta hommaa joka tapaukessa :x
Kummitus
Posts: 414
Joined: Fri Apr 15, 2005 11:59 am

Re: BURNING POINT - Diili AFM Recordsin kanssa!!!

Post by Kummitus »

heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: BURNING POINT - Kansitaide nähtävillä!

Post by heraklos »

Tuleeko tuota Ton Of Bricks -coveria levylle?
Kummitus
Posts: 414
Joined: Fri Apr 15, 2005 11:59 am

Re: BURNING POINT - Kansitaide nähtävillä!

Post by Kummitus »

heraklos wrote:Tuleeko tuota Ton Of Bricks -coveria levylle?

Japanin versiolle tulee tuo MC cover.
Kummitus
Posts: 414
Joined: Fri Apr 15, 2005 11:59 am

Re: BURNING POINT - Uusi biisi & lyric-video julkaistu!

Post by Kummitus »

Uusi Find Your Soul kuultavissa ja nähtävissä!
Lane
Posts: 287
Joined: Mon Sep 09, 2002 1:40 pm
Location: Where the slime lives
Contact:

Re: BURNING POINT - Uusi biisi & lyric-video julkaistu!

Post by Lane »

Komeasti rullaa biisi! On myös tarttuvuutta. Nitte tuntuu istuvan bändiin erinomaisesti.

Vähälle on jäänyt BP:n kuuntelu debyytin jälkeen. Pitääkin heti korjata tilanne.
Lesenda

Re: BURNING POINT - Uusi biisi & lyric-video julkaistu!

Post by Lesenda »

'Find your soul the power within' naisen voimattomasti laulamana hevibiisissä on surkuhupaisaa.
Kummitus
Posts: 414
Joined: Fri Apr 15, 2005 11:59 am

Re: BURNING POINT - Uusi biisi & lyric-video julkaistu!

Post by Kummitus »

Lesenda wrote:'Find your soul the power within' naisen voimattomasti laulamana hevibiisissä on surkuhupaisaa.
No, phuuuh onneksi sitä ei tapahtunut tässä :D
Teutates
Posts: 298
Joined: Mon Sep 08, 2003 10:04 am

Re: BURNING POINT - Uusi biisi & lyric-video julkaistu!

Post by Teutates »

Tällaista kamaa tulee nykyään hirveästi joten voi olla vaikeuksia erottua joukosta varsinkaan kun tästä on vaikea löytää mitään omaa särmää. Lisäksi tällä kentällä mellastaa nippu vanhoja tekijöitä joten kateeksi ei käy. Löytyykö näille kaikille riittävästi yleisöä? Epäilen.
Kummitus
Posts: 414
Joined: Fri Apr 15, 2005 11:59 am

Re: BURNING POINT - Uusi biisi & lyric-video julkaistu!

Post by Kummitus »

Teutates wrote:Tällaista kamaa tulee nykyään hirveästi joten voi olla vaikeuksia erottua joukosta varsinkaan kun tästä on vaikea löytää mitään omaa särmää. Lisäksi tällä kentällä mellastaa nippu vanhoja tekijöitä joten kateeksi ei käy. Löytyykö näille kaikille riittävästi yleisöä? Epäilen.
Joo, pääpaino onkin aina ollut tehdä niin hyviä biisejä kuin vain kykenee, ei varsinaisesti yrittää mitään "omaa". Toki on paljon tullut kommenttia vuosien varrella kuinka tämä tai tuo kuulostaa juurikin BP:ltä, mistä voisi päätellä meidän jotain "omaa" löytäneen. Mutta joo, kaikki sivistyneet kommentit ovat tervetulleita.
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: BURNING POINT - Uusi biisi & lyric-video julkaistu!

Post by Sabbathman »

No täältä pesee sen verran että nyt näitä Burning Pointin (ja toisaalla Cain's Offeringin) uutukaisia kuultuani on pakko sanoa että tällä hetkellä Suomi johtaa maailman power metallin pelikenttää - enpä usko enkä näe että tätä voittokulkua oltaisiin haastamassa miltään suunnalta. Power metallissa on jo ajat sitten tehty kaikki oleellinen, mutta nykyään haasteena on jatkaa sitä tekemistä innostavalla ja mukaansa koukuttavalla tavalla. Suomessa on nyt ainakin nämä pari bändiä jotka hallitsevat tämän homman suvereenisti - ja nimenomaan niin että kuulijana saa aivan hämmästyä tästä tasokkuudesta.
Teutates
Posts: 298
Joined: Mon Sep 08, 2003 10:04 am

Re: BURNING POINT - Uusi biisi & lyric-video julkaistu!

Post by Teutates »

Sabbathman wrote:No täältä pesee sen verran että nyt näitä Burning Pointin (ja toisaalla Cain's Offeringin) uutukaisia kuultuani on pakko sanoa että tällä hetkellä Suomi johtaa maailman power metallin pelikenttää - enpä usko enkä näe että tätä voittokulkua oltaisiin haastamassa miltään suunnalta. Power metallissa on jo ajat sitten tehty kaikki oleellinen, mutta nykyään haasteena on jatkaa sitä tekemistä innostavalla ja mukaansa koukuttavalla tavalla. Suomessa on nyt ainakin nämä pari bändiä jotka hallitsevat tämän homman suvereenisti - ja nimenomaan niin että kuulijana saa aivan hämmästyä tästä tasokkuudesta.
Ei Suomi mitään johda kuin korkeintaan sinun mielestäsi.Kuten aiemmin sanoin tarjonta maailmalla on tässäkin lajissa suurta ja musiikillinen ja soundillinen eroavaisuus olematonta. Jotain pieniä nysnsseja on bändien erot vaikka toki fanipojat väittää ,että ne on "ihan erilaisia". Minä luulen ,että niin Burning Point kuin Cain's Offeringkin hukkuvat tuohon massaan. Niiden tuotanto ja biisit on bulkkitavaraa ja kyse ei ole mistään genren perusnimistä tyyliin Helloween. Jotta bändit erottuisi pitäisi sovituksissa ja soundeissa löytyä rohkeutta genren geneerisyydestä poikkeaviin ratkaisuihin.
Kummitus
Posts: 414
Joined: Fri Apr 15, 2005 11:59 am

Re: BURNING POINT - Uusi biisi & lyric-video julkaistu!

Post by Kummitus »

Teutates wrote:
Sabbathman wrote:No täältä pesee sen verran että nyt näitä Burning Pointin (ja toisaalla Cain's Offeringin) uutukaisia kuultuani on pakko sanoa että tällä hetkellä Suomi johtaa maailman power metallin pelikenttää - enpä usko enkä näe että tätä voittokulkua oltaisiin haastamassa miltään suunnalta. Power metallissa on jo ajat sitten tehty kaikki oleellinen, mutta nykyään haasteena on jatkaa sitä tekemistä innostavalla ja mukaansa koukuttavalla tavalla. Suomessa on nyt ainakin nämä pari bändiä jotka hallitsevat tämän homman suvereenisti - ja nimenomaan niin että kuulijana saa aivan hämmästyä tästä tasokkuudesta.
Ei Suomi mitään johda kuin korkeintaan sinun mielestäsi.Kuten aiemmin sanoin tarjonta maailmalla on tässäkin lajissa suurta ja musiikillinen ja soundillinen eroavaisuus olematonta. Jotain pieniä nysnsseja on bändien erot vaikka toki fanipojat väittää ,että ne on "ihan erilaisia". Minä luulen ,että niin Burning Point kuin Cain's Offeringkin hukkuvat tuohon massaan. Niiden tuotanto ja biisit on bulkkitavaraa ja kyse ei ole mistään genren perusnimistä tyyliin Helloween. Jotta bändit erottuisi pitäisi sovituksissa ja soundeissa löytyä rohkeutta genren geneerisyydestä poikkeaviin ratkaisuihin.
Niin kyllähän muiden henkilökohtaiset mielipiteet ovat aivan yhtä valideja kuin sinunkin henkilökohtaiset mielipiteet. Toivon, että et ole siinä uskossa puheittesi kanssa, että absoluuttisia totuuksia kuvittelet laukovasi. Mutta hienoa, että orkesterimme kiinnostaa!
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: BURNING POINT - Uusi biisi & lyric-video julkaistu!

Post by Sabbathman »

Teutates wrote:Ei Suomi mitään johda kuin korkeintaan sinun mielestäsi.Kuten aiemmin sanoin tarjonta maailmalla on tässäkin lajissa suurta ja musiikillinen ja soundillinen eroavaisuus olematonta. Jotain pieniä nysnsseja on bändien erot vaikka toki fanipojat väittää ,että ne on "ihan erilaisia". Minä luulen ,että niin Burning Point kuin Cain's Offeringkin hukkuvat tuohon massaan. Niiden tuotanto ja biisit on bulkkitavaraa ja kyse ei ole mistään genren perusnimistä tyyliin Helloween. Jotta bändit erottuisi pitäisi sovituksissa ja soundeissa löytyä rohkeutta genren geneerisyydestä poikkeaviin ratkaisuihin.
Kautta Teutateksen! Suomi johtaa power metallissa tällä hetkellä mutta sehän on nimenomaan oma mielipiteeni jonka toin esille - ei siihen tarvi noin alentuvasti sanoa. Olet oikeassa: tarjonta on suurta ja eroavaisuus olematonta mutta samaan aikaan kun en tiedä mitä jotkut fanipojat sanovat, niin en minä ainakaan ole sanonut (edellisessä viestissäkään) että nämä pari bändiä olisivat "ihan erilaisia" kuin muut. Minähän sanoin että
power metallissa on jo ajat sitten tehty kaikki oleellinen

ja
nykyään haasteena on jatkaa sitä tekemistä innostavalla ja mukaansa koukuttavalla tavalla

eli tämähän tarkoittaa juuri sitä että niiden nyanssien perässähän tässä mennään ja etsitään bändejä jotka osaavat edelleen toteuttaa tätä genreä niin että jaksaa kuunnella kerta toisensa perään ja että tulee ostettua bändin levy. Erottuminen siitä bulkkimassasta onkin se suurin haaste näillä bändeillä mutta tämä kaksikko on suoriutunut siitä erinomaisesti. Ja molemmat ovat saaneet aikaan jo sen että levy on tilattuna/hankintalistalla - ei siihen auta enää mitkään vastaväitteet.

Rumasti sanoit. Jatkossa saat kävellä itse ilman kilpikantajia ja et saa omaa villipossua.
Koskenkorvasieni
Posts: 1133
Joined: Fri Aug 23, 2002 4:56 am
Location: Pohjois-Espoo

Re: BURNING POINT - Uusi biisi & lyric-video julkaistu!

Post by Koskenkorvasieni »

Hyvin toimii Polttopiste kera Niten. Tätä bändiä täytyykin alkaa kuuntelemaan. :)
Pike Bishop
Posts: 210
Joined: Wed Dec 07, 2011 8:22 am

Re: BURNING POINT - Uusi biisi & lyric-video julkaistu!

Post by Pike Bishop »

Kyllä tosiaan toimii, levy on pakkohankinta!

Ja mitä tuohon erilaisuuskeskusteluun tulee niin itse en ainakaan edes kaipaa mitään ihme kikkailuja ja uraauurtavia ideoita, mulle toimii parhaiten juuri ne bändit jotka tekevät helvetin hyvin sen perusjutun mistä tässä genressä on kyse.
Kummitus
Posts: 414
Joined: Fri Apr 15, 2005 11:59 am

Re: BURNING POINT - Ennakkotilausta!

Post by Kummitus »

Label tiedottaa :

Burning Point "Find Your Soul" lyric video!
The song is taken from the upcoming album "Burning Point" (out on June 12 in the EU / July 7 in the US), their first with new vocalist Nitte Valo (ex-Battle Beast). Please help to spread the word and share this video :)
If you pre-order "Burning Point" on iTunes now, you'll get this song ("Find Your Soul") as instant grat track right away:
http://smarturl.it/BurningPoint_iTunes
"Find Your Soul" available for steaming on:
YOUTUBE:
https://www.youtube.com/watch?v=ylxC-ov_XQo
SPOTIFY:
https://open.spotify.com/track/4rgou5vOuGcKQ6QYW0MGYW
SOUNDCLOUD:
https://soundcloud.com/afm-rec…/burning ... -your-soul
Kummitus
Posts: 414
Joined: Fri Apr 15, 2005 11:59 am

Re: BURNING POINT - Ennakkotilausta!

Post by Kummitus »

Kummitus
Posts: 414
Joined: Fri Apr 15, 2005 11:59 am

Re: BURNING POINT - Ennakkotilausta!

Post by Kummitus »

Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: BURNING POINT - Koko levy ennakkokuuntelussa \w/

Post by Sabbathman »

Tästä koko levyn kuuntelusta tulee vain viimeinen potku kohti julkaisupäivää ja levykaupan nettisivuja.

Nittehän laulaa paremmin kuin koskaan. Jumaslautas.
Hese
Posts: 282
Joined: Thu Jan 13, 2005 5:19 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: BURNING POINT - Koko levy ennakkokuuntelussa \w/

Post by Hese »

Kyseenalaistan kuitenkin levyn hinnan kun otetaan huomioon että on neljä uutta biisiä ja loput uusintavetoja + coveri. Pitäisi olla ennemminkin EP ja hinta lähempänä 10e kuin 20e. Hyviä on uudet biisit, eipä siinä.
Kummitus
Posts: 414
Joined: Fri Apr 15, 2005 11:59 am

Re: BURNING POINT - Koko levy ennakkokuuntelussa \w/

Post by Kummitus »

Hese wrote:Kyseenalaistan kuitenkin levyn hinnan kun otetaan huomioon että on neljä uutta biisiä ja loput uusintavetoja + coveri. Pitäisi olla ennemminkin EP ja hinta lähempänä 10e kuin 20e. Hyviä on uudet biisit, eipä siinä.
Levykauppojen hintaan, niinkuin tiedät, ei artisti voi juurikaan vaikuttaa, mutta kyllähän tämä kuitenkin koko pitkä levy on eikä EP. Labelin sivuilla taitaa olla reilu 12 egee hinta.
Post Reply