Sturgill Simpson ja psykedeelinen Country

Punk-, neofolk-, proge- sun muut epämetallikeskustelut
Vastaa Viestiin
Jere Sumell
Viesti:

16 Tammi 2021, 18:29

Kuuntelin Areenasta Sami Yaffan musiikkiohjelma-sarjan, ja löysin tämän Sturgill Simpson-artistin Sami Takamäen soittaessa Country-jaksossa "All Said And Done" -kappaleen artistin Sound & Fury -albumilta tituleeraten Simpsonin edustamaa musagenreä Psychedeeliseksi Countryksi, joka on jonkinlainen nouseva trendi tai ainakin marginaalissa vanhan koulukunnan Outlaw-Countryharrastajien ja -ystävien keskuudessa tällä hetkellä Yhdysvalloissa.

Hankkisin lähetyksen kuultuani tuon Sound & Fury 2019 julkaisun CD-version ihan levykaupasta ostin, niin ei hullumpi kokonaisuus.

Mitä todella paljon, en tiedä saako täällä palstalla kiroilla, mutta helvetisti diggaan David Gilmourista ja Pink Floyd on yksi suosikeistani, jonka pariin palaan aika ajoin, tuli mieleen David Gilmourin On An Island -albumi, jota kuuntelin paljoin 2006, jolloin se julkaistiin. Selvät Pink Floyd -vaikutteet.

Olen uusi täällä palstalla, vaikka pidän pysyvistä väreistä netissä kuin oikeassa elämässäkin, ja palaavista asiakkaista mutta päädyin tänne Imperiumin keskustelupalstalle sattumalta löysin hakukoneen hakutermi-merkkijonolla "Nyt Perkele keskitytään siihen olennaiseen", niin sieltä tuli teinivuosieni suosikkibändin HIMin haastattelu vastaan tältä saitilta, niin miksen sitten mitä roikun netissä paljon, niin voisi tännekin rekata itsensä.

Katsoin vähän tätä keskustelupalstaa, ja tämä "Muu musiikki" -tuntui oikealta palstalta ja hetkeltä tämä lauantai-alkuilta 16.01.2021 avata uusi aihe tästä, kun kiinnostaisi onko tällä artistilla muita Suomessa, ketä tästä pitää?

Mitä itsekin olen kolmen soinnun roots-sähkökitaristi teekuppinani julkiset esiintymiseni aina liittyneet siihen, niin olen päätynyt siihen, että Suomessa on todella pienet Roots ja Country-markkinat, ja vielä kun tämä Simpson tekee Countryn sisällä marginaali alagenressä musiikkia, niin voisi kuvitella, että netin hämärän kulmilla täältä Imperiumin palstalta löytyisi sieluntovereita tämän artistin musiikin pitämisen osalta?

Vastaa Viestiin