XBox360 vai Pleikkari3?

Tietokone- ja konsolipelit, elokuvat, tv-sarjat ja kirjat
Post Reply
Stape

Post by Stape »

Ohhoh, Gears of war 2 ja 3kk liveaikaa cdon.comista hintaan 30€ :D
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Post by Ice »

Todella mielenkiintoinen tuote ja artikkeli aiheesta. Konsolit on histosiaa jos tuo breikkaa, no ainakin sitä mahdollisuutta voi spekuloida.
Shadowplay
Posts: 787
Joined: Sat Aug 24, 2002 5:55 am

Post by Shadowplay »

^Kyllähän tuo loppupeleissä on aika naurettava idea. En kyllä mitenkään ymmärrä miksi moiseen pitäisi pyrkiä.

http://peliplaneetta.net/tietokonepelit ... ettomiksi/
Lauri Perkele

Post by Lauri Perkele »

Astranaar wrote:^Kyllähän tuo loppupeleissä on aika naurettava idea. En kyllä mitenkään ymmärrä miksi moiseen pitäisi pyrkiä.

http://peliplaneetta.net/tietokonepelit ... ettomiksi/
Kun musiikin jakelussa ollaan menossa Spotify/Deezer-suuntaan, miten se pelien suhteen olisi niin naurettava idea?
Shadowplay
Posts: 787
Joined: Sat Aug 24, 2002 5:55 am

Post by Shadowplay »

Lauri Perkele wrote:
Astranaar wrote:^Kyllähän tuo loppupeleissä on aika naurettava idea. En kyllä mitenkään ymmärrä miksi moiseen pitäisi pyrkiä.

http://peliplaneetta.net/tietokonepelit ... ettomiksi/
Kun musiikin jakelussa ollaan menossa Spotify/Deezer-suuntaan, miten se pelien suhteen olisi niin naurettava idea?
EDIT: Koulun kone lagitti, heitti triplat. :lol:
Last edited by Shadowplay on Thu Mar 26, 2009 9:25 am, edited 1 time in total.
Shadowplay
Posts: 787
Joined: Sat Aug 24, 2002 5:55 am

Post by Shadowplay »

Lauri Perkele wrote:
Astranaar wrote:^Kyllähän tuo loppupeleissä on aika naurettava idea. En kyllä mitenkään ymmärrä miksi moiseen pitäisi pyrkiä.

http://peliplaneetta.net/tietokonepelit ... ettomiksi/
Kun musiikin jakelussa ollaan menossa Spotify/Deezer-suuntaan, miten se pelien suhteen olisi niin naurettava idea?
Siinähän menevät. Kyllä levyt pitää edelleen saada fyysisenä, eikä näin vinyylin ystävänä miellytä katsoa mp3-tiedoston mukana olevaa pientä kansikuvaa ym. Toivottavasti musiikin levitys ei ikinä siirry pelkästään digitaaliseen levitykseen.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Post by Ice »

Astranaar wrote:
Lauri Perkele wrote:
Astranaar wrote:^Kyllähän tuo loppupeleissä on aika naurettava idea. En kyllä mitenkään ymmärrä miksi moiseen pitäisi pyrkiä.

http://peliplaneetta.net/tietokonepelit ... ettomiksi/
Kun musiikin jakelussa ollaan menossa Spotify/Deezer-suuntaan, miten se pelien suhteen olisi niin naurettava idea?
Siinähän menevät. Kyllä levyt pitää edelleen saada fyysisenä, eikä näin vinyylin ystävänä miellytä katsoa mp3-tiedoston mukana olevaa pientä kansikuvaa ym. Toivottavasti musiikin levitys ei ikinä siirry pelkästään digitaaliseen levitykseen.
Miten tämä peleihin liittyy? Ja mikä tuossa on naurettavaa, mielestäni hyvä ja jopa sangen innovatiivinen idea. Näen että toisi taas kasan uusia pelaajia kuten Wii ja koukuttaisi ison osan vanhoja.
Metalcoholic

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by Metalcoholic »

PS3:een päädyin itse tuon BlueRayn takia. Pelien hinnat tosin aika suolasia jos vertaa PC:n vastaaviin, tosin taitaa kaikkien konsolialustojen pelit olla hieman kalliimpia.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by Ice »

Metalcoholic wrote:PS3:een päädyin itse tuon BlueRayn takia. Pelien hinnat tosin aika suolasia jos vertaa PC:n vastaaviin, tosin taitaa kaikkien konsolialustojen pelit olla hieman kalliimpia.
Jos ei heti kiirehdi kauppaan hakemaan uusintajulkaisua niin GameStopin käytettyjen laareista tai play.comista tulee pelit hankittua. Playssä nyt peli heti ilmestyessään sen 52 e, mutta marketeissa ja muissa kai jotain 70 e hujakoilla. Itse en ole tainnut yli 30 e mistään maksaa enkä tule maksamaankaan, kun ei mitään kiirettä ole mitään peliä hankkia.
Sakari

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by Sakari »

Ice wrote:
Metalcoholic wrote:PS3:een päädyin itse tuon BlueRayn takia. Pelien hinnat tosin aika suolasia jos vertaa PC:n vastaaviin, tosin taitaa kaikkien konsolialustojen pelit olla hieman kalliimpia.
Jos ei heti kiirehdi kauppaan hakemaan uusintajulkaisua niin GameStopin käytettyjen laareista tai play.comista tulee pelit hankittua. Playssä nyt peli heti ilmestyessään sen 52 e, mutta marketeissa ja muissa kai jotain 70 e hujakoilla. Itse en ole tainnut yli 30 e mistään maksaa enkä tule maksamaankaan, kun ei mitään kiirettä ole mitään peliä hankkia.
Pistetään vielä listan jatkoksi Verkkokauppa.comin suoratoimitukset. Parhaimmillaan uutuudet postiluukkuun Play.comia edullisemmalla hinnalla.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by Ice »

Sakari wrote:
Ice wrote:
Metalcoholic wrote:PS3:een päädyin itse tuon BlueRayn takia. Pelien hinnat tosin aika suolasia jos vertaa PC:n vastaaviin, tosin taitaa kaikkien konsolialustojen pelit olla hieman kalliimpia.
Jos ei heti kiirehdi kauppaan hakemaan uusintajulkaisua niin GameStopin käytettyjen laareista tai play.comista tulee pelit hankittua. Playssä nyt peli heti ilmestyessään sen 52 e, mutta marketeissa ja muissa kai jotain 70 e hujakoilla. Itse en ole tainnut yli 30 e mistään maksaa enkä tule maksamaankaan, kun ei mitään kiirettä ole mitään peliä hankkia.
Pistetään vielä listan jatkoksi Verkkokauppa.comin suoratoimitukset. Parhaimmillaan uutuudet postiluukkuun Play.comia edullisemmalla hinnalla.
Oho, tuo on mennytkin täysin ohi multa, kiitti tiedosta, esim uusin forza irtoaa 44 e tuolla ahvenanmaan toimituksella.
Zarok
Posts: 349
Joined: Thu May 29, 2003 8:14 pm
Location: Tampere
Contact:

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by Zarok »

Ice wrote:
Sakari wrote:
Ice wrote:
Metalcoholic wrote:PS3:een päädyin itse tuon BlueRayn takia. Pelien hinnat tosin aika suolasia jos vertaa PC:n vastaaviin, tosin taitaa kaikkien konsolialustojen pelit olla hieman kalliimpia.
Jos ei heti kiirehdi kauppaan hakemaan uusintajulkaisua niin GameStopin käytettyjen laareista tai play.comista tulee pelit hankittua. Playssä nyt peli heti ilmestyessään sen 52 e, mutta marketeissa ja muissa kai jotain 70 e hujakoilla. Itse en ole tainnut yli 30 e mistään maksaa enkä tule maksamaankaan, kun ei mitään kiirettä ole mitään peliä hankkia.
Pistetään vielä listan jatkoksi Verkkokauppa.comin suoratoimitukset. Parhaimmillaan uutuudet postiluukkuun Play.comia edullisemmalla hinnalla.
Oho, tuo on mennytkin täysin ohi multa, kiitti tiedosta, esim uusin forza irtoaa 44 e tuolla ahvenanmaan toimituksella.
Ja vielä halvemmalla kun nuo voi päästä helposti hakemalla Gamecrawler UKn avulla. Tämä on brittipelikauppojen hintaseuranta, joka automaattisesti hakee halvimmat hinnat peleille isosta brittikauppojen valikoimasta. Itse useimmiten käytän Amazon UK:ta, Zavvia tai TheHutia. Just ennakkotilasin Mass Effect 2 42 eurolla jne.

Edit: Kannattaa sitten ottaa postikulut huomioon, Amazonissa maksaa joku 5-6 euroa postit, Zavvissa ja Thehutissa muistaakseni euron molemmissa.
Sakari

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by Sakari »

Zarok wrote:
Ice wrote:
Sakari wrote:
Ice wrote:
Metalcoholic wrote:PS3:een päädyin itse tuon BlueRayn takia. Pelien hinnat tosin aika suolasia jos vertaa PC:n vastaaviin, tosin taitaa kaikkien konsolialustojen pelit olla hieman kalliimpia.
Jos ei heti kiirehdi kauppaan hakemaan uusintajulkaisua niin GameStopin käytettyjen laareista tai play.comista tulee pelit hankittua. Playssä nyt peli heti ilmestyessään sen 52 e, mutta marketeissa ja muissa kai jotain 70 e hujakoilla. Itse en ole tainnut yli 30 e mistään maksaa enkä tule maksamaankaan, kun ei mitään kiirettä ole mitään peliä hankkia.
Pistetään vielä listan jatkoksi Verkkokauppa.comin suoratoimitukset. Parhaimmillaan uutuudet postiluukkuun Play.comia edullisemmalla hinnalla.
Oho, tuo on mennytkin täysin ohi multa, kiitti tiedosta, esim uusin forza irtoaa 44 e tuolla ahvenanmaan toimituksella.
Ja vielä halvemmalla kun nuo voi päästä helposti hakemalla Gamecrawler UKn avulla. Tämä on brittipelikauppojen hintaseuranta, joka automaattisesti hakee halvimmat hinnat peleille isosta brittikauppojen valikoimasta. Itse useimmiten käytän Amazon UK:ta, Zavvia tai TheHutia. Just ennakkotilasin Mass Effect 2 42 eurolla jne.

Edit: Kannattaa sitten ottaa postikulut huomioon, Amazonissa maksaa joku 5-6 euroa postit, Zavvissa ja Thehutissa muistaakseni euron molemmissa.
Jahas... Tämä oli varmaan hyödyllinen vinkki. Kiitokset! Tyhmäähän näistä peleistä on liikaa maksaa. Parhaimmillaan on jostain Play.comista tehnyt hyviä löytöjä, pelannut läpi ja vienyt vaihtoon, huomatakseen ilokseen että pelikokemukselle jäänyt juuri mitään hintaa.
Lector [teloch]
Posts: 293
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:14 pm
Location: Pori

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by Lector [teloch] »

Graffoissa nyt tuskin on sen suurempaa eroa kuin se, että PS3:lla multiformaattipelit tuntuvat toimivan heikommin ainakin ruudunpäivityksen puolesta (kts. vaikka NHL09, Bayonetta). Jos pelkkää pelikonetta ostaa, kannattaa PS3 jättää ihan suosiolla hyllyyn. Multiformaattipelit kiskovat näin perstuntumalta arvioiden lähes poikkeuksetta kovempaa pistepottia arvosteluissa boksilla kuin pleikkarilla. Jokainen asiaa epäilevä saa toki tonkia vaikka metacriticiä ja todistaa väitteeni vääräksi. Samoten näin molemmilla koneilla reippaasti pelanneena ei voi kuin haukkua pleikkarin ohjaimeksi kutsutun muovikikkareen, joka tuntuu kädessä siltä että se hajoaa kun ensimmäistä kertaa painat nappia. Makuasia tämäkin toki.

Jos taas hakee enemmänkin sitä bluray-soitinta millä voi pelatakin, siinä vaiheessa ymmärrän PS3:n hankinnan. Pelkässä pelikäytössä en PS3:n hankintaa ymmärrä oikeastaan mitenkään, ellei sitten ole henkeen ja vereen sellainen kuuluisa pleikkadudexi, tahi sitten välttämättä halua jotain PS3:n yksinoikeuspeleistä (inFamous, God of War 3...oliko ne siinä jo?)
Zarok
Posts: 349
Joined: Thu May 29, 2003 8:14 pm
Location: Tampere
Contact:

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by Zarok »

Allekirjoitetaan ^^ täysin pois lukien negatiiviset kommentit Pleikkarin ohjaimesta ja noita kiinnostavia yksinoikeuspelejä löytyy huomattavasti enemmän kun nuo 2 mainittua allekirjoittaneen listalta (Heavy Rain, MAG, Mod Nation Racers, Metal Gear Solid 4, FF XIII Versus, GT5 jne).

Xbox360 on järjestään noissa monialustapeleissä parempi ruudunpäivityksen, ulkonäön ja vähän kaiken osalta niin kuin yläpuolella sanottiin, joten jos haluaa paremman mahdollisen pelikoneen, kannattaa suunnistaa ehdottomasti sinne X360 suuntaan. Ja aiempaan mutuiluun että PS3lla olisi enemmän pelejä meni juuri väärinpäin, boksilla niitä yksinoikeuksia enemmän on , ja monialustatkin kannattaa ennemmin pelata sillä teknisistä syistä.

Summa summarum, jos nyt ei välttämättä ole PS3:lla jotain yksinoikeuspelejä jotka on pakko saada eikä blu-ray kiinnosta, kannattaa (IMO) suunnata roposensa X360 suuntaan. Tai tehdä niin kuin minä, ja ostaa molemmat. :)
Lector [teloch]
Posts: 293
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:14 pm
Location: Pori

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by Lector [teloch] »

Heavy Rain pääsi unohtumaan omasta listasta. Siinä on ennakoitten perusteella sellainen peli että tähänkin talouteen voisi bluray-soittimen hommata. Tai vaihtoehtoisesti sitten vain pakottaa kaveri ostamaan ko. peli ja jos sekään ei onnistu, ostaa peli itse ja antaa se vaikka synttärilahjana eteenpäin että itsekin pääsee pelaamaan. :wink:
hyrrä
Posts: 644
Joined: Thu Jul 24, 2008 5:01 pm
Location: Helsinki / Turku

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by hyrrä »

Olen vasta nyt alkanut latailemaan PS3:lle pelejä verkosta ja kysyisinkin nyt arvon forumisteilta suosituksia lataamisen arvoisista peleistä? Itse olen ladannut tietysti Megaman 9:n, Wolfenstein 3D:n ja NHL 3vs3:n, mikä on muuten ihan hauskaa ajanvietettä.
HFP

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by HFP »

hyrrä wrote:Olen vasta nyt alkanut latailemaan PS3:lle pelejä verkosta ja kysyisinkin nyt arvon forumisteilta suosituksia lataamisen arvoisista peleistä? Itse olen ladannut tietysti Megaman 9:n, Wolfenstein 3D:n ja NHL 3vs3:n, mikä on muuten ihan hauskaa ajanvietettä.
Meikäläisellä taitaa jotain parisenkymmentä olla ladattuna, tässä pikaisia mietteitä valituista paloista:

Age of Booty - erittäin kevyt reaaliaikastrategia/taktikointi merirosvoteemalla. Kovat musiikit!
Echochrome - itse en kauheasti lämmennyt tälle, mutta aika omaperäinen puzzle-peli. Pelaan käytännössä 95% videotykin kautta ja nuo kirkkaan valkoiset pelkistetyt grafiikat käyvät vähän silmille, vaikka ovatkin tavallaan aika tyylikkäät.
Super Stardust HD - suomalaisen Housemarquen tuotantoa. Nätit 1080p-grafiikat ja parhaimmillaan melkoista ADHD-räiskintää. Tähän taitaa olla jo yksi tai kaksi lisäosaakin?
TMNT: Turtles in Time Re-Shelled - Jos 8-bittisen Nintendon ajoilta on TMNT 2 tuttu, niin suosittelen nostalgiatrippinä.
Wipeout HD - Tätä taitaa saada bluraynakin, mutta on aikamoinen bargain PSN Storesta.

Bubbling under -listaa: Magic Orbz lisäosineen, Heavy Weapon, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars (jolla mm. maailman paras nimi), Tank Battles, Zen Pinball, Ragdoll Kung Fu...
Unbird
Posts: 165
Joined: Fri Aug 23, 2002 12:22 pm
Location: Magistratum

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by Unbird »

hyrrä wrote:Olen vasta nyt alkanut latailemaan PS3:lle pelejä verkosta ja kysyisinkin nyt arvon forumisteilta suosituksia lataamisen arvoisista peleistä? Itse olen ladannut tietysti Megaman 9:n, Wolfenstein 3D:n ja NHL 3vs3:n, mikä on muuten ihan hauskaa ajanvietettä.

HFP:ltä jäi varmaan vanhana boksimiehenä mainitsematta myös ps3:lle saatava Braid, joka tarjoaa elämyksiä panemalla pelaajan jopa ajattelemaan välillä. Kyseessä siis tavallista kiinnostavampi tasoloikkapasli, joka keräsi varmaan joka toisen indie-pelipalkinnon pian julkaisunsa jälkeen.
rss
Posts: 448
Joined: Sun Jan 15, 2006 10:43 pm
Location: VANTAA
Contact:

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by rss »

hyrrä wrote:Olen vasta nyt alkanut latailemaan PS3:lle pelejä verkosta ja kysyisinkin nyt arvon forumisteilta suosituksia lataamisen arvoisista peleistä? Itse olen ladannut tietysti Megaman 9:n, Wolfenstein 3D:n ja NHL 3vs3:n, mikä on muuten ihan hauskaa ajanvietettä.
Castlevania: Symphony of the Night ja Tekken
hyrrä
Posts: 644
Joined: Thu Jul 24, 2008 5:01 pm
Location: Helsinki / Turku

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by hyrrä »

Kiitoksia kaikille vinkeistä! Star Dust HD on saanut niin paljon kehuja, että taidanpa sen ottaa ensitöikseni haltuun. Tietysti suurena 8-bittisen ystävänä pitää noita retroja haalia myös.

Suositteluja otetaan myös kaupasta löytyvistä helmistä. Kaikki käy RPG:stä, urheiluun.
Metalcoholic

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by Metalcoholic »

Jos Monkey Islandit uppoaa niin kannattaa ladata ne (1&2) tuolta Ps-Storesta, halpa hinta ja uusitut ulkoasut, ääninäyttely, musat ym. lisätty. Itse pelit näyttäs olevan täysin ennallaan.
Sakari

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by Sakari »

Metalcoholic wrote:Jos Monkey Islandit uppoaa niin kannattaa ladata ne (1&2) tuolta Ps-Storesta, halpa hinta ja uusitut ulkoasut, ääninäyttely, musat ym. lisätty. Itse pelit näyttäs olevan täysin ennallaan.
Huomasin just saman. Pitää varmaan ladata, kun tuollaisien tahkoamiselle on aina toisinaan tilausta. Hyvä juttu jos tuokin pelityyppi saa uutta elämää.
grimnail
Site Admin
Posts: 1047
Joined: Thu Aug 22, 2002 8:37 pm

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by grimnail »

Sonylla menee lujaa. Yhtiö poisti vasta PS3:sta tuen suurimmalta osalta USB-laitteista. Eli, olet aiemmin ostanut jonkin edullisemman ohjaimen konsolillesi, mutta nyt ohjaimesi muuttui Sonyn päivityksen myötä hyödyttämäksi. Ja yhtiöllä on pokkaa väittää kirkkain silmin seuraavaa:

"SCEA advises consumers to be cautious when buying PlayStation 3 Wireless Controllers from uncertain sources as the quality, reliability and safety of counterfeit products is uncertain, and in some cases, may be dangerous. It is possible that some counterfeit product may ignite or explode, resulting in injury or damage to the user."

Hauskaa, että ajan kuluessa konsolista ominaisuudet vähenevät. Sinänsä ihan sama, jos ei voi pelata jollakin viiden pennin Mad Catzilla, mutta tuollainen suoranainen kusettaminen kypsyttää.

:huh: No, EHKÄ kyseessä on vain hetkellinen ylireagointi ja firmispäivitys palauttaa tukia ohjaimille vähän ajan kuluttua.
Zarok
Posts: 349
Joined: Thu May 29, 2003 8:14 pm
Location: Tampere
Contact:

Re: XBox360 vai Pleikkari3?

Post by Zarok »

grimnail wrote: :huh: No, EHKÄ kyseessä on vain hetkellinen ylireagointi ja firmispäivitys palauttaa tukia ohjaimille vähän ajan kuluttua.
Niin, tuohan on suoraan johdannainen miten PSJailBreak-hackin kehitys jatkuu. Itsellä muuten on tuollainen 3rd party ohjain, ei varmaan uskalla paljoa pleikkaria enää päivitellä. Muutenkin vähän ottaa päähän tuo Sonyn touhu, ominaisuudet vaan jatkaa katoamistaan epätoivoisessa taistelussa piratismia vastaan, ja tekosyitä toisen perään miksi. Kunnioitettavaa sinänsä että näinkin monta vuotta pystyivät pitämään jolly rogerit koneestaan kaukana, mutta...
Post Reply