Tuskan sääennuste

Tuska Metal Fest - keskustelu
Post Reply
Khamul
Posts: 420
Joined: Wed Mar 05, 2003 9:10 pm

Post by Khamul »

Inf wrote: Ei ikinä, mutta festaripäivän aamun ennuste voi olla kohtuullisen pitävä kyseisen päivän osalta.
Paino sanalla "voi"...
Nevia

Post by Nevia »

Hoobo wrote: Sateenvarjot taidetaan takavarikoida portilla, joten sadetakki lienee parempi ja turvallisempi sijoitus. Ainakaan minä en halua sateenvarjon puhkasemia silmiä.
Ei ole aiempina vuosina takavarikoitu. Tosin eipä laukkuja kovin tarkkaan ole tutkittukaan... Silloin kun on satanut, on sateenvarjoja (;)) pyydetty siirtymään ihmisjoukosta hieman taaksepäin. Estäväthän ne näkyvyyttä ja ovat ehkä vaarallisiakin.

Ei pikku sateella niin väliä, kunhan nyt ei ala ukkostamaan:
olemme sopineet kaikkien artistien kanssa että jos ukkosta on ilmassa he esiintyvät akustisesti...
:silly:
Herzeleid

Post by Herzeleid »

Tässävaiheessa lienee jo selviö että hiekkakenttä tulee olemaan aikamoista mutavelliä vaikka vk-loppuna ei paljon pisaroita tulisi. (huomennakin pitäisi täällä nimittäin tulla koko päivän vettä) Noh alennusmyynistä voi jokainen bongata halvalla kengät jotka voi vk-lopun jälkeen heittää roskiin 8)

Toivottavasti ei nyt vaan ihan vesikeliksi menisi, että pääsee sentään baariinkin ilman uitettua mutafiilistä. :roll:
Idur

Post by Idur »

Aivan sama, millanen keli, mennään tuonne kuitenkin! Mikä ihme siinä on, että keleistä on AINA jotain valitettavaa: jos on helle, niin se on paha, kun nahka palaa ja päätä särkee ja ei jaksa riekkua ja on kuuma (miksiköhän, jos on pukeutunu esim. pvc-asuun??). Ja sitten jos sataa niin on inhottavaa, kun vaatteet menee likaseksi ja korkokantakengät uppoaa mutaan ja ei ole suojaa sateelta ja meikit leviää

ja prkl mitä vielä?!

Toivottavasti on yhtä aikaa helle, sataa rakeita, ukkostaa, tulis vielä maanjäristyskin ja ehkä tulivuoret purkautus (helsingissä?!)
Inf

Post by Inf »

Idur wrote:Aivan sama, millanen keli, mennään tuonne kuitenkin! Mikä ihme siinä on, että keleistä on AINA jotain valitettavaa:
Varovainen arvaus: yksi tykkää viileästä pilvipoudasta ja toinen helteestä, joten todennäköistä on, että molempien säätoiveet eivät täyty. Varmaankaan ne eivät ole samat ihmiset, jotka valittavat sekä sateesta että helteestä.

Tietenkään säällä ei ole mitään tekemistä lähtöpäätöksen kanssa, mutta olisihan se kiva, jos olosuhteet olisivat siinäkin mielessä optimaaliset. (Meikälle optimaalinen sää tarkoittaa ettei sada, muuten ei nyt niin väliä.)
Inf

Post by Inf »

Raistlin wrote:Varatuu vaan molempiin keleihin
Sepä se, kun se varautuminen on niin rasittavaa. Olen kai tullut vanhaksi tai jotain, kun en ajatellut erityisesti miettiä pukeutumista tänä vuonna, mutta nyt pitää ottaa huomioon mahdollinen vaatteiden kastuminen. Ts. joutuu gootteilemaan PVC:ssä. :/
plopp

Post by plopp »

Inf wrote:
Raistlin wrote:Varatuu vaan molempiin keleihin
Sepä se, kun se varautuminen on niin rasittavaa. Olen kai tullut vanhaksi tai jotain, kun en ajatellut erityisesti miettiä pukeutumista tänä vuonna, mutta nyt pitää ottaa huomioon mahdollinen vaatteiden kastuminen. Ts. joutuu gootteilemaan PVC:ssä. :/
Eipä sitä joudu miettimaan mitään kelin suhteen, jos vettä tulee niin nahkatakki päälle ja jos kunnon sateet tulee niin siihen päälle vielä semmoinen kertakäyttö sadetakki. Jaloissa on kuitenkin ne maiharit mitkä toimii kelissä kun kelissä :)

Aikamoista arpomista tämä keli juttu mutta enpähän itse usko mitään säätiedoituksia jotka tulee ennen torstai iltaa. Ja silloinkin niitä ei hirveän paljon usko, sää kun tuppaa vaihtelemaan aika urakalla.
Ehrsatzmessiah
Posts: 145
Joined: Tue Nov 01, 2005 12:35 pm
Location: Turku
Contact:

Post by Ehrsatzmessiah »

Turkulaisena, ja täten ahkerana Ruisrock-kävijänä, festarisateisiin on tullut totuttua jo ajat sitten, ja itseasiassa sellainen Mikko Alatalo-sää sopii festareille aivan helvetin hyvin.
Ihan kuin sitä ei olisi ennen vesisateessa dokattu prkl!
Inf

Post by Inf »

plopp wrote:Eipä sitä joudu miettimaan mitään kelin suhteen, jos vettä tulee niin nahkatakki päälle ja jos kunnon sateet tulee niin siihen päälle vielä semmoinen kertakäyttö sadetakki. Jaloissa on kuitenkin ne maiharit mitkä toimii kelissä kun kelissä :)
Joo, kun olis joku nahkatakki, ei kuitenkaan talvitakkiakaan viitsisi... No, itse asiassa olen takkia juuri ostamassa, toivottavasti kiikarissa oleva yksilö on sopiva.

Mut joo, itsellä kyllä tuo sateen mahdollisuus vaikuttaa vaatevalintoihin, esim. kovin leveälahkeisia housuja ei viitsi laittaa, koska lätäkköisessä maastossa ne kastuvat about polvitaipeisiin asti enkä vihaa mitään niin kuin märissä vaatteissa oleilua. Eipä sillä kuitenkaan, että kyseessä mikään hirveän ahdistava ja unettomia öitä aiheuttava ongelma olisi!
plopp wrote:Aikamoista arpomista tämä keli juttu mutta enpähän itse usko mitään säätiedoituksia jotka tulee ennen torstai iltaa. Ja silloinkin niitä ei hirveän paljon usko, sää kun tuppaa vaihtelemaan aika urakalla.
Joo, ja tuollaiset sadekuurohommat ovat vähän sellaisia, että ei niitä voi ennustaa kuin todennäköisyyksinä, siis jos esimerkiksi päivälle luvataan sadekuuroja, niin se tarkoittaa, että kuuroille on joku tietty todennäköisyys, varmaankin jotain 50 %:n luokkaa. Eli silti ei välttämättä sada. Ja vaikka ei luvattaisi sadekuuroja, niin se voi johtua siitä, että niiden todennäköisyys on vain joku esim. 25 %, jolloin sitä ei merkitä ennusteesee, mutta kuitenkin voi sataa.

Nyt muuten FMI lupaa lauantaille puolipilvistä ja 20, mikä olisi IMO noin paras mahdollinen sää.
Opa Boner
Posts: 306
Joined: Wed Feb 25, 2004 10:33 am
Location: Tampere
Contact:

Post by Opa Boner »

"Koko kevään syyssää, vettä tulee kun Esterin perseestä"
berethiel

Re: Tuskan sääennuste

Post by berethiel »

Joitakin tuskia aikaisemmin kävi tällainenkin "ihme". Tuskaa ennen satoi pari viikkoa putkeen. Sitten kun perjantai koitti niin pilvet väistyivät ja aurinko paistoi helvetin kivasti koko viikonlopun ja kun tuska vaikeni, niin alkoi taas sataa :twisted: Kyllä se aurinko paistaa tänäkin vuonna.
scorpse

Re: Tuskan sääennuste

Post by scorpse »

berethiel wrote:Joitakin tuskia aikaisemmin kävi tällainenkin "ihme". Tuskaa ennen satoi pari viikkoa putkeen. Sitten kun perjantai koitti niin pilvet väistyivät ja aurinko paistoi helvetin kivasti koko viikonlopun ja kun tuska vaikeni, niin alkoi taas sataa :twisted: Kyllä se aurinko paistaa tänäkin vuonna.
Joo kyllä, muistan tämän. Tuska oli 2004. Koko :curse: kesän ainakin pääkaupunkiseudulla tuli vettä mutta sitte Tuskan verran oli lämmin ja aurinko paisto mutta heti perään alko taas ja kesti kesän loppuun, aurinkoisia päiviä koko kesästä kerty ehkä kahen viikon verran. :lol:
Nalle Österman

Post by Nalle Österman »

Mun mielestä ajatuksia ja jaksamista kannattaa ohjata jo nyt Kaisaniemen kentän suuntaan, missä duunarit joutuvat pystyttämään lavoja ja muita rakenteita päivätolkulla näissä keleissä, jotta festarikansa viihtyisi. Ei käy kateeksi.

Tekevät arvokasta ja tärkeää työtä, joka helposti unohtuu kekkereissä bailatessa.
Hartza
Posts: 202
Joined: Sat Jan 25, 2003 2:02 pm
Location: Kallio, Hki
Contact:

Post by Hartza »

Sataa takuuvarmasti, koska mulla alko tänään loma. Silloin sataa aina.
Thingy

Post by Thingy »

asiaa! jos tulee vettä, ei kenttä pöllyä eikä oo niin kuuma. Ja jos aurinko taas porottaa taivaan täydeltä, niin olut maistuu!
Pakana

Post by Pakana »

Nalle, puhut vähän mutta asiaa.
OooO

Post by OooO »

Nalle Österman wrote:duunarit joutuvat pystyttämään lavoja ja muita rakenteita päivätolkulla näissä keleissä...
Noi siat on vallannut mun koirapuiston jo alkuviikosta, arvokasta työtä my ass. Puistot vapaaksi, pystyttäköön romunsa nopeammin.
Nalle Österman

Post by Nalle Österman »

Leevi wrote:Noi siat on vallannut mun koirapuiston jo alkuviikosta, arvokasta työtä my ass. Puistot vapaaksi, pystyttäköön romunsa nopeammin.
Lässyn lässyn.
OooO

Post by OooO »

Nalle Österman wrote:Lässyn lässyn.
En kai mä nyt viralliseen koirapuistoon koiraa veisi, vapaus tarkoittaa vapautta. Ja kapistus on tietenkin opetettu puremaan hippejä ja polkkiksia. :hippi:
scorpse

Post by scorpse »

Jaha, jaha.
Nalle Österman

Post by Nalle Österman »

Leevi wrote:En kai mä nyt viralliseen koirapuistoon koiraa veisi, vapaus tarkoittaa vapautta. Ja kapistus on tietenkin opetettu puremaan hippejä ja polkkiksia. :hippi:
Ai Ior Bockia ja alkuaikojen Tom Angelripperiä?
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Post by Jussi »

Vittu minkä vesiMYRSKYN löi ainakin Oulussa juuri päälle; ei voi kuin miettiä, mitä olisi katsella bändejä ulkosalla moisessa... knock da wood..
Ei tahdo musiikkiakaan kuulla, kun juuri sopivalla metelillä paukuttaa ikkunalautoihin.
scorpse

Post by scorpse »

Ne jääköön himaan joille pikku vesisade on liikaa. Sille ei Tuska-organisaatio paljoakaan mahda. :lol: Sitä paitsi ei siellä nyt välttämättä oo niin huono ilma jos on "epävakaata" luvattu.
Inf

Post by Inf »

Eniten täällä ovat IMO valittaneet ne, jotka vinkuvat säästä valittamisesta.
Jussi wrote:Vittu minkä vesiMYRSKYN löi ainakin Oulussa juuri päälle; ei voi kuin miettiä, mitä olisi katsella bändejä ulkosalla moisessa... knock da wood..
Joo, toivottavasti ei tosiaan tarvitse kuin miettiä! Aika hauska pikasade kyllä romahti, hetkeen ei näkynyt ikkunasta kuin harmaata.
HassuWraith
Posts: 91
Joined: Mon May 23, 2005 7:41 pm

Post by HassuWraith »

Hyvältähän tuo sää näyttää. Kotoa katsottuna aamulla oli jopa vähän aurinkoa, joskin nyt täältä officesta näyttää synkemmältä. Pidän kuitenkin pilvisestä, että mikäs tässä.
Post Reply